Auton pohja koloineen. Ei ole läpi ruostuneita kohtia vielä. Mikä öljy jota voi siististi hallitusti ruiskuttaa ei oikeastaan sumuttaa vaan pisara muodossa voi levittää suoraan pohjaan koskematta mitenkään autoon. Paineilma ruiskut sotkee ja ilma on täynnä öljysumua. Mutta öljy joka ei haisisi karmealta. Joku atf on hirveän hajuista kun juuri vaihdoin öljyt automaatti laatikkoon. Vai haihtuuko se haju pois?
Nyt on ehdolla sae 50 moottoriöljy mutta levitin uupuu joka menisi läpi tuolla sae 50 öljyllä ellette ehdota parempaa pysyvämpää.
Mitä öljyä ruostuneeseen pohjaan kannattaa ruiskuttaa
11
793
Vastaukset
- Anonyymi
Mitähän tämmöinen teksi ja pysyvyys kenties parempi. Ei noita edes montaa tarvitsisi laittaa mutta leviääköhän kuinka ns ryömii koloihin vai jää vain taskuja missä muhii suolavesi ja ruoste.
https://www.hammer.fi/auto-ja-tyokonetarvike/vesivaseliini-400ml/p/0000510/ - Anonyymi
Ennen vanhaan suosittiin ruiskuttamaan teräketjuöljyä pohjaan ja sitten sen päälle ajamaan pölisevälle hiekkatielle joka sitoo öljyn pohjaan paremmin.
- Anonyymi
Teräketjuöljy tahtoo peseytyä helposti pois vaikka on pölyä mukana ns sidosaineena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teräketjuöljy tahtoo peseytyä helposti pois vaikka on pölyä mukana ns sidosaineena.
Eiköhän se ole ihan kaikkien öljyjen ominaisuus. Pitäisi olla jotain paksua ja sitkeää joka ei "sula" pois, mutta se taitaa olla sitten jo toinen juttu kuin tuo "ensiapu".
- Anonyymi
Teollisuudella on noita parempia tervoja, jotka ei heti haihdu pinnasta!😉
- Anonyymi
Mistäs sitä teollisuuden Terho saa ostaa?🤡
- Anonyymi
Älä ainakaan mitään alustamassaa käytä , mieluummin vaikka ompelukoneöljyä .
- Anonyymi
Massa tai mikä tahansa aine joka tekee kuoren ruosteen ja lian päälle vain pahentaa ruostumista.
- Anonyymi
Olen pärjännyt hyvin niillä kaupasta ostetuilla suihkepulloilla, millä olen
käsitellyt pahemmin ruostuneet kohdat sekä kiveniskemäkohdat.
Tietysti ensin teräsharjalla tai vstaavalla irtonaiset raavittava pois.
Eli 12 eurolla siirtää ruostumista parilla vuodella. - Anonyymi
parempi kun ei pohjaan koske kestää kauemmin kuin meettä ruosteseen jotain jotain suihkuttaa..
- Anonyymi
Jaa paljas ruosteinen pohja kestää paremmin kuin jos siinä olisi vaikka sae 30 moottoriöljyä ? Jotenkin eri mieltä kun autojen pohjia on nähnyt missä on pikkuinen hikoilu öljyvuoto ja on metrin matkalta paksussa töhnässä ja vieressä pohjaa missä ei ole öljy kerrosta niin siihen nojaan edes se SAEW30 öljyn ruikkimisen kuin ettei tee mitään. Kaikki öljyt on parempia kuin ei mitään on näppi tuntuma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831549Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681342Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2141311Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311281Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121090Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041049Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134999Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65963- 89943
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848