Oonko ylipainoinen

Anonyymi-ap

Oon 10-vuotias 148cm ja 47.4kg oonko ylipainoinen? On ollu paljon huolia siitä koska oon nyt alkanu laihduttamaan kun luokkalaiset haukkuu läskiksi. En tunne itteeni hyväks omassa kehossa.☹️

21

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lapsen bmi :n mukaan olet kyllä ylipainoinen.Mutta ei se haukkuminen oikein ole. Mutta on sulla ylipainoa.

    • Anonyymi

      Elikkä siis mitä teen jos mulla on ylipainoa?

      • Anonyymi

        Älä huolehdi mistään ylipainosta , sinähän kasvat vielä joten pian luvut tasoittuu niin pituudessa kun painoassakin


    • Anonyymi

      Mutta siis oon aika lihaksikas että mulla on aika isot lihakset

      • Anonyymi

        ootko joku bodari ?mitä tarkoittaa isot lihakset. Et sä sitten ole lihava jos sulla on sikspäkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ootko joku bodari ?mitä tarkoittaa isot lihakset. Et sä sitten ole lihava jos sulla on sikspäkki.

        No ei suoranaisesti oo sixpäkkii mut siis pystyn nostaa mun 60kg veljen helposti ja lihakset näkyy tosi selkeesti. En oo kuiteskaa bodari. Pelkkä urheileva nuori :))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei suoranaisesti oo sixpäkkii mut siis pystyn nostaa mun 60kg veljen helposti ja lihakset näkyy tosi selkeesti. En oo kuiteskaa bodari. Pelkkä urheileva nuori :))))

        siis 10 vuotias on vielä lapsi vai joko sulla on murrosikä alkanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis 10 vuotias on vielä lapsi vai joko sulla on murrosikä alkanut?

        Murrosikä alkanu jo oikeen hyvin.


    • Anonyymi

      Samankokoinen oot ku mun 73 vuotias sopankeittäjä :)

      :D

    • Anonyymi

      Tai sitten aloittajan keho on tekemässä sitä ihan viimeistä kasvupyrähdystä. Varsinkin tytöillä se viimeinen kasvupyrähdys tuntuisi tulevan tuossa iässä, ennen kuin alkaa "kasvaa naiseksi" mikä lähinnä tarkoittaa kehollisia ja hormonalisia muutoksia, joilla keho valmistautuu siihen, että kykenee tuottamaan jälkeläisiä. Yleensä tämän muutoksen alkaessa tulee ne viimeiset sentit pituuteen ja pituuskasvu tyssää peruskoulun päättyessä viimeistään. Tiesittekö sitä, että 16 vuotias tyttö on fyysisesti valmis jo siihen että synnyttää, vaikka mieli on käytännössä vielä lapsen.

      Pojilla on sitten vähän parempi tilanne. Voi olla lyhyt 15 vuotias, mutta saa ne viimeiset sentit armeijassa kun tulee sen viimeisen kasvupyrähdyksen aika.

      Nää nyt tälleen yleisluontoisesti. Hyvä fyysinen kunto ja lihaksikkuus on aina hyvästä. Bmi ja lapsen kasvukäyrät ei välttämättä kerro totuutta, varsinkin jos on lihasta.
      Kuten mun kohdalla, olin koko lapsuuteni jossain kasvukäyrien miinuspuolella hiukan ja bmi:kin taisi valehdella. 16 vuotiaana olin 162cm ja 60kg eikä mussa ollut grammaakaan ylimääräistä.

      • Anonyymi

        No siis menkathan alko jo vuos sitte :D nyt mennään siis varmaanki niit vikoi kasvupyrähdyksii :D jään varmaa aika lyhyeks vaikka muu perhe jotaki 180cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis menkathan alko jo vuos sitte :D nyt mennään siis varmaanki niit vikoi kasvupyrähdyksii :D jään varmaa aika lyhyeks vaikka muu perhe jotaki 180cm

        Käy kysymässä terkkarilta, miten luulee kasvusi kanssa käyvän. Nuorempana ite olin samassa tilanteessa 12v, mutta menkkojen alun jälkeen kasvoin vielä onneksi, 153cm > 157cm. Kaveri söi kasvuhormonia, että pääsi 11.v jälkeen 155cm.

        Etkä ole lihava, huutele noille haukkujille takasin, että osaavat jatkossa olla hiljaa. Tai kerro opettajalle suoraan. Mieluummin tee noille haukkujille ite selväksi, että ovat hiljaa, opettajat ei puutu nykyään enää mihinkään, edes lukiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy kysymässä terkkarilta, miten luulee kasvusi kanssa käyvän. Nuorempana ite olin samassa tilanteessa 12v, mutta menkkojen alun jälkeen kasvoin vielä onneksi, 153cm > 157cm. Kaveri söi kasvuhormonia, että pääsi 11.v jälkeen 155cm.

        Etkä ole lihava, huutele noille haukkujille takasin, että osaavat jatkossa olla hiljaa. Tai kerro opettajalle suoraan. Mieluummin tee noille haukkujille ite selväksi, että ovat hiljaa, opettajat ei puutu nykyään enää mihinkään, edes lukiossa.

        Jep opettajat ei puutu yhtään mihinkään. Mun päätä halattiin seinään siinä haukkumisen yhteydessä ja opettajat vaan käveli ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis menkathan alko jo vuos sitte :D nyt mennään siis varmaanki niit vikoi kasvupyrähdyksii :D jään varmaa aika lyhyeks vaikka muu perhe jotaki 180cm

        Siis sulla alkoi 9-vuotiaana menkat? just


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sulla alkoi 9-vuotiaana menkat? just

        Se on ihan täysin mahollista. Se oli kyl aika hirveetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan täysin mahollista. Se oli kyl aika hirveetä.

        alkoiko sulla 7 vuotiaana valkovuoto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alkoiko sulla 7 vuotiaana valkovuoto?

        Abt sillon alko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sulla alkoi 9-vuotiaana menkat? just

        Yhden tutuntyyppisten sai menkat myös yhdeksän vuotiaana oli hieman huolissaan kasvamisesta , mutta tänään hän on normi kokoinen ja hoikka nainen kun on tullut aikuiseksi


    • Anonyymi

      Ei ole kyllä mitään ylipainoa vaikka joku yrittää sitä sinulle sanoakin, kasvat koko ajan ja mitä olen nähnyt omissa lapsistani ja lasten lapsuåissani niin heillä suurinpiirtein samat lukemat kun sinulla tässä iässä. Joten heistä ei ole kukaan ollut ylipainoinen koska kasvoivat kokoajan pituutta huomaa vauhtia.
      Kukkaan heistä ei ole ylipainoinen kun murrosikä on ohitettu. Joten älä huolehdi turhaan painoasi , vaan tulet näkemään kun vähän vielä kasvat että painokin pysyy samana vaikka olet pitempi Jos syöt suunnilleen samoilla tavoilla kun nyt .
      Se joka haukkuu läskiksi on ainoastaa typerä ja. Sinun ei tarvitse siitä välittää . Mitään laihdutuskuureja ei myöskään aloiteta sinun iässäsi , joten syö terveellisesti ja ole tyytyväinen itseesi, ja muista että ne haukkujat ovat ainoastaan kateellisia

    • Anonyymi

      Jotenkin ihanan suloista nämä vastaukset :) hyvässä hengessä ja melkein yhdellä äänellä käyty keskustelu. Suurinosa tsemppaa kivasti aloituksen tehnyttä.

      • Anonyymi

        Jep täällä kivasti tsempataan mua! Kiitoksia kaikille🫶🏻


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2349
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      165
      1489
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1345
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1069
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      216
      961
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe