Suomen metsäverotus

Anonyymi-ap

Metsän myyntiverotuksesta tulee luopua ja palata pinta-alaveroon, niin saadaan puu liikkeelle ja suurmetsänomistajat laajemmin veronkantoon.

9

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai puunsaanti Suomen metsänomistajilta nytkään ole ongelma.

      Se on totta, jos palattaisiin aiempaan pinta-alapohjaiseen verotukseen, niin varsinkin pienituloiset, joilla on vähänkin enemmän metsää, joutuisivat myymään puuta pystyäkseen maksamaan verot.
      Verotushan meni niin, että metsätilan verotusarvo pistettiin ansiotulojen päälle ja sen jälkeen laskettiin metsänomistajan ansiotulovero. Lopullinen vero saattoi olla jopa niin suuri, ettei henkilön ansiotulo riittänyt sen maksamiseen. Puun myynti oli sitten verovapaata.
      Hyvätuloisille tämä harvemmin oli ongelma.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­N­­­y­m­­f­o­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#178678933

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Maksakaa puusta hintaa niin liikkuu. Sama mantrahan on duunareilla tai makaillaan kelantuilla.

    • Anonyymi

      Ansiotuloverotuksessakin pitää siirtyä arvioveroon. Isolle miehelle enemmän veroa kuin pienelle.

      • Anonyymi

        Hyvä vitsiheitto, mutta katsotaanpa kuitenkin…

        Ansiotulojen on jo arvioverotusta. Verovuoden päättyessä sitten tarkistetaan ennakkoon perittyjen ja arvioitujen ansioiden mukaan peritty ansiovero todellisten tulojen perusteella. Siksi teemme veroilmoituksia vuosittain.

        Miksi ison miehen pitäisi maksaa enemmän veroa kuin pienen ja olisiko naisillakin sama juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vitsiheitto, mutta katsotaanpa kuitenkin…

        Ansiotulojen on jo arvioverotusta. Verovuoden päättyessä sitten tarkistetaan ennakkoon perittyjen ja arvioitujen ansioiden mukaan peritty ansiovero todellisten tulojen perusteella. Siksi teemme veroilmoituksia vuosittain.

        Miksi ison miehen pitäisi maksaa enemmän veroa kuin pienen ja olisiko naisillakin sama juttu?

        Miksi tarkistaa? Ei metsän pinta-alaverossa mitään tuloja tarkistettu. Iso metsänomistaja maksoi enemmän kuin pieni. Puntari ja mittanauha sopisi aivan hyvin tuloverotuksen mittaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tarkistaa? Ei metsän pinta-alaverossa mitään tuloja tarkistettu. Iso metsänomistaja maksoi enemmän kuin pieni. Puntari ja mittanauha sopisi aivan hyvin tuloverotuksen mittaamiseen.

        Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….

        Yrittäjän maksamat ennakkoverot ne arvioverotusta on. Etukäteen ei voi tietää miten bisnekset sujuvat, mutta verot täytyy maksaa omatoimisesti joka kuukausi sen mukaan mitä verottaja on arvioinut tuloksi. Kyllä nousisi kova poru, jos työntekijöiden pitöisi itse maksaa veronsa joka kuukausi riippumatta siitä onko töitä vaiko ei. Näin se kuitenkin menee yrittäjillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolloin tarkistettiin, kuten nykyisinkin, veronmaksajan kokonaisansiotulot. Eli palkkatulo, johon oli lisätty metsän verotusarvo ja sen jälkeen laskettiin vasta lopullinen vero. Tuli palautusta, lisäveroa tai ennakkoon peritty verot olivat ’osuneet’ nappiin….

        Mutta verotettavat metsätulot olivat mielikuvitusmarkkoja ilman mitään kytkentää todellisuuteen. Sama kuin palkansaajilla ei katsottaisi saatua palkkaa vaan arvioitaisiin paljonko kyseisellä henkilöllä olisi mahdollista ansaita ja verotettaisiin sen mukaan. Oli palkka mitä tahansa tai ei töissä ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe