Hoitajamitoitus alas!

Anonyymi-ap

Hoitotyötä seuranneena on todettava, että viisi hoitajaa kymmentä asiakasta kohti täytyy ehdottomasti riittää vanhustenhoidossa.
Kun työ tehdään motivoituneesti ja suunnitelmallisesti, ei ole mitään ongelmaa pärjätä viidellä.
Jos taas keskenäinen juoruilu, kahvittelu, some ja mahdolliset henkilökohtaiset ongelmat vievät liikaa työajasta, tarvitaan jo kurinpalautusta työmoraaliin.

4

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt unohdetaan,että henkilökunta tekee kolmivuorotyötä. Yövuorossa on yksi. Jokainen voi tajuta miten yksi hoitaja pärjää satakiloisten käänneltävien kanssa. Kaatuilut ja nosta ylös. Korona potilas ja noro siinä on taiteilua. Onko oikein että yksin vääntää ja kääntää asentoa.Saattohoito potilaita voi olla useitakin yhtäaikaa ,äkillinen sairauskohtaus voi yllättää..äkillinen kuolema on jo poliisi asia kun hoitajia on vain yksi jne.tässä vain murto osa...aukee vain heille jotka tätä työtä tekevät onkin tärkeää,että päättävissä elimissä on tämän näkökulman osaamista. Mielestä jostakin muusta pitää säästää ei asiakas ja hoitaja ole todellakaan oikea kohde.

      • Anonyymi

        Alle 100 kg nosto, toki nostolaite oltava tai muuten tilattava palokunta tms. Naispuoliso ei yleensä saa miestään jaloilleen, ja joskus toinenkaan tyyppi ei saa, että voidaan tarvita kaksi että saadaan ylös eikä sekään välttämättä riitä, mutta toki hoitaja kun vuosia nostellut saattaa saada sen satasenkin ihan yksin ylös.

        Mitoitukseen vaikuttaa nostolaitteet, pyörätuolit, muu henkilökunta ja lääkejakeluautomaatit ja ruokajakelulaitteet.


    • Anonyymi

      Olet itse jalkojen päällä kovalla lattialla ja kävelet työvuoron aikana 9000 askelta. Ruokataukoa ei ole löhdet kun kutsu tulee.yövuorossa ei ole taukoa lankaan jos työt kasaantunut edellisistä vuoroista juuri sairaskohtausen takia. Taukon pitäminen mahdotonta kun on yksihoitaja. Yötoimenkuva on tehty sen mukaan ettei mitään erikoista. Sitten onkin täysi kaaos kun erikoista.Pitää katsoa koko työvuoron eikä silloin kun tauko. Voi olla edelliset vuoronaikana et pitänyt taukoa lankaan onkin sanottu että nyt istun hyvällä omalla tunnolla olen tämän jo tienannut edellisessä vuorossa. Lisäksi hoitaja istuu hän suunnittelee ja tiimi työskentelee ei siellä yksi hoitaja voi sooloilla miten haluaa .Katsokaa kun työyhteisössä mikä on työvuorojen toimenkuva. Siihen lisätään asukkaiden toiveet ja omaisten toiveet.Hoitajia haukutaan jos hoitaja nauraa jos on nyrpeä,istuu ,ei tälläisiä ihmisiä edes ole olemassa. Ei ihme, että hoitajat lähtee. Ole itse työvuorossa et istuu, et syö et juttele työkaveri kanssa koko työvuoron aika edes työhön liittyvää. En ymmärrä tätä rahan puutetta. Miksi himmelin edellä mennään Koska ihmillisesti katsottuna asiakkaalle pitää saada laatua.Kuka tahansa voi joutua ympärivuorokautiseen hoitoon myös nuori. Sinä voit olla seuraava joka hakee hoitopaikkaa.

    • Anonyymi

      Hoitotyötä seuranneena omaisen näkökulmasta. Olen yllättynyt kuka tälläisiä aloituksia tekee. Kyllä hoitajat tekee hoitotyön hoitosuunnitelman mukaan joka tehdään yhdessä omaisten ja potilaan kanssa. Lisäksi yksikin isotöinen ja aikaa vievä voi sekoittaa hoitorytmit. Lisäksi on potilaita jotka ajattelee,että hän on se joka hoidetaan muista ei väliä. Ole nähnyt kuinka hoito muuttuu kun potilaat vaihtuu. Ei ole selvää,että sanotaan työyksikön työ on helppoa ja haasteita. Katsos asukkaiden tarpeet vaihtelee kun yksi helpohoitonen hoidettava kunto muuttuu ja vaatii runsaasti apua ja kun yhtäaikaa alkaa usean potilaan kunto laskea on siinä henkilökunta lujilla. Ei voida tästäkin syystä mennä mahd. Vähällä henkilökunnalla kun siihen lisätään sijaiset ja heidän opettaminen hoitotyö on kaaottinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe