Metsän myyntiverotuksesta tulee luopua ja palata pinta-alaveroon, niin saadaan puu liikkeelle ja suurmetsänomistajat laajemmin veronkantoon.
Suomen metsäverotus
9
414
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai puunsaanti Suomen metsänomistajilta nytkään ole ongelma.
Se on totta, jos palattaisiin aiempaan pinta-alapohjaiseen verotukseen, niin varsinkin pienituloiset, joilla on vähänkin enemmän metsää, joutuisivat myymään puuta pystyäkseen maksamaan verot.
Verotushan meni niin, että metsätilan verotusarvo pistettiin ansiotulojen päälle ja sen jälkeen laskettiin metsänomistajan ansiotulovero. Lopullinen vero saattoi olla jopa niin suuri, ettei henkilön ansiotulo riittänyt sen maksamiseen. Puun myynti oli sitten verovapaata.
Hyvätuloisille tämä harvemmin oli ongelma.- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178678933
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Maksakaa puusta hintaa niin liikkuu. Sama mantrahan on duunareilla tai makaillaan kelantuilla.
- Anonyymi
Ansiotuloverotuksessakin pitää siirtyä arvioveroon. Isolle miehelle enemmän veroa kuin pienelle.
- Anonyymi
Hyvä vitsiheitto, mutta katsotaanpa kuitenkin…
Ansiotulojen on jo arvioverotusta. Verovuoden päättyessä sitten tarkistetaan ennakkoon perittyjen ja arvioitujen ansioiden mukaan peritty ansiovero todellisten tulojen perusteella. Siksi teemme veroilmoituksia vuosittain.
Miksi ison miehen pitäisi maksaa enemmän veroa kuin pienen ja olisiko naisillakin sama juttu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vitsiheitto, mutta katsotaanpa kuitenkin…
Ansiotulojen on jo arvioverotusta. Verovuoden päättyessä sitten tarkistetaan ennakkoon perittyjen ja arvioitujen ansioiden mukaan peritty ansiovero todellisten tulojen perusteella. Siksi teemme veroilmoituksia vuosittain.
Miksi ison miehen pitäisi maksaa enemmän veroa kuin pienen ja olisiko naisillakin sama juttu?Miksi tarkistaa? Ei metsän pinta-alaverossa mitään tuloja tarkistettu. Iso metsänomistaja maksoi enemmän kuin pieni. Puntari ja mittanauha sopisi aivan hyvin tuloverotuksen mittaamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tarkistaa? Ei metsän pinta-alaverossa mitään tuloja tarkistettu. Iso metsänomistaja maksoi enemmän kuin pieni. Puntari ja mittanauha sopisi aivan hyvin tuloverotuksen mittaamiseen.
Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….
Yrittäjän maksamat ennakkoverot ne arvioverotusta on. Etukäteen ei voi tietää miten bisnekset sujuvat, mutta verot täytyy maksaa omatoimisesti joka kuukausi sen mukaan mitä verottaja on arvioinut tuloksi. Kyllä nousisi kova poru, jos työntekijöiden pitöisi itse maksaa veronsa joka kuukausi riippumatta siitä onko töitä vaiko ei. Näin se kuitenkin menee yrittäjillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….
Mutta verotettavat metsätulot olivat mielikuvitusmarkkoja ilman mitään kytkentää todellisuuteen. Sama kuin palkansaajilla ei katsottaisi saatua palkkaa vaan arvioitaisiin paljonko kyseisellä henkilöllä olisi mahdollista ansaita ja verotettaisiin sen mukaan. Oli palkka mitä tahansa tai ei töissä ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa13050Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.52099Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1121712Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus91041Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450972Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn105914- 35744
- 66665
- 49657
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30625