Olen koittanut etsiä tietoa asiasta, mutta en löydä.
Paikallisella pienellä joella on ruopattu peltoalueen keskellä jokea, suojapuusto on poistettu myös rannoilta, ja tehty sellainen siltarumpu, joka porrastaa joen niin, etteivät kalat ja muut eläjät pääse kulkemaan jokea luonnollisesti ylävirtaan, onko tämä aivan luvallista? Minusta ei, kun luonnonjoki kuitenkin on kyseessä.
Joen ruoppaus
3
923
Vastaukset
- Anonyymi
Ruoppauksesta tulee tehdä paikalliselle Ely-keskukselle vähintäänkin ilmoitus 30 pv ennen toimenpidettä. Ruoppaus saattaa vaatia myös aluehallintoviraston lupaa.
Ilmoituksen perusteella luvan tarve arvioidaan tapauskohtaisesti. Lupa vaaditaan, jos toimenpiteistä voi aiheutua haittaa esimerkiksi luonnolle ja kalakannoille. Asiasta säädetään vesilaissa.
Joen ruoppauksen yhteydessä sitä haittaa aiheutuu satavarmasti jo pienenkin (muutama kymmenen kuutiota) ruoppauksen kohdalla. Eli kuvauksesi perusteella veikkaisin, että kyseessä on vesilain vastainen luvaton toimenpide. Yhteydenotto Ely-keskukseen lienee paikallaan.- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17875508E
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Oletko käynyt Lemmenjoella, Saariselällä Kuivakurun - Kutturan kullankaivuun jokiuomissa, siellä näkyy mitä "luvallinen" luonnon tuhoaminen saa aikaan! Jokiuomat hävitetty ja kaikki kullan kaivajien romut jätetty luontoon!!!!!
Tätä se on Suomessa mitä "luvalla" saa tehdä:):)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600