Miehen lisääntynyt juominen

Anonyymi-ap

Olen seurustellut kohta 3-v tämän miehen kanssa. Alkuun etäsuhteessa, nyt asun vuoroviikoin hänen luonaan. Suurta huolta aiheuttaa hänen runsas alkoholin juominen. Alkuun, milloin näimme paljon harvemmin, juominen tuntui olevan ihan ok juttu. Fiilisteltiin molemmat, itsekin nautin siitä että pääsin ns. irroittelemaan. Pikkuhiljaa huomasin hänen juovan myös arkisin. Puolivuotta sitten hän jäi työttömäksi, ei itsestään johtuvista syistä. Tällöin alkoi tissuttelu heti aamusta, ja jatkui pitkin päivää. Toisena päivänä tuntui olevan lähes selvinpäin ja toisena täysin humalatilassa. Nyt hän on ollut kuukauden töissä ja juominen sen myötä vähentynyt,,kuitenkin päivittäistä. Kuvioihin tullut nyt runsas nukkuminen ja ajottaista muistamattomuutta. Saattaa myös juoneena alkaa puhumaan jotain missä ei ole mitän tollkua. Kerran saunassa hän suuttui yhtäkkiä, minä olin mukamas rikkonut vesihanan, mihin en ollut koskenutkaan. Olin ihan hämmentynyt ja näin parhaakseni olla hiljaa. Kotiin päästyään hän nukahti samantien. Tuntuu etten tunne häntä oikein enää, käytös on niin arvaamatonta. Selvinpäin on ihan eri ihminen. Hän on itsekin huolisssan ylenpalttisesta nukkumisesta, puhuu myös parvekkeelta hyppäämisestä. Olen hänelle yrittänyt sanoa että juominen varmasti aiheuttaa tuon väsymyksen, ei kiistä muttei oikein osaa vähentää. Huoli on suuri. En haluaisi jättää häntä, mutta tiedän ettei suhde ole hyväksi jos alkoholi on läsnä päivittäin. Mitä voin tehdä, mihinkään AA kerhoon hän ei suostu. Voiko tuosta vielä parantua ilman ammattiapua vai onko minun vain ymmärrettävä lähteä suhteesta?

44

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinun on ymmärrettävä irrottautua suhteesta pikimmiten. Säästyt lisääntyvältä huolelta ja kurjuudelta. Et voi pelastaa alkoholistia, pelasta itsesi!

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä kuin edellinen kommentoija.
      Toista ei voi parantaa, mutta säästyäkseen itse vaikkapa psyykkisiltä harmeilta, olisi parasta lähteä pois suhteesta.

      Olen itse aikoinaan juonut paljon, eikä yksikään ihmissuhde toiminut kovin pitkään. Toinen väsyy ennemmin tai myöhemmin. Ja tietenkin on aina vaikeampaa lähteä, mitä pidemmälle antaa tilanteen mennä.
      Kun pääsin alkoholista eroon, on tullut mietittyä kaikkea, miten elämä on mennyt.
      Täysin omaa syytänihän se oli, että aina meni asiat ja ihmissuhteet täysin pieleen.
      Miettinyt myös asioita, miten ovat mahtaneet seurustelukumppanini suhtautua juomiseeni, ei ole varmasti helppoa ollut.
      Toki oli suhteita, joissa molemmat joivat, mutta eivät nekään kauaa kestäneet.

      Alkoholi pilaa niin paljon, että sitä on tavallaan vaikea käsittää. Useimmiten kaikki avautuu vasta jälkeenpäin. Jos raitistuu, alkaa kyllä tajuta, mitä kaikkea ongelma voi saada aikaiseksi.

      Myöhemmin on tullut ajateltua, että itse en ainakaan halua suhteeseen sellaisen kanssa, jolla on alkoholi- tai mielenterveysongelmaa, koska se käy itselle todella raskaaksi.
      Eli jos todella haluaa elää mukavasti, itseään ajatellen, ei halua mutkia matkaan elämänsä varrelle, kannattaa miettiä mitä oikeasti haluaa, kannattaako jäädä hoivaavan ihmisen asemaan.
      Sen verran itsekäs on hyvä olla, että on lupa itse nauttia hyvästä elämästä jos haluaa.

    • Anonyymi

      Käske sen mennä neurolle tutkimuksiin, tiedän erään joka päissään puhui sekavia asioita mistä kukaan ei ymmärtänyt mitään hän sai diagnoosin neurologisista sairaudesta ,joten ajattelisin pari kertaa että jatkaako seurustelua , aillä mitä tulee juomiseen niin ei ne tapaojaan koskaan muuta, vaikka jokainen nainen luulee että rakkaus panee ne lopettamaan Tai vielä kamalampaa tekevät lapsen tälläisiin kanssa ja juominen ei siitä huolimatta lopu . Joten ajattele hyvin tarkkaan jos haluat jakaa elämäsi juopottelevat miehen kanssa.
      Eikä se ole muuten naisenkaan keholle terveellistä

    • Anonyymi

      Voin sanoa että usein ei tavat parane

    • Anonyymi

      Kuulostaa tuo runsas juominen, väsymys ja sekava/agressiivinen käytös siltä että maksa saattaa olla vioittunut runsaan alkoholinkäytön takia. Näin kävi mun läheiselle. Meni lopulta keltaiseksi, kroppaan kertyi kauhea määrä nestettä ja joutui sairaalaan. Siltä reissulta ei sitten enää takaisin palannutkaan. Kuoli siis pitkälle edenneeseen maksakirroosiin.

      Itselläkin on ongelmia alkoholin kanssa ja olen huolissani maksani kunnosta varsinkin kun välillä tuntuu olevan siihen viittaavia oireita. Siltikään juomisen lopettaminen ei ole helppoa varsinkin kun on myös mielenteveysongelmia. Tiedän kyllä että alkoholin juominen pahentaa niitäkin.

      • Anonyymi

        Juuri tuota pelkään että jotain vaurioita jo tullut, kun on arvaamattomuutta/agressiivisuutta sekä ajottain tolkutonta nukkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuota pelkään että jotain vaurioita jo tullut, kun on arvaamattomuutta/agressiivisuutta sekä ajottain tolkutonta nukkumista.

        Pitäisi saada juominen loppumaan keinolla millä hyvänsä ja lääkäriin verikokeisiin sekä sisäelinten ultraäänikuvaukseen noin aluksi. Isän kohdalla tuota ei valitettavasti tajuttu ennenkuin oli jo liian myöhäistä. Tosin alkoholisti ei yleensä usko vaikka läheiset tekis mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuota pelkään että jotain vaurioita jo tullut, kun on arvaamattomuutta/agressiivisuutta sekä ajottain tolkutonta nukkumista.

        Jatkuvalla juomisella saa usein ensimmäiseksi psyykkisen voinnin huonoksi.
        Sisuskalut kestänevät pitempään kuin pää.
        Toki voi olla toisinkin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuota pelkään että jotain vaurioita jo tullut, kun on arvaamattomuutta/agressiivisuutta sekä ajottain tolkutonta nukkumista.

        Alkoholismi aiheuttaa psyykkisiä ongelmia, ja nuo arvaamattomuus ja aggressiivisuus kuuluvat usein niihin henkisen puolen ongelmiin.
        Alkoholistilla ei ole helppoa itsensä kanssa, jatkuvaa itsesyyttelyä, itsesääliä, stressiä omasta tilanteesta, ym.
        Eli käytösongelmat eivät välttämättä johdu mistään elimellisestä sairaudesta.


    • Anonyymi

      Ainahan sitä voi juovan kumppanin kanssa ottaa asian puheeksi että olet huolissasi. Hyvin todennäköistä on, että vaikka kuinka kauniisti ilmaisisit huolesi, ottaa juova puoli sen ihan silkkana nalkutuksena. Sama jos "sovitte" juomattomuudesta, se tulee olemaan tasan sinun puolelta tehty yksipuolinen sopimus, johon toinen olevinaan myöntyy saadaksesi sinut hiljaiseksi. Tämä johtanee siihen, että juo enemmän kun et ole paikalla ja alkaa piilojuopottelu kun olet paikalla. Kaikki tämä johtaa riitoihin, kun "yhteisestä sopimuksesta" ei pidetä kiinni, molempien pahaan mieleen, juova juo vielä enemmän ihan silkkaan viitutukseen kun akka nalkuttaa. Ja lopulta päätät uhata erolla että toinen on juomatta, sekään ei onnistu ja joko alistut tilanteeseen tai lähdet pois suhteesta.

      Tehty ja koettu.

      Sulla on siis tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyt toisen juomisen, tai lähdet.

      • Anonyymi

        Huoleni olen ilmaissut, myöntääkin että pitäisi vähentää. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Senverran koukuttava aine tuo alkoholi. Pitää ehkä vaan hyväksyä ettei alkoholisti luovu alkoholista kenenkään vuoksi. Epäilen että hänen aikaisempi suhdekkin kaatunut tähän, eikä siitähän oppinut. Jos ei mikään ihmissuhde saa siitä luopumaan, mutta tekisi sen edes itsensä takia.
        Jotenkin pidän tuota runsasta juomista äärimmäisen itsekkäänä, vaikka sairaus tuo alkoholismikin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoleni olen ilmaissut, myöntääkin että pitäisi vähentää. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Senverran koukuttava aine tuo alkoholi. Pitää ehkä vaan hyväksyä ettei alkoholisti luovu alkoholista kenenkään vuoksi. Epäilen että hänen aikaisempi suhdekkin kaatunut tähän, eikä siitähän oppinut. Jos ei mikään ihmissuhde saa siitä luopumaan, mutta tekisi sen edes itsensä takia.
        Jotenkin pidän tuota runsasta juomista äärimmäisen itsekkäänä, vaikka sairaus tuo alkoholismikin on.

        Ehkä tämä toimii vain itsellä, mutta kun huomasin, että juomaa kuluu ehkä vähän liikaa ja liian usein, niin sovin itsenin kanssa, että saan juoda kunhan juon vain kallista tavaraa.
        Erikoisoluita ja yli 100 euron väkeviä, litrat pysyvät väkisinkin kohtuullisina. Tosin voi se 0,7 litran pullo tyhjentyä parissa viikossa ja siihen päälle 50€ viinipullo ja 6 olutta. Tuon kohtuullisempaan en tällä ole päässyt, mutta ehkä homma pysyy hanskassa


      • Anonyymi

        Itse kun olin alkoholismista toipumassa, vaikken kokonaan irti päässytkään, päätin elellä itsekseni, ilman parisuhdetta. Säästyvät toiset ihmiset mahdolliselta juomisestani koituvalta harmilta, ja itsekin säästyn toisen arvostelulta ja " nalkuttamiselta ".
        Olen kai sellainen empaattisempi silloin tällöin ryypiskelevä ihminen, joka otan muut ihmiset huomioon.


    • Anonyymi

      Kyllä se on varmaan niin että alkoholistin on jotenkin itse ymmärrettävä tilanteen vakavuus ja on oltava riittävän suuri motivaatio ja tahdonvoima lopettaa juominen. Valitettavan harva alkoholisti siihen kuitenkaan kykenee. Loppuuhan se juominen viimeistään sitten kun terveys pettää ja henki menee.

      Kuinkahan moni alkoholisti voi rehellisesti edes väittää nauttivansa juomisesta. Sairaalloinen pakkomiellehän tuo on. Itse ainakin huomannut jo monta vuotta että juomisesta on kadonnut ilo ja lähinnä tulee juotua että tapais edes ihmisiä eikä tulisi vain yksin kotona oltua. Maailman paskin syy tuokin riskeerata terveytensä ja henkensä.

      T: Alkoholisti itsekkin

      • Anonyymi

        Ihmisiä voi tavata myös selvin päin.
        Täysin ymmärrettävää tosin sekin on, että juova ihminen hakeutuu kaltaistensa seuraan, esim. baariin.
        Alkoholistia ei toinen ihminen pysty parantamaan, se lähtee aina ihmisestä itsestään.
        Ensin on tajuttava, että alkoholi on ongelma ja myönnettävä se itselleen. Siitä sitten eteenpäin, hakemaan apua, koska harvemmin pitkäaikaisen alkoholin käytön saa loppumaan ihan itse.

        Alkoholistin toipuessa tapahtuu myös itsetunnon koheneminen, se on alkoholisteilla usein aika huono. Jos raitistuu, psyykessä tapahtuu isojakin muutoksia. Ja muutokset ovat ainoastaan positiivisia, vaikkei mikään tapahdu helposti.
        Raitistuminen voi olla pitkäkin prosessi. Tekee kuitenkin hyvää sekä itselle ja kaikille omaisille, läheisille, jne.
        Alkoholisti ei koskaan sairasta yksinään, koko lähipiiri on mukana samassa " sopassa ".


    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan tavalliselta alkoholistin toiminnalta.
      Nuo sekavuustilat humalassa ovat mahdollisesti benzojen aiheuttamia.
      Meillä Suomessa edelleenkin alkoholismia tuntemattomat lääkärit "määräävät" alkoholisteille benzoja (esim diapam) erilaisiin juomisen aiheuttamiin oireisiin. Tyypillisiä oireita ovat unettomuus, ahdistus, masennus jne.
      Benzot yhdessä alkoholin kanssa saavat ihmisen sitten toimimaan todella arvaamattomasti ja sekavasti.
      Paras palvelus alkoholistille on, ukso tai älä, jättää hänet juomaan yksin.

      • Anonyymi

        Ei mulle ainakaan lääkäri määrännyt bentsoja vaikka kuinka valitin ahdistusta ja unettomuutta ja kuinka sietämätöntä elämä on kun läheisiä kuollut jne. Alkoholin käytöstä en maininnut mitään eikä se lääkäri siitä tainnut edes kysyä. Saako muka joku vielä bentsoja nykypäivänä kun nehän on jo totaalisessa pannassa?


    • Anonyymi

      Joo kyllä varmaan itsekkin kuolen maksakirroosiin. On jo nyt sellaisia oireita vaikka olen vasta 34-vuotias. Alkoholia käyttänyt lähes joka viikonloppu molempina päivinä siitä asti kun täytin 18. On toki joitakin raittiita kuukausiakin ollut vuosien varrella. Isä kuoli maksakirroosiin melkein heti kun jäi eläkkeelle 64-vuotiaana. Pelkään niin paljon että en uskalla mennä lääkäriin. Olen nyt toistaiseksi lopettanut alkoholinjuomisen ja kaikkien lääkkeiden syömisen kokonaan.

      • Anonyymi

        Jos kerran pelkäät, niin ehkä olisi parasta siellä lääkärissä käydä.
        Sillä tavalla saisit selville, millainen tilanteesi on tällä hetkellä. Verikokeet, maksa-arvot...
        Ja tärkeintähän se on, että se korkki pysyisi kiinni.
        Kannattaa miettiä, mitä elämältään haluaa.
        Olen pahoillani isästäsi, mutta jos et itse halua toistaa hänen kokemaansa, niin tuskin vielä on myöhäistä tehdä asialle jotain.
        Tarkistuta terveydentilasi ja tee mitä täytyy, eihän pelon kanssakaan ole mukava elää.
        Kaikkea hyvää sinulle ja mukavaa kesää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran pelkäät, niin ehkä olisi parasta siellä lääkärissä käydä.
        Sillä tavalla saisit selville, millainen tilanteesi on tällä hetkellä. Verikokeet, maksa-arvot...
        Ja tärkeintähän se on, että se korkki pysyisi kiinni.
        Kannattaa miettiä, mitä elämältään haluaa.
        Olen pahoillani isästäsi, mutta jos et itse halua toistaa hänen kokemaansa, niin tuskin vielä on myöhäistä tehdä asialle jotain.
        Tarkistuta terveydentilasi ja tee mitä täytyy, eihän pelon kanssakaan ole mukava elää.
        Kaikkea hyvää sinulle ja mukavaa kesää!

        Joo, kai se olisi parasta käydä lääkärissä tai ainakin verikokeissa ja yrittää pysyä jatkossa alkoholista erossa ainakin mahdollisimman pitkään. Jos ei onnistu alkoholin kohtuukäyttö niin sitten hakea vaikka apua ja lopettaa kokonaan. Silloin toki pitääkin lopettaa täysin jos on jo maksavaurio tullut ellei sitten mieluummin halua kuolla. En tiedä kuinka todennäköistä tuo maksakirroosi omalla kohdalla on mutta onhan niitä nuorempiakin siihen sairastuneita.

        Hyvää kesää sinullekkin!


    • Anonyymi

      Joku kyseli benzoista, että saako Suomessa niitä vielä? No kyllä saa!
      Suomessa on yli puoli miljoonaa työikäistä ihmistä, jotka napsivat benzoja kuin karkkia. Pami pitää saada huuleen kahdeksan tunnin välein, muuten maailma kaatuu päälle.
      Lisäksi Suomi on saanut EU:n taholta useita huomautuksia benzojen syöttämisestä laitoshoidossa oleville vanhuksille. Levottomat vanhukset nukkuvat paljon paremmin kun he ovat jatkuvassa pami-humalassa.
      benzoja saisi syöttää potilaalle vain kuukauden tai pari, mutta lähes aina ajaudutaan addiktioon, jossa benzokuuri jatkuu ja jatkuu. Pitkään käytettynä benzot tekevät ihmisestä zompien, jonka pää ei käänny vaikka vieressä räjähtäisi pieni pommi.

