Mikä on elämäntapasi?

Anonyymi-ap

Muistatteko elämäntapaintiaanit? He olivat eurooppalaisia, jotka muuttivat Lapin erämaahan ja pukeutuivat kuin intiaanit. He muka tutkivat luonnonmukaista elämäntapaa ja elivät luonnossa.Mutta eihän se toiminiut, he saivat lähtöpassit. Minä taidan olla niin tavallinen tallaaja, että ei minulla ole mitään mainittavaa elämäntapaa, senkun kitkuttelen päivästä toiseen . Mitään ei enää tapahdu, kutsuja tulee lähinnä hautajaisiin. Ruokakauppa- apteekki- terveyskeskus, siinä on liikkumiset,

30

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niimpä, itseppä me se elämäntapamme valitaan.

      Minulla se on ollut viime vuosikymmeninä se, että nautin siitä, mitä on. Ja kun tarkastelen elämääni, minulla on paljon. Rahalla saa, ja hevosella pääsee mutta nämä eivät ole minulle mitään kriteerejä.

      Olen suht onnellinen ja näytän onnelliselta. Nautin elämästä ja sen kiemuroista enkä murehdi turhia, tai ainakin koitan olla murehtimatta koska siinä kuluttaa vain itseään.

      Kaikki asiat eivät ole hyvin mutta eivät ne voi ollakaan, jokaisella meillä on ristimme kannettavana ja riippuu oikeastaan vain siitä, miten sitä kantaa miten ihminen voi.

      Minun elämäntapani on myös se, että osaan olla tekemättä yhtään mitään ja vaikka viettää päivän television ja hyvän kirjan parissa; ja uskallan tämän myös tuoda esille.

      • Anonyymi

        Sanot että itseppä me vslitaan elämäntapamme. Tuo ei pidä paikkaansa. Emne voi valita olosuhteita joihin synnymme , emme läheskään kaikkea esimyerveyden ja varallisuuden suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot että itseppä me vslitaan elämäntapamme. Tuo ei pidä paikkaansa. Emne voi valita olosuhteita joihin synnymme , emme läheskään kaikkea esimyerveyden ja varallisuuden suhteen.

        korjaus
        esim. terveyden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaus
        esim. terveyden

        On aivan eri asia mihin olosuhteisiin syntyy kuin se, millaisen elämäntavan valitsee. On siis asioita, joihin voi vaikuttaa ja elämäntapa on yksi. Siis tietenkin ottaen huomioon asiat, joihin ei voi vaikuttaa.

        ELi kyllä me itse voimme vaikuttaa siihen, miten elämämme elämme ja tämä onkin se seikka, joka erottaa elämäänsä tyytyväiset ja elämäänsä tyytymättömät; tunne siitä että voi vaikuttaa omaan mielialaansa ja asennoitumiseen on erittäin tärkeä ja kaikille se on mahdollista mutta kaikki eivät sitä käytä.

        Totta kai on sairauksia ym. mutta sekin tarkoittaa sitä, että jokainen suhtautuu asiaan eri tavalla, omalla tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot että itseppä me vslitaan elämäntapamme. Tuo ei pidä paikkaansa. Emne voi valita olosuhteita joihin synnymme , emme läheskään kaikkea esimyerveyden ja varallisuuden suhteen.

        Tämähän on itsestään selvää mutta elämäntapamme voimme valita; on ihan sama uskotko vai et


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot että itseppä me vslitaan elämäntapamme. Tuo ei pidä paikkaansa. Emne voi valita olosuhteita joihin synnymme , emme läheskään kaikkea esimyerveyden ja varallisuuden suhteen.

        Meitä on kolme sisarusta eli oletus on, että olosuhteet johon synnyimme ja joissa kasvoimme ovat samat. Elämämme on kuitenkin täysin erilaista.

        Nuorin on aina jotenkin sairas, nyt on odottanut luomen poisto leikkausta noin vuoden ja sen takia "ei ole voinut opiskella tai hakea töitä" kun pitää ensin hoitaa terveys - oikeesti!

        Seuraava on tehnyt ihmissuhteissaan järkyttäviä valintoja ja kärsii niistä nyt vielä vuosikymmentenkin jälkeen.

        Vanhin on monilapsisen perheen äiti, jossa yksi lapsi kroonisesti sairas. Hän hankki akateemisen tutkinnon ja toimii nyt asiantuntijana isossa organisaatiossa.

        Jne.jne.jne. Elämäntapamme eli valinnat ja päätökset vaikuttavat siis ratkaisevasti siihen, millaiseksi elämä muodostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot että itseppä me vslitaan elämäntapamme. Tuo ei pidä paikkaansa. Emne voi valita olosuhteita joihin synnymme , emme läheskään kaikkea esimyerveyden ja varallisuuden suhteen.

        "Emme voi valita olosuhteita", mutta vaikuttaa niihin voimme sitten, kun tietämys, ymmärrys ja osaaminen alkavat.


    • Anonyymi

      Jälkeenpäin ajateltuna, kesämökki paikassamme olisi voinut aika pitkälti elää omavaraistaloudessa, olisi vaatinut lisä tienistejä. Nykypäivänä etätyö antaisi siihen mahdollisuuden.

      Tämä tässä ja nyt ei kiellä ajatusta palamaan aikaan ennen jolloin maalla elettiin taloudessa omavaraisesti, myytiin jotain ja saatiin jotain mitä tarvittiin.

    • Anonyymi

      Ajattelen, miten kiitollisia pitää olla edellisille sukupolville itsenäisestä Suomesta, maatamme puolustaneille miehille ja naisille.

      • Anonyymi

        Se on suuri kiitollisuudenvelka. Nyt Suomeen saa tulla sossun piiriin kuka vaan, joka ei halua maata rakentaa eikä edes lakia noudattaa. Toivottavasti uusi hallitus on jämäkämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on suuri kiitollisuudenvelka. Nyt Suomeen saa tulla sossun piiriin kuka vaan, joka ei halua maata rakentaa eikä edes lakia noudattaa. Toivottavasti uusi hallitus on jämäkämpi.

        ... ja elää toisten kustannuksella. mokoma elätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja elää toisten kustannuksella. mokoma elätti.

        A-studion asiantuntija sanoi, että maassamme on n. 100 000 henkilön työvoimavajaus.
        Varmasti liioitteli.
        Ei uskota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A-studion asiantuntija sanoi, että maassamme on n. 100 000 henkilön työvoimavajaus.
        Varmasti liioitteli.
        Ei uskota.

        puhui pskaa. Meillä on 400 000 aikuista jotka eivät ole työelämässä vaan jotka
        oleilevat

        Huhtikuussa 246 100 työtöntä työnhakijaa

        Huhtikuun lopussa työ- ja elinkeinotoimistoissa ja kuntakokeiluissa oli kaikkiaan 468 100 työnhakijaa, mikä on 49 600 vähemmän kuin vuotta aikaisemmin. Työnhakijoista oli miehiä 244 400 ja naisia 223 700. Miesten määrä laski vuoden takaisesta tilanteesta 19 200:lla ja naisten 30 400:lla. Työnhakijoista oli kuntakokeilujen asiakkaana 238 200 eli 7 900 enemmän kuin vuosi sitten.


    • Anonyymi

      Vaihtakaa pakolaisen kanssa osaa jos hänen osansa niin hyvä on.

      • Anonyymi

        Ei suomalaista huolita pakolaiseksi!


      • Anonyymi

        Hyvin sanoit 18:01:10 olen samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä näitä kateellisia,
        vihantäyttämiä vanhuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanoit 18:01:10 olen samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä näitä kateellisia,
        vihantäyttämiä vanhuksia.

        Haluan että sinä maksat matut
        Emme ole samaa kansaa

        eli siis teen kaikkeni että euro joka viedään matulle veroissa tulee mieluummin kahtena
        takaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanoit 18:01:10 olen samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä näitä kateellisia,
        vihantäyttämiä vanhuksia.

        Persut haluavat, että maahamme ei enää oteta matalapalkkaista työtä tekeviä matuja..
        Katsokaapa ympärillenne.
        Onko taksia tai bussia ajava kuski suomalainen? Onko terveyskeskuksen lattiaa luuttuava siivooja suomalainen? Ovatko terveyskeskuksen lääkäri suomalainen?
        Ovatko vanhusten päiväkodin apuihmiset suomalaisia?
        Ovatko sairaaloiden lähihoitajat suomalaisia? Entä lääkärit?
        Kohta nämä työt hoidetaan robottien avulla, koska suomalaista työvoimaa ei riitä näihin hommiin.
        Tehtiin suuri soteuudistus, mutta unohdettiin, että uudistusta tekemään tarvitaan ihmisiä. Innokkaat poliitikot halusivat itsensä sotepäättäjiksi vaaleilla, sillä kansanedustajan ja kunnanvaltuutetun työssä tienaa liian vähän, soten päättäjänä voi itse sopia palkkioista mikä olikin aluehallintojen ensimmäinen työ. Hallinnossa ei ole työvoiman puutetta.
        Harjanvarressa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut haluavat, että maahamme ei enää oteta matalapalkkaista työtä tekeviä matuja..
        Katsokaapa ympärillenne.
        Onko taksia tai bussia ajava kuski suomalainen? Onko terveyskeskuksen lattiaa luuttuava siivooja suomalainen? Ovatko terveyskeskuksen lääkäri suomalainen?
        Ovatko vanhusten päiväkodin apuihmiset suomalaisia?
        Ovatko sairaaloiden lähihoitajat suomalaisia? Entä lääkärit?
        Kohta nämä työt hoidetaan robottien avulla, koska suomalaista työvoimaa ei riitä näihin hommiin.
        Tehtiin suuri soteuudistus, mutta unohdettiin, että uudistusta tekemään tarvitaan ihmisiä. Innokkaat poliitikot halusivat itsensä sotepäättäjiksi vaaleilla, sillä kansanedustajan ja kunnanvaltuutetun työssä tienaa liian vähän, soten päättäjänä voi itse sopia palkkioista mikä olikin aluehallintojen ensimmäinen työ. Hallinnossa ei ole työvoiman puutetta.
        Harjanvarressa on.

        Kyllä minun näkemäni lääkärit on suomalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun näkemäni lääkärit on suomalaisia.

        Sinä olet vain yksi näkijä. :)

        Minä olen nähnyt näitä hiukan huonosti"soomee" puhuvia lekureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun näkemäni lääkärit on suomalaisia.

        Asuinalueeni terv.keskuksessa on ollut ulkomaisia lääkäreitä jo vuosikymmeniä.


    • Anonyymi

      KAIKKI tunnette tämän miehen täysin varma

      mutta kuka hän on
      https://pbs.twimg.com/media/Fw9GkDkX0AAFHSl?format=jpg

      vihje

      hän on luonut erittäin paljon matuja

      • Anonyymi

        Turhaan meitä vanhuksia panet arvuuttelemaan. Sano vaan, mikä mies on.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      I do it my way !

      Per-kel

      • Anonyymi

        sinatra ei osaa englantia i do it in my way


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinatra ei osaa englantia i do it in my way

        Tajusit kuiteski ?

        :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajusit kuiteski ?

        :D

        en tajunnut taju on kankaalla canvas

        consciousness is on the canvas


    • Anonyymi

      Itsekkään rento!

    • Anonyymi

      alottajalle kun kysyy,,

      aamulla herään
      illalla meen nukkumaan,
      joskus käyn kaupassa,
      joka päivä syön jotaki,
      harrastuksiaki vielä on,

      tylsää on vanhan ihmisen elämä,,, ei voi muuta sanoa,,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe