Suomen metsäverotus

Anonyymi-ap

Metsän myyntiverotuksesta tulee luopua ja palata pinta-alaveroon, niin saadaan puu liikkeelle ja suurmetsänomistajat laajemmin veronkantoon.

9

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai puunsaanti Suomen metsänomistajilta nytkään ole ongelma.

      Se on totta, jos palattaisiin aiempaan pinta-alapohjaiseen verotukseen, niin varsinkin pienituloiset, joilla on vähänkin enemmän metsää, joutuisivat myymään puuta pystyäkseen maksamaan verot.
      Verotushan meni niin, että metsätilan verotusarvo pistettiin ansiotulojen päälle ja sen jälkeen laskettiin metsänomistajan ansiotulovero. Lopullinen vero saattoi olla jopa niin suuri, ettei henkilön ansiotulo riittänyt sen maksamiseen. Puun myynti oli sitten verovapaata.
      Hyvätuloisille tämä harvemmin oli ongelma.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­N­­­y­m­­f­o­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#178678933

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Maksakaa puusta hintaa niin liikkuu. Sama mantrahan on duunareilla tai makaillaan kelantuilla.

    • Anonyymi

      Ansiotuloverotuksessakin pitää siirtyä arvioveroon. Isolle miehelle enemmän veroa kuin pienelle.

      • Anonyymi

        Hyvä vitsiheitto, mutta katsotaanpa kuitenkin…

        Ansiotulojen on jo arvioverotusta. Verovuoden päättyessä sitten tarkistetaan ennakkoon perittyjen ja arvioitujen ansioiden mukaan peritty ansiovero todellisten tulojen perusteella. Siksi teemme veroilmoituksia vuosittain.

        Miksi ison miehen pitäisi maksaa enemmän veroa kuin pienen ja olisiko naisillakin sama juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vitsiheitto, mutta katsotaanpa kuitenkin…

        Ansiotulojen on jo arvioverotusta. Verovuoden päättyessä sitten tarkistetaan ennakkoon perittyjen ja arvioitujen ansioiden mukaan peritty ansiovero todellisten tulojen perusteella. Siksi teemme veroilmoituksia vuosittain.

        Miksi ison miehen pitäisi maksaa enemmän veroa kuin pienen ja olisiko naisillakin sama juttu?

        Miksi tarkistaa? Ei metsän pinta-alaverossa mitään tuloja tarkistettu. Iso metsänomistaja maksoi enemmän kuin pieni. Puntari ja mittanauha sopisi aivan hyvin tuloverotuksen mittaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tarkistaa? Ei metsän pinta-alaverossa mitään tuloja tarkistettu. Iso metsänomistaja maksoi enemmän kuin pieni. Puntari ja mittanauha sopisi aivan hyvin tuloverotuksen mittaamiseen.

        Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….

        Yrittäjän maksamat ennakkoverot ne arvioverotusta on. Etukäteen ei voi tietää miten bisnekset sujuvat, mutta verot täytyy maksaa omatoimisesti joka kuukausi sen mukaan mitä verottaja on arvioinut tuloksi. Kyllä nousisi kova poru, jos työntekijöiden pitöisi itse maksaa veronsa joka kuukausi riippumatta siitä onko töitä vaiko ei. Näin se kuitenkin menee yrittäjillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….

        Mutta verotettavat metsätulot olivat mielikuvitusmarkkoja ilman mitään kytkentää todellisuuteen. Sama kuin palkansaajilla ei katsottaisi saatua palkkaa vaan arvioitaisiin paljonko kyseisellä henkilöllä olisi mahdollista ansaita ja verotettaisiin sen mukaan. Oli palkka mitä tahansa tai ei töissä ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä kokoomuksen naiset?

      Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      1
      3050
    2. Finland is now Petter place

      Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      5
      2099
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

      HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      112
      1712
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

      Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1041
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

      Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      972
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

      Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      105
      914
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

      Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      744
    8. Mietin tässä yhtä kysymystä

      Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      66
      665
    9. Pidätkö vielä elämäsi

      Rakkautena minua
      Ikävä
      49
      657
    10. Toivon että kuulut elämääni

      Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      625
    Aihe