Metsän myyntiverotuksesta tulee luopua ja palata pinta-alaveroon, niin saadaan puu liikkeelle ja suurmetsänomistajat laajemmin veronkantoon.
Suomen metsäverotus
9
420
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai puunsaanti Suomen metsänomistajilta nytkään ole ongelma.
Se on totta, jos palattaisiin aiempaan pinta-alapohjaiseen verotukseen, niin varsinkin pienituloiset, joilla on vähänkin enemmän metsää, joutuisivat myymään puuta pystyäkseen maksamaan verot.
Verotushan meni niin, että metsätilan verotusarvo pistettiin ansiotulojen päälle ja sen jälkeen laskettiin metsänomistajan ansiotulovero. Lopullinen vero saattoi olla jopa niin suuri, ettei henkilön ansiotulo riittänyt sen maksamiseen. Puun myynti oli sitten verovapaata.
Hyvätuloisille tämä harvemmin oli ongelma.- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178678933
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Maksakaa puusta hintaa niin liikkuu. Sama mantrahan on duunareilla tai makaillaan kelantuilla.
- Anonyymi
Ansiotuloverotuksessakin pitää siirtyä arvioveroon. Isolle miehelle enemmän veroa kuin pienelle.
- Anonyymi
Hyvä vitsiheitto, mutta katsotaanpa kuitenkin…
Ansiotulojen on jo arvioverotusta. Verovuoden päättyessä sitten tarkistetaan ennakkoon perittyjen ja arvioitujen ansioiden mukaan peritty ansiovero todellisten tulojen perusteella. Siksi teemme veroilmoituksia vuosittain.
Miksi ison miehen pitäisi maksaa enemmän veroa kuin pienen ja olisiko naisillakin sama juttu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vitsiheitto, mutta katsotaanpa kuitenkin…
Ansiotulojen on jo arvioverotusta. Verovuoden päättyessä sitten tarkistetaan ennakkoon perittyjen ja arvioitujen ansioiden mukaan peritty ansiovero todellisten tulojen perusteella. Siksi teemme veroilmoituksia vuosittain.
Miksi ison miehen pitäisi maksaa enemmän veroa kuin pienen ja olisiko naisillakin sama juttu?Miksi tarkistaa? Ei metsän pinta-alaverossa mitään tuloja tarkistettu. Iso metsänomistaja maksoi enemmän kuin pieni. Puntari ja mittanauha sopisi aivan hyvin tuloverotuksen mittaamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tarkistaa? Ei metsän pinta-alaverossa mitään tuloja tarkistettu. Iso metsänomistaja maksoi enemmän kuin pieni. Puntari ja mittanauha sopisi aivan hyvin tuloverotuksen mittaamiseen.
Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….
Yrittäjän maksamat ennakkoverot ne arvioverotusta on. Etukäteen ei voi tietää miten bisnekset sujuvat, mutta verot täytyy maksaa omatoimisesti joka kuukausi sen mukaan mitä verottaja on arvioinut tuloksi. Kyllä nousisi kova poru, jos työntekijöiden pitöisi itse maksaa veronsa joka kuukausi riippumatta siitä onko töitä vaiko ei. Näin se kuitenkin menee yrittäjillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….
Mutta verotettavat metsätulot olivat mielikuvitusmarkkoja ilman mitään kytkentää todellisuuteen. Sama kuin palkansaajilla ei katsottaisi saatua palkkaa vaan arvioitaisiin paljonko kyseisellä henkilöllä olisi mahdollista ansaita ja verotettaisiin sen mukaan. Oli palkka mitä tahansa tai ei töissä ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477