Onko huushollisi kunnossa?

Anonyymi-ap

Parahdatko kauhusta, kun ovikello yllättäen soi?
Pikavieras - onko kahvileipää?
Eiliset tiskit?
Mitä teet?

77

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei vanhuksille yllätysvieraita tule.

      • Anonyymi

        Kyllä ainakin minulle tulee sekä sovituille että yllätysvierailuille omaisia ja ystäviä. Aina on pullaa pakkasessa ja keksiä kaapissa, keitän kahveet. Ei haittaa jos on vähän sotkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainakin minulle tulee sekä sovituille että yllätysvierailuille omaisia ja ystäviä. Aina on pullaa pakkasessa ja keksiä kaapissa, keitän kahveet. Ei haittaa jos on vähän sotkua.

        Minulla oli sukulaiset, joilla oli kotiapulaiset ja siivoojat. Oli kyllä tukalaa nähdä heidät katseensa, joka pyyhkäisi pikkulapsihuushollin sekamelskan yli tiskipöydälle.
        Vasta nyt vuosien jälkeen olen ajatellut, että kyllä minä hoidin kotini ihan hyvin, siivosin ja luuttusin, lapset olivat puhtaita ja ehjissä vaatteissa.
        On eri asia hoitaa kaikki omin voimin, ja onhan koti oli lastenkin koti. Jos tulija kärsii epäjärjestyksestä, voi aina tarjota apua.


    • Anonyymi

      En piittaa pätkääkään!
      Kodissani on asumisen jäljet. Jos joku saa migreeniä niin pysyköön poissa!
      Joidenkin vieraiden tullessa suljen oman huoneeni oven.
      Tarjoilu? Mitä sattuu olemaan. Kahvia ja joitakin pipareita omaan käyttöön.
      Kaapissa on aina brandyä, Amarettoa ja viskiä. Tällä hetkellä noiden lisäksi XO Calvadosta.

      • Anonyymi

        Kiitos, sitä amarettoa minulle kahveen kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, sitä amarettoa minulle kahveen kanssa!

        Amaretto-brandy 50/50 suhteessa näyttää olevan feminojen suosikki amaretto-kahvin jälkeen.


    • Vähän meillä vieraita käy ja yllätysvieraita sitäkin vähemmän, paitsi lähettejä jotka tuo tavaraa tai naapureita jotka pistäytyvät jollekin asialle.

      Tiskit on yleensä pesty ja tiskiallas puhdas. Perussiistiä, mutta ei pedanttista. Roskat hoitaa mies asiaankuuluuviin astioihin ja vie illalla ulos pönttöihin. Vessoja siivotaan ain akäytön jälkeen. Tärkeintä että ei haise pahalle sisällä, että ilma on raikasta ja lämpötila sopiva.

      Mitä tulee tarjoamisiin, en pidä mitään kahvileipää kotona, paitsi juhlapyhien yhteydessä tai joskus satunnaisesti, kun leivon, mitä ei tapahdu usein. Kahvit kyllä kiehautan kenelle vaan joka tulee keittiöön saakka.

      • Anonyymi

        Eikös se peräkammaripoika tiskaa öisin, niin kerroit äskettäin? Kyllä niitä siis kertyy tiskipöydälle vai odottaako nekin että mies vie roskat ja biojätteet paikkoihinsa? Meillä on aina ollut tapana että jokainen vie käyttämänsä astiat lavuaariin huuhtaistuna ja roskat samalla keittiön roskapussiin ja jämät biojäteastiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se peräkammaripoika tiskaa öisin, niin kerroit äskettäin? Kyllä niitä siis kertyy tiskipöydälle vai odottaako nekin että mies vie roskat ja biojätteet paikkoihinsa? Meillä on aina ollut tapana että jokainen vie käyttämänsä astiat lavuaariin huuhtaistuna ja roskat samalla keittiön roskapussiin ja jämät biojäteastiaan.

        Kolme päivää hellalla muhimassa oleva riisikattila tuo raikkaan tuoksun. Peittää roskapusseista kesähelteillä mahdollisesti tulevat epämieluisat hajut.


      • Anonyymi

        Ihan oikeestikko, että vessa siivotaan käytön jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeestikko, että vessa siivotaan käytön jälkeen?

        Joillakin on varmaan niin isot , hsisevat ja näkyvät roiskeet, että on pakko siivota joka käynnin jälkeen. Olisko että ne exoottiset brunssit panee mahan ripulille herkästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on varmaan niin isot , hsisevat ja näkyvät roiskeet, että on pakko siivota joka käynnin jälkeen. Olisko että ne exoottiset brunssit panee mahan ripulille herkästi.

        Ei sinäkään ymmärtänyt kysymystä tai sitten oletat, että veskissä käydään vain pashalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinäkään ymmärtänyt kysymystä tai sitten oletat, että veskissä käydään vain pashalla.

        Ymmärsin niin, että tietysti jokainen siistii jälkensä joka vessakäynnin jälkeen, ei siitä kannatanumeroa tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin niin, että tietysti jokainen siistii jälkensä joka vessakäynnin jälkeen, ei siitä kannatanumeroa tehdä.

        Juuri näin.
        Olen aina ollut sitä mieltä että siistein koti ei ole se mitä eniten siivotaan vaan se mitä vähiten liataan.
        Jos siistii lavuarin, vessanpöntön ja kylpyammeen joka käytön jälkeenja ilman viivettä, ei tarvi oikeastaan kuin harjan ja vähän juoksevaa vettä. Tarpeen mukaan vähän pesuainetta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Juuri näin.
        Olen aina ollut sitä mieltä että siistein koti ei ole se mitä eniten siivotaan vaan se mitä vähiten liataan.
        Jos siistii lavuarin, vessanpöntön ja kylpyammeen joka käytön jälkeenja ilman viivettä, ei tarvi oikeastaan kuin harjan ja vähän juoksevaa vettä. Tarpeen mukaan vähän pesuainetta.

        Normaalisti vessanpönttö tarvitsee vain vetää vettä, viikkosiivouksessa ja jarrutusjälkien tullessa käytetän pesuainetta ja harjaa. Kylpyammeita ei kai kellään enä ole. Ei lavuaariakaan joka välissä pestä, miksi pitäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on varmaan niin isot , hsisevat ja näkyvät roiskeet, että on pakko siivota joka käynnin jälkeen. Olisko että ne exoottiset brunssit panee mahan ripulille herkästi.

        Jos näin on, eikö ole oikeus ja kohtuus, ettet jätä roiskeita muiden siivottavaksi?
        Mielestäni jokainen on velvollinen osallistumaan yleiseen siisteyteen ja järjestyksen pitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näin on, eikö ole oikeus ja kohtuus, ettet jätä roiskeita muiden siivottavaksi?
        Mielestäni jokainen on velvollinen osallistumaan yleiseen siisteyteen ja järjestyksen pitoon.

        Jokainen on myös velvollinen kuorimaan omat pottunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen on myös velvollinen kuorimaan omat pottunsa.

        Jos kuorit pottusi veeseepönttöön, aiheutat harmia putkistolle. Kuoret pannan biojätteisiin.
        Ilmeisesti monet ikäihmiset tarvitsevat arkielämän neuvoja.


    • Anonyymi

      Nykyään ei juuri enää mennä enää yllättäen kylään. Varmistetaan kohteliaasti
      sopiiko. Ei iäkäs aina ole siinä kunnossa, että jaksaa vieraita tai ei ihan aina ole kotonakaan.

      • Anonyymi

        Totta kirjoitat ja toisekseen hyvässä kunnossa olevat iäkkäät ovat meneviä, joten eivät ole kotona avaamassa oveaan.

        Usein myös tavataan jossain muualla ja sehän tietty virkistää meitä enemmän, kuin kotona tapaaminen.


    • Nykyisenä kännykkäaikana ainakin varmistetaan, ollaanko kotona ja sopiiko tulla, yllätysvieraat taitavat olla historiaa. Nuoret ovat spontaaneja pistäytyjiä, vanhimmilla lastenlapsilla on jo ajokortti ja tulevat mielellään moikkaamaan kavereitakin mukanaan ja tottahan mummolassa aina ruokaa tarjotaan , jos ajankohta on sopiva, pullakahvit ainakin.Minulla on pakasteessa aina pullaa tai marjapiirakkaa ja jäätelöä tietenkin. Voileipätarpeita löytyy aina, jos pullapuoli tuntuu liian kevyeltä, munakkaankin voi pyöräyttää hetkessä.

      Kun on peruspuhdasta, mitään vieraskoreutta ei tarvitse harjoittaa. Muutamassa minuutissa voi kokoilla vaatteita, kenkiä ja lehtiä näkyvistä kaappeihinsa. Saniteettitiloissa voi tehdä hanojen ja lavuaarin pikaisen hohdotuksen ( lapsenlapsen termi) ja laittaa silitetyn vieraskäsipyyhkeen. Tiskikone kätkee uumeniinsa astiat aina heti käytön jälkeen. Jos mahdollista, käyn poimimassa pihalta tuoreita kukkia 🌼Tervetuloa meille !

