Helluntaiseurat, onko uutta opetusta vai vain vanhan vahvistamista?

Anonyymi-ap

Helluntailaisten juhlathan nämä ovat? Nimi ainakin viittaa siihen?

Mutta asiaan, onkos esikois- tai oikeastaan länsilestadiolaisten seuroista Kiirunasta kuultu mitään uutta vai aina vain sitä samaa vanhaa hapatusta, että vain tästä yhdistyksestä eli tähän yhdistykseen, siis sen opetukseen uskomalla voi päästä taivaaseen?

15

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On annettu ymmärtää että AINAKIN tästä jne...

      • Anonyymi

        "On annettu ymmärtää että AINAKIN tästä jne..."

        Millaisin korvin noin saarnapuheet ymmärtänyt ja ymmärtävä ihminen esikoislestadiolaisten saarnoja kuulee?

        Tarvitaanko "erikoiskorvat" ja jos, niin mistä ne saa, miksi niitä on vain esikoislestadiolaisilla?

        Koska ainakin sen mitä minä olen kuullut esikoislestadiolaisten saarnoja tai muita puheita, olen ymmärtänyt, että vain esikoislestadiolaiset voivat "saarnata katuvalle synnit anteeksi".

        ELI he selvästi tuomitsevat tuolla väitteellä kaikki muut kuin esikoislestadiolaiset helvettiin?


    • Onhan se tietysti ymmärrettävää, että jokainen pitää omaansa parhaana. Ei bisnestäkään tehdä niin, että suositellaan naapurikaupan kokoelmia. Johonkin rajaan asti sopii, mutta toisenlaisen helvettiin tuomitseminen menee Jumalan sanan ulkopuolelle eikä ole soveliasta. Vainmehenkeä on jossain määrin kaikkialla eri asteisena. Ainakin niin, että varmimmin juuri meidän kauttamme kulkee tie pelastukseen.

      • Anonyymi

        "Ainakin niin, että varmimmin juuri meidän kauttamme kulkee tie pelastukseen."

        Paskanpuhuja iski röyhkeästi taas Kristusta vasten kasvoja!
        On se nyt kummallista ettei näitä pilkkapuheita saa ollenkaan loppumaan.

        Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa kun syljet Kristusta vasten kasvoja?

        Taivaaseen on VAIN YKSI TIE. Toista ei tule. Toisen tien tekijät pilkkaavat Kristusta.

        Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        *) 2. Joh. 9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa,
        hänellä ei ole Jumalaa; ...

        ... joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ainakin niin, että varmimmin juuri meidän kauttamme kulkee tie pelastukseen."

        Paskanpuhuja iski röyhkeästi taas Kristusta vasten kasvoja!
        On se nyt kummallista ettei näitä pilkkapuheita saa ollenkaan loppumaan.

        Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa kun syljet Kristusta vasten kasvoja?

        Taivaaseen on VAIN YKSI TIE. Toista ei tule. Toisen tien tekijät pilkkaavat Kristusta.

        Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        *) 2. Joh. 9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa,
        hänellä ei ole Jumalaa; ...

        ... joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

        En ymmärrä raivoasi, miksi raivoat ja kenelle? Jeesus rukoiliylimmäispapillisessa rukouksessaan: Että he yhtä olisivat. Kristuksen kirkon eli ruumiin pienentäjä menee Hänen opistaan pitemmälle. Hän ei opettanut rajoittamaan taivaaseen pääsyä. Tuollaisen evnkeliumin esiintuojalla täytyy olla tosi paha olo. Olisiko omatunto jostain syystä alkanut karvastella. Minä tietäisi lääkkeen! Se kuuluu näin: Tutki minua ja tunne minut, jos tieni on vaivaan vievä, ohjaa minut oikealle tielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ainakin niin, että varmimmin juuri meidän kauttamme kulkee tie pelastukseen."

        Paskanpuhuja iski röyhkeästi taas Kristusta vasten kasvoja!
        On se nyt kummallista ettei näitä pilkkapuheita saa ollenkaan loppumaan.

        Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa kun syljet Kristusta vasten kasvoja?

        Taivaaseen on VAIN YKSI TIE. Toista ei tule. Toisen tien tekijät pilkkaavat Kristusta.

        Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        *) 2. Joh. 9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa,
        hänellä ei ole Jumalaa; ...

        ... joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

        PYHÄN HENGEN KIRKKO
        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi. (Ap.t.2:4.)
        Tänä pyhänä ja riemullisena helluntaijuhlana muistamme ja kiitämme rakasta Herraamme ja Jumalaamme siitä suuresta ja äärettömästä hyvästä työstä, jonka Hän on suorittanut täällä maan päällä antamalla pyhän rakkaan Sanansa ilmestyä tänne taivaasta. Tuo Sana ei ole mikään vähäpätöinen eikä tavallinen Sana, vaan Sana, joka on aivan toisenlainen kuin muut sanat, aivan toisenlainen kuin Mooseksen laki. Sillä tänä päivänä, tänä helluntaipäivänä, on Kristuksen valtakunta alkanut apostolien välityksellä ja Evankeliumin kautta se on ilmoitettu maailmalle. Tosin Kristuksen valtakunta on ollut olemassa jo iankaikkisuudesta Hänen omassa persoonassaan, mutta tänään helluntaipäivänä, se on Pyhän Hengen kautta ilmoitettu koko maailmalle. Ja tämä ilmestys on tapahtunut suurella uhmalla ja pelottomuudella ja riemulla köyhille kalastajille, apostoleille, jotka aikaisemmin pelosta kielsivät Kristuksen ja hylkäsivät Hänet ja olivat arkoja, pelästyneitä ja murheellisia.
        Tänä päivänä, tänä uutena helluntaipäivänä on Kristuksen riemuisa, autuas ja ihana valtakunta astunut päivänvaloon, ja se on täynnä riemua, urheutta ja turvallisuutta.
        Tohtori Martti Luther kirjasta "Sana ja Armo"


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        En ymmärrä raivoasi, miksi raivoat ja kenelle? Jeesus rukoiliylimmäispapillisessa rukouksessaan: Että he yhtä olisivat. Kristuksen kirkon eli ruumiin pienentäjä menee Hänen opistaan pitemmälle. Hän ei opettanut rajoittamaan taivaaseen pääsyä. Tuollaisen evnkeliumin esiintuojalla täytyy olla tosi paha olo. Olisiko omatunto jostain syystä alkanut karvastella. Minä tietäisi lääkkeen! Se kuuluu näin: Tutki minua ja tunne minut, jos tieni on vaivaan vievä, ohjaa minut oikealle tielle.

        Ihan rauhassa kirjoitan. Henkilö on kaikessa osoittanut kymmenillä ellei sadoilla vieteillä vastustavansa Jumalan sanaa. Mikään mitä Raamattu sanoo, ei mene perille. Henkilö joka Kristuksen lunastustyön pitää tyhjänä ja tuomitsee häneen uskovat helvettiin, - ei kuulu tälle palstalle lainkaan.
        Mitä Jeesus sanoi, on kirjoitettu. Ja se mitä on kirjoitettu, ei muutu, eikä vanhene, - eikä kukaan, joka tämän sanan ottaa vastaan, ole kenenkään tuomittavissa. Siitä touhusta pitää ilmoittaa niin selvästi, että tekijäkin sen jossakin vaiheessa huomaisi itse, ja alkaisi etsimään sitä tietä joka ainoana vie elämään. Yhdistykset kirkot tai kirkkokunnat ei ole niitä teitä.
        On vain yksi tie, Jeesus Kristus. Ja on vain yksi tapa ottaa lahja vastaan.
        Yhdistyksillä on paikkansa kun ne pysyvät Kristuksessa, mutta kun ihmisopit ja ihmiskäskyt ryvettää liikkeen, silloin on kääntymisen tarpeesta julistamisen paikka.

        Kirkkomme tilasta näkee jo hyvin, mitä kauniista, ihmisten mieliä myötäilevistä filosofisista puheista lopulta seuraa.

        Se oli Jeesuksenkin aikana kylmää kyytiä fariseukslle, ja vaino Jeesuksen seuraajia kohtaan alkoi heti. Siis itse vanhurskautensa rakentaneille.

        Silloin kun ei armo lahjaksi kelpaa, - ihminen on hukassa. Alkaa tuo Jumalan sanan vääntely noukkiminen ja venyttely, jolla todistellaan "vain me" uskoa.

        Pahimmillaan hymistelyn seurauksena ollaan "riittävän hyviä" ateisteja, kuten Helsingin yliopisto kouluttaa nykyisin papistoa.
        Kuljetaan homokulkueissa ja vihitään homoja muka avioliittoon.

        Tyhjäksi tuleminen on ensi askel, ja sellaisena kaiken vastaanottaminen Kristukselta lahjaksi, on tuo siirtyminen ahtaan portin kautta toisen valtakunnan puolelle.


    • Anonyymi

      Lauri laittaa mielestäni yleensä aika ymmärrettävästi asiat tänne.
      Tästä toisesta (onko se se vaito) en oikein tiedä.

      Toisaalta, itselläni ei älli ylety kovin fiksuihin teologisiin kirjoitelmiin.

      • Anonyymi

        Ei ole vaito - on Luther.
        Oletko koskaan kuullutkaan?
        Luther on meidän oppi-isämme!
        Eikä kommentoijakaan ole vaito.
        Leimaamisen olet kuitenkin hyvin sisäistänyt.
        Leimaaminen ei ole parhaita kristityn tuntomerkkejä.
        Rakkaus on ja niinkuin Lauri kirjoitti Jeesuksen sanan ; että he olisivat yhtä.
        Niitä rukoilkaamme toinen toisellemme ja itsellemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaito - on Luther.
        Oletko koskaan kuullutkaan?
        Luther on meidän oppi-isämme!
        Eikä kommentoijakaan ole vaito.
        Leimaamisen olet kuitenkin hyvin sisäistänyt.
        Leimaaminen ei ole parhaita kristityn tuntomerkkejä.
        Rakkaus on ja niinkuin Lauri kirjoitti Jeesuksen sanan ; että he olisivat yhtä.
        Niitä rukoilkaamme toinen toisellemme ja itsellemme.

        YHTÄ oleminen tarkoittaa elämistä ja olemista Kristuksessa Jeesuksessa.
        Erinomaisia ainoita oikeita yhdistyksiä kaupppaavista ei tule koskaan yhtä.

        Heistä tulee yhtä, - joille ei ole itsellä mitään, - mutta ovat saaneet kaiken LAHJAKSI Jeesukselta Kristukselta.😉✝️❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YHTÄ oleminen tarkoittaa elämistä ja olemista Kristuksessa Jeesuksessa.
        Erinomaisia ainoita oikeita yhdistyksiä kaupppaavista ei tule koskaan yhtä.

        Heistä tulee yhtä, - joille ei ole itsellä mitään, - mutta ovat saaneet kaiken LAHJAKSI Jeesukselta Kristukselta.😉✝️❤️

        Tämän ketjun lukeneena, ja Laurin muitakin kirjoituksia, otaksun, että hän on samaa mieltä. Toisin kuin tuo hengellisessä raivossa Lauria paskanpuhujaksi haukkunut "oikeaoppinen" fariseus.


    • Anonyymi

      Onko länsilestadiolaiset suomalaisia vai ruotsalaisia?

    • Anonyymi

      Tämä vaito vastasi aivan oikein tuolle Laurille ettei ole mitään "meidän tietä" vaan ainoastaan tie joka on Jeesuksen Kristuksen kautta viitoitettu tai toisella tavalla sanottu Jeesus Kristus!

      Mutta sitä tämä vaito ei vieläkään käsitä ettei Jeesus ole kuka tahansa!

      Kun hän puhuu Jeesuksesta niin hän ei koskaan sano että kuka Jeesus? Mistä hän syntyi ja kenen kautta hän tuli tämän maan päälle, ja ketkä häntä vainosivat jne, että saisimme jotain tuntomerkkejä että kenestähän Jeesuksesta hän puhuu?

      Koska ei ole muuta Jeesusta kuin se joka syntyi neitsyt Marian kautta tämän maan päälle!

      • Anonyymi

        Ja sen takia tämä vaito onkin hyvin petollinen opettaja koska opin muodon hän tuntee mutta ei sisältöä, eli köyhää Jeesus Nasaretilaista, hän tuntee kyllä Jeesuksen opin muodon mutta ei itse Jeesusta! Rikkaan Jeesuksen hän tuntee mutta ei köyhää Jeesus nasaretilaista!


    • Helluntai on kaikkien Herraa odottavien juhla. Jumalan lapset odottavat aina jotain. Virvoitusta ja uutta toivoa. Pelastuksen riemun vahvistumista ja viimein, jos vanhuuden saamme, odotamme kotikutsua ja se on riemun päivä, kun väsynyt matkamies pääsee perille. Helluntai antoi rohkeuden olla Jeesuksen todistaja ja se on jotain suurta, että edes osan ymmärrämme siitä kuka Jeesus oikeasti on ja on ollut ja tulee olemaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe