Parannuskeino eteisvärinään

Anonyymi-ap

Onko ferritiinillä ja kaliuminpuutteella yhteys eteisvärinään? Ilmeisesti on, itselläni oli HB 155 & ferritiini 14 & hirveitä rytmihäiriöitä, eteisvärinä kohtauksia. Hengitysvaikeuksia. Nyt ferritiini 106 ja kaikki oireet pois. Aivan mahtava tunne, sain elämäni takaisin ferritiinin korjaannuttua :) kannattaa tutkia asioita. Raudanpuute ja kaliuminpuute voi olla syynä esimerkiksi eteisvärinään https://a-fib.com/faq-coping-with-a-fib-15-iron-deficiency/

11

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni ainakin matala Ferritiini itselläni aiheuttaa sydämentykytyksiä//rytmihäiriöitä, etrisvörinää ei ole testattu minulla vielä eikä Kaliumin puutetta. Hyvä kun otit asian puheeksi. Uskon että matala Ferritiini saattaa aiheuttaa tuollaista. Sukulainen menehtyi hänellä oli eteivörinää ja K- vitamiinin puutetta en tiedä seurattiinko hänen Ferritiinin koskaan.

    • Anonyymi

      En osaa vastata koska ferritiinitasoja ei ole koskaan mitattu ja eteisvärinää on toistuvasti, erityisesti ilta- ja yöaikaan. Siis nukkumaan mentäessä. Erityisen vaikealta tuntuu vasemmanpuoleinen kylkiasento ja tuntuukin että oireet juuri tuolloin pahenevat. Syytä en tiedä.
      Kaliumarvot olivat yhden kerran alle normaalin ja sen kyllä huomasin heti koska esiintyi huomausta ja lihasheikkoutta . Joskus muinoin lääkäri otti esiin Thyroxin annostuksen vaikutuksen eteisvärinän ilmaantuvuuteen. .

      Liiallinen Thyroxin voi aiheutta sydämen rytmihäiriötä. Mutta olen huomannut että myös yölinen valvominen ja stressi siheuttaa oireita. Thyroxin ei ole nyt liittynyt ainakaan omiin oireisiini.
      Itseäni harmittaa toden teolla omalääkärin asenne.
      Olin ottanut yhteyttä terveysasemaan ja pyytänyt lisätutkimuksia johtuen siitä että olin saanut jonkinlaisen poissaolokohtauksen ja sen vuoksi että verenpainneenin on ajoittain laskenut ihan uskomattomiin lukuihin.
      Yläpaine oli 72 ja alapaine 64 luokkaa. Tätä oli kestänyt useita tunteja, jopa puoli päivää kunnes lopulta verenpaine on noussut suunnilleen normilukemiin , yläpaine hieman yli 100 ja alspsine 60-70 : neen. Ei kiinnostanut lääkäriä. Seurasin viikonajan verenpaineita ja jokaisessa seurannassa on tullut esiin tuo verenpaineessaa ilmeneva huikea lasku.
      Tiedot otettiin toki kyllä ylös ja toimitettiin lääkärille, mutta mitään yhteydenottoa, eikä lääkemuutoksia tehty, ei kä myöskään lähetetty lisätutkimuksiin sydämen toiminnan suhteen. Ei ole koskaan ultrattu kammioiden tai läppien toimntaa.
      Järkyttävän välinpitämätöntä touhua.

      Ensi vuonna vaihdan lääkäriasemaa kaupungin omaan, Mehiläiseen en enää luota. Täysin välinpitämätön asenne.
      Nuo verenpaineen jyrkät laskut , mistä ne johtuvat tai mihin liittyvät ovat itselleni täysin mysteeri . Kukaan terveydenhuollon työntekijä , sairaanhoitaja ei ole vastannut kysymykseen mistä tuollainen johtuu.
      Labrat ovat olleet normaalin rajoissa. Joskus on kaliumarvot olleet matalia mutta se ei kuulema vaikuta vetenpaineeseen. Hempglobiini samoin hieman liian koholla jatkuvasti.

      Olin jostain lukenut että tuollaiset verenpaineen laskut voivat johtaa sydänperäiseen shokkiin eli äkkikuolemaan. Kohtauksen aikana joka kesti useita tunteja
      voin saada lieviä hunovointisuuskohtauksia tai tuntea heikotusta jolloin todella sitten mittaan verenpaineeni ja saadut luvut hämmästyttävät aina, aiheuttaen myös lievää huolta.

      Pitääkö tuo äkkikuolema tai sydänperäinen shokki paikkansa, sitä en tiedä.

      Sairaalaan en ole kuitenkaan koskaan tuon verenpaineen laskun vuoksi lähtenyt.

      Kerran kävin päivystyksessä järkyttävien flimmerioireiden vuoksi ja pääsin sisälle mutta sairaanhoitaja ihmeteli tuloani ja perusteli sitä sillä että käytössäni on jo verenohennuslääke joten hän ilmaisi näin että olen tullut turhaan vastaanotolle.

      Kuinka monelle on käynyt näin, flimmeri päällä, verenohennus käytössä ja sanotaan tai vihjaistaan suoraan ettei ei okeaastaan mitään pätevää syytä tulla illalla pävystykseen flimmerin vuoksi, sen kun kestät ei sitä tulppaa tule kun on se verenohennusläkitys. Että näin..
      Miten on, onko verenohennusläkitys hyvä syy vain jäädä järkyttävien sydänoireiden vuoksi kotiin ja odottaa seitsämänkin tunnin jälkeen että tykytys lopulta vsin loppuu joskus?

      • Anonyymi

        Rytminsiirto tuossa olisi voitu tehdä. Mutta sinulla se ei pitkään auta, kun ilmeisesti noita flimmereitä tulee usein ja sen vuoksi verenohennuslääkitys. Verenohennuslääke suojaa flimmerikohtausten yhteydessä pahemmilta seurauksilta.


      • Anonyymi

        Kannattaa vaatia ferritiinin seuranta ja hoito vaikka rautatiputuksella mikäli puutosta on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa vaatia ferritiinin seuranta ja hoito vaikka rautatiputuksella mikäli puutosta on?

        Vaatia ja vaatia! Ei terveydenhuollosta vaatimalla mitään saa. Lääkärit päättävät, kuten pitääkin.


    • Anonyymi

      Miten sait ferritiinin noin ylös?

    • Anonyymi

      Alhainen ferri on pilannut elämäni, kun siitä en ole tiennyt edes voivani kärsiä. Aivan kamalaa.

    • Anonyymi

      Hyvä pontti

    • Anonyymi

      Myös matala K-vitamiinitaso voi aiheuttaa verenvuotoa ja anemiaa. Anemia ja raudanpuutos aiheuttaa sydänoireita....Kannattaa pyytää tarkistamaan K-vitamiini, hyytymisarvit, pitää huolta että saa rautatiputuksia jos ferritiini on liian alhainen.

    • Anonyymi

      Minulle alkaa tulla heti sydämentykytyksiä, korkeaa verenpainetta ja hengenahdistusta jos ferritiini menee alle 60. Epäilen myös eteisvärinää. en ymmärrä miksei näitä seurata ilman että potilas vaatii?

    • Anonyymi

      Minulla myös kamalia oireita väsymys ja sydänäoireita matalasta ferritiinistä. En meinannut saada Ferinject-tiputusta vasta kun aloin puhumaan sydänoireista mitä se raudan puutos minulle vaikuttaa. Kun ferritiinin on sitten tiputuksen jälkeen yli 100 niin olo on taas pitkään hyvä ja sydämen rytmi tasaisempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe