12 vuotta. Nyt saturaatiot laskeneet 80 pintaan. Mitään lisähappea ei ole annettu,ainoastaan uniapnelaite. Onko kokemuksia??
KEUHKOAHTAUTUMAA SAIRASTETTU
3
569
Vastaukset
- Anonyymi
Itselläni on diffuusiokapasiteetti luokkaa 30%. Jos tupakoinnin onnistun lopettamaan ja alkoholin käytön myös lopettamaan, on keuhkon siirto seuraava etappi. Lisähappea ei anneta kotikäyttöön ennen kuin on puoli vuotta tupakoimatta.
Pirullinen sairaus tämä on, ei toivoa parantumisesta, mutta pahenemista voi ehkäistä omilla teoillaan.
TSEMPPIÄ Sinulle ja muille kohtalotovereille- Anonyymi
Minulla kanssa tuo diffuusiokapasiteetti luokkaa 30%. Fyysistä työtä tehnyt tähän päivään asti. Nyt ei enää hengityksen kulku anna mahdollisuutta jatkaa töissä. Mutta kuinkas nuo KELA ja työeläkeyhtiö asiaan suhtautuvat? Työkykyä jäljellä, ei sairaseläkkeelle. Kuntoutukseen ei pääse kun on sairas, lääketieteellinen kuntoutus etusijalla. Miten tässä edetä kun ei pääse ammatilliseen kuntoutukseen, kun pitää ensin hoitaa tuo sairaus pois? Eipä taida sairaus poistua ennen kuin henki lähtee.
Todellakin TSEMPPIÄ kaikille kohtalotovereille. Odotetaan rauhassa, kyllä kohtalo korjaa aikanaan. Sitähän nuo viranomaiset viivyttelyillään odottaa, kun tarpeeksi pitkään pitävät valituskierteessä niin eipä tarvitse takautuvasti mitään maksaa. - Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17873681n
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
> keuhkon siirto seuraava etappi <
tehdäänkö sellainen kaikille , jos sellainen tarve ?
no, varmaan yksityisellä puolella tekevätkin , mutta eihän sellaiseen rahoja ole ihan äkkiä ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> keuhkon siirto seuraava etappi <
tehdäänkö sellainen kaikille , jos sellainen tarve ?
no, varmaan yksityisellä puolella tekevätkin , mutta eihän sellaiseen rahoja ole ihan äkkiä ??Ei tehdä yksityisellä puolellakaan, kun niitä keuhkoja ei vain ole eikä saada mistään rahallakaan jokaiselle tupakoinnilla keuhkonsa pilanneelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tehdä yksityisellä puolellakaan, kun niitä keuhkoja ei vain ole eikä saada mistään rahallakaan jokaiselle tupakoinnilla keuhkonsa pilanneelle.
On muistettava ettei kaikki johdu tupakoinnista vaan myös syöpälääkkeinä käytetään sellaisia aineita jotka johtavat keuhkoahtaumataudin syntyyn. Passivinen tupakointi on toinen josta seuraa keuhkoahtaumatauti ja lopulta toki myös se että itse tupakoi. 50-60- luvuilla syntyneet muistavat varmasti kuinka muksuina, teineinä ja aikuisina altistuivat kotonaan ja julkisissa tiloissa työpaikoillaankin tupakansavulle vaikkei itse polttaneet yhtäkään savuketta ja näin altistuivat tupakan aiheuttamille sairauksille tahtomattaan.
Minusta on kohtuutonta ja väärin se että lääkärit syyllistävät jokaisen keuhko- oireista kärsivän koska on otettava huomioon minkälaisessa olosuhteissa ihmiset elivät tuolloin aikana jolloin tupakointi oli sallittua joka paikassa.
Itse keuhko- ja sydänoireista kärsivänä ja tupakoinnin myöntävänä olen saanut tuntea tuo uskomattoman ilkeän ja häijyn syyllistämisen mikä keuhko- oireisiin ja keuhkosairauksiin liitetään.
Jos aloitit 40 vuotiaana tupakoinnin ja poltit pari kolme vuotaa, pidit tauon ja aloitit uudestaan tai poltit satunnaisesti kesälomien aikaan, olet itse aiheuttanut sairautesi ja saamasi hoito on sieltä pimeimmästä päästä eli sinua ei edes tutkita. Eikä kysytä tupakoitiinko lapsuudenkodissasi tai altistuitko passiiviselle tupakoinnille vaan olet itse sairautesi aiheuttanut joten kärsi saasta sen mukaan, turha odottaa yhtään mitään.
Olen törmännyt kuinka tietoja väärennetään omakantaan tupakoinnin aloituksesta, tupakoinnin kestosta jne.jotta ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään mutta sen sijaan potilasta kohdellaan kuin saastaa...sen jälkeen kun saadaan pienikin viite siitä että potilas on itse tupakoinut joskus...
Itse jouduin kotonani haistelemaan naapureitten tupakansavua vuosia sen jälkeen kun olin jo itse lopettanut satunnaisen tupakanpolton mikä tarkoitti todellakin kesälomatupakointia silloin tällöin.
Eikä auttanut taloyhtiölle, isännöitsijälle puhumiset ja valittamiset, ei terveysviranomaisten puuttumiset ei mikään, sama jatkui, toinen seinänaapuri poltti sisätiloissa ja toiset naapurit parvekkeillaan joista kaikki savut tulivat sisälle omaan asuntooni. Jouduin muuttamaan pois mutta keuhko- oireet jäivät eikä apua tule mistään, kukaan ei tee yhtään mitään.
Nyt asun savuttomassa talossa mutta sairaudet vain pahenevat...joten ei se toisten tupakointi ja tupakansavun leviäminen toisten asuntoihin ole mikään pikku juttu vaan todellinen terveysuhka. Keuhkoahtaumataudin saa myös passiivisen tupakoinnin kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1657385Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142708Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk532027Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141491Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901395Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.611234Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271169- 711157
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631143- 1141081