      • Anonyymi

        Tiskikone onkin keittiön pelastus.


    • Anonyymi

      Kuin pahinta painajaisunta :)

      Roinan kesken

      • Anonyymi

        kohtuullisen siisti on , paitsi jos sattuu siivouspäivä, jolloin pesuämpäreitä näkyvissä ja matot tai vaikka yksikin matto tuulettumassa, sillä hetkellä ei ihan järjestyksessä, D

        ja sanonta: "talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kohtuullisen siisti on , paitsi jos sattuu siivouspäivä, jolloin pesuämpäreitä näkyvissä ja matot tai vaikka yksikin matto tuulettumassa, sillä hetkellä ei ihan järjestyksessä, D

        ja sanonta: "talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan"

        Niinhän tuo UKK :D


    • Anonyymi

      Minulla ei käy enkä itse käy yllätysvierailulla.
      Nyt tsekkasin miltä näyttäisi, jos joku tulisi. Keittiön tiskipöydällä on huuhtaistu kahvimukini ja tyhjä leipälautanen. Olkkarin pöydällä avoin luonnoslehtiö, vesilasi ja "hiiri". Makkari siisti, sänky pedattu, kuten aina. Eteisessä yksi lenkkaripari hujan hajan. Tuli kiire vessaan lenkiltä tultuani ja siihen jäi lenkkarit.
      Kylppäri siisti yleisilmeeltään. Hanassa roiskejälkiä, oskarinoksalla pyyhe kuivumassa, samoin mikrokuituliina.
      Olisi kyllä kasvien lehdiltä pölyt pyyhittävä olohuoneessa, en nyt viitti.

    • Mikä kelpaa mulle, saa kelvata vieraillekin.
      Hyvin harvoin ketään yllättäen tulee. Kylillä on ovikoodi joten on soitettava jos meinaa sisään päästä.

    • Anonyymi

      En parahda. Jo ammoisina aikoina tiedettiin, että talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. On aivan sama mitä kukakin kodistani ajattelee!

      • Anonyymi

        Kunhan itse viihtyy kodissaan niin se on pääasia.
        Ja kullakin on eri tyyli mitä tulee näihin asioihin , itse yritän pitää kotini niin ettei niitä ns suursiivouksia tule kovin usein. Ja se joka tulee kylään yllättäen saa kahvit, ja jos sattuu olemaan pullaa pakkasessa niin saa pullakahvit, joskus kun ei ole niin paahtoleipä juuston kanssa on ihan kiva juttu kahvin kanssa


    • Anonyymi

      EI OOOOO,,


      saisi tulla kunnon rempontti,,,, koko huuholli latiasta kattoon täysin uusiksi ja tomivaksi asunnoksi,


      joku ammattitaitoinen fiksu sisustus - arkkitehti suunitteleemaan KOKO sisustuksen uusiksi,
      kaikki vanhat romut pois, ,

      • Anonyymi

        PALJOKOHAN
        tommonen TÄYDELLINEN remontti ja sisustuksen uusimen makasisi,
        tietääkö kukaan,

        huoneisto on kaksio 60 neliöinen,, sauna tilava vaatehuone,

        saunan saisi hävittää
        ja tehdä kaunis oleskeltava v i i h t y i s ä tilava kylpyhuone suurine peileineen kylpyammeen kera,,,,

        haloooo, kuka tietää paljonko pitää olla fyrkaa tommoseen remonttiin ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PALJOKOHAN
        tommonen TÄYDELLINEN remontti ja sisustuksen uusimen makasisi,
        tietääkö kukaan,

        huoneisto on kaksio 60 neliöinen,, sauna tilava vaatehuone,

        saunan saisi hävittää
        ja tehdä kaunis oleskeltava v i i h t y i s ä tilava kylpyhuone suurine peileineen kylpyammeen kera,,,,

        haloooo, kuka tietää paljonko pitää olla fyrkaa tommoseen remonttiin ???

        Pyydä tarjouksia remonttofirmoilta. Luulem että noin 100 000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä tarjouksia remonttofirmoilta. Luulem että noin 100 000.

        OHOH,,

        asunnon verotusarvo viimmeksi oli joatin 145 tuhatta euroo,

        kannataako sataa tuhatta pistää remonttiin huiiiiiii kauheeta,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OHOH,,

        asunnon verotusarvo viimmeksi oli joatin 145 tuhatta euroo,

        kannataako sataa tuhatta pistää remonttiin huiiiiiii kauheeta,,

        epäien ,, ei kannata,,,

        ostaa mieluummin ihan uuden asunnon jostaki mieleiseltä paikalta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä tarjouksia remonttofirmoilta. Luulem että noin 100 000.

        Mistä niitä LUOTETTAVIA
        AMMATTITAITOISIA remonttifirmoja sitten löytää,
        ja kuinka varmistetaan luotettavuus ja AMMATTITAITO ?

        siinä onki suuria kysymyksiä vastausta vaille,,,,,,


    • Anonyymi

      TV:ssä on niitä Huvila & Huussi remontti ohjelmia, niissä tekevät kauniita remontteja,
      mutt eipä ole kerrottu paljonko niitten remontit maksaa,,,

    • Huushollimme on kunnossa. Siivooja käy kerran kuussa, minä imuroin välillä. Ruokaa on jääkaapissa ja pakkasessa. Tiskikone pesee tiskit ja jos se ei ole täyteen ladattu tiskit odottavat koneessa.

      Kysyit mitä teet, no en mitään.

      • Anonyymi

        Kunnossa on tuo, nainen joka meillä asuu niin hänellä on siivous neuroosi, aloittaa aamun imuroimalla ja pyyhkimällä pölyt, leipoo ja pakastin on täynnä sitä sun tätä, meiltä vieraat ei ole lähtenyt nälkäisenä .Ptäis ehkä vähän jo hillittä vieraiden passaamista nj


      • Anonyymi

        Olen kokopäivän torkkunu sohvalla
        välillä muutaman tunnin nukkunukki,

        mikähän vanhaa väsyttää,,

        vieraita ei ole näkyny, eikä näy, kyllä ne on meikän olemassaolonki unohtaneet, saa ihan rauhassa koton olla semmosta kuin sattuu olemaan,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokopäivän torkkunu sohvalla
        välillä muutaman tunnin nukkunukki,

        mikähän vanhaa väsyttää,,

        vieraita ei ole näkyny, eikä näy, kyllä ne on meikän olemassaolonki unohtaneet, saa ihan rauhassa koton olla semmosta kuin sattuu olemaan,,

        Iltapäivällä tulee sukulainen syömään. Kohta pitää ruveta hommiin.
        Miten kaikki onkin niin vaikeaa tässä iässä?
        Muistan, että äiti ja varsinkin isoäiti olivat avuttomia vanhuksia vuosikausia, huollettavia ja passattavia. Minulla ei passaajaa ole, pitää vaan itse! Houkutus olisi, jos joku olisi käskyvallan alla. Pahus, kun sanovat vaan, että tee itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnossa on tuo, nainen joka meillä asuu niin hänellä on siivous neuroosi, aloittaa aamun imuroimalla ja pyyhkimällä pölyt, leipoo ja pakastin on täynnä sitä sun tätä, meiltä vieraat ei ole lähtenyt nälkäisenä .Ptäis ehkä vähän jo hillittä vieraiden passaamista nj

        Siivousneuroosi kertoo ahdistuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivousneuroosi kertoo ahdistuksesta.

        Ahdistuuhan sitä sellainenkin, jonka talous alkaa olla hyrskyn myrskyn, eikä apua ole mailla halmeilla.
        Silloin ei tee mieli avata ovea, jos yllätysvieras tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltapäivällä tulee sukulainen syömään. Kohta pitää ruveta hommiin.
        Miten kaikki onkin niin vaikeaa tässä iässä?
        Muistan, että äiti ja varsinkin isoäiti olivat avuttomia vanhuksia vuosikausia, huollettavia ja passattavia. Minulla ei passaajaa ole, pitää vaan itse! Houkutus olisi, jos joku olisi käskyvallan alla. Pahus, kun sanovat vaan, että tee itse!

        Samat on kokemukset, " mee itte,, tee itte "

        -- nyt olisi kova vimma ostaa uusi asunto
        muuttaa johonki tosi nättiin rivitaloon jossa olisi pieni pihaterassi jossa voisi istuskella
        kun kävelystä ja muusta liikkumisesta ei enään tule mitään,,,
        mutt ku on vanha ja kaikinpuolin voimat hukassa,
        uuden asunnon hankkiminen jää vain haaveeksi,
        -- toivottavasti kuolo korjaisi minut äkkiä pois,
        kun misttää ei enään tuu mitään mitä tahtoisi elämältä,
        kyllllll vanhuus on tympeetä aikaa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdistuuhan sitä sellainenkin, jonka talous alkaa olla hyrskyn myrskyn, eikä apua ole mailla halmeilla.
        Silloin ei tee mieli avata ovea, jos yllätysvieras tulee.

        REMONTTIA haaveilen,
        ku jostaki saisi täydellisen remontti-porukan tekemään täydellinen remontti, KAIKKI UUSIKSI,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        REMONTTIA haaveilen,
        ku jostaki saisi täydellisen remontti-porukan tekemään täydellinen remontti, KAIKKI UUSIKSI,,

        Eikö vanhuksen ole turvallisempaa tutussa ympäristössä? Kodikkaampaakin kuin että kaikki rempattaisiin uusiksi ja supermoderniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat on kokemukset, " mee itte,, tee itte "

        -- nyt olisi kova vimma ostaa uusi asunto
        muuttaa johonki tosi nättiin rivitaloon jossa olisi pieni pihaterassi jossa voisi istuskella
        kun kävelystä ja muusta liikkumisesta ei enään tule mitään,,,
        mutt ku on vanha ja kaikinpuolin voimat hukassa,
        uuden asunnon hankkiminen jää vain haaveeksi,
        -- toivottavasti kuolo korjaisi minut äkkiä pois,
        kun misttää ei enään tuu mitään mitä tahtoisi elämältä,
        kyllllll vanhuus on tympeetä aikaa,,,

        Rivitalo on huono vanhoille. Niissä tehdään yleensä ulkotyöt itse ja jaetaan esim. lumen luonti vuorot yhteisiltä alueilta kuten autopaikoilta. Pihan siivoustalkoisiin pitää osallistua jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rivitalo on huono vanhoille. Niissä tehdään yleensä ulkotyöt itse ja jaetaan esim. lumen luonti vuorot yhteisiltä alueilta kuten autopaikoilta. Pihan siivoustalkoisiin pitää osallistua jne.

        Mihinkään talkoisiin ei ole pakko osallistua ja "lumivuoroihinkin" saa apua pienellä summalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkään talkoisiin ei ole pakko osallistua ja "lumivuoroihinkin" saa apua pienellä summalla.

        Noloa olla menemättä kun muut siivoaa. Kyllä se lumenluontiapu ainakin meillä oli mahdotonta löytää aina siihen hätään kun lunta satoi. Yöllä tuli lunta 20 cm ja minun oli pakko herätä sitä parkkikselta luomaan, että ihmiset pääsi töihin. Sain huomautuksia kun enhän minä jaksanut ja muitten piti tahdä minunkin osa. Muutin kerrostaloon eikä ole niitä huolia. Laitan parvekkeen nätiksi , paljon kukkia ja istun siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noloa olla menemättä kun muut siivoaa. Kyllä se lumenluontiapu ainakin meillä oli mahdotonta löytää aina siihen hätään kun lunta satoi. Yöllä tuli lunta 20 cm ja minun oli pakko herätä sitä parkkikselta luomaan, että ihmiset pääsi töihin. Sain huomautuksia kun enhän minä jaksanut ja muitten piti tahdä minunkin osa. Muutin kerrostaloon eikä ole niitä huolia. Laitan parvekkeen nätiksi , paljon kukkia ja istun siellä.

        Oli kai sinulla vuorosi tiedossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kai sinulla vuorosi tiedossa?

        Saisitko itse tilattua heti paikalle lumenluojan, jos yöllä yllätäen sataa lunta etkä itse jaksa raskasta lunta kolata? Sellaisia palveluja on harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisitko itse tilattua heti paikalle lumenluojan, jos yöllä yllätäen sataa lunta etkä itse jaksa raskasta lunta kolata? Sellaisia palveluja on harvassa.

        Minulla ei ole tarvetta tuohon, mutta sukulaiseni asuu tuollaisessa rivarissa ja hänellä on tiedossa ajat, jolloin hänen pitäisi tehdä lumitöitä. Hän on "palkannut" siihen henkilön, jolla on nämä ajat tiedossa ja hän sitten tekee ne, sillonkin, kun lumi on satanut yöllä.


    • Anonyymi

      Joooo mutta mä ostasinki semmosen rivitalon jonka pihaa ei tarvi lumesta luoda,
      vaan taloyhtiö pitäs pihan kunnossa, ja oma osa pihasta olisi niin pieni ettei se minulle suurtakaa vaivaa aiheuttaisi,

      • Anonyymi

        Joo, mutta sitä ei voi tietää, josko sekin taloyhtiö muuttuukin omavaraiseksi. :)


      • Anonyymi

        Jos taloyhtiö ostaa ulkopuolisena palveluna lumen aurauksen, se voi tulla vasta aikojen päästä. Yleensä asukkaat hoitaa sen itse, kuten muutkin pihatyöt ja ne jaetaan kaikkien kesken. Vaikka oma pihaoduus olisi pieni, yhteiset slueet sisältää parkkipaikat, roskakatokset, leikkipaikat, pihatiet jne.


    • Anonyymi

      Jos vanhus ostaa pienen asunnon rivitalosta, ei vanhus jaksa alkaa lumitöihin, kyllä taloyhtiön pitää lumityöt rivitalossa hoitaa,

      • Anonyymi

        Ei pidä, jos siellä on tehty päätös, että asukkaat hoitaa.


      • Anonyymi

        Yleensä rivitaloyhtiöissä halutaan saada yhtiövastike tai vuokra huomattavasti pienenmäksi, kun asukkaat itse hoitavat nuo työt. Ei niissä ole talonmiehiä ja huoltomieste palkkaus on kallista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä rivitaloyhtiöissä halutaan saada yhtiövastike tai vuokra huomattavasti pienenmäksi, kun asukkaat itse hoitavat nuo työt. Ei niissä ole talonmiehiä ja huoltomieste palkkaus on kallista

        Tämä lie yleistä ja sehän tietää sitä, että yhteisöllisyys kärsii. Säästetään kaikessa. Talonmies tai huoltomies olisi tarpeen, mutta kuten kirjoitit se maksaa.

        Taloyhtiössä, jossa asun on lumityöt ulkoistettu, mutta jos lunta on tullut yöllä ei rivakammat hoida kuin omat alueensa.

        Meikäläisten on odotettava aurasta, no aikaahan meillä toimettomilla on. Esim. varhaiset liikkujat pyyhkivät postilaatikoiden päältä lumet, mutta vain omien laatikoiden päältä ei muiden.

        Jos joku aikoo ostaa rivarin, kannattaa tutustua yhtiövastikeen sisältämiin palveluihin,
        jos aikoo päästä helpolla


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tämä lie yleistä ja sehän tietää sitä, että yhteisöllisyys kärsii. Säästetään kaikessa. Talonmies tai huoltomies olisi tarpeen, mutta kuten kirjoitit se maksaa.

        Taloyhtiössä, jossa asun on lumityöt ulkoistettu, mutta jos lunta on tullut yöllä ei rivakammat hoida kuin omat alueensa.

        Meikäläisten on odotettava aurasta, no aikaahan meillä toimettomilla on. Esim. varhaiset liikkujat pyyhkivät postilaatikoiden päältä lumet, mutta vain omien laatikoiden päältä ei muiden.

        Jos joku aikoo ostaa rivarin, kannattaa tutustua yhtiövastikeen sisältämiin palveluihin,
        jos aikoo päästä helpolla

        Mitä ostohetkellä on palvelut, niin ne voivat muuttua myöhemmin eli se helpolla pääseminen voi muuttua työnteoksi. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ostohetkellä on palvelut, niin ne voivat muuttua myöhemmin eli se helpolla pääseminen voi muuttua työnteoksi. :)

        Juurikin noin. Asun mieluummin omakotitalossa, saan tehdä itse päätökset ja maksan vain omista palveluistani, Jos rivitalossa asuu yksikin änkyrä, se tekee kaikkien olon ikäväksi, Joku haluaa koko ajan tehdä remontteja ja uudistuksia jotka maksaa maltaita, joku ei halua edes pakollisia korjauksia. V…mäiset lappaa lunta toisen puolelle, antaa kakaroiden ja koirien riehua, huudattaa musiikkia. pienissä pihakarsinoissa tupakoidaan ja savustetaan grillillä, kaikki näkee mitä toiset syö ja juo. Ei ikinä rivitaloon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin. Asun mieluummin omakotitalossa, saan tehdä itse päätökset ja maksan vain omista palveluistani, Jos rivitalossa asuu yksikin änkyrä, se tekee kaikkien olon ikäväksi, Joku haluaa koko ajan tehdä remontteja ja uudistuksia jotka maksaa maltaita, joku ei halua edes pakollisia korjauksia. V…mäiset lappaa lunta toisen puolelle, antaa kakaroiden ja koirien riehua, huudattaa musiikkia. pienissä pihakarsinoissa tupakoidaan ja savustetaan grillillä, kaikki näkee mitä toiset syö ja juo. Ei ikinä rivitaloon!

        No jaa, niin paljon on riitoja omakotitalojen naapuruston kanssa ja omakotitalojakin on vieri vieressä, joten pihoille näkyy ja kuuluu. Naapurin kakaroiden potkupallot lentelee toisten porkkanapenkkeihin jne.

        Se on sitten eri asia, jos omakotitalo sijaitsee niin, että on pitkä matka naapuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä, jos siellä on tehty päätös, että asukkaat hoitaa.

        Yhtiökokouksessa asiat päätetään. Hallitus voi tehdä sopimuksen urakoitsijan kanssa lumitöistä. Sataa porukkaa,jos eivät tuollaista maksa. Luultavasti rakennuksetkin alkavat repsottaa, jos ei teetetä räystäiden asennuksia ja ikkunoiden käsittelyä ammattilaisilta, vaan joka asukas huolehtii tuollaiset asiat itse. Miten se 80- vuotias leski niistä selvää, kun ei lumitöitäkään tee? Natkut asukkaat pilaavat yhtiönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtiökokouksessa asiat päätetään. Hallitus voi tehdä sopimuksen urakoitsijan kanssa lumitöistä. Sataa porukkaa,jos eivät tuollaista maksa. Luultavasti rakennuksetkin alkavat repsottaa, jos ei teetetä räystäiden asennuksia ja ikkunoiden käsittelyä ammattilaisilta, vaan joka asukas huolehtii tuollaiset asiat itse. Miten se 80- vuotias leski niistä selvää, kun ei lumitöitäkään tee? Natkut asukkaat pilaavat yhtiönsä.

        Eihän nyt ollut kyse remontista, vaan niistä asioista jotka yleensä tekee huoltoyhtiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt ollut kyse remontista, vaan niistä asioista jotka yleensä tekee huoltoyhtiö.

        Onko sinusta rännien puhdistus remontti!? Juuri tuollaisilla tiedoilla yhtiökokoukset pilaavat kiinteistönsä. Saitaillaan kaikesta, ettei yhtiövastike vain nouse.
        Aikanaan meidän kerrostalon portaiden kauniit kaiteet hiottiin ja lakattiin uudelleen, Oli vaan muka niin kallista, että yksi lakkakerros riitti. Eipä aikaakaan kun ne olivat entistä likaisemmat ja kuluneemmat, mutta yhtiövastike oli edelleen pieni.


    • Anonyymi

      NO kertokaa mihin minä muutan,,
      kun haluun pienen sympaattisen oman pihan jossa on kaunis helppohoitonen terassi
      jossa saan istua ulkona ja nauttia auringosta ja raikkaasta ilmasta, kun kävely on jo hankalaa ja oves ulosta vielä vanha haluaa,
      kerrostalojen sisäpihat ei miellytä, ne on kolkkoja, niissä juoksee ihmiset vain roskapöntöllä roskia viemässä ja kaikki kiireesti lähdössä pyörällä töihin, eikä kukaan naapuri tunne toisiaan,
      kaoko yhteisö on omitusita mököttävää sakkia, ei paljoo edes kaikki tervehdi,

      olisko sitten joku palvelutalo jossaki maaseudulla vanhuksen ratkaisu,
      olisko siellä pientä pihaa ja omaa oleskeluterassia,

      jotenki kaipaisi ihan oman oleskelutilan ulkona
      kuten oli entisessä rivitalossani pansasaidalla suojattu pieni oma takapiha, jossa otti aurinkoa ja kesäisin kuivasin pyykkiäki ulkona,
      etu-piha oli suuri jossa oli autopaikat, ja talvella lumityöt,

      • Anonyymi

        Muuta sellaiseen kerrostaloon, jossa ensimmäisen kerroksen asunnoissa on pieni piha, korvaa parvekkeen, joka on sitten luonnollisesti löytyy ylemmistä asunnoista.

        Ei kaikkien kerrostalojen pihat ole kolkkoja, niitä on tosi nättejäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta sellaiseen kerrostaloon, jossa ensimmäisen kerroksen asunnoissa on pieni piha, korvaa parvekkeen, joka on sitten luonnollisesti löytyy ylemmistä asunnoista.

        Ei kaikkien kerrostalojen pihat ole kolkkoja, niitä on tosi nättejäkin.

        empä ole kerrostalon nättiä pihaa ikinä nähnykkää, kauheita KIVI-EÄMAATA ne on,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        empä ole kerrostalon nättiä pihaa ikinä nähnykkää, kauheita KIVI-EÄMAATA ne on,

        KIVI-ERÄMAATA on kerrostalojen pihat, ei niissä istuksella eikä vietetä omaa aikaa ulkona,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        empä ole kerrostalon nättiä pihaa ikinä nähnykkää, kauheita KIVI-EÄMAATA ne on,

        Meidän taloyhtiön pihalla on grillipaikka jossa hieno puilla toimiva grilli.

        Keinu, jossa istutaan vastakkain. Tulppaanit ja narsissit ovat juuri lakastumassa, mutta rodot alkaa kukkimaan. Isoja puita (voisivat vähän vähentää). Lasten leikkipaikka.

        Tietysti joka rapun eteen pitää olla kulku autolla ja se kulku tietty on sitä KIVEE eli asfalttia.
        Ihan kiva on meidän piha, mutta ei vedä vertoja naapuritalon pihalle, joka on todellakin hieno.


    • Anonyymi

      Mä haluun maalle takaisin,
      kaipaan maalaismaisemaa, sitä hiljaisuutta,
      naapuri taloki puolen kilometrin päässä, sinne tahdon,,

      • Anonyymi

        Nyt saa halvalla isojakin ok taloja maaseudulta. Voitais perustaa kommuuni, olis turvaa toisista vanhuksista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt saa halvalla isojakin ok taloja maaseudulta. Voitais perustaa kommuuni, olis turvaa toisista vanhuksista,

        Hyvä ajatus,
        nyt pannaan hösseliksi, ostetaan porukalla talo ja muutetaan sinne,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ajatus,
        nyt pannaan hösseliksi, ostetaan porukalla talo ja muutetaan sinne,

        Laittakaahan kuulumisia sitten palstalle.
        Olisi mielenkiintoista tietää miten menee. Osoittautuiko talo sopivaksi.
        Entä miten yhteiselo sujuu jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittakaahan kuulumisia sitten palstalle.
        Olisi mielenkiintoista tietää miten menee. Osoittautuiko talo sopivaksi.
        Entä miten yhteiselo sujuu jne.

        Eipä taida löytyä sopuisaa porukkaa yhteisasumiseen, kun jo palstalla ollaan aina kiinni toisten niskavilloissa. Toiset on himosiivoojia, toiset sottapyttyjä. Yhteinen ruokailu ei taatusti onnistu , ja mite työt jaetaan kun joku on ahkera toinen laiskimus. Jotkut on pihejä, jotkut tuhlareita ja kaikki aina oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida löytyä sopuisaa porukkaa yhteisasumiseen, kun jo palstalla ollaan aina kiinni toisten niskavilloissa. Toiset on himosiivoojia, toiset sottapyttyjä. Yhteinen ruokailu ei taatusti onnistu , ja mite työt jaetaan kun joku on ahkera toinen laiskimus. Jotkut on pihejä, jotkut tuhlareita ja kaikki aina oikeassa.

        Olisihan se mukava, mutta riskialtis koe.
        Jo projektin vetäjän valitseminen olisi vaikeaa tuntemattomien joukosta ja muut asukkaat. Huh huh!
        Täällä ruudun takana väliin saisi kauhistella väliin ihastella.


    • Anonyymi

      En hilseile turhan vuoksi. Teen perussiivouksen joka toinen lauantai enkä poikkea siitä vieraiden vuoksi.
      Jos tulijat tiedetään ennalta niin vaimoni tyhjentää keittiön pöydän ja minä suljen oman huoneeni oven siinä vaiheessa kun vieraat könttyävät rappuja ylös.
      Vieraiden mielistelyn huippua edustaa se, että vedän jalkaani verryttelyhousut kalsareiden päälle.
      Tarjoilu? Drinkkien lisäksi mitä muuta talossa sattuu olemaan kahvin lisäksi.
      Tavallisesti jotain punalappuista pullaa.

    • Anonyymi

      Ei väliä paikat on niinkun ne sattuu olemaan , joten vieras saa tyytyä siihen, kahvit keitetään ja jutellaan , sehän se on vierailun tarkoituskin että saa jutella toisen ihmisen kanssa. Minulle sopii hyvin yllätysvieraat .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe