Tunnetko kaupan kassalla häpeää ostoksistasi?

Anonyymi-ap

Osa ihmisistä tuntee häpeää , kuten intiimituotteista jopa punaisesta lihasta kassalinjalla.
Itse en moista tunnista itsessäni, mutta olen kyllä nähnyt, miten ärrällä 70-luvulla perheenisät piilottivat Jallu-lehden iltapäivälehden väliin, tai varmuusvälineet sujautettiin nopeasti taskuun.

73

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Välillä tulee sellainen outo häpeäntunne, kun seisoo kassajonossa ja edellinen asiakas ostaa tarjouslenkin ja hiivaleivän.
      Kun omassa ostoskärryssä on lohta, kaviaaria, hanhenmaksapalleroita ja muita eineksiä, niin silloin kyllä tuntee häpeää edellisen ostoksista.

      • Anonyymi

        minulla on erillinen kassi jonka sivelen lohella kaviaarilla hanhenmaksapaskailijalla ja muilla eineksillä joten kaikki ympärillä tietävät että tuo mällää taas sillä on millä tällätä


      • Anonyymi

        Edellisen ostoksista ... ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen ostoksista ... ?

        syön jonossa jos edellisellä on jotain hyvää kuormassa
        kun eivät huomaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen ostoksista ... ?

        Kyllähän se pistää hävettämään toisen puolesta, jos ei rahat riitä kunnolliseen purtavaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se pistää hävettämään toisen puolesta, jos ei rahat riitä kunnolliseen purtavaan.

        Minulle on joskus käynyt niin, että edellisellä asiakkaalla on ollut vaikeuksia saada rahat riittämään ostoksiinsa.
        Kun meni siihen vaiheeseen, jossa alettiin karsimaan liikoja pois, niin olen naputtanut olkapäähän ja sanonut:
        "Teiltä taisi äsken tipahtaa tuo lattialle!"

        Osoitin sormella pudottamaani 20 euron seteliä hänen jaloissaan.
        Kiitollisesta hymystä tuli hyvä mieli loppupäiväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on joskus käynyt niin, että edellisellä asiakkaalla on ollut vaikeuksia saada rahat riittämään ostoksiinsa.
        Kun meni siihen vaiheeseen, jossa alettiin karsimaan liikoja pois, niin olen naputtanut olkapäähän ja sanonut:
        "Teiltä taisi äsken tipahtaa tuo lattialle!"

        Osoitin sormella pudottamaani 20 euron seteliä hänen jaloissaan.
        Kiitollisesta hymystä tuli hyvä mieli loppupäiväksi.

        Ai kuinka mahtava kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        syön jonossa jos edellisellä on jotain hyvää kuormassa
        kun eivät huomaa

        Nosto😂


      • Anonyymi

        Köyhät tuskin käyvät puodissa, joka myy kaviaaria, joten se edellinen oli varmaan vaan ostamassa viemisiä köyhälle sukulaiselleen. Älä turhia huolia ota.


      • Anonyymi

        Just joo missä kaupassa nykyisin on aitoa kaviaaria ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on joskus käynyt niin, että edellisellä asiakkaalla on ollut vaikeuksia saada rahat riittämään ostoksiinsa.
        Kun meni siihen vaiheeseen, jossa alettiin karsimaan liikoja pois, niin olen naputtanut olkapäähän ja sanonut:
        "Teiltä taisi äsken tipahtaa tuo lattialle!"

        Osoitin sormella pudottamaani 20 euron seteliä hänen jaloissaan.
        Kiitollisesta hymystä tuli hyvä mieli loppupäiväksi.

        Ihana tapa auttaa toista nolossa tilanteessa


    • Anonyymi

      Punalihainen nainen on inhottava jos sillä on hikikin puolinaisen voi vielä jotenkin siedättää

      • Anonyymi

        Nyt ei jymmärrä, mitä hän tarkoittaa?


    • Anonyymi

      En ole ajatellut asiaa, nyt rupesin. Saattaa olla että jos määrätyt henkilöt näkisivät ostoskorissani 30 aleprossan kanapaketin niin hieman hävettäisi, en kuitenkaan alkaisi selittämään vaan maksaisin tuotteen kassalla juttelemalla muuta.
      Pääosalle tutuista taas suorastaan innostuneena kertoisin, katso kun halvalla löysin.
      Eli se vähän riippuu... Vaati muuten rehellisyyttä tunnustaa itselleen, ihan ensiksi meinasin kirjoittaa, Ei kiinnosta yhtään mitä muut ajattelee, mutta näköjään vähän kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Ei ruokaostokset ole mistään rahasta kiinni. Moni hyvinkin vauras ihminen ostelee sitä lenkkimakkara koska pitää siitä , joten ei ruokakassi koskaan paljasta ihmisen varakkuutta.
        Itselläni vaihtelee tavarat usein,saatan ostella kanaa jonkin aikaa ja valmistelun siitä erilaisilla resepteillä ruokaa.
        Sitten se voi tulla kala kausi , juuri nyt olen mieltynyt silloin ja perunoihin että ne ostoksethan tehdään mitä kulloinkin haluttaa .


      • Anonyymi

        Mikä siinä sitten hävettäisi , ihmettelen miksi, sillä jokaine; jokamon kaupassa ostaa tarvitsemansa , ja kyylätäönkö oikein toistenkin. Ostoskoreihin , se oli uuttta minulle.
        Koska meikäläiselle riittää ainoastaan aitä on kerännyt kaikki tavarat koriin mitä tarvitsee , SI siinä kiinnosta jonkuntoisen ostokset mitenkään.


      • Anonyymi

        Miksi pitäisi hävetä punalapputuotteita? Kaikillahan niitä on ja joissain kaupoissa melkeen tappeleevat niistä. Kyllä ruoka on niin kallista, että kannattaa jättää kalliit ottamatta ja katselee sitten, mitä löytyy "halvalla". Kun nuo "halvatkaan" ei ole enää halpoja.
        Ja ei kuulu tapoihin kytätä, mitä kukakin lappaa hihnalle.


      • Anonyymi

        JOS joku tuttavani tapaisi minut itse teossa ostamassa alennuskanansiipiä, niin kertoisin ostavani naapurin puolesta hänen ruokaostoksiaan, kun parka ei itse pääse kipiällä jalallaan kauppaan.
        Ikinä en menisi myöntämään, että ostan alennustavaraa, vaikka kaikki rytkymikin ovat kirpputorilta ja Pelastusarmeijasta.
        Kyllä omanarvontunnosta sen verran täytyy pitää kiinni.
        En kerro kenellekään sitäkään, että käyn tällä palstalla. Joku voisi luulla, että olen vanha.


    • Anonyymi

      Ennole edes koskaan ajatellut sitä mahdollisuutta , sillä se mitä myydään kaupoissa on juuri sitä mitä ostetaan , joten myös intiimi tavarat ovat ihan vaan luonnollinen asia.
      Joten ei niissä mitään häpeämistä ole minun mielestäni

    • Anonyymi

      En ole ikinä ostoksiani hävennyt missään kaupassa, pokkana kävin tänäänkin ensin cittarissa ostoksilla ja sitten viereisessä alkoholiliikkeessä hakemassa pienen pullon brandya vaikka eläkeläinen olenkin. Yks tuttu sattui näkemään ja katsoi vähän pitkään mutta en ollut häntä näkevinänikään, nostin vain nokkaani kun ulos kävelin :)

      • Anonyymi

        Miks ihmeessä pitäisi hävetä, ostaako viereisestä monopolista pullon tai sieltä ruokakaupasta kaljaa tai nappaako kassalta kortsupaketin, tupakkaa tai niitä naisten juttuja? Eikös ne kaupat ole sitä varten, et jokainen ostaa, mitä tarvii?


    • Anonyymi

      Ei hävetä,miksi pitäisi . Suomalaiset varmaan pikkukylissä kyttäävät välillä tuttujen ostokset, kuiskutellaan selän takana.. päläpälä...Jos kylän juoruilija on työssä kassalla,riittää siinä puhuttavaa Penan kortsujen ostoista. Kaupat,ruokakaupat ym.muut ovat kuluttajien ostoksia varten,miksi häpeäisi yhtään mitään ostosta. Paitsi aseen,asekaupasta....

    • Anonyymi

      Minä taas nautin ihmisten ostoksien vakoilusta. Ja olenpa kehittänyt omasta mielestäni hauskan tavan huomatessani jonkun jonossa ostavan kalliita herkkuja, päästän hiljaisen pierun ja alan muka kauhistuneena ja nenääni nyrpistellen katselemaan sitä varakkaan tuhlarin selkäpuolta!

      Kaikki kyllä ovat uskossa että rahapönssäri sen leijan päästi, usein naama punaisena poistuvat itsekseen jupisten....siitäpä sai herkkujen ostelija.

    • Anonyymi

      En.

      Kaupungissa ei kukaan kiinnitä toisten ostoksiin oikein mitään huomiota. En kyllä oikein muutenkaan tajua, mitä häoeää ostoksissa voi olla. Noh, ehkä jos maksaa jollain soskun maksulapulla, joitakin voi hävettääkkin, Mutta sitä vartenhan kaupat on, että ne myy tavaraa.

      Pöndellä aivan toinen juttu. En mä siis sielläkään häpee ostaa mitään. Mutta mua tympii, myyjät, asiakkaat oikeesti kyttää toisten sotoksia. Ja juoruaa niistä. Hö, mun sisko oli ikänsä kaupassa duunissa ja illat pitkät jauhoi ihmisten ostoksista ja ihmetteli, miten jollakulla varaa ostaa niin kallista lihaa...

      Loppui pönndellä kaupassa käyminen, kun osoittautui, net juoruaa seuroissa ihmisten ostoksista. Lisäks hokasin, joku asiakas saattoi kyylätä perässä kaupassa ja laskea, montako maustekurkkua otan tynnyristä. Lisäks useinkin asiakkaat kyttäs edellä niin kauan, että näkevät, millä maksaa ostokset. Tästä yks lestaati kyselikin minulta, millä maksat visalaskus, kun luottokortilla joka päivä keskikaljaa osulasta ostelet....

      Mutta juu, ei normaalioloissa kenenkäään tarvi mitään osoksiaan hävetä. Lestaatiolaisalueilla ei kannata kaupassa käydä. Siitä muuten meteli nousis, jos kortonkeja ostais.

      =DW=

      • Anonyymi

        Meilläkin pöndellä just männä lauantaina huomasin, et v**u mitä kyyliä perässä kassalla on. Jumaliste, sit kun ne aukovat keskenään leipäläpiään, niin selvis ketä on. Mökkiläisiä stadista! Ne siis tulee pöndelle kyttään, kun ei kaupungissa sitä kehtaa tehdä.
        Ps ei ollu edes kaljaa ostoksissani.


    • Anonyymi

      Median höpinöitä seuraavien ajattelukyvyttömien kasvis ja rasvaton ruoka vöyhötys elävien ostoskori olisi kauhistus.
      Soijaa ja ruokaa jota ne sanoo korvikkeeksi,ötökkä toukka ruokaa.Irtokarkkrja sipsejä,jäätelöä ölkkyå yms roska ruokaa. Olisi aika tyhmä ja noloa jonottaa sen korin tai kärryn kanssa.
      Itse en syön terveellistä tarjonnan mukaan. Maragriinia en ole, käyttänyt n10 v ja sekin tyhmyys harmittaa.
      Voin onneksi tilata ruuan kotiin kuljetettuna. En ole nähnyt toisten koreja.
      Käyn harvoin kaupassa itse ja joskus huomaan miten iäkkäiden on vaikea maksaa kortilla tai kukkarosta ei tahdo löytyä tarpeeksi rahaa. Jään odottamaan riittääkö ostoksiin muuten tarjoan puuttuvan rahan. Vanhus köyhyys tekee surullisseksi. Minulla riittää rahat nykyään hyvin mutta olen elänyt lapsi ja nuoruus köyhyydessä. Siitä jää jäljet. Miten sitä jaksoi kestää kaiken kärsimyksen mitä tuli eteen.

    • Anonyymi

      Joskus iskee kaupan kassalla oikosulku tunnusluvun kanssa.

      • Anonyymi

        Ihana lukea sitä on muitakin joille tulee katko tunnuskuvan kanssa, luulin että olin yksin se ongelman kanssa. Eilenkin kun laitoin kortin koneeseen niin piti ajatella nuukasti että. Muistaa sen tunnuksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana lukea sitä on muitakin joille tulee katko tunnuskuvan kanssa, luulin että olin yksin se ongelman kanssa. Eilenkin kun laitoin kortin koneeseen niin piti ajatella nuukasti että. Muistaa sen tunnuksen

        Minulla on tunnusluku puhelimen numeroluettelossa täysin olemattoman henkilön numeron neljä viimeistä numeroa. Kunhan vain muistan sen nimen...:)))


    • Anonyymi

      en tunne koskaan mitään häpeää,

      MUTTA
      jos ostaisin seksi-lelun voisin tuntea häpeää,
      olen kuullu että kaupoissa on myynnissä myös seksi-leluja, mutta ikinä en ole markettejen hyllyillä semmosta nähny tai ehkä en tunnista, kun en tiedä miltä ne näyttätkää,

      jos joku tieteää enemmämn seksi-leluista olisi milenkiintoista tutustua asiaan enemmänki,

      koska selipaattia on kestäny jo lähes neljäkymmentä vuotta, hah hah haaaa,

      • Anonyymi

        jooooo, ennen kuolemaa kerran,,, seksilelunki kai nään,,,,, hahahahahahaaaaa,

        olisko nyt viimeistään niitäki kokeilla ennen kuin täyttää sata vuotta,,
        voi sitten taivaassa kertoa maanpäälisistä ihmeistä luojalle, kun tunnustaa heikkoutensa ja syntisyytensä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jooooo, ennen kuolemaa kerran,,, seksilelunki kai nään,,,,, hahahahahahaaaaa,

        olisko nyt viimeistään niitäki kokeilla ennen kuin täyttää sata vuotta,,
        voi sitten taivaassa kertoa maanpäälisistä ihmeistä luojalle, kun tunnustaa heikkoutensa ja syntisyytensä,

        onko kukaan ostanu seksi-lelua marketista,

        mä kyllä niitä kattelisin jos tietäisin miltä ne näyttää, en tiijä kehtaisinko ostaa ja viedä kassalle ihmteltäväksi, heh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko kukaan ostanu seksi-lelua marketista,

        mä kyllä niitä kattelisin jos tietäisin miltä ne näyttää, en tiijä kehtaisinko ostaa ja viedä kassalle ihmteltäväksi, heh,

        Eiköhän ne seksilelut osteta pääosin nettikaupasta.
        Paketissa lukee ''Lähettäjä Oy Nippeli&Nappeli Ab, näytteitä''


    • Anonyymi

      Ihmiset jotka ovat estoisia piilottelevat ihan normaalia asioita kuten ehkäisyvälineitä .
      Ei muualla tuollaisia ole, ihmiset joilla on hyvä itseluottamus eivät alistuisi mitenkään piilottelu linjalle . Joten siinähän sen näkee mikä käsitys eräillä on seksielämästä , ei ihme että ihmis eroaa kun ollaan niin estoja täynnä .
      Itse ostelen kaupasta sen mitä tarvitsen enkä kurkistele toisten ostokoreihin, tarpeeksi huolta omasta ostoskorista että olenko muistanut kaiken mitä piti ostaa.

    • Anonyymi

      Ajat muuttuvat, ajathan muuttuvat,
      komissaarijo Palamu.
      Ei ole enää pitkiin aikoihin ollu sitäkään R-kioskia,
      mistä ostin korvat punaisina ensimmäiet
      Jallu-lehteni.
      --Kioskin nainen;
      jotta ei kai se oo liian jännittävä?
      Päin vastoin, hyvä ystävä.
      Pikku jännitystä pitää olla.
      Näin hydrauliikan expesiaalina tietäsin,
      jotta semmonen, semmonen pikku vibinä on paikallaan.

      • Anonyymi

        Eikä ole ollut aikoihin Jallu lehteäkään:))

        Internetin yleistyessä loppui jallut,kallet,ratot, ym.

        Internetistä löytyy aikuisviihdettä ilmaiseksi, joka makuun ja mauttomuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole ollut aikoihin Jallu lehteäkään:))

        Internetin yleistyessä loppui jallut,kallet,ratot, ym.

        Internetistä löytyy aikuisviihdettä ilmaiseksi, joka makuun ja mauttomuuteen.

        jaaaa ,,, höh,,
        eikä löydy
        joka paikkaan pitää kirjautua,
        kuka hullu ny seksisivuille kirjautuu,
        siinähän paljastuu henkilöllisyys,,,


    • Anonyymi

      70-luvusta on 50 vuotta aikaa joten ihan ymmärrettävää, aika oli silloin kovin erilaista.

      Mikähän "osa ihmisistä" häpeää intiimituotteitaan kassalinjalla...?

    • Anonyymi

      Varmaan hymynkaretta ilmenee, kun 70+ täräyttää ison tuubin intiimiliukkaria kassahihnalle .

      • Anonyymi

        mitä se sitten on, intiimi-liukkari höh,


      • Anonyymi

        Sehän on ainoastaan sinun tapasi nähdä asioita siis seksistä , että hymyilyttää asiat. Ja siksi toiseksi ei se luikkari ole mitenkään vaan seksi asioissa jossa aitä tarvitaaan niin että en tiedä mikä siinä hymyilyttää sitten .
        Itse en edes katsele koskaan mitä ihmiset ostelee sillä on omissa ostosten kokoamisessa tarpeeksi


      • Anonyymi

        APTEEKISSA MYYDÄÄN ja ilman reseptiä tietenkin liukasteita.
        Hävettääkö Tenojen tms osto. ? En vaki ruokakaupasta ole ostanut vaan isosta rompe kaupasta varalle kun oli muutakin asiaa. Lääkkeet poistaa nestettä ja se on joskus yllättävää jos ei ole kotona.
        Tarvitseehan sitä liukasta parisuhteessa ja eikö sen osto kerro että hommia tehdään vielä?


      • Anonyymi

        Nii eikai sen ikäisellä vielä paikat ole niin kuivat että liukkaria tarvitsee.


    • Anonyymi

      voi käyttää pikakassaa, jossa ei lapata tiskille, vaan ainoastaan viivakoodi ja sitten vaikka suoraan omaan kassiin, koko homma käy pelkästään koneellisesti, ei tarvitse myyjää (kassaa), kassa on se , kunhan maksat maksupäätteellä ja asia ok.

    • Anonyymi

      En tunne häpeää. Mutta muistoissa on aina, kun parikymppisenä yritin pölliä kortsupaketin, ja myymäläetsivä käräytti minut. Siitä on jäänyt trauma.

    • Anonyymi

      Tenojen osto alkuun hävetti, ei enää. Mitä se muille kuuluu.
      Ostan 30% alennuksella tuotteita ihan häpeämättä.

    • Kaupan kassalla hyvän tuulisia kehityskelpoisia tyttöjä joista kasvaa vaikka politiikkoja, päämistereitå, jotka ehkä tunnetaan muailmalla.
      Kassalla oon huomannu lakritsan värisiä maahanmuuttajia naama täynnä hymyä.

      Jos on jonoa meen itsepalvelu kassalle, sielläkin saa ystävällisen palvelun.

      K-City on mun kauppa ilman mainosta, talvella ruuat tulee kotiin sisälle asti.

    • Anonyymi

      Käytätkö kassalla luottokorttia vai natsikorttia?

      • Kerro persuna minkälainen on natsikortti.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Kerro persuna minkälainen on natsikortti.

        Zionisteilla on natsi kortti ja se keltainen tähti..


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Kerro persuna minkälainen on natsikortti.

        Zionisti natsi nimitteleel toisia siksi mitä itse on. Media,poliitikot ja heitä kaiken oppineet kommentoijat. Vai mitä PERTTTI?


    • Anonyymi

      Miksi häpeäisin ostoksiani, kaikki ne ovat kauppiaalle tuloa. Ostan usein sellaisia alennuselintarvikkeita joita voin pakastaa, kuten liha, kala, leipä, jos vain on saatavilla. Iltaisin olisi suuremmat alennukset, mutta en iltaisin viitsi mennä kun kauppaa ei ole ihan nurkalla. Tuotteiden alentaminen sen sijaan että kauppias laittaisi ne roskiin, on viisasta, saadaan turhaa ruokahävikkiä pienemmäksi.

    • Anonyymi

      Joskus, onneksi hyvin harvoin minulla jää ostoskärriin esimerkiksi mynthon rasia nostamatta hihnalle ja laskun maksaminen jälkeen sen kanssa takaisin kassalle maksamaan tunkeminen kyllä hävettää.

      Intiimituotteita? Olen mies ja mielenrauhani vuoksi käytän vaippoja ja öisin vaippahousuja. Syynä on suolistosyövän leikkauksessa 30cm leikkauksessa lyhennetty "pakoputkeni". Joskus olen joutunut pyytämään apua ko. tuotteiden etsimisessä. Kulutukseni on sen verran vähäistä, että tarvetta ostamiseen esiintyy harvoin.
      Minusta tuossakaan ei ole mitään häpeämistä.
      Miksi ylipäätään häpeäisi mitään lakien ja yleisten käyttäytymisnormien puitteissa tapahtuvaa. Minusta toisten aivoilla ajattelu on säälittävää!

    • Anonyymi

      Pienet ostokset, pieni häpeä.

      • Anonyymi

        "Isossa kirjassa kirjoitettu"

        "Ostakaa sillä rahalla kaikkea , mitä mielenne tekee , nautoja, lampaita, vuohia , viiniä tai olutta,
        tai muuta mieleistänne , ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran Jumalanne edessä"
        5 Moos: 14: 26


    • Anonyymi

      Hei olen plus 70v. aikuinen nainen.En tunne häpeää ostoksistani kaupat. Miksi tuntisin?Viellä en tarvitse intiimi suojia, Eli en naisten tena vaippoja tai tena housu-vaippoja.. Olen kyllä aikoinani ostanut omaiselle Miesten Tena Housuvaippoja virtsan karkailuun.Enää ei tarvii hän on kuollut. Ei mitään syytä niiden ostoja hävetä tai muitakaan ostoksia. Kaupan kassat ei ajattele yhtään mitään mitä ostat ja lappaat kassalle. Sen enempää ei mutkaan ihmiset kassa jonoissa. Helsinki 26.5.23

      • Anonyymi

        Niinhän se on. Tämä on ajankulua txt tänne joskus milloin mistäkin jutuista.
        Saa kertoilla kokemuksistaan. Kun joku käy lukemassa näitä niin saa naurunkin aihetta. Ei nämä ole aina niin vakavia aiheita. Joku juttu voi kyllä mutta joitakin pulmissaan.
        Ei todellakaan tarvitse hävetä mitåän ostoksiaan missään. Ihmiset ostakaa sitä mitä tarvitsevat. Ei tarvitse selitellä ja antaa jonkun määrittävän mitä saa tehdä ostaa.


    • Anonyymi

      En usko että tenoja häpeän jos aikanaan ostoksiini kuuluu. Liukastusvoiteen ostan apteekista, ei hävetä. Aikanaan eron tullessa hieromasauvan ostin seksikaupasta, miesmyyjä oli täysin asiallinen. En ostaisi sitä marketista, ei ole koskaan marketissa sattunut silmäänkään. Ehkä hävettäisi jos pakkauksesta kassalla näkyisi tuote ja olisi vaikka naapurin mies takanani, vaikka en uskokaan että kukaan ostoksiani joutaa kytätä. Itse en kenenkään ostoksiin kiinnitä mitään huomiota.

      • Anonyymi

        ostin taannoin normaali terveyssiteitä , siis kuukautissuojasiteitä, eikähän kukaan
        + 70 v tarvitse niitä noin niinkuin normaalisti, vaan kärsin vatsaoireista ripulina, ja käytin sitten niitä, nekin vähän hävetti ostaa , kun eihän niitä niinkus tarvitse tämän ikäinen ainakaan siihen tarkoitukseen , mihin ne myynnissä on.
        pikakassalla ostaa "mitä vaan", siinä ei ole katselijoita eikä kassaa, kunhan leimaa ostoksensa ja sillä siisti.


    • Eipä ole häpeä tullut mieleenikään kaupan kassalla.
      Jokainen ostaa mitä tarvitsee.
      Joskus tosin kiinnitän huomioni
      edellä meneviin asikkaisiin ihan siinä mielessä,
      että, mietin ostoksien perusteella,
      mikä tyyppi, mitä tekee ruuaksi jne
      Jos on pitkä jono,
      saatan luoda mielikuvitushahmoja
      edellä jonottavista ostoksien, puheitten
      ja habituksen perusteella.

      • Anonyymi

        Kun näen ostoskärryn täynnä ruokaa, mietin tuleeko nuo kaikki syödyksi vai meneekö paljon roskiin. Montako syöjää mahtaa olla. No nyt voisin tässä kirjoittaessani hävetä, kun kerron että katson silkkaa uteliaisuuttani summan, esim. 455 euroa. Sitten nostan kaikki kuusi tavaraani hihnalle, 13,35.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näen ostoskärryn täynnä ruokaa, mietin tuleeko nuo kaikki syödyksi vai meneekö paljon roskiin. Montako syöjää mahtaa olla. No nyt voisin tässä kirjoittaessani hävetä, kun kerron että katson silkkaa uteliaisuuttani summan, esim. 455 euroa. Sitten nostan kaikki kuusi tavaraani hihnalle, 13,35.

        Jep myös huomioinut ruskeaihoisen kansanosan ostelevan jopa kaksikin kärryllistä kerralla.
        Pitää olla varoissaan että yhteen kauppareissuun voi kuluttaa 600-700 euroa.

        Jotakin mätää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun näen ostoskärryn täynnä ruokaa, mietin tuleeko nuo kaikki syödyksi vai meneekö paljon roskiin. Montako syöjää mahtaa olla. No nyt voisin tässä kirjoittaessani hävetä, kun kerron että katson silkkaa uteliaisuuttani summan, esim. 455 euroa. Sitten nostan kaikki kuusi tavaraani hihnalle, 13,35.

        Maltoit sentään pysyä hiljaa.
        Kaikki eivät ole yhtä tahdikkaita.

        Silloin pandemia alkuaikoina rohkea viruspeloton tyttäreni, joka ei kuulu riskiryhmään, kävi tekemässä minullekin ruokaostokset samalla kuin itselleen. Hän toi aina monen viikon ostokset kerrallaan minulle ja itselleenkin ainakin viikon.
        Se oli sellaista aikaa, että ihmiset tosin hamastrasivatkin ruokia siinä pelossa, että ne loppuvat kaupasta. Niin ei kuitenkaan ollut kysymys meidän kohdalla, vaan ostaa siksi enemmän, ettei tarvitse niin usein mennä tungeksimaan kauppaan.

        Oli siinä muutaman kerran hänen työnnellessään kukkuroillaan olevaa kärryä autolle osunut paikalle joku "heikommassa asemassa olevista huolehtiva" ihminen, joka ei malttanut olla moralisoimatta tytärtäni hamstraamisesta ja moittimatta siitä, ettei hän ota huomioon maailmassa olevan muitakin ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep myös huomioinut ruskeaihoisen kansanosan ostelevan jopa kaksikin kärryllistä kerralla.
        Pitää olla varoissaan että yhteen kauppareissuun voi kuluttaa 600-700 euroa.

        Jotakin mätää?

        Heillä on tosi isot perheet ja sossun ruokarahaa saa joka lapsesta.Kasvavat lapset tarvitsee paljon ruokaa, vardinkin teinipojat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heillä on tosi isot perheet ja sossun ruokarahaa saa joka lapsesta.Kasvavat lapset tarvitsee paljon ruokaa, vardinkin teinipojat.

        Minkä panin merkille entisellä maahanmuuttajavaltaisella työalueellani, niin oli se, että paljon vihanneksia ja isoja öljykanistereita oli heidän ostoskärryissään.
        Ei niinkään mitään valmisruokia tai puolivalmisteitakaan, ei juurikaan lihoja saatikka makkaroita. Ei valmista leipää tai pullaa, mutta sen sijaan jauhoja, joista itse leipoivat.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minkä panin merkille entisellä maahanmuuttajavaltaisella työalueellani, niin oli se, että paljon vihanneksia ja isoja öljykanistereita oli heidän ostoskärryissään.
        Ei niinkään mitään valmisruokia tai puolivalmisteitakaan, ei juurikaan lihoja saatikka makkaroita. Ei valmista leipää tai pullaa, mutta sen sijaan jauhoja, joista itse leipoivat.

