Mieliruoka ja laihduttaminen

Anonyymi-ap

Ylipainoisena olen uteliaisuuttani katsellut mieliruokakysymyksiä, että tietäisin, mistä pitää luopua, jos painoa pudottaa. No, siellähän on kaikki pullat, karkit, pastat ja alkoholi, muttei yhdessäkään kysymyksessä puhuta lihasta mitään. Liha on minun paheeni. Raakana kaikkein parasta, tai jos grillataan, niin nopeasti vaan molemmilta puolilta, että jää mahdollisimman raa’aksi.

Miten teillä muilla noi mieliruuat asettuu?

66

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu paljonko sitä lihaa syöt ja mitä lihaa. Itse syön sian sisäfilettä, sian niskaa, naudan paahtopaistia tai naudan sisäpaistia, keskimäärin 100 gr/pv. Niitä vuorottelen. Pääosin uunissa paistettuna niin että rasvaa ei tarvitse lisätä, mutta pannullakin öljyllä paistettuna. Aina vain tuoretta, suolaamatonta lihaa jonka itse maustan kevyesti, ei prosessoitua eikä leikkeleitä lainkaan. Olen normaalipainoinen ja liha on kanan ja kalan ohella ainoita ruokia, mikä minulla pitää nälän loitolla.

      • Anonyymi

        Syön lihaa joka päivä ja mitää raaempaa, niin sen parempaa. Vähän perunaa lisäksi. Liha vaan on se mieliruoka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön lihaa joka päivä ja mitää raaempaa, niin sen parempaa. Vähän perunaa lisäksi. Liha vaan on se mieliruoka.

        Tietenkin liha on hyvää. Perunakin. Minunkin lempiruokaa. Syö ihmeessä lihaa ja jätä muita ruokia pois, mitä sitten syötkin.
        Tosin määrällä on väliä. Oli tuttava joka kertoi syövänsä kerralla 8 grillattua porsaankyljystä. Se on liikaa. Silloin juuri siitä lihasta pitää vähentää jos meinaa painoa pudottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin liha on hyvää. Perunakin. Minunkin lempiruokaa. Syö ihmeessä lihaa ja jätä muita ruokia pois, mitä sitten syötkin.
        Tosin määrällä on väliä. Oli tuttava joka kertoi syövänsä kerralla 8 grillattua porsaankyljystä. Se on liikaa. Silloin juuri siitä lihasta pitää vähentää jos meinaa painoa pudottaa.

        No joo, kyljys päivässä riittää ja vähän raakaa jauhelihaa leivän päällä aamupalla.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­N­­­y­m­f­­­o­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17875755G

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Opettele ruoka rytmi.Liikunta rytmi ilmasta on kävellä kuin pyöräillä. Uni rytmi tärkeää.Apua ruoka rytmi ja sn rakentaminen saat Terveyskeskus terveyden hoitajalta.Tai katso netti sairaalan ruoka ajat,sieltä löytyy mitä syövät kellon mukan oliko 2 viikkon lista.Noudata sitä.Jos perhe on he myös. plus 60v. Nainen laihdutti 30 kg. sillä,Kesti 3vuotta.Toinen sama asia 40 kg.Laihtumisen meni 5 vuotta.Kilot eivät tulee takaisin kun edelleen pitävät kiinni ruoka rytmi.Keräävät ,Kolmena päivänä viikossa askeleita edelleen päivän aikana 1200 askelta.Mikään ylipaino ei hekessä lähde eihän se Hetkessä ole tullutkaan.

      • Anonyymi

        On ruokarytmi on! Aamupala, päiväruoka ja on täytynyt opetella illalla syömään jotain, että nukkuu yön hyvin.

        Ei siinä mitään sen ihmeempää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ruokarytmi on! Aamupala, päiväruoka ja on täytynyt opetella illalla syömään jotain, että nukkuu yön hyvin.

        Ei siinä mitään sen ihmeempää!

        Hyvä jos teille sopii ruokarytmi, se on varmaan kaikkein oikeinta.
        Minä en sitä osaa. Syön silloin kun on nälkä. Kysyin asiantuntijalta yhdellä ruoka-nettiluennolla. Hän vastasi että rytmi se on sekin. Eli näin jatkan, koska syödessäni kellon mukaan kun ei ole nälkä, kuvottaa eikä mielikään ole hyvä. Kun syön vain nälkääni, nautin sydämeni pohjasta hitaasti ruokaa mussuttaen. 31.05.2023 09:00


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos teille sopii ruokarytmi, se on varmaan kaikkein oikeinta.
        Minä en sitä osaa. Syön silloin kun on nälkä. Kysyin asiantuntijalta yhdellä ruoka-nettiluennolla. Hän vastasi että rytmi se on sekin. Eli näin jatkan, koska syödessäni kellon mukaan kun ei ole nälkä, kuvottaa eikä mielikään ole hyvä. Kun syön vain nälkääni, nautin sydämeni pohjasta hitaasti ruokaa mussuttaen. 31.05.2023 09:00

        Katselin yhden dokumentin tevevisiosta jossa englantilainen lääkäri , joka kertoi ruuasta ja sanoi että hän itse oli aina syönyt silloin kun on nälkä, ja että se on myytti kun sanotaan ettei esim ettei kello kuuden jälkeen illalla saisi syödä. Sillä on laskettava ainoastaan se miten paljon on syönyt päivässä .

        Mies oli hoikka ja hyvinvoivan näköinen . Ja niinhän ne alkuihmisetkin söivät nälkä ajoi hankkimaan riistaa ja syötiin ainoastaan nälkään eikä tavan vuoksi .
        Se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle, joillekin sopii dietti kellonaikojen mukaan ja ajat milloin syödään proteiinirikasta ruokaa.
        Kolme työkaveriani aloittivat yhdessä laihduttamisen ja he kertoivat miten pitkiä lenkkejä he tekivät yhdessä epätasaisessa maastossa , söivät lautasmallin mukaan , ja jokainen laihtui 7 viikossa siinä kahdeksan kiloa . Joten monia tyylejä on saada paino kuntoon.


    • Anonyymi

      Itselläni auttoi, kun siirryin pätkäpaastoon. Tämän mahdollisti toki se, että jäin eläkkeelle. Eli syön kaiken ruoan 8 tunnin aikaympyrän sisällä.

      Jätin myös pois: leivän, levitteet, leikkeleet, juustoa vähensin minimiin. Aamulla (puoleltapäivin) puuro+raejuusto, iltaruoka seitsemän huitteilla. Välipalaa jos kaipaa, niin raejuustoa+ananasta.
      Lihaa en käytä, kasviksia paljon. Hedelmät kun jätin pois, laski myös verensokeri 7:stä 5:een vuodessa. Kaikki muutkin veriarvot parani, myös kole.

      • Anonyymi

        Niin, mutta minulla on ”ongelmana” se liha, jota ei mikään muu korvaa. Ei, vaikka kuinka olen kaikkea kokeillut. Kasvikset, vihannekset ja hedelmät syön aamupalalla. En oikeastaan muuten.


      • Anonyymi

        Oho, syötpä tosi vähän. Minulla ei onnistuisi, olen sen verran herkuttelija ja hyvä ruoka kuuluu niin moneen juttuun ja juhlimiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, syötpä tosi vähän. Minulla ei onnistuisi, olen sen verran herkuttelija ja hyvä ruoka kuuluu niin moneen juttuun ja juhlimiseen.

        Käyn kyllä ravintoloissa syömässä hyvin tehtyä ja maukasta ruokaa. Pyydän lihan aina mahdollisimman raakana. Alkuruuaksi tilaan keiton ja jälkiruokia en syö ollenkaan.

        Vaikka ravintolaruoka onkin hyvää, niin en nyt niin fiilistele siitäkään. Voin aivan hyvin olla ilmankin. Ruoka, paitsi se liha, ei ole ollut koskaan mun juttu. Aika yllättävää, kun kuitenkin olen läski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn kyllä ravintoloissa syömässä hyvin tehtyä ja maukasta ruokaa. Pyydän lihan aina mahdollisimman raakana. Alkuruuaksi tilaan keiton ja jälkiruokia en syö ollenkaan.

        Vaikka ravintolaruoka onkin hyvää, niin en nyt niin fiilistele siitäkään. Voin aivan hyvin olla ilmankin. Ruoka, paitsi se liha, ei ole ollut koskaan mun juttu. Aika yllättävää, kun kuitenkin olen läski.

        Moni syö häränlihan melkein raakana
        Sianlihaa en haluaisi raakana syödä, puhumattakaan lihasta joka on jauhettu . Jauhelihaan tulee niin äkkiä bakteereita .
        Itse en pidä raasta lihasta vaan sen on oltava hyvin paistettu ja maustettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn kyllä ravintoloissa syömässä hyvin tehtyä ja maukasta ruokaa. Pyydän lihan aina mahdollisimman raakana. Alkuruuaksi tilaan keiton ja jälkiruokia en syö ollenkaan.

        Vaikka ravintolaruoka onkin hyvää, niin en nyt niin fiilistele siitäkään. Voin aivan hyvin olla ilmankin. Ruoka, paitsi se liha, ei ole ollut koskaan mun juttu. Aika yllättävää, kun kuitenkin olen läski.

        No tosiaan on yllättävää, luulisi että tuolla ruokavaliolla olet laiha ja aliravittu koska lihastahan puuttuu monet sellaiset rakennusaineet, jota elimistö tarvitsee.

        Minä olen normaalipainoinen vaikka rakastan herkuttelua ja hyvää ruokaa. Puolison kanssa käydään vähintaan kerran viikossa ravintolassa syömässä kunnolla ja viikonloppuna tehdään aina herkkua ja syödään pitkän kaavan mukaisesti.

        Tosin myönnettäköön, että arkipäivät töissä menee kahvi+näkkäri linjalla kun ruoka ei maistu ja tykkään olla energinen työpäivän aikana.


    • Anonyymi

      Jos alkaa pudottaa painoa, niin herkutella voi silloin töllöin myös painoa pudottaessa esim. pitämällä kerran viikossa ns. herkuttelupäivän jolloin voi kohtuudella nauttia myös jotain muutoin kiellettyä herkkua. Kun tavoitepaino on saavutettu, niin painon saa pysymään aisoissa syömällä pääasiassa (80 %)terveellisesti jolloin kroppa kestää silloin tällöin epäterveellistäkin syömistä (20 %).

      • Anonyymi

        ”Kiellettyä herkkua!” Ainoa ”herkkuni” on liha ja mitä raaempana, niin sen parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kiellettyä herkkua!” Ainoa ”herkkuni” on liha ja mitä raaempana, niin sen parempi.

        Liha ei lihota jos ei syö sitä 8 kyljystä kerralla. Et ole kertonut miten paljon syöt lihaa. Kuten jo kerroin, minua ei ole liha lihottanut. Se on myös minun herkkuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kiellettyä herkkua!” Ainoa ”herkkuni” on liha ja mitä raaempana, niin sen parempi.

        Ainoa konsti: lopetat sen lihan syönnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liha ei lihota jos ei syö sitä 8 kyljystä kerralla. Et ole kertonut miten paljon syöt lihaa. Kuten jo kerroin, minua ei ole liha lihottanut. Se on myös minun herkkuni.

        Vastasin 10:15:01 kommenttiisi 90:54!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa konsti: lopetat sen lihan syönnin.

        Jaa-a! Mitä muuta sitten söisin? Jos lihan syönnin lopettaminen olisi yhtä helppoa, kun tupakanpolton, niin olisin ehkä onnistunutkin.


    • Anonyymi

      Milloinkohan sitä meikäläinen rupeaa lihomaan..minä olen aina ollut laiha, omasta mielestäni liiankin laiha. Pituus 165 cm ja painoa tällä hetkellä 52.6 kg. Palelee herkästi, kun olen laiheliini ja kun nainen olen, niin tässä iässä pieni pyöreys olisi ihan kivaa (en siis tarkoita varsinaista ylipainoa).
      Meidän suvussa niin isän kuin äidin puolelta oikeastaan kaikki ovat laihoja. Tutkijat ovat löytäneet jonkinlaisen "laihuusgeenin" eli tuon geenin perinyt ei liho vaikka söisi kuinka paljon runsasenergistä ruokaa ! Minulla on kyllä terveelliset elämäntavat, syön riittävän paljon ja monipuolisesti ja ruokahalu on tosi hyvä ja liikun säännöllisesti. Yksi haittapuoli laihuudessa on tietysti lisääntynyt osteoporoosin riski. Mutta näillä mennään...

      • Anonyymi

        Ihanat mitat, sanoo mies 185/85.


      • Anonyymi

        Minun ystäväni söi ja laihtui ja paleli. Hänelle todettiin kilpirauhasen liiketoiminta ja sai siihen lääkityksen koska tuo liikatoiminta rasittaa mm. sydäntä erittäin paljon ja haitallisesti. EI liho vieläkään mutta ylimääräinen turbobuusti elimistössä on rauhoittunut.


    • Anonyymi

      Raakaa lihaa on petoeläimelle sopiva ruokavalio.
      En syömedes pihviä jollei se ole täysin kypsä.

      • Anonyymi

        Raaka liha on ollut minulle aina sopiva ruokavalio. Olen lihan syönyt raakana lapsesta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raaka liha on ollut minulle aina sopiva ruokavalio. Olen lihan syönyt raakana lapsesta asti.

        Olisi hauska nähdä kun ryhdyt järsimään täysin raakaa nautaa tai sikaakaan.
        Jauheliha, saatikka sitten oikein valmistettu tartar pihvi ovat eri asioita.
        Aivanko lapsesta lähtien päivittäin?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hauska nähdä kun ryhdyt järsimään täysin raakaa nautaa tai sikaakaan.
        Jauheliha, saatikka sitten oikein valmistettu tartar pihvi ovat eri asioita.
        Aivanko lapsesta lähtien päivittäin?!

        Sitä ne duunissakin aikoinaan ihmetteli, kun safkiksella lihapaketin aukasin ja syömään rupesin.


    • Anonyymi

      Ei liha lihota.

      Syöt kai sitä vaan määrällisesti liikaa. Painonhallinta periaatteessa yksinkertaista, ajattelee kaiken suuhunsa laittaman kaloreina. Jos mättää rutkasti kaloripitoista kamaa, kuten ny vaikkapa lihaa, varmasti kertyy läskiä itelleenkin. Pitää vähentää kalorien määrää, eli pihvit puolta pienemmiksi, sen sijaan enenpi vaikka niitä vihanneksia.

      On asiassa muitakin seikkoja. Liikkuminen lisää kaloreitten kulutusta kyllä jonkin verran Mutta lisää myös ruokahalua. Ihminen kuluttaa nukkuessaan melkein saman verran energiaa, kuin hereillä Mutta nukkuva ihminen ei syö. Mun mielestä toi aonanen jankuttaminen liikunnasta laihduttamisen yhteydessä on perseestä. Jotenkin luterilaista, pitää kärsiä yhtä aikaa sekä mälästä, että raataa ittensä kipeeksi puntteja nostelemalla- Jos tarkoitus pudottaa painoa, älä samaan aikaan kasvara lihasmassaa, ei tarvi kärsiä sitä nälkää.

      Kyllä kaikki tietää mitä terveellinen ruoka tarkoittaa, kyllä siitä on hoettu ajat iät. Tärkeintä tajuta kalorijuttu, i voi tankata liikaa kaloreita. Muuten pitää syödä terveellisesti. Kyllä homma toimii. Mulla elinikäinen kokemus asiasta. Kakarana oli tosi läski, murrosiässä pakkolaihdutin, sitten snadisti jojoili, riippui elämäntilanteestakin. Viimeset reilut kolkyt vuotta samat mitat vaatteissa. Toki net joskus kiristää, joskus on löysällä, mutta koko pysynyt samana.

      Mä siis automaattisesti ajattelen ruuan kalorimääriä, jos nyt vetää ison pitsan ja munkkikahvit, pitääpi sitten vetää seuraavana päivänä kaurapuuroa ja appelsiineja :D Tämä kalorijuttu siis perustuu elinikäiseen kaloreitten kans pelaamiseen. Siitä ollut hyötynsä myös diabeteksen hallinnassa. Isoja fiilauksia en ole tehnyt, mutta sekä paino, että diabetes siedettävällä tasolla kaloreita säätelemällä.

      Mun neuvo, ajattele kaloreita ja nuku riittävästi. saat kyllä syödä lihaa, ei liha lihota. Lihan kalorit kyllä, syö vähän vähemmän sitä.

      =DW=

      • Anonyymi

        Vähemmän, kun kyljys päivässä ja raaka jauhelihaleipä aamulla. En syö sen enempää lihaa, kun joskus satunnaisesti. Useimmiten parin perunan kanssa ja joskus haudutetun pinaatin.


    • Anonyymi

      Kaikkea voi syödä, kohtuudella. Näin +60 ikäisenä aineenvaihdunta on hidastunut jo todella paljon verrattuna nuoruusvuosiin. Karkit ja pullat ovat toki sallittuja mutta harvakseltaan. Liha ei lihota, ne muut lihan kanssa syötävät esim. perusamuussi kylläkin.

      Omat lemppariruuat ovat muikku, lohi ja ahven paistettuna. Perunaa en juurikaan syö koska se turvottaa ja väsyttää. Punaista lihaa syön hyvin vähän koska maha ei sitä kestä, poikkeuksena riista kuten hirvi tai poro.

      Suklaata rakastan mutta se, että ennen söin sitä päivittäin, ei enää vetele jos aikoo pysyä edes jotakuinkin samanpainoisena.

      • Anonyymi

        Just näin! Aina ne makeat. En ole koskaan ollut mikään makeafriikki. Ei ole minulle mikään ongelma. Lihaa rakastan ja mitä raaempaa, niin se parempaa.


    • Anonyymi

      Perintötekijät on ehkä suurin asia lihooko vai ei, toiset ei liho vaikka söis kuinka paljon, toiset lihoo melkein syömättäkin.

      • Anonyymi

        Entinen ukko oli just sellainen kukkakeppi. Söi vaikka mitä ja kuinka paljon ja mihin aikaan tahansa ja joi olutta. Eikä lihonut. Sairastui reumaan ja sairaalassa todettiin hyvin alipainoiseksi ja sai tuplaruuat, kun oli ”kärsinyt” nälkää, mutta ei lihonut siitäkään.


      • Anonyymi

        Kaksi entistä työkaveriani oli juuri tuollaisia. Sekaruokaa + läskileipiä + kourakaupalla palasokeria. Iltamyöhään päällystettyjä kuumia voileipiä.
        Aamupalaa ja iltaleipiä lukuun ottamatta näin tuon tyylin usean vuoden ajan.
        Molemmat ovat vielä hengissä. Vanhempi, nyt +80v ikäinen, on saman lainen pinky pantteri kuin aina.
        Eläkevuosina toinen on onnistunut kehittämään laihaan, luisevaan ruotoonsa olutkummun. Pieni, rajallinen kellukka. Molemmat sanoivat omien isiensä olleen samaa tyyppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entinen ukko oli just sellainen kukkakeppi. Söi vaikka mitä ja kuinka paljon ja mihin aikaan tahansa ja joi olutta. Eikä lihonut. Sairastui reumaan ja sairaalassa todettiin hyvin alipainoiseksi ja sai tuplaruuat, kun oli ”kärsinyt” nälkää, mutta ei lihonut siitäkään.

        Appiukkonsa oli myös sellainen että hänellä oli sama paino koko elämänsä ajan oli hoikka mies..
        Söi normaalisti ja joikin jonkinverran. Joten ehkä geeniperöisiä juttuja nämäkin asiat.


    • Anonyymi

      Älä syö enemmän kuin kuin kulutat. Syö vaikka parisataa kilokaloria sen alle.
      Pitkällä juoksulla painosi laskee.

      Jos haluat laihtua syö alle 40 hiilihydraattia vrk:ssa.
      Se takaa, että elimistösi alkaa kuluttaa vararasvojasi.
      Voi myös lisätä kulutusta eli liikuntaa.

    • Anonyymi

      Taidat itsekin tietää, ettei liha kohtuudella syötynä lihota. Jos syöt raakaa lihaa niin tietoisesti altistat itsesi bakteereille, jotka aiheuttavat suolistosairauksia ja varsinkin kypsettämättömässä porsaan lihassa on paljon sukkulamatoja. Oma valinta, mitä suuhusi lappaat.
      Loppupeleissä , jos painonhallintaa ajatellaan, se on yksi ja sama mitä syö kunhan syö vain sen verran mitä kuluttaa. Silloin ei liho. Ainostaan oman terveyden kannalta on tärkeää kiinnittää huomiota siihen, mitä syö.

      • Anonyymi

        Kun olen koko ikäni raakaa lihaa syönyt, niin nyt ruumis varmaan matoja ja bakteereita täynnä! Minkäs teet?


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan porsaanlihaa raakana syö , ainoastaan häränlihaa tilataan usein ravintolassa melkein raakana.
        Kun in kerran saanut sairastaa Ehec - infektion ei syö mitään lihaa raakana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olen koko ikäni raakaa lihaa syönyt, niin nyt ruumis varmaan matoja ja bakteereita täynnä! Minkäs teet?

        Näin on. Kannattaa mennä lääkärille suolistotutkimuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Kannattaa mennä lääkärille suolistotutkimuksiin.

        Niinku miksi pitää ”tutkimuksiin” mennä?


    • Anonyymi

      Elimistö ei ala "polttaa" ylimääräisiä rasvoja kehostasi ennenkuin se on
      käyttänyt syömäsi sokerin.

      • Anonyymi

        Vaikka söisit kuinka "oikein", mutta jos syöt yhdenkin "makean" vaikka pullan,
        sinä päivänä et laihdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka söisit kuinka "oikein", mutta jos syöt yhdenkin "makean" vaikka pullan,
        sinä päivänä et laihdu.

        Mitä filosofiaa tämä muka on?

        Vaikka söisin viisi pullaa enkä muuta per päivä niin varmasti sinä päivänä jäisi kalorivae.

        Nuorena muuten olinkin sellainen pullahiiri, että elin oikeastaan vain pullalla ja herkuilla MUTTA söin vain iltaisin ja laihduin tosi paljon, vähän liikaakin. ( 167 cm ja 49 kg) Onneksi vuodet ovat tehneet tehtävänsä ja kiloja on tullut takaisin.

        Yhä edelleen syön iltapainoitteisesti, aamuisin eikä vielä aamupäivälläkään ole yhtään nälkä. Kävin juuri työterveyshuollon "vuositarkastuksessa" ja mm. veriarvot kaikkinensa olivat erittäin hyvät eli jatkan samaan malliin.


    • Anonyymi

      Raakaa lihaa? Kuka hullu syö raakaa lihaa! Ymmärrän petoeläinten mm. leijonat jne. mutta ihminen!

    • Anonyymi

      Kun nuorena rouvana laitoin lihapullia, aina maistoin ja useammankin kerran otin taikinasta, johan sitä piti katsoa onko mausteita tarpeeksi.
      Jossain vaiheessa alettiin puhua bakteereista ja lopetin. Sianlihassa voi olla trikiiniä mutta eiköhän ole harvinaista. Naudanlihaa syödään graavattuna ja verisinä pihveinä. Jos nyt kiinnostaisi niin raakaa naudanlihaa ainakin söisin. Minusta ok.

      • Anonyymi

        On ihan ok mutta itse en voisi kuvitella syöväni mitään lihaa raakana. Miksi edes?


    • Anonyymi

      Mitähän ja millaistahan lihaa nämä "raaan" lihan syöjät ovat popsineet.
      Onkohan raaka tulkintana hieman avara?

      • Anonyymi

        Ihan tavallisia lihoja; sikanautaa, sikaa, nautaa. Mitä nyt myydään. Kanaa syön mediumina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tavallisia lihoja; sikanautaa, sikaa, nautaa. Mitä nyt myydään. Kanaa syön mediumina.

        Medium käsitteesi? Miten määrität? Mistä kanan osasta? Lihalämpömittarilla? Kokemusperäisesti?
        Sikaa raakana? Miksi muslimit ja juutalaiset eivät syö sikaa?
        Johdonmukainen mutta vanhahko syy!
        Raaka sikanauta ateriasi on huono vitsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Medium käsitteesi? Miten määrität? Mistä kanan osasta? Lihalämpömittarilla? Kokemusperäisesti?
        Sikaa raakana? Miksi muslimit ja juutalaiset eivät syö sikaa?
        Johdonmukainen mutta vanhahko syy!
        Raaka sikanauta ateriasi on huono vitsi!

        Just kävin kaupassa ja ostin sika-nautajauhelihaa, että aamulla saan leivän päälle laittaa ja kyllä maistuu.

        Koko ikäni olen raakaa lihaa syönyt. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, paitsi tietysti, että maistuu hyvälle.


    • Anonyymi

      Tuli mieleen.

      Mä ite kyllä pidän myös raakasta lihasta, tartar maistuu kyllä. Ja pihvin tilaan kyllä mediumina, kunhan on lämmin. Kuitenkin, enenpi syön kypsää lihaa.

      Mutta telkkarissa oli juttua, raaka liha ei oikein toimi ihmisen ruuansulatuksessa. Siitä saapi paljon vähemmän energiaa jne, kuin kypsästä lihasta. Lisäks, omienkin kokemuksieni mukaan, suoli toimii paljon paremmin kypsää lihaa syötynä. Raaka siis ei oikein sovellu ihmisen ruokavalioon enää nykyaikana. Ite asiassa, jotkut luolamiehetkin kypsensi lihansa nuotiolla, heillä kai oli kokemusperäistä tietoutta. Kypsentäminen kun tuhoaa bakteereitakin ja silloin siis ruokakin on paremmin sulavaa.

      Mutta juu, tuskin kukaan nykyisin elää raakalla lihalla pelkästään.

      Graavatusta kalasta, tai sushista en nyt ala pähkäilemään, asiasta vois toki tehdä omanin aloituksensa. Mutta just sushi voi olla epäilyttävää syötävää. Tosin, syön kyllä mieluusti sitäkin. Joskus.

      =DW=

      • Anonyymi

        Nämä keskustelut mitä pitäis ja mitä ei pitäis syödä päättyy yleensä toteamukseen: Kaikkea kohtuudella. Yksi juttu mietityttää. Kun teen "syntiä" eli paistan pekonia ja sen lisäksi muutaman kananmunan, saan vatsaan hyvän olon tunteen. Kuin vatsa saisi mitä se eniten kaipaisi.


      • Anonyymi

        Raa'alla.


    • Anonyymi

      Ainoa muutos jonka olen tehnyt oli kun jätin sokerit vähemmälle, en syö hedelmiä kuin harvoin ja kasviksiakin vain sellaisia mitkä voi kuumentaa. Muuten syön sekaruokaa ja annoksia pienentämällä alkoi myös painokin viimein pudota hitaasti mutta varmasti.
      Ennen koronaa yritin salaattikuurilla painoa alemmas, mutta mitään muuta en siitä saanut kuin helvetilliset ilmavaivat ja kouristukset kipuineen ja vatsa toimi tosi huonosti ja paino vain nousi , sitä kestin vuoden ja oli pakko lopettaa. Sitten jätin kaikki "raakana" syötävät tuorekasvikset ja tyydyin vain kuumennettaviin/kypsennettäviin kasviksiin ja juureksiin ja loppui ilmavaivat ja kivut kuin seinään.
      Kävelemässä käyn lähes joka päivä 1 - 1,5 tuntia ilman km tai askel laskureita. En syö viittä kertaa päivässä, vain kunnon aamiaisen puuroineen ja leipineen, yksi lämmin ruoka ja iltapala. parina päivänä viikossa iltapäiväkahvi/tee ja joku omatekoinen vähäsokerinen pulla tai kakkupala.

      • Anonyymi

        Olen tehnyt saman havainnon salaateista, tuorekurkuista jopa tomaatista.

        Vain tomaatissa on hieman hivenaineita, muuthan ovat yli 90 prosenttisesti vettä. Näitä meille tuputetaan, eikä ne edes maistu miltään (ilman kastiketta). Tomaattiakin pitäisi syödä pari kiloa päivässä, jotta hivenainemäärät täyttyvät.
        Narrataanko meitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt saman havainnon salaateista, tuorekurkuista jopa tomaatista.

        Vain tomaatissa on hieman hivenaineita, muuthan ovat yli 90 prosenttisesti vettä. Näitä meille tuputetaan, eikä ne edes maistu miltään (ilman kastiketta). Tomaattiakin pitäisi syödä pari kiloa päivässä, jotta hivenainemäärät täyttyvät.
        Narrataanko meitä?

        IhminenKIN on suurimmaksi osaksi vettä, kyllä niitä kannattaa syödä; tomaatteja, kurkkua ja vihanneksia, juureksia jne. ja mieluummin kotimaisia, niitä saa aika hyvin kaikkina vuodenaikoina. Tietysti joillekin voi olla yliherkkä, sitä on joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt saman havainnon salaateista, tuorekurkuista jopa tomaatista.

        Vain tomaatissa on hieman hivenaineita, muuthan ovat yli 90 prosenttisesti vettä. Näitä meille tuputetaan, eikä ne edes maistu miltään (ilman kastiketta). Tomaattiakin pitäisi syödä pari kiloa päivässä, jotta hivenainemäärät täyttyvät.
        Narrataanko meitä?

        Havaintoja hourulasta, ei mitään tietoa mistään. Tutki tarkemmin sitä 'osastoa', jota tulee syödä puoli kiloa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Havaintoja hourulasta, ei mitään tietoa mistään. Tutki tarkemmin sitä 'osastoa', jota tulee syödä puoli kiloa päivässä.

        Vaikka tutkisi kuinka tarkkaan heviosastoa, niin ei niitä voi syödä, kun vaativat aina kaikenlaista kuorimista, silppuamista, pilkkomista, maustamista ja hävikkiä tulee. Raakoina syötynä ei vanha maha enää sulata jne, jne.

        Liha on paljon helpompaa syödä ja vanha mahakin kiittää ja kakka kulkee mukavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Havaintoja hourulasta, ei mitään tietoa mistään. Tutki tarkemmin sitä 'osastoa', jota tulee syödä puoli kiloa päivässä.

        Juurekset on aivan eri asia, kuin mainitsemani salaatti, kurkku, tomaatti.
        Lukemisen ymmärtämisen ongelmaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurekset on aivan eri asia, kuin mainitsemani salaatti, kurkku, tomaatti.
        Lukemisen ymmärtämisen ongelmaa?

        Kyllä ne kuuluvat juuri siihen samaan joukkoon ja osastoon, jota tulee syödä riittävä määrä kevennökseksi. Hedelmät, vihannekset, marjat, juurekset ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tutkisi kuinka tarkkaan heviosastoa, niin ei niitä voi syödä, kun vaativat aina kaikenlaista kuorimista, silppuamista, pilkkomista, maustamista ja hävikkiä tulee. Raakoina syötynä ei vanha maha enää sulata jne, jne.

        Liha on paljon helpompaa syödä ja vanha mahakin kiittää ja kakka kulkee mukavasti.

        Miksi puhut / kirjoitat niiin paljon potaskaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puhut / kirjoitat niiin paljon potaskaa?

        Minkä suhteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä suhteen?

        Etkö tiedä, mitä omassa kommentissasi paasaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä, mitä omassa kommentissasi paasaat?

        Niin; suo siellä, vetelä täällä, kaks karvaa, musta ja harmaa. Ihan samanlaista noi sinun kommentointisi. Tuuli se huulia heiluttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe