Saatko selkoa muukalaisten radioviestistä?

Anonyymi-ap

24. toukokuuta klo 15.00. ET, Euroopan avaruusjärjestön ExoMars Trace Gas Orbiter (TGO) lähettää koodatun viestin Maahan. Trio maanpäällisiä radioobservatorioita yrittää vastaanottaa signaalin, kun se saapuu 16 minuuttia myöhemmin. Signaali, taiteilija Daniela de Paulisin ja hänen kollegoidensa kehittämä koodattu viesti, saatetaan sitten yleisön saataville, ja heitä pyydetään yrittämään ymmärtää viestiä.

Tapahtuma on nimeltään "A Sign in Space", ja kokeilussa tutkitaan lähetettyä viestiä ikäänkuin se olisi aito. Yli 30 avaruustutkijaa, taiteilijaa ja SETI-tutkijaa auttaa monitieteisessä hankkeessa.

Mukaan pyydetään ketä tahansa purkamaan simuloitu muukalaisten viesti Emme tietenkään puhu vieraita kieliä, mutta voimme ehkä löytää tapoja kommunikoida maan ulkopuolisten kanssa symbolisen kielen tai muiden keinojen avulla. Ryhmä pyytää avustajia toimittamaan tieteellistä tietoa, luonnoksia, ajatuksia ja muita ideoita viestin purkamiseksi.

Suora lähetys Youtubessa 24.5.2023 11:15 am PDT / 2:15 pm EDT / 8:15 pm CEST , eli suomen aikaa klo 20.15 tai 21.15 (kesä/talviaika tekee epävarmuutta)

https://gizmodo.com/sign-in-space-decode-alien-transmission-mars-seti-1850465747
https://asignin.space/
https://www.youtube.com/watch?v=zgQq36IR-Lk

5

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika hauskaa!

Kiitos aloituksesta.

• Anonyymi

Kohta alkaa marssilaisten lähetys

• Anonyymi

Toi Victoria "cat" tossa livevideolla ois ihan ok p*no! ;)

• Anonyymi

Vanhalla mustavalkoisella putkitelevisiolla voi vastaanottaa niitä ufojen signaaleja, kun säätää kanavalle missä ei ole tv-lähetystä, sitten on helppo suodattaa whitenoisesta se ufojen signaali.

• Anonyymi

voi olla 1 ainoa bitti oikeaa dataa minuutissa joka on valittava 663552000 tavusta.

valitse vain niistä se oikea databitti aina, niin saat luettua signaalin helposti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe