Tarttis jeesiä. kolmesiipi iskujetin kolmevaihe moottori 1,5 KW lakkas toimimasta. mitattu että kaikki vaiheet saa virtaa. ei lähde omin avuin pyörimään vaan murisee ja turvakytkin laukee. kun kädellä auttaa pyöräyttää niin lähtee pyörimään ja nostaa paineet niinku kuuluu. taas kun paine laskee ja pitäs lähtee ni sama homma. sesipumppu toimii hyvin eikä vika ole siinä(jumissa) moottori vuodelta -84 niin liekö tullu tiensä päähän vai mitä vois vielä kokeilla.
Esa
Vesipumpun moottori ei toimi
49
1246
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihda moottori
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17872666E
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Kerro ihan ensiksi miten mittasit että kaikki kolme ja eri vaihetta tulee mottorille asti.
- Anonyymi
moottorin päällä on kytkentä rasia josta mittasin sekä tulevan että lähtevän virran kaikki samaa tasoa moottorin sisältähän ei voi mittailla ennenkun sen ottaa irti ja aukasee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
moottorin päällä on kytkentä rasia josta mittasin sekä tulevan että lähtevän virran kaikki samaa tasoa moottorin sisältähän ei voi mittailla ennenkun sen ottaa irti ja aukasee.
Kerrohan lisää miten mittasit virtoja toimimattomasta moottorista ennen ja jälkeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
moottorin päällä on kytkentä rasia josta mittasin sekä tulevan että lähtevän virran kaikki samaa tasoa moottorin sisältähän ei voi mittailla ennenkun sen ottaa irti ja aukasee.
Oliko jokaisen vaiheen virta sama? Entä onko jokaisen käämin vastus sama?
- Anonyymi
Osta bensakäyttöinen vesipumppu, ulkona kai tarvitset...
- Anonyymi
Yksi sulake palanut.
Mittasit siis virtaa etkä jännitettä, paljonko näytti ampeereita eri vaiheista? - Anonyymi
Kertokaahan miten moottori mitataan ilman meggeriä?
- Anonyymi
Jos kone lähtee käyntiin voi mitata paljonko virrat on. Käämien vastukset pitäisi olla aika lähellä toisiaan. Myös suojamaan kontaktia voi mitata vaiheisiin ja vaiheiden vastusta toisiinsa nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kone lähtee käyntiin voi mitata paljonko virrat on. Käämien vastukset pitäisi olla aika lähellä toisiaan. Myös suojamaan kontaktia voi mitata vaiheisiin ja vaiheiden vastusta toisiinsa nähden.
Kiitos tämä soitti kelloja mitata uudestaan :)
- Anonyymi
Todennäköisin syy on että yksi vaihe puuttuu, siis sulake palanut.
- Anonyymi
Ainakin aloituksessa sanottiin että sähkön tuleminen on mitattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin aloituksessa sanottiin että sähkön tuleminen on mitattu.
Sen mittauksen pätevyys on jo monta kertaa kyseenalaistettu.
Jos joku jänniteilmaisin näyttää jännitettä moottorin vaiheista, ei merkitse vielä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen mittauksen pätevyys on jo monta kertaa kyseenalaistettu.
Jos joku jänniteilmaisin näyttää jännitettä moottorin vaiheista, ei merkitse vielä mitään.Niinpä, hyvin yleinen virhe on mitata jännitteet "maita" vasten jolloin voi näyttää että kaikki ok vaikka yksi vaiheista puuttuisikin, jännitteet pitää mitata aina kaikkien vaiheiden väliltä 3- mittausta ja lukemankin pitäisi olla 400V luokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, hyvin yleinen virhe on mitata jännitteet "maita" vasten jolloin voi näyttää että kaikki ok vaikka yksi vaiheista puuttuisikin, jännitteet pitää mitata aina kaikkien vaiheiden väliltä 3- mittausta ja lukemankin pitäisi olla 400V luokkaa.
Ei ole mitään mahdollisuutta että 230v mittaustulos ei olisi oikein. Vaiheiden väliltä saa mitata myös jos oikein haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen mittauksen pätevyys on jo monta kertaa kyseenalaistettu.
Jos joku jänniteilmaisin näyttää jännitettä moottorin vaiheista, ei merkitse vielä mitään.Mistä sinä jänniteilmaisimen keksit. Tätä ei ole missään mainittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä jänniteilmaisimen keksit. Tätä ei ole missään mainittu.
Eiköhän aloittajakin ole jo ottanut "lusikan kauniiseen käteen" ja vaihtanut palaneen sulakkeen. Häipyi nimittäin foorumilta kuin pieru saharaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään mahdollisuutta että 230v mittaustulos ei olisi oikein. Vaiheiden väliltä saa mitata myös jos oikein haluaa.