      • Anonyymi

        Itsellä ainakin on aina ollut vähintäänkin suuria vaikeuksia saada bentsoja. Siis siitäkin huolimatta vaikka kärsin vakavasta ahdistushäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta ja jopa kauppaan meneminen on vaikeaa. Yksityiseltä olen onnistunut saamaan bentsoja mutta silloinkin määrättiin masennuslääkeresepti kylkeen.


    • Anonyymi

      15 annosta olutta on sopoiva annos päivässä!
      T lääkäri

      • Anonyymi

        Toivottavasti tämä " lääkäri " on poissa työelämästä...hehheh


    • Anonyymi

      ALKOHOLIN KÄYTÖLLÄ ON TAIPUMUSTA VAN LISÄÄNTYÄ.

      • Anonyymi

        Silloin on käytöllä taipumusta lisääntyä, jos ihminen on taipuvainen esim. riippuvuuksiin.
        Myös se, miksi alkoholia juo, voi lisätä käyttöä, jos syyt ovat sellaiset, että luulee vaikka alkoholin auttavan johonkin, ahdistukseen, jännitykseen, tms.


    • Anonyymi

      Ihminen joka on alkoholin vanki (demonin vanki)
      Hän on kuin tohtori Jekyll ja Mr.Hyde
      Selvinpäin hyväkäytöksinen Jekyll mutta
      alkoholia nauttineena vastenmielinen Hyde

      • Anonyymi

        Ei tätäkään asiaa voi yleistää, kuten ei mitään muutakaan.
        Kaikkien käytös ei muutu päihtyessä huonoksi.


    • Anonyymi

      Voiko todella juopon jättää yksin, jatkuva huoli jos jotain sattuu, auttaako se lopettamaan juomisen kun välit laittaa poikki?, jotenkin säälin heitä kun eivät näe omaa tilaansa.

      • Anonyymi

        Sääli on kaikkein vaarallisinta mitä alkoholistille voi tarjota, mielummin sitten vaikka raakaa viinaa ja ilman sääliä.
        Ainoa tapa auttaa alkoholistia on jättää tämä yksin juomaan, ja kohtaamaan ennen pitkää oman juomisensa seuraukset edes osittain. Tälle toiminnalle on olemassa ihan oma nimityskin, ja se on "julma rakkaus". Siinä juova alkoholisti pakotetaan kohtaamaan ja näkemään oma todellinen tilansa, ilman että muut ympärillä kaunistelevat sitä.

        Vaihtoehtona on sitten jatkaa entiseen malliin, ja mahdollistaa edelleen sen juopon juominen. Tämä tarkoittaa että pitää kokata, siivota, pyykätä, kuljettaa, rahoittaa, sepitellä valheita työnantajalle ja sukulaisille sekä toimia terapeuttina tälle itsekkäälle "muuten niin mukavalle" alkoholistille. Näin hän saa muita kiusaten jatkaa rauhassa itsekästä juomista, mikä kuulemma ei johdu hänestä itsestä, vaan ympäristöstä ja olosuhteista.


      • Anonyymi

        Jos juopolle jotain sattuu, ei se ole sinun vastuullasi.
        Tuollaisesta syystä on tosi typerää jäädä roikkumaan huonoon suhteeseen.
        Jos säälistä jää kiinni alkoholistiin, tulee joskus itsestäkin säälittävä, tai ainakin mahdollisuudet siihen ovat isommat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli on kaikkein vaarallisinta mitä alkoholistille voi tarjota, mielummin sitten vaikka raakaa viinaa ja ilman sääliä.
        Ainoa tapa auttaa alkoholistia on jättää tämä yksin juomaan, ja kohtaamaan ennen pitkää oman juomisensa seuraukset edes osittain. Tälle toiminnalle on olemassa ihan oma nimityskin, ja se on "julma rakkaus". Siinä juova alkoholisti pakotetaan kohtaamaan ja näkemään oma todellinen tilansa, ilman että muut ympärillä kaunistelevat sitä.

        Vaihtoehtona on sitten jatkaa entiseen malliin, ja mahdollistaa edelleen sen juopon juominen. Tämä tarkoittaa että pitää kokata, siivota, pyykätä, kuljettaa, rahoittaa, sepitellä valheita työnantajalle ja sukulaisille sekä toimia terapeuttina tälle itsekkäälle "muuten niin mukavalle" alkoholistille. Näin hän saa muita kiusaten jatkaa rauhassa itsekästä juomista, mikä kuulemma ei johdu hänestä itsestä, vaan ympäristöstä ja olosuhteista.

        Siinä vaiheessa omaiset ja läheisetkin voivat sairastua, jos ei muuten niin henkisesti, jos valitsevat tuon vaihtoehdon, että jäävät hoivaamaan juoppoa.


    • Anonyymi

      Pakene, pelasta itsesi! Miehelle et voi mitään.

    • Anonyymi

      Inhottavaa olla näin ehdoton ja suora, mutta itsesi vuoksi lähde heti! Lähde kun vielä voit.

      Itse olen asteen pidemmällä, kun muutin alkoholistin kanssa yhteen. Mies on todella kurja ja inhottava selvin päin. Ja tämä korostuu koko ajan enemmän. Tarvitsee humalan voidakseen paremmin. Olen vakuuttunut siitä, että tarvitsisi psykiatrin palveluksia, mutta hän lääkitsee itseään mielummin alkolla.

      En itse jaksa enää häntä humalassa enkä selvin päin. Hän ei kykene keskustelemaan asiasta, vaan alkaa heti loukkaamaan minua todella alalinjaisella tyylillä. En enää tunne koko tyyppiä. Kiltteys ja toisen huomioiminen on jäänyt kokonaan tuon sairaan mielen alle.

      Meidän pitää itse arvostaa itseämme sen verran, että jätämme tällaiset toksiset suhteet. Jos olo on koko ajan kurja, on se selkeä viesti lähteä.

      • Anonyymi

        Neuvot toista lähtemään, ja kuitenkin itse kerrot asuvasi alkoholistin kanssa.
        Arvosta sinäkin itseäsi, äläkä vain neuvo muita.


    • Anonyymi

      Olet kirjoittanut jo toukokuussa, mikä tilanteesi on nyt?

    • Anonyymi

      Alkoholistin ystävä olin 3 vuotta, en päässyt eroon kun olin huolissa, nyt hän on kuollut. Mikään puhe ei auttanut, sanoi viina ei hältä lopu koskaan ja se on kuin linnunmaitoa, miksi koetin auttaa, sitä nyt ihmettelen.

      • Anonyymi

        Olen pahoillani hänen poismenostaan.
        Mutta älä jää itsesääliin, autoit häntä ja sillä selvä. Älä syyttele itseäsi siitä, se on nyt ohi, mennyttä.
        Nyt sinulla on mahdollisuus elää omaa elämää ja nauttia elämästäsi omalla tavallasi.
        Ehkä opit sen verran, ettet lähde uudestaan auttamaan alkoholistia?


    • Anonyymi

      Lähde.

    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä, että kummasta hän pitää enemmän viinasta vai sinusta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minun suhteeni exään alkoi samalla tavalla kuin aplla. Seinään päin mentiin ja lujaa. Avioliitto kesti vuoden. Jätä mies!! Vieläkin parantelen haavoja mitä siitä tuli.

    • Anonyymi

      Varhaisempina aikoina naistenlehdet vakuuttivat, että mies lakkaa jiomasta rakastavan vaimon rakkauden voialla.
      Taivaan kiitos, sitä ei enää toitoteta, mutta vielä sotien jälkeen tämä uskomus vei tuhannet naiset elämän liittoon, josta oli vain surua ja murhetta seurauksena, työtä ja köyhyys palkkana.Älä kuvittele, että mies muuttuu, ei ainakaan sinun tahtosi voimalla. Lähde ja elä elämäsi. Älä jää elämään miehen elämää humalan huuruisessa avioliitossa.

      Usko meitä, jotka sinua varoittavat. Me olemme sen virheen tehneet aikanamme. On raskasta elää. kun rakkaus poljetaan maahan kerta toisensa jälkeen, ja katkerin hetki on, kun huomaa, että rakkaus ei enää herääkään.

    • Anonyymi

      Rakkaus ei pelasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe