Aiemmin kohtalaisen hyvin toiminut VC 17 on myrkyttömyyden vuoksi muuttunut koristemaaliksi. Nyt on Maritimille tullut VC 17 extra mimellä uusi tuote, josaa kuulemma on taas jotain mömmöä. Mutta hinta - litran pänikkä yli 400 mk - täyttää jo törkeän kiskonnan tunnusmerkit.
Tietääkö kenkäinenkään voiko VC tarrrin päälle vetää jotain muuta, esim Hempelin tai Bilteman myrkkyä vai pitäälö pohjatkin tehdä uusiksi.
pohjamaali
12
5110
Vastaukset
- katsastusmies
Bilteemaa haukutaan kovin täällä palstoilla, mutta yhden asian ainakin Bilteema on muuttanut ! Se on pohjamaalin hinnoittelu ja laatu. 1 Litra maksaa 99:90 vanhaa rahaa. Maali toimii todella hyvin, olen sitä veneessäni käyttänyt siitä alkaen kun Bilteema sitä alkoi myymään. Testi on helppo tehdä. Vedä johonkin vähempiarvoiseen paikkaan pienelle alalle Bilteemaa vanhan maalin päälle. Muutaman tunnin kuluttua viimeistään näet tapahtuuko mitään. Yleensä ei tapahdu. Se mitä voi tapahtua on että alla oleva vanha maali alkaa kuohua. Ellet raaski investoida koko purkkiin suoraan, niin pyydä saada "putsata" naapurin Bilteema maalirulla koeluontoisesti pohjaasi. Näin olen itse "testannut" monen naapurin vanhan maalin.
- Tuulipuku rules
Kokeile saisitko tuohon firman nimeen mahtumaan vaikkapa kaksi i-kirjainta. Niin, tai kirjoita se isolla Peellä. Ei se oikeikirjoitus siitä ainakaan nykyisestä yrityksestäsi pahemmaksi muuttuisi!!!!!
- Ykä
Tuulipuku rules kirjoitti:
Kokeile saisitko tuohon firman nimeen mahtumaan vaikkapa kaksi i-kirjainta. Niin, tai kirjoita se isolla Peellä. Ei se oikeikirjoitus siitä ainakaan nykyisestä yrityksestäsi pahemmaksi muuttuisi!!!!!
No eiköhän Pilailupuodin tunnista vaikka vähän mukaillen lafkan nimen kirjoitteleekin.
- Kuuno
VC 17 extra on havaittu huomattavasti paremmaksi kuin vanha VC 17. Voittipa taannoin testin, jossa tosin Bilteman maali oli jaetulla kakkossijalla. Hintaa on kuitenkin tosiaan aika reippaasti, mutta itse olen ollut tyytyväinen helppohoitoisuuden takia.
Muistaakseni hempelin äijä sanoi, että Tarin päälle voisi vetää ainakin niiden antifoulingeja. Tosin eihän noi asiantuntijatkaan tunne kilpailijoiden maaleja varsinkaan kun omatkaan maalit ja niiden yhteensopivuus ei aina ole ihan selvillä...
Voithan tietysti hierasta VC Taria kevyesti hiomapaperilla karheaksi ja vetää pintaan vaikka yhden ohennetun Light Primer kerroksen tai Bilteman primeria (jos sitä on saatavilla) tartuntamaaliksi Bilteman antifouling-töhnälle.- joo o
kannata kovaa primeria vetää huokoisen myrkkymaalin päälle,
muuteen Biilteeman myrkkymaali on hyvää, pysyy myös liukuvassa veneessä ja pohja on puhdas.. - Kuuno
joo o kirjoitti:
kannata kovaa primeria vetää huokoisen myrkkymaalin päälle,
muuteen Biilteeman myrkkymaali on hyvää, pysyy myös liukuvassa veneessä ja pohja on puhdas..Jos luet viestini uudestaan niin huomaat varmaan, etten ehdota primerin vetämistä antifoulingin päälle. Sanon, että voi kevyesti hioa VC Taria (eli primeria). Tämähän tarkoittaa sitä, että antifouling (=VC 17) on hiottu jo pinnalta pois ennenkuin primeria pääsee hiomaan, ainakin oman ajattelukykyni mukaan. Että joo-o...
- wing
Kuuno kirjoitti:
Jos luet viestini uudestaan niin huomaat varmaan, etten ehdota primerin vetämistä antifoulingin päälle. Sanon, että voi kevyesti hioa VC Taria (eli primeria). Tämähän tarkoittaa sitä, että antifouling (=VC 17) on hiottu jo pinnalta pois ennenkuin primeria pääsee hiomaan, ainakin oman ajattelukykyni mukaan. Että joo-o...
Moi!
Ymmärtääkseni veneemme pohjassa oli VC 17 pohjamaalia. Ensikertalaisina laitoimme siihen suoraan Bilteman sinistä pohjamaalia päälle sen kummemmin mitään hiomatta. No sittenhan meidät tuomittiin kadotukseen... Maali kiehuu heti pois.
Syksyllä kun vene nostettiin niin näky oli varsin helpottava. Biltema oli pysynyt loistavasti! Vain peräsimestä oli lähtenyt maalia noin kämmenen kokoiselta alueelta. Näillä näkymin Biltemassa pysyminen on melko itsestään selvä ratkaisu ainakin meille.
- Ei kaikki sekundaa
Biltemasta saa paljon huonoa tavaraa,mutta kaksi tuotetta on löytynyt,joita voi varauksetta kehua:Muovinen imutyhjennys pönttö on tosi hyvä,samoin myrkkymaali.
Minulla on ollut nopeahkossa moottoriveneessä Helsingissä Bilteman myrkky nyt 3 kesää,vain irronneet kohdat olen paikkamaalannut,ja aion tehdä saman vielä tänäkin keväänä.4 kesää samalla myrkyllä ei onnistu merellä huonolla tuotteella,ainoa huono puoli on jähmeys maalatessa kylmällä ilmalla.Molemmat talvisäilytys naapurit näkyivät vetelevän sitä purjeveneidensä pohjiin ja ainakin meidän seurassa se on kyllä nykyään ylivoimaisesti käytetyin.Yleensä suuriäänisimmät arvostelijat perustavat arvionsa mutuun,kun on aina käyttänyt Hempeliä,täytyy haukkua halvemmat tuotteet,jos ei muuten, niin perustellakseen itselleen vuosien varrella tyhjästä maksamansa markat.PS.Kolme tuotetta,heidän haponkestävät ruuvit ja mutterit on myös ihan hyviä ja edullisia.- AM
Bilteman antifouling on tosiaan likimain ainoa tuote, mitä siitä kaupasta on voinut ostaa. Itsekin olen sitä köyttänyt useamman vuoden. Halusin kuitenkin tarkistaa, ettei veneessäni ole lasikuituruttua, joten ryhdyin irroittamaan ko. maalia. Paljastui, ettei se käyttäydy kovan antifoulingin tavoin, vaan "sulaa" hioessa. Märkähionta onnistuisi, mutta on mahdoton tehtävä koneellisesti(tasapohjaisen) purjeveneen alla. Tuskallinen srapausurakka on vielä kesken.
Kannattaa ottaa huomioon, että Bilteman antifouling-maalia (kuten monia muitakin tunnettuja merkkejä) ei enää ensi vuonna myydä, eikä muutaman vuoden päästä saa enää käyttääkään. Maalikauppiailta saa tarkemman tiedon hyväksytyistä maaleista ensi vuoden jälkeen. Ympäristöministeriön nettisivut eivät ainakaan viimeksi toimineet tältä osin niillä vieraillessani .
- czz
laitettiin noin nelisen vuotta sitten bilteman myrkkyä VC:n primerin päälle. hiottiin vain vanhat vc17 pois ja sitten uudet biltema väri päälle. hyvin on toiminut.
- BB
pakko Sun on rikkoa vc-pinta, muuten tulee rupia.............. ceeseen, sisältää kato teflonia, kunnon maali ei pysy.
- jan
mutta Prismassa oli myrkkyä 13 €/litran purkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760