Jenka vastavuus vai onko semmoista

Anonyymi-ap

7/16 M14 on pyörän mutteri niin muutko euro mitat ei ole sama asia? UHF kierre eli tiheä kierre.

10

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, kyllä ei ole.

    • Anonyymi

      Ei löydy alieksperssistä vanne pultteja jenkki mitoilla 7/16. joutuuko tosiaan vaihtamaan napa pultteja samperi vieköön.

      • Anonyymi

        Jos ihan alan liikkeistä Suomesta ostaisit pultit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihan alan liikkeistä Suomesta ostaisit pultit?

        Juuup on kyllä suomessa pultteja ostettavissa mutta olenkin turhamainen elvistelijä ja tuottaisi mielihyvää jos voisin ostaa kiinakaupasta alumiini mutterit. Kevyitä ja muuten kestää sillä on n 10v jo ollut vanhimmassa autossani edelleen samat ja vain käsityökaluilla auki kiinni. Alkuun muistan kun hirvitti kun painoa ei ollut mutterilla mitään vs rauta kromi mutteriin ja meni monta reissua että alkoi uskoa että kestää ne. Pienempi akselimassa hivelee mielihyväkeskusta ja luulen että bensaa ja dieseliä menee vähemmän ja puhumattakaan tästä ömeerikan autossani V8!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuup on kyllä suomessa pultteja ostettavissa mutta olenkin turhamainen elvistelijä ja tuottaisi mielihyvää jos voisin ostaa kiinakaupasta alumiini mutterit. Kevyitä ja muuten kestää sillä on n 10v jo ollut vanhimmassa autossani edelleen samat ja vain käsityökaluilla auki kiinni. Alkuun muistan kun hirvitti kun painoa ei ollut mutterilla mitään vs rauta kromi mutteriin ja meni monta reissua että alkoi uskoa että kestää ne. Pienempi akselimassa hivelee mielihyväkeskusta ja luulen että bensaa ja dieseliä menee vähemmän ja puhumattakaan tästä ömeerikan autossani V8!

        Hauska läppä.


    • Anonyymi

      Mulla on ollut 25 vuotta samat alkuperäiset pultit autossa ja aina aukaistu ristikkoavaimella. Ei sillä mitättömällä massalla ole mitään merkitystä , varsinkaan navan lähellä pyöriessä ja jos haluaa hifistellä, niin vanteen ja kumin painolla on enemmän merkitystä, vaikka se hyöty tulee eteen vasta kilpureissa.

      • Anonyymi

        Totta , vain tuskin mitattavissa oleva vaikutus huippu mittalaittein. Mainitsinkin jo turhamaisuuteni mutta kun on niin kiva ruuvata kevyt ruosteeton osa kiinni ja tiedostaa sen hyvät vaikutukset. En käytä myöskään mutterimopoa tms vanteen pultteihin vaikka niitä onkin,koneita. Mitäs kun mutterissa lukeekin (otin eilen yhden pois ja hioin kromimutterista ,ollut krominen) ja kyljessä lukikin ruosteen alta 1/2-20 . Listoista katsonut että mutteri on tuo 7/16 Liekkö se nyt kierteen halkaisija ? 7/16=1/2-20 ? Ei helevata kuitenkin on M14 ehkä kun hyllyssä on noita japsien alumiini box yms M12 1,2 ja 1,5 nousulla olevia jokunen laatikko menneiltä vuosilta kun värit ei miellyttäneetkään enää. Kuitenkin UNF hieno kierre 20 kierrosta tuuman matkalla nousunopeus niin tai lasku ihan miten vaan. Taidan tilata kärkkäiseltä pienillä postikululla vannetukun uudet mutterit. Tunnustan,ensin katsoin rehvakkaasti aliekspressistä titaani muttereita ja kun ei löytynyt alennuin alu muttereihin ja sitten lopulta leuka rintaan ja alaleuka väpättäen suomi24 jenkki palstalle ja tässä olen kivittäkää vaan ja lyökää mitäs minun on väliä. Alumutterit sitten muuten tytöt ja poijat kestää ajoa mutta en hakkaisi paineilma yms vehkeillä vaan hellää käsityötä momentti avaimella. Vedän kaikki 124- 130nm ja ajan ja jälki kiristän myöhemmin. Terveisin raskaat 20 kpl mutterit. Onneksi mieli on kevyt ja tili kun tankkaa jenkin jolla ei tule hirveästi ajeltua ettei väljähdy fiilikset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta , vain tuskin mitattavissa oleva vaikutus huippu mittalaittein. Mainitsinkin jo turhamaisuuteni mutta kun on niin kiva ruuvata kevyt ruosteeton osa kiinni ja tiedostaa sen hyvät vaikutukset. En käytä myöskään mutterimopoa tms vanteen pultteihin vaikka niitä onkin,koneita. Mitäs kun mutterissa lukeekin (otin eilen yhden pois ja hioin kromimutterista ,ollut krominen) ja kyljessä lukikin ruosteen alta 1/2-20 . Listoista katsonut että mutteri on tuo 7/16 Liekkö se nyt kierteen halkaisija ? 7/16=1/2-20 ? Ei helevata kuitenkin on M14 ehkä kun hyllyssä on noita japsien alumiini box yms M12 1,2 ja 1,5 nousulla olevia jokunen laatikko menneiltä vuosilta kun värit ei miellyttäneetkään enää. Kuitenkin UNF hieno kierre 20 kierrosta tuuman matkalla nousunopeus niin tai lasku ihan miten vaan. Taidan tilata kärkkäiseltä pienillä postikululla vannetukun uudet mutterit. Tunnustan,ensin katsoin rehvakkaasti aliekspressistä titaani muttereita ja kun ei löytynyt alennuin alu muttereihin ja sitten lopulta leuka rintaan ja alaleuka väpättäen suomi24 jenkki palstalle ja tässä olen kivittäkää vaan ja lyökää mitäs minun on väliä. Alumutterit sitten muuten tytöt ja poijat kestää ajoa mutta en hakkaisi paineilma yms vehkeillä vaan hellää käsityötä momentti avaimella. Vedän kaikki 124- 130nm ja ajan ja jälki kiristän myöhemmin. Terveisin raskaat 20 kpl mutterit. Onneksi mieli on kevyt ja tili kun tankkaa jenkin jolla ei tule hirveästi ajeltua ettei väljähdy fiilikset.

        Jäi sanomatta että n40v vanhat mutterit ja ilmeisesti alkuperäiset tai ei kun ruosteessa. Mistä näistä tietää.


    • Anonyymi

      Ne tohtorisedän määräämät reseptilääkkeet olisi jo kyllä korkea aika ottaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe