Puolet ajasta sähköllä silti kulutus 5 l

Anonyymi-ap

Melko onneton tuo itselataava kun mainostetaan, että jopa puolet ajasta menee sähköllä ja silti kuluttaa 5 l. Ilman hybriditekniikkaa kulutus on 10 l. Surkea moottori. Jos hybridi tekniikan laittais turbomoottoriin niin olis pienempi kulutus. Tojota ei tosin osaa tehdä turbomoottoreita, onkohan joku toinen valmista jo tehnyt tuollaisen.

52

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän se ilmastakaan energiaa ime.

      • Anonyymi

        Onko ihmiset oikeesti noin tyhmii, että uskoo että tuo hybridin kulutus olis pieni. Kun tota noin ajattelee niin tojotan hybridimoottorihan on umpisurkea. Puolet isompi kulutus kun turbomoottorilla bensaajossa.


    • Anonyymi

      Oikeasti tuokin 1/2 sähköllä mainos pitäisi meilläkin kieltää asiakasta harhauttavana, niin kuin se on monissa maissa. Nuo taloudellisimmat bensaturbot kulkee ihan yhtä vähällä bensalla käytännön ajossa kuin nuo Toyotan hybridit.

    • Anonyymi

      Omassa käytössä 2.0 hybrid farkku vei kahden vuoden aikana 5,6l/100km. Melu oli erittäin häiritsevä ja voimalinja oli hyvin ponneton. Onneksi sain hyvän hyvityksen ja pääsin eroon.. varsinkin kun näistä on alkanut mätänemään lämmönvaihtimen saumat eikä Toyota tunnu korvaavan mitään (tyypillistä Toyotaa..)

    • Anonyymi

      Muaki ahistaa tuo tojon ykkösmyynti!

      • Anonyymi

        Eipä myyntimäärä poista niitä vikoja ja ongelmia mitä Toyotassa on, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä myyntimäärä poista niitä vikoja ja ongelmia mitä Toyotassa on, vai mitä?

        10 v täystakuu auttaa hiukan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 v täystakuu auttaa hiukan !

        Mistä tuollaisen takuun saa, ei ainakaan Suomessa. 100tkm/3v ja akustolle vähän pidemmän. Relax on vain turva asioille jotka ei kulu ja niitä ei juurikaan autoissa ole ja tuokin on voimassa vain huoltovälin kerrallaan ja asiakas maksaa sen huoltohinnoissa.


    • Anonyymi

      Mun hybridiToyota tuo mulle 4 l/100 km ja lisäksi lataa sillä aikaa 80 kWh sähköä akkuun.

      • Anonyymi

        eli käytännössä tuo polttomoottori kuluttaa 8 L satasella. Ompa huono


    • Anonyymi

      Aina kun Tojolta on tullut uusi hybridiversio, niin kulutus on hieman kasvanut.

    • Anonyymi

      Voi kun nuo autotehtaat ottaisivat oppinsa näiltä peräkamarin insinööreiltä! Täällä asuu se oikea tieto. 😂

      Miksi hybridin parina on useimmiten Atkinson-kiertoinen moottori, eikä turbokone tai diesel? Siksi että sähkömoottori mahdollistaa Atkinson-kiertoisen koneen käyttämisen korvaamalla sen heikkoudet. Jos hybriditekniikka laitetaan bensaturboon tai dieseliin, tehdään turhaa tuplatyötä.

      Toki onhan näitä: esim. Porsche Spyder 918 tai Honda NSX, mutta noilla nyt ei ekana tavoitteena olekaan polttoainetalous.

      • Anonyymi

        Lexus RT ja Toyota Crown ovat turbohybridi voimlinjoilla varustettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lexus RT ja Toyota Crown ovat turbohybridi voimlinjoilla varustettuja.

        Meillä ei tuollaisia ole nähty, eikä nähdä.


    • Anonyymi

      Miten lienee toimiva systeemi Nissan Qaskain hybridi ,eli sähkömoottori pyörittää aina pyöriä ja bensamoottori käy vain vakiokerroksilla toimien käytännössä aggrekaattina.

      • Anonyymi

        Hondan on samanlainen, sillä erotuksella että 'pintakaasulla kurvaillessa' eli 80-120 välillä polttomoottori voidaan kytkeä myös pyörittämään pyöriä kiinteällä välityksellä.


      • Anonyymi

        Ainakin kulutuksessa on tosi toimiva systeemi.
        TM testasi itselataavia ja kumkai vei litran enemmän kuin toiseksi eniten kuluttava.
        HONDA HR-V Advance Style
        KIA Niro 1,6 GDI Hybrid Business Luxury
        NISSAN Qashqai e-Power Tekna+ 19”
        TOYOTA C-HR 1,8 Hybrid Intense


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kulutuksessa on tosi toimiva systeemi.
        TM testasi itselataavia ja kumkai vei litran enemmän kuin toiseksi eniten kuluttava.
        HONDA HR-V Advance Style
        KIA Niro 1,6 GDI Hybrid Business Luxury
        NISSAN Qashqai e-Power Tekna 19”
        TOYOTA C-HR 1,8 Hybrid Intense

        Mitä ne kulutukset olivat noilla autoilla?


    • Anonyymi

      Jos kaupunkiruuhkassa könötät, niin eihän se itsesaastuttava silloin paljon polttoainetta kuluta. Mutta jos päästelet motarilla menemään, niin kulutus on jopa isompi kuin monilla muilla polttiskoneilla. Tämä on kylmä totuus.

      • Anonyymi

        Autohullujen kulutustestissä bensa Octavia kulutti kokonaisuutena vähemmän kuin Toyotan hybrid.


    • Anonyymi

      Ilman bensaa ei pääse pitkälle. Hyvä niin, kävelymatka takaisin kotiin pysyy lyhyenä.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridit kuluttavat miltei puolet vähemmän kuin kilpailijat, kts. Spritmonitor.

      • Anonyymi

        Väärin, vastaava puhdas bensa-auto tai kilpailijan hybrid menee ihan samoilla, eroa voi olla muutama desi suuntaan tai toiseen.
        Mutta kysynkin, onko noilla onnettomilla eroilla mitään merkitystä kun suurin tekijä on kuitenkin kuskin ajotyylillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, vastaava puhdas bensa-auto tai kilpailijan hybrid menee ihan samoilla, eroa voi olla muutama desi suuntaan tai toiseen.
        Mutta kysynkin, onko noilla onnettomilla eroilla mitään merkitystä kun suurin tekijä on kuitenkin kuskin ajotyylillä?

        Jos ajetaan kaupunkiliikenteessä muitten kulkijoitten tahtiin niin kylmä totuus on että Toyotan hybridit kuluttuvat miltei puolet vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajetaan kaupunkiliikenteessä muitten kulkijoitten tahtiin niin kylmä totuus on että Toyotan hybridit kuluttuvat miltei puolet vähemmän.

        Näin se menee.

        TM 1/20 mukaan RAV4 möhkö vie kaupugissa ja maantiellä väheämmän kuin farkku Passat ja kuitenkin kiihtyy paljon ripeämmin.
        Kaupungissa ero oli iso. maantiellä pieni mutta onhan RAVssä enemmän massaa ja ilmanvastusta kuin Passatissa.

        Testasiko TM väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee.

        TM 1/20 mukaan RAV4 möhkö vie kaupugissa ja maantiellä väheämmän kuin farkku Passat ja kuitenkin kiihtyy paljon ripeämmin.
        Kaupungissa ero oli iso. maantiellä pieni mutta onhan RAVssä enemmän massaa ja ilmanvastusta kuin Passatissa.

        Testasiko TM väärin?

        Pitää sinänsä paikkansa, mutta kuka ostaa Rav4:n tai Passatin vain kaupunkiajoon?

        Maantiellä taas ero on niin pieni (tyypillisesti muutama desi) että ainakaan itselläni tuo ero ei vaikuta autonvalinnassa suuntaan eikä toiseen.


    • Anonyymi

      Ahdin ei vähennä kulutusta ja paljo lisää osia joilla elinikä.

      1.0 turbo ford, näin kulutuksen 7,2L sekalainen käyttö

      1.0 - 1.5 turbo merkistä riippumatta saa kuluttamaan 8-10 litraa kun ajellaan pätkää ja vaihti muuttuu paljon,

      Ihan turhaan mietitte kulutuksia kun poltatte autossa turhaan rahaa ostamalla vaikkapa 15 000, 20 000, tai korkeammalla hinnalla. tälle löytyy vielä vähemmän perusteita mistään, sama kuin ostaisit maitopurkin kaupasta joka maksaa 10eur litra

      • Anonyymi

        Siinä varsinainen tietäjä. Oman kokemuksen mukaan moderni bensaturbo menee maantieajossa helposti viiden litran kulutuksella ja itselataava kuluttaa ihan yhtä paljon. Molemmista kokemusta.


      • Anonyymi

        Tietenkin turbo *lisää* sinänsä kulutusta, koska se ahtaa enemmän happea moottoriin. Jotta seossuhde pysyy oikeana, täytyy myös polttoainetta suihkuttaa saman verran enemmän. Eli ahdin periaatteessa lisää kulutusta, mutta mahdollistaa pienemmän kuutiotilavuuden, joka sitten tuo ne säästöt.

        Mutta aika moni pieni bensaturbo menee kyllä varsin pienellä kaupungissakin, jos ajaa rauhallisesti. Maantiellä ero varmasti tasoittuu, mutta hybridin etu kyllä tulee taajamassa esiin.


      • Anonyymi

        "1.0 - 1.5 turbo merkistä riippumatta saa kuluttamaan 8-10 litraa kun ajellaan pätkää ja vaihti muuttuu paljon,"

        Joo varmasti saa kuluttamaan kun oikein yrittää, mutta tuollaisessa ajossa se suunnilleen vastaavantehoinen noin 2-litrainen vapaasti hengittävä viekin sitten jo 10-15 l/100km.


    • Anonyymi

      Milloin yli 5 l/100km kuluttavista on tullut pienipäästöisiä?

    • Anonyymi

      Mun Ooppeli haukkaa kaupungissa 8 l/100 km.Matka-ajossa menee mukavalla 6 litralla.

      • Anonyymi

        Vuodessa itselataavalla säästää ehkä satasia. Eipä juuri hyötyä.


    • Anonyymi

      Aloituksessa oli totuus; Ilman hybriditekniikkaa kulutus on 10 l. Surkea moottori on pikku- tai isoturpo.
      Toyotan täys.hybridi menEe puolella.

      • Anonyymi

        Surkea se on Tojotan moottori jos puolet sähköllä ja kulutus 5 l.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkea se on Tojotan moottori jos puolet sähköllä ja kulutus 5 l.

        Ilman hybriditekniikkaa kulutus on 10 litraa. Surkea moottori on pikku- tai isoturpo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman hybriditekniikkaa kulutus on 10 litraa. Surkea moottori on pikku- tai isoturpo.

        Turbomoottorilla helposti vitosen lukemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbomoottorilla helposti vitosen lukemiin.

        Tarkoitin että 7-9 litraa ja reilusti päälle menee helposti per 100 km turbolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin että 7-9 litraa ja reilusti päälle menee helposti per 100 km turbolla.

        Jos ajaa moottoritiellä 140 kmh niin sitten vie tuon verran


    • Anonyymi

      Asia ei ole näin yksinkertainen. Pelkällä jarrutus energialla ei hybridi akkuun saada tarpeeksi virtaa, vaan sitä ladataan tietyissä tilanteissa polttomoottorilla, jotta voidaan ajaa puolet sähköllä. Ilman hybridiä kulutus on 6.2 - 7.8 l/100 km.

      • Anonyymi

        Itselataava huijaa tuossa sähkön osuudessa. Polttomoottorillakin tulee helposti 10-15 % matkaa jossa ei ole polttoaineen kulutusta ollenkaan. Itselataava laskee tuonkin sähköajoksi.


    • Anonyymi

      Täyshybridi 5 litraa.
      Pikkuturpo 10 litraa.

      • Anonyymi

        Ajoa 120 kmh motarilla, itselataava 7 l, turbo 6l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoa 120 kmh motarilla, itselataava 7 l, turbo 6l

        Ajoa kaupungissa, itselataava 4,5 litraa, turbo 11 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoa kaupungissa, itselataava 4,5 litraa, turbo 11 litraa.

        Tässä jutussa oli kyse siitä, että itselataavasta ei ole oikeastaan mitään hyötyä maantiepainotteisessa ajossa. Kauppakassiksi kaupunkiin toki sopii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä jutussa oli kyse siitä, että itselataavasta ei ole oikeastaan mitään hyötyä maantiepainotteisessa ajossa. Kauppakassiksi kaupunkiin toki sopii hyvin.

        Tokihan hybridien keskikulutus on liki puolet pienempi kuin turboautoissa, tiedät sen itsekin. Pelkkään moottoritieajoon suosittelisin dieselautoa.


    • Anonyymi

      Joku varmaan kuvittelee että hybridi tarkoittaa voimalaitosta joka tuottaa ilmaista energiaa.

      Tälläisille ihmisille tulee suuri pettymys kun heille selviää totuus hybridistä. Ei olekaan voimalaitosta joka tuottaa energiaa tyhjästä.

      • Anonyymi

        Itselataava on yhtä järkevä kuin sähköauton lataus bensageneraattorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava on yhtä järkevä kuin sähköauton lataus bensageneraattorilla.

        Se on pakko sekin sähkäri ladattava jos jatkojohto ei riitä töpseliin korpitaipaleella vai tekeekö se sähköauto tyhjästä virtaa akkuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on pakko sekin sähkäri ladattava jos jatkojohto ei riitä töpseliin korpitaipaleella vai tekeekö se sähköauto tyhjästä virtaa akkuun?

        Olipas tyhmä kommentti. Polttomoottori ja sähköautot on tankattava molemmat. Itselataava vaan nyt on jo vanhahtavaa tekniikkaa.


    • Anonyymi

      Juuri näin. Täällä ne typerykset tyhjentävät tyhjää ja typerää oloansa🤪

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5183
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2694
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2194
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      584
      1987
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      120
      1704
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1299
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1289
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1068
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1037
    10. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    Aihe