Jänis ja kissa

Vaaka87 :)

Ihmettelen vain, että miksi minä olen joissakin horoskoopeissa jänis ja joissakin kissa?
Mistä johtuu, onko tietoa?

Olen syntynyt 5.10.87 jos se nyt jotain auttaa.

10

5651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rusku999

Katsoppa täältä, jos löytyy. En tieddyt, että kiinalaisessa horoskoopissa on kissa...

• Jänis/Kissa tarkoittavat samaa, kuten Puhveli/Härkä.

• japanilaiselta ystävältäni

tästä kiinalaisessa horoskoopissa käytetystä kirjoitusmerkistä (japanissahan käytetään hiragana- ja katakana -merkkien lisäksi myös kiinalaisia kanji-merkkejä, joten myös japanilaiset osaavat ne). Hän sanoi, että kyseinen merkki tarkoittaa jänistä. Oletan, että ilmeisesti tämä kissa on jokin käännöskukkanen jostain vuosien takaa, joka on sitten jäänyt elämään. (Härkä ja puhvelihan nyt ovat periaatteessa sama asia, mutta kissa ja jänis ihan eri eläimiä.)

• selityksen
        japanilaiselta ystävältäni kirjoitti:

tästä kiinalaisessa horoskoopissa käytetystä kirjoitusmerkistä (japanissahan käytetään hiragana- ja katakana -merkkien lisäksi myös kiinalaisia kanji-merkkejä, joten myös japanilaiset osaavat ne). Hän sanoi, että kyseinen merkki tarkoittaa jänistä. Oletan, että ilmeisesti tämä kissa on jokin käännöskukkanen jostain vuosien takaa, joka on sitten jäänyt elämään. (Härkä ja puhvelihan nyt ovat periaatteessa sama asia, mutta kissa ja jänis ihan eri eläimiä.)

eräältä Japani-friikiltä: Kissa ja Jänis ovat olleet eri merkkejä mutta yhdistetty myöhemmin koska niin samankaltaisia...

• japanilaiselta ystävältäni kirjoitti:

Omasta puolestani olen ymmärtänyt, että kyseinen merkki tarkoittaa "heikkoselkärankaista" ja näin ollen voidaan tulkita joko kissaksi tai jänikseksi.

• minä
        awyrol kirjoitti:

Omasta puolestani olen ymmärtänyt, että kyseinen merkki tarkoittaa "heikkoselkärankaista" ja näin ollen voidaan tulkita joko kissaksi tai jänikseksi.

Heips!
        Luin jostain, että alunperin kiinlaiset käyttivät pientä ja pehmeää eläintä jäniksen/kissan merkissä syntyneiden symbolina. Pehmeitähän sekä jänis että kissa ovat.

• Anonyymi

Siis kiinaksi se merkki tarkoittaa pientä karvaista eläintä.

• Anonyymi

Itse olen määritellyt jäniksen kissaa alemmaksi. Jos ihminen ei ole valaistunut, häntä voi kutsua jänikseksi.
      Valaistumisella tarkoitetaan "lukenutta", tai "kirjoitukset tuntevaa".

• Anonyymi

Kysymyksessä on kiinalainen horoskooppi.

• Anonyymi

Mutta sitä ei saa erottaa länsimaalaisesta, vaan ominaisuudet eläinmerkin osalta luettava yhteen länsimaalaisen ja nousevien luonteiden kanssa.

Jos pystyy tekemään itselleen raamatun jakeita muistuttavan tai sen kaltaisesti tehdyn kirjan kk luonteesta, vuosiluonteesta, kummankin nousevista luonteista, ja planeettojen sijainneista, olisi hyvä. Siinä näkyisi kertoimet eri osa-alueille, ja selkeyttäisi sitä suuntaa, mihin hlö on matkalla.
        Kansalaisuus kertoo mistä ihminen on tulossa. Luonne kertoo mihin hän on menossa.

Kuka puhuisi tästä hallitukselle, että jokainen saisi itselleen sellaisen kirjan omasta luonneidentiteetin käyttöjärjestelmäsarjasta?

Jos otatte huomioon auton merkin sitä ostaessanne, ja tiedätte sen tyyppiviat...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      253
      1790
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      39
      1646
    3. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1541
    4. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1379
    5. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      79
      1264
    6. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1244
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1213
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1048
    9. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      199
      1031
    10. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      155
      925
    Aihe