Aloittaja sanoi virtaa esiintyvän, ei jännitteestä maininnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä jänniteilmaisimen keksit. Tätä ei ole missään mainittu.
Ei ole mainittu esiintyvän virran mittaustapaakaan. Vaikka luultavasti on mitattu vain jännitettä. Mutta ei ole mainittu sitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mainittu esiintyvän virran mittaustapaakaan. Vaikka luultavasti on mitattu vain jännitettä. Mutta ei ole mainittu sitäkään.
Eiköhän siinä ole vain virtakynällä sohittu, eli yhtä tyhjän kanssa. 😂🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään mahdollisuutta että 230v mittaustulos ei olisi oikein. Vaiheiden väliltä saa mitata myös jos oikein haluaa.
Voi kuule poika tulet vielä yllättymään kun kokemusta kertyy...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kuule poika tulet vielä yllättymään kun kokemusta kertyy...
Meinaat että joku olisi käynyt vaiheiden kytkennän muuttamassa keskuksella että on kaksi samaa vaihetta? Mitä muita tilanteita on, että 3 vaihetta kaikki mittaa 230 volttia mutta vaiheiden väliltä löytyy jotain muuta kuin 400 volttia? Taitaa paapalla vähän mopo keulia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat että joku olisi käynyt vaiheiden kytkennän muuttamassa keskuksella että on kaksi samaa vaihetta? Mitä muita tilanteita on, että 3 vaihetta kaikki mittaa 230 volttia mutta vaiheiden väliltä löytyy jotain muuta kuin 400 volttia? Taitaa paapalla vähän mopo keulia.
Kiertää kuorman kautta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiertää kuorman kautta...
Et tasan tarkkaan mittaa 230V jos tulee kuorman läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tasan tarkkaan mittaa 230V jos tulee kuorman läpi.
Niin ei tietenkään tasan tarkkaan, kun voi heittää monella voltilla.
Mutta ihan oikeasti kokeile niin yllätyt.
- Anonyymi
Onko vaihtosähköverkossa tulevaa ja lähtevää virtaa?
- Anonyymi
Tuleva sekä lähtevä virta tarvitaan aktivointialoituksissa !
- Anonyymi
Valvoline stoulla ei virta lopu!
- Anonyymi
eikös tuo oo oikosulkumoottori,eli ei pidäkkään toimia.
- Anonyymi
Sekin ihme on nähty että moottorin lämpenemisen (voimattomuuden) syy oli se, että moottorin roottori ei ollut tarpeeksi hyvin oikosulussa.
Jos laakerivika pois pelista ja perusasiat kunnossa niinku alotuksesta voisi olettaa, niin sitten kipu sähkömoottorissa melko todennäköisesti. Vanhat käämit lyöneet läpi tjms.
Virta mitattu varmaan pihtimittareilla tjms luotettavalla menetelmällä?
Käämin vastus saattaa näyttää oikeeta kun moottori seis. Sen vastuksen vois mitata käyvästäkin, jos jännitteiseen vastusmittaukseen soveltuva yleismittari käytössä.
Ja sit tietysti toi perusasia, et käämien päiden välinen jännite. Riippuu tähti vai delta niin 230V tai 400V pitäisi saada.
Pian joku alkaa viisastelemaan, että tähdes saa alkupäästä 400V, mutta tässä asiassa kuitenki kiinnostaa enemmän, että kelluva nolla tähtipisteessä on hyvin lähellä vaiheiden välillä samaa tulosta. Jos tulokset poikkeaa 230V, niin jossain ahdistaa ja nolla lähtenyt vaeltamaan.- Anonyymi
Minä veikkaan että nolla on vaeltanut lähiökapakkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä veikkaan että nolla on vaeltanut lähiökapakkaan.
Lähiökapakasta varmasti löytyy nollia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähiökapakasta varmasti löytyy nollia.
Taidan vaeltaa nollaamaan lähiökapakkaan vaikka nollaaminen onkin nykyään kielletty työsuoritus.
Täällä Plzenissä on aritmetiikka yksinkertaista. Lasi punkkua maksaa 39 kr. Pyöristetään niin saadaan 40 kr. Pudotetaan nolla pois ja jaetaan kahdella. Saadaan 2€. Sama maksaisi jossain Helsingissä 9€.
Katsotaampa kuinka se virtaa kytkettynä kolmelle vaiheelle. Toivottavasti ei tule pahaa paluuvirtausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan vaeltaa nollaamaan lähiökapakkaan vaikka nollaaminen onkin nykyään kielletty työsuoritus.
Täällä Plzenissä on aritmetiikka yksinkertaista. Lasi punkkua maksaa 39 kr. Pyöristetään niin saadaan 40 kr. Pudotetaan nolla pois ja jaetaan kahdella. Saadaan 2€. Sama maksaisi jossain Helsingissä 9€.
Katsotaampa kuinka se virtaa kytkettynä kolmelle vaiheelle. Toivottavasti ei tule pahaa paluuvirtausta.Muistakaa aina että moottorin tähtipistettä ei saa maadoittaa ja vuotovirtakin on sopivasti hallittava vaikka oltaisiinkin lähellä nollaustapahtumaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan vaeltaa nollaamaan lähiökapakkaan vaikka nollaaminen onkin nykyään kielletty työsuoritus.
Täällä Plzenissä on aritmetiikka yksinkertaista. Lasi punkkua maksaa 39 kr. Pyöristetään niin saadaan 40 kr. Pudotetaan nolla pois ja jaetaan kahdella. Saadaan 2€. Sama maksaisi jossain Helsingissä 9€.
Katsotaampa kuinka se virtaa kytkettynä kolmelle vaiheelle. Toivottavasti ei tule pahaa paluuvirtausta.Ei nollaaminen kiellettyä nykyäänkään ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nollaaminen kiellettyä nykyäänkään ole.
Näin on, kiellettiin jopa sellaisten pistorasioiden asentaminen joita ei ole mahdollista nollata!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan vaeltaa nollaamaan lähiökapakkaan vaikka nollaaminen onkin nykyään kielletty työsuoritus.
Täällä Plzenissä on aritmetiikka yksinkertaista. Lasi punkkua maksaa 39 kr. Pyöristetään niin saadaan 40 kr. Pudotetaan nolla pois ja jaetaan kahdella. Saadaan 2€. Sama maksaisi jossain Helsingissä 9€.
Katsotaampa kuinka se virtaa kytkettynä kolmelle vaiheelle. Toivottavasti ei tule pahaa paluuvirtausta.Nollien kohtauspaikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan vaeltaa nollaamaan lähiökapakkaan vaikka nollaaminen onkin nykyään kielletty työsuoritus.
Täällä Plzenissä on aritmetiikka yksinkertaista. Lasi punkkua maksaa 39 kr. Pyöristetään niin saadaan 40 kr. Pudotetaan nolla pois ja jaetaan kahdella. Saadaan 2€. Sama maksaisi jossain Helsingissä 9€.
Katsotaampa kuinka se virtaa kytkettynä kolmelle vaiheelle. Toivottavasti ei tule pahaa paluuvirtausta.Nyt johdotin eikun johdatin väyläni tarkastelemaan Urquellin tehtaan kuuluisia nollaustuotteita.
Ykkösvaiheen kytkennän aloitushinta on 61 kr eli 3€. Ihan kohtuullinen verrattuna kotimaan hyödykkeisiin. Samaan pääsee korkeintaan jossain Kontulan asennuskohteissa.
- Anonyymi
Laakerit kuluneet klappia liikaa hiukan silicon rasvaa päihin?👷
- Anonyymi
Kiitos monista vastauksista vika löytyi kuitenkin niinkuin sanoin kaikki virrat oli ok kun moottori oli levossa. vika löytyi paine kytkimestä kun se mitattiin käynnissä ollessa . antoi kaynnissä ollessa yhdelle vaiheelle vain 120V erikoinen tapaus kuulemma mutta ohitus piuhalla toimi normisti ja nyt uusi painekytkin ja moottori pelaa normisti. ja tiedoksi viisastelijoille ei ollut sulake vika enkä mä mihinkään häipynyt :) kiitos asiallisista vastauksista E
- Anonyymi
No eikös se ollut ihan vastaava kuin sulakevika, yksi vaihe ei tullut perille. Samaan mittausharhaan äkkipoika lankeaa molemmissa.
- Anonyymi
Vai olivat virrat ok jos moottori oli levossa.
:DDD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai olivat virrat ok jos moottori oli levossa.
:DDDTais vaan taas olla virrat ja jännitteet sekaisin
- Anonyymi
Hyvä, kun vika löytyi. Ehkä tästäkin tunkiosta, jota keskusteluketjuksikin kutsutaan, oli jotain apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, kun vika löytyi. Ehkä tästäkin tunkiosta, jota keskusteluketjuksikin kutsutaan, oli jotain apua.
Täällähän on kaikki suomen älyköt päivystämässä 24/7. Sanoohan sen jo saitin nimikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällähän on kaikki suomen älyköt päivystämässä 24/7. Sanoohan sen jo saitin nimikin.
Mitä yrität sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yrität sanoa?
Varmaan se yritti sanoa että Täällähän on kaikki suomen älyköt päivystämässä 24/7.
Tosin ei tuommoisessa möläyksessä paljon järkeä ole.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607254- 1243981
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.273271- 212778
- 272423
- 232262
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3721971- 251950
- 471930
- 321878