Ihmettelen vain, että miksi minä olen joissakin horoskoopeissa jänis ja joissakin kissa?
Mistä johtuu, onko tietoa?
Olen syntynyt 5.10.87 jos se nyt jotain auttaa.
Jänis ja kissa
9
5249
Vastaukset
- Rusku999
Katsoppa täältä, jos löytyy. En tieddyt, että kiinalaisessa horoskoopissa on kissa...
Jänis/Kissa tarkoittavat samaa, kuten Puhveli/Härkä.
- japanilaiselta ystävältäni
tästä kiinalaisessa horoskoopissa käytetystä kirjoitusmerkistä (japanissahan käytetään hiragana- ja katakana -merkkien lisäksi myös kiinalaisia kanji-merkkejä, joten myös japanilaiset osaavat ne). Hän sanoi, että kyseinen merkki tarkoittaa jänistä. Oletan, että ilmeisesti tämä kissa on jokin käännöskukkanen jostain vuosien takaa, joka on sitten jäänyt elämään. (Härkä ja puhvelihan nyt ovat periaatteessa sama asia, mutta kissa ja jänis ihan eri eläimiä.)
- selityksen
japanilaiselta ystävältäni kirjoitti:
tästä kiinalaisessa horoskoopissa käytetystä kirjoitusmerkistä (japanissahan käytetään hiragana- ja katakana -merkkien lisäksi myös kiinalaisia kanji-merkkejä, joten myös japanilaiset osaavat ne). Hän sanoi, että kyseinen merkki tarkoittaa jänistä. Oletan, että ilmeisesti tämä kissa on jokin käännöskukkanen jostain vuosien takaa, joka on sitten jäänyt elämään. (Härkä ja puhvelihan nyt ovat periaatteessa sama asia, mutta kissa ja jänis ihan eri eläimiä.)
eräältä Japani-friikiltä: Kissa ja Jänis ovat olleet eri merkkejä mutta yhdistetty myöhemmin koska niin samankaltaisia...
japanilaiselta ystävältäni kirjoitti:
Omasta puolestani olen ymmärtänyt, että kyseinen merkki tarkoittaa "heikkoselkärankaista" ja näin ollen voidaan tulkita joko kissaksi tai jänikseksi.
- minä
awyrol kirjoitti:
Omasta puolestani olen ymmärtänyt, että kyseinen merkki tarkoittaa "heikkoselkärankaista" ja näin ollen voidaan tulkita joko kissaksi tai jänikseksi.
Heips!
Luin jostain, että alunperin kiinlaiset käyttivät pientä ja pehmeää eläintä jäniksen/kissan merkissä syntyneiden symbolina. Pehmeitähän sekä jänis että kissa ovat.
- Anonyymi
Siis kiinaksi se merkki tarkoittaa pientä karvaista eläintä.
- Anonyymi
Itse olen määritellyt jäniksen kissaa alemmaksi. Jos ihminen ei ole valaistunut, häntä voi kutsua jänikseksi.
Valaistumisella tarkoitetaan "lukenutta", tai "kirjoitukset tuntevaa". - Anonyymi
Kysymyksessä on kiinalainen horoskooppi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004045945- 222403
- 2012254
- 1141648
- 1111599
- 751072
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601063IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka21039Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.134968Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59826