IS 20.-26.5.2023

20.5. Kovis IJL-tiimiltä. Lähinnä 2½, kuten Ylläpitokin kertoo. Pääkuvista johdetut sanat ovat melko helposti arvattavia, joten ne kannattaisi itse päätellä.

58

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vihjeen MA-T selitys jäi vielä epäselväksi, vaikka vastaussana lienee oikein.

      • Anonyymi

        Heti selvisi, kun olin kirjoittanut tänne kommenttini.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­N­­y­­­m­­­f­­­o­­­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17864437X

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Saisiko kuitenkin vähän apuja.Keskiosa ei ratkea millään.

      • Tuon vihjeen koin minäkin hankalaksi. KYLLÄ RAJALLINEN! sain pohtia eniten logiikkaa.


    • Anonyymi

      Ei mullekaan keskiosa selviä, olen tuijottanut sitä tässä jo varmaan kaksi tuntia. Sininen rivi on ihan auki. Pyramidiin en saa kuin yhden kirjaimen, eli toiseksi viimeinen ehkä s, en ole varma siitäkään.

      • Pääkuvien vitsit ja sanojen rakenne ovat saman kaltaisia. Jos sait reunimmaiset, niiden pitäisi auttaa keskimmäisen sinisen ratkaisussa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pääkuvien vitsit ja sanojen rakenne ovat saman kaltaisia. Jos sait reunimmaiset, niiden pitäisi auttaa keskimmäisen sinisen ratkaisussa.

        Sanojen rakenteella tässä tarkoitan sitä, että yhdyssanojen osat ovat saman pituisia. Lisäksi on samoja kirjaimia samoissa paikoissa sanoja. Samankaltaisuudella leikittely on tyypillistä tiimin ristikoissa. Jos on monta pääkuva, kannattaa aina etsiä samankaltaisuuksia. Ihan jokaiseen pääkuvaan niitä ei ole laitettu. PuPe 3/2023 vain osa pääkuvista johdetuista sanoista oli samankaltaisuudella leikkimistä.


    • Anonyymi

      Väärin siis sekin, tarkoitin r.

    • Anonyymi

      Olen tässä miettinyt ja en keksi muuta selitystä kuin sen, että Tapio on itse HP.

      • HP:n toimintatapa on täysin vastoin toimintaperiaatteitani. Olisin sktsofreniaa sairastava, jos olisin HP. HP:n toiminta on ironiaa joitakin ratkojia kohtaan.


      • En olisi halunnut HP:stä varta vasten keskustella tässä säikeessä, joten 2023-05-21 00:16:51 oli ikävä trollaus.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP:n toimintatapa on täysin vastoin toimintaperiaatteitani. Olisin sktsofreniaa sairastava, jos olisin HP. HP:n toiminta on ironiaa joitakin ratkojia kohtaan.

        Senpä takia se onkin aivan loistava vedätys sinulta. Vähän niin kuin kaksoisagenttina toimiminen. Tuosta mainitsemastasi sairaudesta emme toki voi tietää, koska et ole lukenut diagnoosiasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Senpä takia se onkin aivan loistava vedätys sinulta. Vähän niin kuin kaksoisagenttina toimiminen. Tuosta mainitsemastasi sairaudesta emme toki voi tietää, koska et ole lukenut diagnoosiasi.

        Tuo on ikäbä vedätysyritys - joku haluaa varta vadten pilta säikeen vedätysyrityksillään.


    • Anonyymi

      Pyramidille olen etsinyt ratkaisussaan vaikka miten päin. Siniset rivit olen selvittänyt, mutta ei auta sekään. Voisiko tuota pyramidia jotenkin mulle avittaa.

      • Mikä on pyramidin muotoisesta esineestä käyetty nimi? Toki geometrian opiskelusta saattaa olla aikaa.
        Kerran muuten itse sekoilin näjden geometristen muotojen nimitysten kanssa.

        Kysyin sivustollani olevalta OpenAI ChatGPT:ltä teko: "mikä on pyramidin geometrinen nimi" - osasi vastata.


    • Anonyymi

      Pätkätyöntekijä
      Härkätaistelija
      Nälkätaiteilija

      Intiimi, tetraedri, kaviokuume, piilottaa, osakekanta, tiristä, siirak, satuaasi, intti, kissat, änkkä, ennakoiva, joutsen, kyetä, jujutsut, kokotti, örkki, maia, kilta, numerot

      • Tuolla vaikeusaste putodi n. 1½-tasolle.


    • Jaska kirjoittaa:
      "Täysi kymppi napsahtaa sinisille ja niiden kuvitukselle. Vuoden kärki ihan ehottomasti"

      Olen eri mieltä. Kuvitus ja hauskuus on kohdallaan, mutta ratkaisusanat on liian helposti arvattavia ansaitaakseen noin suurta arvostusta.

      • Anonyymi

        Totta, Jaskalla ote lipsuu, kritiikki mennyt vaisuksi pääpalstalla.


      • Anonyymi

        Voih, pitäisi päästä tuo sinne sanomaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voih, pitäisi päästä tuo sinne sanomaan?

        Voisihan joku muukin niin siellä todeta. Kiva ristikko, mutta Jaskan kehut menivät överiksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voisihan joku muukin niin siellä todeta. Kiva ristikko, mutta Jaskan kehut menivät överiksi.

        Pidät siis täysin asiallisena haukkua toisen kirjoittajan mielipidettä? Eikö jokaisella saa olla oma? Niin no johan sinä haukuit, että pahin on jo tapahtunut, paitsi että Jaska tulisi vielä lukemaan sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidät siis täysin asiallisena haukkua toisen kirjoittajan mielipidettä? Eikö jokaisella saa olla oma? Niin no johan sinä haukuit, että pahin on jo tapahtunut, paitsi että Jaska tulisi vielä lukemaan sen.

        Pitäisihän se kaikkien jo tajuta, jos Keisarin mielipiteestä poikkeaa, se on vedetty överiksi, eikä se voi olla rehellinen mielipide. Siellä on pääpalstan kriitikkokin alistettu nöyräksi. Hyvä että Huuhaa ilmoittaa mitä mieltä pitää olla, niin ei enää itse tarvitse sitä pohtia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidät siis täysin asiallisena haukkua toisen kirjoittajan mielipidettä? Eikö jokaisella saa olla oma? Niin no johan sinä haukuit, että pahin on jo tapahtunut, paitsi että Jaska tulisi vielä lukemaan sen.

        Taisin kirjoittaa liian terävästi, mutta minusta Jaska jätti huomioimatta oleellisen seikan, minkä vuoksi minun mielestäni kehut menivät överiksi. Toki pitäisi yarkemmin miettiä, miten asian ilmaisee. Välillä tulee esitettyä mielipide tökerösti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisihän se kaikkien jo tajuta, jos Keisarin mielipiteestä poikkeaa, se on vedetty överiksi, eikä se voi olla rehellinen mielipide. Siellä on pääpalstan kriitikkokin alistettu nöyräksi. Hyvä että Huuhaa ilmoittaa mitä mieltä pitää olla, niin ei enää itse tarvitse sitä pohtia.

        Keisarilla ei ole vaatteita laisinkaan vai miten se sadussa meni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keisarilla ei ole vaatteita laisinkaan vai miten se sadussa meni.

        On minullakin IS:n kkviksiin näkökulmaa yli 400 ristikon verran eli pääkuvista johdetuissa sanoissa on vertailupohjaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voisihan joku muukin niin siellä todeta. Kiva ristikko, mutta Jaskan kehut menivät överiksi.

        Riippuu tosin siitä, minkä tasoisena ristikkoa pitää.

        2½-tasoiseen saman kaltaisuutta ja toisteisuutta ei ole liikaa, mutta jos tavoitetaso oli 3-, toisteisuutta ja samankaltaisuutta on liikaa.

        Samankataisuutta on:
        * saman kaltainen huumori
        * yhtä pitkät ratkaisusanat
        * yhtä pitkät yhdyssanan osat ja ne ovat pituuden suhteen samassa järjestyksessä
        * viisi samaa kirjainta samoissa paikoissa ratkaisusanoja

        Periaatteessa kun yhden kolmesta keksii, kaksi muuta pitäisi keksiä paljin helpommin. Oikeanouoleisinta joutui silti miettimään melko lailla, kun idea ei välittömästi avautunut.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Riippuu tosin siitä, minkä tasoisena ristikkoa pitää.

        2½-tasoiseen saman kaltaisuutta ja toisteisuutta ei ole liikaa, mutta jos tavoitetaso oli 3-, toisteisuutta ja samankaltaisuutta on liikaa.

        Samankataisuutta on:
        * saman kaltainen huumori
        * yhtä pitkät ratkaisusanat
        * yhtä pitkät yhdyssanan osat ja ne ovat pituuden suhteen samassa järjestyksessä
        * viisi samaa kirjainta samoissa paikoissa ratkaisusanoja

        Periaatteessa kun yhden kolmesta keksii, kaksi muuta pitäisi keksiä paljin helpommin. Oikeanouoleisinta joutui silti miettimään melko lailla, kun idea ei välittömästi avautunut.

        Oletko tajunnut, että olet ankeuttaja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tajunnut, että olet ankeuttaja?

        Olen varmaan silloin kun sinänsä hauskasta ristikosta löydän arvostettavaa.

        Nyt aloin apurkaa sinänsä hauskoja ratkaisusanoja niiden keksimisen vaikeuteen nähden.

        Kyllä minä ristikoita kehunkin, kuten Skytän ristikoiden sanaketjuja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen varmaan silloin kun sinänsä hauskasta ristikosta löydän arvostettavaa.

        Nyt aloin apurkaa sinänsä hauskoja ratkaisusanoja niiden keksimisen vaikeuteen nähden.

        Kyllä minä ristikoita kehunkin, kuten Skytän ristikoiden sanaketjuja.

        Mutta olet kuitenkin ristikkomaailman suurin ankeuttaja. Porttikielto eliittipalstalle kertoo kaiken sinusta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen varmaan silloin kun sinänsä hauskasta ristikosta löydän arvostettavaa.

        Nyt aloin apurkaa sinänsä hauskoja ratkaisusanoja niiden keksimisen vaikeuteen nähden.

        Kyllä minä ristikoita kehunkin, kuten Skytän ristikoiden sanaketjuja.

        ”Olen varmaan silloin kun sinänsä hauskasta ristikosta löydän arvostettavaa.”

        😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        On minullakin IS:n kkviksiin näkökulmaa yli 400 ristikon verran eli pääkuvista johdetuissa sanoissa on vertailupohjaa.

        Elvis elvistelee 😱


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Olen varmaan silloin kun sinänsä hauskasta ristikosta löydän arvostettavaa.”

        😂😂😂😂

        Kyde on siitä, miltä näkökulmalta asioita tarkastelee. Jos ratkaisusanat pääkuviin löytyy liian helposti, kyse ei ole kunnon koviksesta vaikka ristikko muuten kuin hauska tahansa olisikin.

        IJL-tiimin dilemma on hauskat sanaleikit, jotka saattavat helpottaa ratkontaa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elvis elvistelee 😱

        Keisari on ainut vakioporukasta, joka kehuu jatkuvasti itseään. Melko noloa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyde on siitä, miltä näkökulmalta asioita tarkastelee. Jos ratkaisusanat pääkuviin löytyy liian helposti, kyse ei ole kunnon koviksesta vaikka ristikko muuten kuin hauska tahansa olisikin.

        IJL-tiimin dilemma on hauskat sanaleikit, jotka saattavat helpottaa ratkontaa liikaa.

        Huomasitko, miten viestisi sisältö muuttui yhden kirjaimen takia? Näin ainakin kaikki olettivat? Vai onko lukihäiriösi noin paha?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keisari on ainut vakioporukasta, joka kehuu jatkuvasti itseään. Melko noloa.

        HP:n listat ovat piilokehuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keisari on ainut vakioporukasta, joka kehuu jatkuvasti itseään. Melko noloa.

        Samaan tapaan happonen tämän ristikon komi

        "16. happonenLainaa21.5.2023 klo 15:44
        Viihdyttävä ja laadukas ristikko, mutta oikeaa laitaa lukuunottamatta helpohko. Pääkuvissa aika ilmeinen idea, toki lähtökohtaisesti arvostan tällaisia verbaali-iloitteluja. Aika lähellä keskistasoa tämä oli, jos ensi vkl jotain kovempaa kamaa?"


    • Anonyymi

      Miksi muuten avaat joka viikko langan IS koviksesta? Onko sinulla joku pakkomielle? Joka kerta pahoitat vain oman ja muiden mielen. Miksi jatkat tätä vuodesta toiseen? Ajatteletko, että nyt kyllä tällä kertaa syntyy hyvää ja sopuisaa keskustelua?

      • Anonyymi

        Parempi ryhmitellä esimerkiksi viikkotasolle sellaiset asiat jotka jatkuu vuodesta toiseen. Ketjuista tulee lyhyempiä ja jotain tiettyä hetkeä koskevat asiat on helpompi etsiä. Tapio tietotekniikan kanssa painiskelevana tekee tuossakin ihan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi ryhmitellä esimerkiksi viikkotasolle sellaiset asiat jotka jatkuu vuodesta toiseen. Ketjuista tulee lyhyempiä ja jotain tiettyä hetkeä koskevat asiat on helpompi etsiä. Tapio tietotekniikan kanssa painiskelevana tekee tuossakin ihan oikein.

        Missasit pointin. Langat ovat täynnä Tapion raivoa ja muiden reagointia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missasit pointin. Langat ovat täynnä Tapion raivoa ja muiden reagointia.

        Tässä säikeessä joku anonyymi vei säikeen sivuraiteelle.

        Anonyymi
        2023-05-21 00:16:51

        Olen tässä miettinyt ja en keksi muuta selitystä kuin sen, että Tapio on itse HP.

        Jollakulla on pakkomielle pilata aloittamani säie.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tässä säikeessä joku anonyymi vei säikeen sivuraiteelle.

        Anonyymi
        2023-05-21 00:16:51

        Olen tässä miettinyt ja en keksi muuta selitystä kuin sen, että Tapio on itse HP.

        Jollakulla on pakkomielle pilata aloittamani säie.

        Tämä on ihan kiva toinen näkökulma IS- ristikoihin. Toisessahan vain hyvin osaavaiset puhuvat pienelle piirille. Sopivat vihjaukset tuovat mielenkiintoa tavallisille ratkojille. Harmi vaan, kun Tapiota aina asiattomasti mollataan ja häväistään. Mitä te haukkujat täällä jatkuvasti hyppäätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ihan kiva toinen näkökulma IS- ristikoihin. Toisessahan vain hyvin osaavaiset puhuvat pienelle piirille. Sopivat vihjaukset tuovat mielenkiintoa tavallisille ratkojille. Harmi vaan, kun Tapiota aina asiattomasti mollataan ja häväistään. Mitä te haukkujat täällä jatkuvasti hyppäätte.

        Täysin samaa mieltä. Täällä pyörii kiusaajaporukka joka saa jotain kiksejä härnätessään Tapiota kaikin käytettävissä olevin keinoin. Koitetaan kaikki käyttäytyä niin kesästä tulee mukava jokaiselle.

        Tänään aikaisin nukkumaan ja huomenna sitten pirteänä Uutisristikon kimppuun kynsin hampain rennosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Täällä pyörii kiusaajaporukka joka saa jotain kiksejä härnätessään Tapiota kaikin käytettävissä olevin keinoin. Koitetaan kaikki käyttäytyä niin kesästä tulee mukava jokaiselle.

        Tänään aikaisin nukkumaan ja huomenna sitten pirteänä Uutisristikon kimppuun kynsin hampain rennosti.

        Ikävällä tavalla Keisarin bodyguardit hyökkäävät normaalien ihmisten kimppuun täällä. Ymmärtävätkö Keisarin bodyguardit ollenkaan minkälainen hahmo Keisari on? Kysykää vaikka Erkki Vuokilalta, niin saatte tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävällä tavalla Keisarin bodyguardit hyökkäävät normaalien ihmisten kimppuun täällä. Ymmärtävätkö Keisarin bodyguardit ollenkaan minkälainen hahmo Keisari on? Kysykää vaikka Erkki Vuokilalta, niin saatte tietää.

        Ei se paranna keskustelun tasoa ja ihmisten viihtyvyyttä palstalla, jos vanhoja asioita pitää koko ajan esillä. Turha tökkiminen/provosointi pois, niin se omakin verenpaine lähtee laskemaan terveelliselle tasolle. Sanaristikot ei ole niin vakava asia että niiden takia kannattaa riehua ja hakemalla hakea riitoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se paranna keskustelun tasoa ja ihmisten viihtyvyyttä palstalla, jos vanhoja asioita pitää koko ajan esillä. Turha tökkiminen/provosointi pois, niin se omakin verenpaine lähtee laskemaan terveelliselle tasolle. Sanaristikot ei ole niin vakava asia että niiden takia kannattaa riehua ja hakemalla hakea riitoja.

        Kaikenlaiset bodyguardit pitäisi saada palstalta pois. Keisari on ihan aikuisten oikeasti syypää kaikkeen kuraan mitä saa niskaansa.

        Hän voisi valita pysyvänsä omalla loistavasti johdetulla palstallaan. Hän voisi olla kommentoimatta Sanariksen palstan kirjoittelua ja kirjoittelijoita provokatiivisesti. Hän voisi olla raivoamatta tämän palstan toimintatavoista. Hän valitsee toisin ja tietenkin vastaa seurauksista.

        Taannoin hän kyseli neuvoa sivustonsa teknisistä asioista eräällä teknisellä palstalla. Häntä autettiin ja annettiin neuvoja. Meni noin kuukausi, jonka jälkeen siellä tajuttiin millaisen henkilön kanssa he olivat tekemisissä. Siellä Keisarilla ei ollut bodyguardeja…


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaiset bodyguardit pitäisi saada palstalta pois. Keisari on ihan aikuisten oikeasti syypää kaikkeen kuraan mitä saa niskaansa.

        Hän voisi valita pysyvänsä omalla loistavasti johdetulla palstallaan. Hän voisi olla kommentoimatta Sanariksen palstan kirjoittelua ja kirjoittelijoita provokatiivisesti. Hän voisi olla raivoamatta tämän palstan toimintatavoista. Hän valitsee toisin ja tietenkin vastaa seurauksista.

        Taannoin hän kyseli neuvoa sivustonsa teknisistä asioista eräällä teknisellä palstalla. Häntä autettiin ja annettiin neuvoja. Meni noin kuukausi, jonka jälkeen siellä tajuttiin millaisen henkilön kanssa he olivat tekemisissä. Siellä Keisarilla ei ollut bodyguardeja…

        Saandn jälleen kerran muistuttaa, että tässä säikeessä epäsovun kylvämisen aloitti joku anonyymi. Siihen tuli kommentoitua, mikä oli tyhmää.

        Vähän liian kärjekkäästi reagoin Jaskan kommenttiin. Jossakin määrin näkemystäni komppasi eräs anonyymi:

        "Anonyymi
        2023-05-21 14:27:50

        Totta, Jaskalla ote lipsuu, kritiikki mennyt vaisuksi pääpalstalla."

        Edelleen olen samaa mieltä enkä mielestäni kovin pahalla tavalla Jaskan mielipidettä teilannut. Enemmän omanana mielipiteenäni olisi pitänyt asia esittää.

        Olen minä joskus myöhemmjnkin teknnjsdllä palstalla pientä apua saanut.


    • Anonyymi

      Sarkasmintulkinta ja kirjoitustaito ovat joillakin haussa.

      • Olen huono molemmissa. Oikeinkirjoituksen suurin vaikeuttaja on kosketusnäyttö.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen huono molemmissa. Oikeinkirjoituksen suurin vaikeuttaja on kosketusnäyttö.

        Älä kuitenkaan laske sarkasmia samanmielisyydeksi, kun se on pikemminkin päinvastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuitenkaan laske sarkasmia samanmielisyydeksi, kun se on pikemminkin päinvastoin.

        Mistö minä aina yoedän, onko joku tosissaan vai ei. Kirjoitetussa tekstissä ei näe ilmeitä eikä äänensävyä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mistö minä aina yoedän, onko joku tosissaan vai ei. Kirjoitetussa tekstissä ei näe ilmeitä eikä äänensävyä.

        Siinä mielessä tämä on huono foorumi, että ei esitetä aina aitoja mielipiteitä vaan ikävästi vedätetään.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Siinä mielessä tämä on huono foorumi, että ei esitetä aina aitoja mielipiteitä vaan ikävästi vedätetään.

        Pitäisikö sitten pysyä poissa huonolta foorumilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö sitten pysyä poissa huonolta foorumilta?

        Lopettakaa turha vänkääminen ja ratkokaa se Punaisen Pelikaanin kolmosnumero loppuun, sillä nyt on enää 23 yötä siihen kun numero 4/2023 saapuu ilahduttamaan kesäiltoja ja -öitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettakaa turha vänkääminen ja ratkokaa se Punaisen Pelikaanin kolmosnumero loppuun, sillä nyt on enää 23 yötä siihen kun numero 4/2023 saapuu ilahduttamaan kesäiltoja ja -öitä.

        Ja siellä taas yksi bodyguard. Eikö tämä ikinä lopu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö sitten pysyä poissa huonolta foorumilta?

        Sanarisin ja omassa foorumissa esitetään oikeita mielipiteitä.

        "Totta, Jaskalla ote lipsuu, kritiikki mennyt vaisuksi pääpalstalla."

        En voinut olettaa, että joku muka on esittävinään mielipiteiitä. Muka-mielipiteet ovat lapsellista pelleilyä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sanarisin ja omassa foorumissa esitetään oikeita mielipiteitä.

        "Totta, Jaskalla ote lipsuu, kritiikki mennyt vaisuksi pääpalstalla."

        En voinut olettaa, että joku muka on esittävinään mielipiteiitä. Muka-mielipiteet ovat lapsellista pelleilyä.

        Miksi käytät lapsellista pelleilypalstaa, jossa on bodyguardeja?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe