Ajettiin muutaman alta 80 km/h ajavan auton perässä, 10 auton letka.
Tuli hyvä suora ja vastaan 2 moottoripyöräilijää, joilla "ei valoja.
Tai oli LED päivävalot, jotka näkyivät vasta kohdatessa.
Kolme autoa lähti ohittamaan, miltähän tuntui vastaantulevissa m-pyöräilijöissä.
Laittakaa vaikka laittomat valot ja MAHDOLLISIMMAN korkealle,
jotta näytte.
Tarkastakaa , että näytte jos aurinko paistaa lamppuihinne.
m-pyöräilijät
32
847
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan tuntui siltä, että nykyään auton rattiin pääsee sokeatkin.
Hankkikaa autoilijat silmälasit jos ette näe, tai lopettakaa autoilu!- Anonyymi
Näin on. Motoristina tuntuu välillä, että autokuskeilla ei ole päätä ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Motoristina tuntuu välillä, että autokuskeilla ei ole päätä ollenkaan.
Autoilijana tuntuu, etteivät motoristit ymmärrä nopeusrajoituksia ollenkaan. Eturengas on myös tarkoitus pitää maassa kuten autoissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijana tuntuu, etteivät motoristit ymmärrä nopeusrajoituksia ollenkaan. Eturengas on myös tarkoitus pitää maassa kuten autoissakin.
"Eturengas on myös tarkoitus pitää maassa"???
Minulla on 3 autoa, 1 on tallissa ja 2 muuta pihassa.
Pienemmässä tallissa on moottoripyörä.
Ja kolmannessa tallissa (entinen navetta) on parkissa traktorimönkijä.
Kaikkien näiden laitteiden eturenkaat näyttivät ainakin äsken olevan maassa tai lattiassa, eikä niitä tarvinnut millään tavalla "pitää maassa", ne kun sattumalta pysyvät siellä muutenkin.
Eli kysymys kuuluukin, oletko joku ääliö tai koulupudokas jolta fysiikan tunnit(kin) on jääneet väliin?
RASTI RUUTUUN - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eturengas on myös tarkoitus pitää maassa"???
Minulla on 3 autoa, 1 on tallissa ja 2 muuta pihassa.
Pienemmässä tallissa on moottoripyörä.
Ja kolmannessa tallissa (entinen navetta) on parkissa traktorimönkijä.
Kaikkien näiden laitteiden eturenkaat näyttivät ainakin äsken olevan maassa tai lattiassa, eikä niitä tarvinnut millään tavalla "pitää maassa", ne kun sattumalta pysyvät siellä muutenkin.
Eli kysymys kuuluukin, oletko joku ääliö tai koulupudokas jolta fysiikan tunnit(kin) on jääneet väliin?
RASTI RUUTUUNTyypillistä sirkustemppukuminpolttopellen viisastelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä sirkustemppukuminpolttopellen viisastelua.
Eli olet siis pelkkä ääliö, joskaan se ei tullut lainkaan yllätyksenä.
- Anonyymi
Led-päivävalot moottoripyörässä? Mutta muuten asiaa, motoristin on todellakin syytä näkyä, kyseessä on oma henki ja terveys.
Henkilöautoa saa ajaa todella huonolla näkökyvyllä varustettu ihminen, vaatimukset sen suhteen on vedetty todella alas, reagointikykyä ei valvota mitenkään, asenteissa mättää jne.
Parhaiten motoristi näkyy ajamalla pitkät päällä, oikeastaan muuten ei edes näy, jos aurinko paistaa selän takaa. Valoja voi säätää hieman alas, jos on erityisen kirkkaat, myös lisävaloja kannattaa käyttää pitkien kanssa ja nopeudet maltillisina.Itse olen ajanut 6v-asti ja en ole ikinä kokenut ettei minua nähtäisi.
Eli turvallisesti olen ajellut varovainen kun olen ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Eli ehkä jos tuntuu vaaralliselta liikenteessä niin olisiko syytä katsoa peiliin ja miettiä millä asenteella on itse liikkeelä?- Anonyymi
Jutustelija1 kirjoitti:
Itse olen ajanut 6v-asti ja en ole ikinä kokenut ettei minua nähtäisi.
Eli turvallisesti olen ajellut varovainen kun olen ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Eli ehkä jos tuntuu vaaralliselta liikenteessä niin olisiko syytä katsoa peiliin ja miettiä millä asenteella on itse liikkeelä?6 vuotiaana moottoripyöräilyn aloittanut motoristi, jolle ei ole koskaan tullut tilannetta, jossa autoilija ei huomio kaksipyöräistä....
Joopa joo, olet satuolento, tai kehitysvammainen, joka pärrrrryyttää lattialla jotakin lelua, niin että räkä lentää :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
6 vuotiaana moottoripyöräilyn aloittanut motoristi, jolle ei ole koskaan tullut tilannetta, jossa autoilija ei huomio kaksipyöräistä....
Joopa joo, olet satuolento, tai kehitysvammainen, joka pärrrrryyttää lattialla jotakin lelua, niin että räkä lentää :DTuli ainakin selväksi, ettei Nimim. Jutustelija1 ole koskaan harrastanut moottoripyöräilyä, muuta kuin mielikuvitustasolla.
Anonyymi kirjoitti:
6 vuotiaana moottoripyöräilyn aloittanut motoristi, jolle ei ole koskaan tullut tilannetta, jossa autoilija ei huomio kaksipyöräistä....
Joopa joo, olet satuolento, tai kehitysvammainen, joka pärrrrryyttää lattialla jotakin lelua, niin että räkä lentää :DKuten sanoin, jos osaat lukea liikennettä niin osaat ennakoida muiden toiminnan.
Eli varaudu pienempänä osapuolena siihen ettei isompi noudata lakia ja varaa sen mukaan tilaa itsellesi.
Jos luotat motoristina lain tuomaan suojaan tilanteesta riippumatta saat syyttää myös itseäsi kun autoilija "ei huomioi sinua".
Eli näillä tavoilla olen välttynyt ongelmilta.- Anonyymi
Jutustelija1 kirjoitti:
Kuten sanoin, jos osaat lukea liikennettä niin osaat ennakoida muiden toiminnan.
Eli varaudu pienempänä osapuolena siihen ettei isompi noudata lakia ja varaa sen mukaan tilaa itsellesi.
Jos luotat motoristina lain tuomaan suojaan tilanteesta riippumatta saat syyttää myös itseäsi kun autoilija "ei huomioi sinua".
Eli näillä tavoilla olen välttynyt ongelmilta.Olet pelkkä huuhaa pelle, sinulla ei ole kokemusta ja todellisuudentajua ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet pelkkä huuhaa pelle, sinulla ei ole kokemusta ja todellisuudentajua ollenkaan.
Onko sinulla jotain perusteluita väitteellesi?
Mitä itse olen vuosien saatossa Jutustelijan kirjoituksia lukenut, niin hänellä todellakin on kokemusta mp-hommista enemmän kuin keskimääräisellä tallaajalla.
Joku ihmetteli tuota 6-vuotiaana aloittamista - omat lapseni sai ekat crossivermeet sen ikäisinä, ja ajaminen jatkunut siitä saakka vuosikausia. Toki tieliikenteeseen vasta kun oli mopokortti, mutta kokemusta oli siinä vaiheessa sen verran, ettei todellakaan tarvinnut pelätä että osaako käsitellä ajopelejään. Myöhemmin mp-kortit.
Omalla ajamisella pystyy hyvin välttämään yhteenotot autoilijoiden kanssa. Vanha nyrkkisääntö on paras: "suhtaudu autoilijoihin niin, että ne yrittävät ajaa päällesi joka hetki". Sillä pärjää jo hyvin ja pysyy hereillä tien päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla jotain perusteluita väitteellesi?
Mitä itse olen vuosien saatossa Jutustelijan kirjoituksia lukenut, niin hänellä todellakin on kokemusta mp-hommista enemmän kuin keskimääräisellä tallaajalla.
Joku ihmetteli tuota 6-vuotiaana aloittamista - omat lapseni sai ekat crossivermeet sen ikäisinä, ja ajaminen jatkunut siitä saakka vuosikausia. Toki tieliikenteeseen vasta kun oli mopokortti, mutta kokemusta oli siinä vaiheessa sen verran, ettei todellakaan tarvinnut pelätä että osaako käsitellä ajopelejään. Myöhemmin mp-kortit.
Omalla ajamisella pystyy hyvin välttämään yhteenotot autoilijoiden kanssa. Vanha nyrkkisääntö on paras: "suhtaudu autoilijoihin niin, että ne yrittävät ajaa päällesi joka hetki". Sillä pärjää jo hyvin ja pysyy hereillä tien päällä.Otit sitten nimimerkkisi käytöstä pois, sinut on kuitenkin helppo tunnistaa idioottimaisista väitteistä.
Jokainen moottoripyöräilyä harrastanut tietää, että tulee tilanteita, jolloin autoilija ei näe, tai huomio motoristia. Etkä sitä välttämättä voi mitenkään estää omalla ajokäytöksellä.
Meinasin kuolla muutama päivä sitten, kaaharin auto tulee mutkatiellä vastaan ja aliohjautuu kaarteessa vastaantulijan, eli minun kaistalle. Reagointiaikaa alle 1 sekunti. Oli tuuri matkassa, niin lähelle oli. Sitten ne lukemattomat autolla kolmion takaa eteen ryntäykset, autoilijoiden kaistan vaihdot peiliin katsomatta jne.
Tien päällä on puolisokeita vanhuksia, päihtyneitä, kännykällä ajon aikana somettavia kuljettajia, ties mitä, kyllä ne pitää huolen, että vaaratilanteita tulee. Motoristina et voi vaaratilanteita täysin välttää mitenkään, vaikka niin intät.
Autokortin saa, kun näön tarkkuus on 0.3 tasoa, sillä näkökyvyllä ei erota enää 50 m päästä, tuleeko vastaan polkupyörä, vai moottoripyörä. Moottoripyörää sillä näkökyvyllä ei voisi ajaa enää ollenkaan. Oma näön tarkkuus ilman laseja on 1.0, laseilla korjattuna 1.4, eli hävittäjälentäjän tasoa, ilman laseja en kuitenkaan uskaltaisi ainakaan hämärässä lähteä MP:llä liikkeelle, mutta autoilijat suhaa kyllä tuolla 0.3.
Eli kyllä motoristin kannattaa varoa autoilijoita, niiden osaamiseen ja kykyihin ei voi luottaa, ne ei vaan näe aina moottoripyörää. Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla jotain perusteluita väitteellesi?
Mitä itse olen vuosien saatossa Jutustelijan kirjoituksia lukenut, niin hänellä todellakin on kokemusta mp-hommista enemmän kuin keskimääräisellä tallaajalla.
Joku ihmetteli tuota 6-vuotiaana aloittamista - omat lapseni sai ekat crossivermeet sen ikäisinä, ja ajaminen jatkunut siitä saakka vuosikausia. Toki tieliikenteeseen vasta kun oli mopokortti, mutta kokemusta oli siinä vaiheessa sen verran, ettei todellakaan tarvinnut pelätä että osaako käsitellä ajopelejään. Myöhemmin mp-kortit.
Omalla ajamisella pystyy hyvin välttämään yhteenotot autoilijoiden kanssa. Vanha nyrkkisääntö on paras: "suhtaudu autoilijoihin niin, että ne yrittävät ajaa päällesi joka hetki". Sillä pärjää jo hyvin ja pysyy hereillä tien päällä.Joo tuo 6-vuotiaana aloittaminen oli rekisteröimättömällä Honda TRX 70 nelipyörä mönkijällä. Se kulki kuuttakymppiä ja oli loistava peli ensialkuun. Sillä tuli caravaanariperheessä ajeltua vähän ympäriinsä aina kun oltiin sellaisella alueella jossa voi rekisteröimättömällä vehkeellä ajaa.
Ja perheen mökki oli myöhemmmin ajeluihin sopivasti syrjässä ison soramontun lähistöllä ja meni siellä paljon metsäauto teitäkin.
Eli sellaista ensialkuun.
Ja se on aina ikävää jos jollekkin käy huonosti. Sitä ei varmasti kukaan kiistä. Mutta itselleni ei ole näin käynyt.- Anonyymi
Jutustelija1 kirjoitti:
Joo tuo 6-vuotiaana aloittaminen oli rekisteröimättömällä Honda TRX 70 nelipyörä mönkijällä. Se kulki kuuttakymppiä ja oli loistava peli ensialkuun. Sillä tuli caravaanariperheessä ajeltua vähän ympäriinsä aina kun oltiin sellaisella alueella jossa voi rekisteröimättömällä vehkeellä ajaa.
Ja perheen mökki oli myöhemmmin ajeluihin sopivasti syrjässä ison soramontun lähistöllä ja meni siellä paljon metsäauto teitäkin.
Eli sellaista ensialkuun.
Ja se on aina ikävää jos jollekkin käy huonosti. Sitä ei varmasti kukaan kiistä. Mutta itselleni ei ole näin käynyt.On eri asia, kerryttääkö ajokokemusta soramontulla, vai liikenteessä. Itse aloitin moottoripyöräilyn maanteillä 1970 luvulla.
Anonyymi kirjoitti:
On eri asia, kerryttääkö ajokokemusta soramontulla, vai liikenteessä. Itse aloitin moottoripyöräilyn maanteillä 1970 luvulla.
Itse aloitin kätevästi niin että ensin otetaan ajopeli haltuun rauhallisella alueella ja kaupungin sykkeeseen sitten niin että ajopeli on varmassa hallussa ja voi keksittyä pelkkään liikenteeseen.
En kadehdi heitä jotka joutuvat suoraan keskustan sykkeeseen ensimmästä kertaa vehkeellään ajamaan. Kyllä ekaksi pitäisi osata ajaa ja sitten vasta muun liikenteen sekaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otit sitten nimimerkkisi käytöstä pois, sinut on kuitenkin helppo tunnistaa idioottimaisista väitteistä.
Jokainen moottoripyöräilyä harrastanut tietää, että tulee tilanteita, jolloin autoilija ei näe, tai huomio motoristia. Etkä sitä välttämättä voi mitenkään estää omalla ajokäytöksellä.
Meinasin kuolla muutama päivä sitten, kaaharin auto tulee mutkatiellä vastaan ja aliohjautuu kaarteessa vastaantulijan, eli minun kaistalle. Reagointiaikaa alle 1 sekunti. Oli tuuri matkassa, niin lähelle oli. Sitten ne lukemattomat autolla kolmion takaa eteen ryntäykset, autoilijoiden kaistan vaihdot peiliin katsomatta jne.
Tien päällä on puolisokeita vanhuksia, päihtyneitä, kännykällä ajon aikana somettavia kuljettajia, ties mitä, kyllä ne pitää huolen, että vaaratilanteita tulee. Motoristina et voi vaaratilanteita täysin välttää mitenkään, vaikka niin intät.
Autokortin saa, kun näön tarkkuus on 0.3 tasoa, sillä näkökyvyllä ei erota enää 50 m päästä, tuleeko vastaan polkupyörä, vai moottoripyörä. Moottoripyörää sillä näkökyvyllä ei voisi ajaa enää ollenkaan. Oma näön tarkkuus ilman laseja on 1.0, laseilla korjattuna 1.4, eli hävittäjälentäjän tasoa, ilman laseja en kuitenkaan uskaltaisi ainakaan hämärässä lähteä MP:llä liikkeelle, mutta autoilijat suhaa kyllä tuolla 0.3.
Eli kyllä motoristin kannattaa varoa autoilijoita, niiden osaamiseen ja kykyihin ei voi luottaa, ne ei vaan näe aina moottoripyörää.Väärin meni, en ole nimimerkki Jutustelija.
Se, että sinulle tapahtuu jotain, ei tarkoita että sama tapahtuu kaikille. Ei vaikka miten nimittelet muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin meni, en ole nimimerkki Jutustelija.
Se, että sinulle tapahtuu jotain, ei tarkoita että sama tapahtuu kaikille. Ei vaikka miten nimittelet muita.Et sinä mitään tietenkään mitään tunnusta, taidat kännissä kirjoitella niitä noloja typeryyksiä. Sinun kaltaisen kumipään tunnistaa kuitenkin helposti kirjoituksistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä mitään tietenkään mitään tunnusta, taidat kännissä kirjoitella niitä noloja typeryyksiä. Sinun kaltaisen kumipään tunnistaa kuitenkin helposti kirjoituksistaan.
Edelleenkin, muiden nimittely ei tee sinusta yhtään fiksumman oloista, päin vastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin, muiden nimittely ei tee sinusta yhtään fiksumman oloista, päin vastoin.
Ei sinua ole kukaan nimitellyt, on vain kerrottu mikä olet.
Jos sinä hankkisit nyt edes yhden kesän ajan kokemusta moottoripyöräilystä, tule sen jälkeen sitten kertomaan näkemyksiäsi, jos edes selviät hengissä, häpeäisit sen jälkeen varmasti aikaisempia kirjoittelujasi. - Anonyymi
Minulla on pyörässä led-päivävalot jo tehtaalta tullessa. Laitoin lisäksi parit pienemmät moottorin suojarautoihin. Pitäisi näkyä eikä tartte mitään lastentarhaliivejä.
Jos on asialliset pitkät, niin on kyllä puhdasta v.ttuilua muita kohtaan ajella pitkät päällä päivänvalolla. Ne häikäsee aivan oikeasti.g - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinua ole kukaan nimitellyt, on vain kerrottu mikä olet.
Jos sinä hankkisit nyt edes yhden kesän ajan kokemusta moottoripyöräilystä, tule sen jälkeen sitten kertomaan näkemyksiäsi, jos edes selviät hengissä, häpeäisit sen jälkeen varmasti aikaisempia kirjoittelujasi.Nyt on 30 kesää sitä tehty, enkä kyllä häpeä yhtään tekstejäni.
Kaikki ei vaan osaa ja vaaratilanteita syntyy, harmi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on 30 kesää sitä tehty, enkä kyllä häpeä yhtään tekstejäni.
Kaikki ei vaan osaa ja vaaratilanteita syntyy, harmi.Moottoripyöräilyni alkoi 1970 luvulla ja on jatkunut joka kesä, yhtään onnettomuutta en ole aiheuttanut, en edes ollut osallisena. Jos aiheuttaisin itse vaaratilanteita, olisin kuollut aikoja sitten. Hyvä ennakointi ja jatkuva itsensä kehittäminen pitää hengissä, vaikka joka kesä useampikin auto tulee kolmion takaa eteen jne.
Olen 100% varma, ettet ole ajanut yhtään ainutta kesää moottoripyörällä, onko sitten tämä ensimmäinen kesä kun aloittelet? Todennäköisesti myös viimeinen tuolla asenteella. Yleensä sinun kaltaisia kaikkitietäviä räkänokkia esiintyy niissä, jotka kaikkein vähiten tietävät ja osaavat. Karma kyllä vielä sinua opettaa, muista minun sanoneen ;D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottoripyöräilyni alkoi 1970 luvulla ja on jatkunut joka kesä, yhtään onnettomuutta en ole aiheuttanut, en edes ollut osallisena. Jos aiheuttaisin itse vaaratilanteita, olisin kuollut aikoja sitten. Hyvä ennakointi ja jatkuva itsensä kehittäminen pitää hengissä, vaikka joka kesä useampikin auto tulee kolmion takaa eteen jne.
Olen 100% varma, ettet ole ajanut yhtään ainutta kesää moottoripyörällä, onko sitten tämä ensimmäinen kesä kun aloittelet? Todennäköisesti myös viimeinen tuolla asenteella. Yleensä sinun kaltaisia kaikkitietäviä räkänokkia esiintyy niissä, jotka kaikkein vähiten tietävät ja osaavat. Karma kyllä vielä sinua opettaa, muista minun sanoneen ;DKylläpä siinä taas omakehu haisee, etten paremmin sano.
Vaan mikäpä sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä siinä taas omakehu haisee, etten paremmin sano.
Vaan mikäpä sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse.Kylmät faktat eivät ole omakehuja. Mutta sellainen on lapsellista ja noloa, kun sinun kaltainen kokematon räkänokka esiintyy jonkinlaisena asiantuntijana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmät faktat eivät ole omakehuja. Mutta sellainen on lapsellista ja noloa, kun sinun kaltainen kokematon räkänokka esiintyy jonkinlaisena asiantuntijana.
"Kylmät faktat eivät ole omakehuja"
Koetahan sinä räkänokka ottaa vain ne lääkkeesi, niin rauhoitut edes hiukan.
- Anonyymi
EVVK...vaihtakaa autoon tai polkupyörään ne nolot pellelelunne.
- Anonyymi
No sen verran näyttää kuitenkin kiinnostavan, että kirjoittelet moottoripyöräily-palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sen verran näyttää kuitenkin kiinnostavan, että kirjoittelet moottoripyöräily-palstalla.
On hyvä tuntea vihollisensa, että voi tehokkaammin toimia sitä vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä tuntea vihollisensa, että voi tehokkaammin toimia sitä vastaan.
Ovatko nämä "vihollisesi" eläimiä vai ihmisiä?
Entä kuuleeko tai näkeekö niitä kukaan muu?
Tai käytätkö jotain vahvaa mielialalääkitystä?
HEH HEH
- Anonyymi
Onneksi me autoilijat ja me aina nopeusrajoiyuksien mukaan. Emme koskaan syyllisty yli nopeuksiin. Jo usealla nuorella kesä kuluu jalkamiehenä, kun kortit on poliisin hyllyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .573195Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472911Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242729Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541827- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822