Helluntai ei viittaa mihinkään suomalaiseen laisuuteen

Anonyymi-ap

Se on päivä jolloin Herramme ja vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen lupaama Pyhä Henki vuodatettiin maan päälle.

Jossakin avauksessa kysyttiin esikoislestadiolaisten helluntaiseuroista kuuluiko sieltä mitään uutta.
Joka tuntee liikkeen sisältäpäin, tietää ettei mitään uutta tule, samoja vahingollisia ihmisoppeja toistetaan, ja liikettä itseään, perustajaksi miellettyä Lestadiusta ja "lapin vanhimpia" korotetaan.

Siis päinvastoin kun kristinuskossa, jossa ainut korotettu on Jeesus Kristus Jumalan poika Vapahtaja.

Jeesus on liikkeessä matkasauva, johon nojataan toisten seurakuntalaisten kauloilla syntejään anteeksi anoen ja Jeesuksen nimessä anteeksi toditaen. (Toki kaikki sielläkin ovat yksilöitä).

Usko ei ole kuitenkaan mitenkään sidottu sellaiseen tiettyyn toimintatapaan. Uskoa saa ja täytyykin, tässä ja nyt 24/7. Kaikki synnit anteeksi sekunnista toiseen. Kaikki synnit ON jo sovitettu, uutta uhria ei tarvita, eikä sellaista ole, eikä tule. Tämän uhrin tähden me olemme autuaita, Jumalan kanssa sovitettuja.

Tämä lahja otetaan vastaan USKOLLA, ei siis millään suoritteilla, kuten esikoislestadiolaisuudessa virheellisesti opetetaan.

13

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      *) Hepr. 10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
      ______________________________

      Hepr. 10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
      Hepr. 10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
      Hepr. 10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".

      *) Hepr. 10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

      Hepr. 10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
      Hepr. 10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
      Hepr. 10:21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
      Hepr. 10:22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;

      Hepr. 10:23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
      Hepr. 10:24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;

    • Anonyymi

      Niin synnit vielä TODISTETAAN anteeksi annetuiksi.

      Mennään anteeksi anottaessa ikäänkuin vastaan.

      • Anonyymi

        Pyhä henki todistaa henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia
        room: 8 : 16
        Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme jumalan lapsia.
        Kun tuli uskoon Etelä-Ameriikassa, laivassa, yksin, sain heti tämän Hengen todistuksen sisimpääni.
        "Kun sinä suullasi todistat jeesuksen herraksi ja uskot sydämessäsi, että jumala on Häne kuolleista herättänyt, sinä pelastut."


    • Sata kaksikymmentä oli koolla, heidän uskostaan ei paljon Raamattu kerro. He vain osoittivat kuuliaisuutta Jeesuksen sanalle, joka oli: Odottakaa! Pyhä Henki on siis Kaikkivaltias ja voi ilmestyä miten ja minne tahtoo. Ei ole kaavaa eikä kaavattomuutta, joka Jumalan mielen hellyttäisi. Vain kaipaavien rukoukset tulevat kuulluiksi. Meidän kaikkien olisi hyvä rukoilla kaikkien hengellisten kesäjuhlien puolesta, että Pyhä Henki ilmestyisi voimassaan kaikkialla missä samaa Raamattua luetaan.

    • Anonyymi

      Miksi ihmisopit on niin vaarallisia, ja tulevat erittäin raskaiksi elämän tiellä kulkeville.

      Niiden kaikkien ideana on pelastus yhteistyössä Kristuksen kanssa.
      "Kun ihminen itsekin vähän yrittää, niin Luojakin auttaa".

      Seuraavaksi tullaan siihen, että vanhurskauttaminen, ja erityisesti PYHITYS, ei olekkaan enään YKSIN Kristuksen teko. Ja ihmisillä on aina mittarit, kelloista alkaen. Kaikki on mitattavissa eri suureina.

      Ihmiopeissa Jumalan lapseutta mitataan erilaisilla päälle näkyvillä merkeillä. Ja mittaajina on ihmiset, joilla ei oikeasti ole mitään edellytyksiä mitata Jumalan vanhurskautta, koska sitä ei kukaan ansaitse teoillaan, eikä kieltäymyksillään, se on kaikille lahja. Sille kurjimmaksikin "mitatulle" henkilölle vanhurskaus on lahjavaate.

      Jos sille tielle lähdetään, että pelastus kytketään joihinkin ihmisiin ja heidän todistuksiinsa, tai johonkin ihmisten muodostamaan yhdistykseen, - silloin ollaan kirottuja, kuten profeetta Jesaja jo aikanaan julisti.

      Jer. 17:5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
      Jer. 17:6 Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

      Lain vaatimukset on tuo suola, se on Jumalan tahto meille.
      Joka lain alle jää, ilman Vapahtajaa Kristusta, niin on se elämä todella kirvelevää. Suolamaa.

      Jonka pelastus jää joidenkin mittamiesten ja mittanaisten armoille, niin elämä on todella raskasta. Ihminen voi myös jäädä omien mittareidensa vangiksi. "Voi voi kun en pysty parempaan, voi voi kun en pysty parempaan."

    • Anonyymi

      onhan se nyt ikivanha ikitieto että Helluntai EI vo itulla mihinkään muualle kuin selvästi merkittyyn lestalaiseen tilaan joka on valmisteltu Hengen tulolle Hengellisillä tekemisillä,

      eli nakkomalla pihalle kukkapurkit verhot ja tapetit seinistä.

      taulut seinistä matot lattioilta ja suurin osa ihmisitä penkeistä puhtain käsin!

      vain sinne voi Henki saapua ja tietrysti kysymällä lupa jellistä.

      • Anonyymi

        voi herrankenkunat kun unohtui kokoaan suurimpien luettelosta Kravatti !

        miten voi kukaan kuvitella että Henki voi tulla kehenkään jolla on kravatti kaulassa niin !

        Jeesus tosin tuli seinienkin läpi, mutta seinä nyt onkin ihan eri asia kuin kravatti, sen läpi ei voi edes Jeesus tulla.

        huh miten melkein voinkin unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi herrankenkunat kun unohtui kokoaan suurimpien luettelosta Kravatti !

        miten voi kukaan kuvitella että Henki voi tulla kehenkään jolla on kravatti kaulassa niin !

        Jeesus tosin tuli seinienkin läpi, mutta seinä nyt onkin ihan eri asia kuin kravatti, sen läpi ei voi edes Jeesus tulla.

        huh miten melkein voinkin unohtaa.

        Näitä ihmisoppeja on esikoislestadiolaisuudessa useita.
        Yleensäkin jo tuo, että autuus kiinnitetään tuotteisiin, vaatteisiin ym. ajallisiin, Kristus uskon sijasta. Seurakunnaksi mielletään ainoastaan oma yhdistys. Syntien anteeksiantajaksi mielletään vain omaan yhdistykseen kuuluvan henkilön suullinen todistus, PELKÄN USKON sijasta Jeesuksen Kristuksen lunastustyöhön.

        Näitä riittää loputtomiin. 😱

        Surettaa vain, kuinka paljon Jumalan siunauksia menetetään, iloa, rauhaa, lepoa ja rakkautta lähimmäisiä kohtaan. Musiikkikin joka on Jumalan lahja uskoville ollut tuhansia vuosia, koetaan synniksi. Suhde
        ei-lestadiolaisiin lähimmäisiin muodostuu vain pinnalliseksi, teennäiseksi. Käsitys jonka mukaan vain oman yhdistyksen jäsenet pelastuu, on törkeästi Jumalan sanaa ja kristinuskon perustotuuksia vastaan. Tuollainen junttura mielen päällä on kowa RASITE.


    • Anonyymi

      Kyllä se lestadiolaisuuskin kristitty on. Paitsi, että kaikki,jotka julistavat jeesusta Kristusta, ovat kristittyjä. myös veren voiman täytyy kuulua julistuksessa.

      • Anonyymi

        "Kyllä se lestadiolaisuuskin kristitty on. Paitsi, että kaikki,jotka julistavat jeesusta Kristusta, ovat kristittyjä. myös veren voiman täytyy kuulua julistuksessa."

        Minulla on sellainen ymmärrys asiasta, että lähes kaikissa lestadiolaisryhmissä, joita on enemmän kuin viisi ja on ollut ainakin enemmän kuin 15, pidetään eläväuskoisina kristittyinä, jotka voivat antaa Jumalan puolesta synnit anteeksi katuvalle syntiselle, vain niitä sen lestadiolaisryhmän "porukoita".

        Jos asiaa vähänkin ajattelee, mikä taitaa olla "kiellettyä", melko vaikea on kenenkään alkaa uskoa tosissaan jonkin noista monista "yksin oikeassa" olevan ryhmän "oppiin", siis tosissaan sen "sanomaan"?

        Voihan moni ilmeisen helposti hengailla syystä tai toisesta missä tahansa niistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se lestadiolaisuuskin kristitty on. Paitsi, että kaikki,jotka julistavat jeesusta Kristusta, ovat kristittyjä. myös veren voiman täytyy kuulua julistuksessa."

        Minulla on sellainen ymmärrys asiasta, että lähes kaikissa lestadiolaisryhmissä, joita on enemmän kuin viisi ja on ollut ainakin enemmän kuin 15, pidetään eläväuskoisina kristittyinä, jotka voivat antaa Jumalan puolesta synnit anteeksi katuvalle syntiselle, vain niitä sen lestadiolaisryhmän "porukoita".

        Jos asiaa vähänkin ajattelee, mikä taitaa olla "kiellettyä", melko vaikea on kenenkään alkaa uskoa tosissaan jonkin noista monista "yksin oikeassa" olevan ryhmän "oppiin", siis tosissaan sen "sanomaan"?

        Voihan moni ilmeisen helposti hengailla syystä tai toisesta missä tahansa niistä?

        Nähtävästi et ole ollut riittävän montaa vuosikymmentä lastadiolainen?
        Mulla on kahdeksas vuosikymmen menossa ja tiedän hyvin paljon kehdesta ryhmästä. Toinen näistä ryhmistä on hyvin pitkälle kuvaamasi kaltainen, mutta ryhmässä on paljon tästä poikkeaviakin.

        Hengailu on mahdollista ainoastaan sillä tavalla, ettei usko julistusta. Uskovat ovat hyvin tarkkaa elämää eläviä ihmisiä, - eivät hengaile.

        Ryhmä johon itse kuulun, on vapaa kuvaamistasi toimintatavoista.
        Jotta voit saada käsityksen näistä, sinun on tutustuttava ko. liikkeeseen.
        Netin ja eri nimisten sontalehtien kautta ei saa mitään käsitystä, ne keskittyvät ainoastaan valehteluun ja panetteluun lestadiolaisista.


      • Anonyymi

        Mikään lainen ei ole kristitty. Kristitty on Kristukseen kastettu ja uskossa häneen elävä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nähtävästi et ole ollut riittävän montaa vuosikymmentä lastadiolainen?
        Mulla on kahdeksas vuosikymmen menossa ja tiedän hyvin paljon kehdesta ryhmästä. Toinen näistä ryhmistä on hyvin pitkälle kuvaamasi kaltainen, mutta ryhmässä on paljon tästä poikkeaviakin.

        Hengailu on mahdollista ainoastaan sillä tavalla, ettei usko julistusta. Uskovat ovat hyvin tarkkaa elämää eläviä ihmisiä, - eivät hengaile.

        Ryhmä johon itse kuulun, on vapaa kuvaamistasi toimintatavoista.
        Jotta voit saada käsityksen näistä, sinun on tutustuttava ko. liikkeeseen.
        Netin ja eri nimisten sontalehtien kautta ei saa mitään käsitystä, ne keskittyvät ainoastaan valehteluun ja panetteluun lestadiolaisista.

        Ei sontalehdet keskity valehteluun tai panetteluun sen enempään kuin sinäkään niitä kohtaan? Mieti sitä. Voi olla, että olen väärässä. Totuutta ne etsii?

        Uskon ja ehkä jopa tiedänkin jollakin tasolla, että Sinulla on kahdeksas vuosikymmen menossa lestadiolaisuuden syleilyssä.

        Minulla on vasta seitsemäs vuosikymmen menossa "samassa veneessä" kanssasi. Eli tunnen liikkeen ja sen hengailun omin kokemuksin siitä ajasta kun olin noin 15-30 vuotias.

        Ei millään pahalla. Älä vihastu minuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      933
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      81
      652
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      613
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    Aihe