        Rasvakeittimillä tekevät paljon ruokia, erittäin epäterveellistä sellaista.
        Ei tarvitse ihmetellä miksi esim. somalinaiset kaikki äärettömän lihavia.

        Tulee kallista väkeä terveydenhuollolle noin menetellen.


    • Anonyymi

      Joskus tulee käytyä varakkaamalla alueella olevassa kaupassa, jossa huomioinut hienojen rouvien ostoskäyttäytymistä kala- ja lihatiskeillä.
      Heille on tärkeää, onko luomua ja lähialueilta sekä miten pyydettyä kala on, ja sun muuta suorastaan huvittavaa tärkeilyä.
      Omat vaatimattomat ostokseni kalpenevat , rouvien latoessa hihnalle hienoja luomujaan.

      • Anonyymi

        Miksi menet sinne ruokkimaan kateuttasi?


    • Anonyymi

      Minä en puhunut korona-ajan hamstrauksesta enkä ruskeaihoisista. Huomaan ettei olisi kannattanut ottaa kantaa koko tähän juttuun. 2023-05-26 12:36:48

      • Anonyymi

        No arvattavissa olikin, sinä äärisuvaitsevana et halua nähdä etkä kuulla mitään muuta kuin ylistystä idoleidesi elämisestä täällä muiden rahoilla.

        (opetushallituksen ohje: Jätetään negatiiviset asiat huomioimatta, positiivisia kehutaan ylenmäärin...)


    • Anonyymi

      SDP – eläkeläisten vihollinen? Taitetun indeksin takana SDP
      Eipä Lipposta kiinnostanut tavallisen kansan asema lainkaan, mutta omien taskujensa täyttäminen vaikka Venäjän ruplilla kyllä.

      Demaripäätös on ollut suurin syy työeläkeläisten tulojen romahdukseen ja suomalaisen yhteiskunnan hyvinvoinnin alasajoon. Se ruoskii eniten pienituloisia työeläkeläisiä, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla. Täällä vuokrat ovat korkeat ja jos ihmisellä on lääkekuluja, on eläkeläisen mietittävä kumpaa tekee: ostaa lääkkeitä vai ruokaa.

      Se on näkynyt vaalitoreilla; jos on ollut tarjolla hernesoppaa niin eläkeläiset ovat saapuneet tyhjän astian kanssa. Että ruokaa olisi myös huomiseksi.

      Se on häpeällistä!

      Jos mikä!

    • Anonyymi

      Aasialaisista huomannut, että hyödyntävät hyvin kaupan juures- ja vihannestarjouksia, sekä kalatiskiltä särkiä joita suomalaiset eivät osta.

      • Anonyymi

        Missä on kalatiskillä särkiä? Minäkin ostaisin kun teen vanhanaikaisella lihamyllyllä kalapihviä. Terveellisiä kun jauhetaan ruotoineen. Kerran ostin kalastajalta ´halvalla´ ja kokeilin. Loistavia. Minkä hintaisia ovat kaupassa?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      25
      4145
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      17
      3728
    3. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      24
      1947
    4. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      30
      1358
    5. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      68
      1325
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      1202
    7. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      33
      1154
    8. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      376
      908
    9. Onhan tälläkin hivnaisella ollut varmasti satoja asiakkaita,ehkä myös nykyinen aviomies.

      Olen naisen nähnyt Turuntiellä. Kantaa todella hi- virusta? Mikäli myy seksiä, niin eikö pitäisi saada pois markkinoilta
      Hämeenlinna
      154
      844
    10. Jatkoa Nojatuoliin

      Huomenta, niin pian täyttyy tämä ketju, ei ehdi muuta kuin aloitella uutta, kun pitkäksi venyy. Arkiasioista on tarkoitu
      80 plus
      128
      838
    Aihe