Työttömyysturva etuutta pitää uudistaa myös perustoimeentulotukea. esim. peruspäiväraha ja työmarkkinatuki yhdistettäisiin ja samalla rajoitettaisiin työttömyysturvaa ei maksettaisi sairaille ja heikkoäliselle työttömälle joka ei työllisty koskaan mielenterveys-päihdeongelmat ikä vaikuttava työpaikan saantiin. Perustoimeentulotuki on tehtävä velvoittavaksi jos ei osallistu ensisijaisesti te-toimiston velvoittaviin aktivointipalveluihin, niin perustoimeentulotuki pitää estää hakeminen niin pitkäksi ajaksi että työtön on velvoitteet täyttänyt. näistä tulisi säästöjä. harkkinnan varainen ja ehkäisevä toimeentulotuet seurantaan esim. pitkääkö sosiaalitoimen maksaa työttömälle matkakustannuksia sukulaisten vierailulle ja hautajaisiin osallistuminen pitäisi vielä ruokkiakin ja hautauskustannuksista pitäisi saada säästöjä halvin hauta-arkku maksaa 800-1300 euroa eikö voisi käyttää kierrätysmateriaalia arkun valmistamiseen saataisiin vähän kustannuksia alentamalla tai maksakoot sitten sukulaiset kolehtikeräyksellä jos hauta-arkku pitää ostaa. sosiaalitoimen ei toimeeentulotukea kukkien ja vaatetuksen hankintaan hautajaisiin osallistumisen takia.
Vastaukset 21
- Anonyymi
Kyllä kelapummeillekkin löutyy ojanperkuuta
- Anonyymi
Kelapummit on pantava tiukoille myös perustoimeentulotukea on leikattava laittakaa lapiohommiin tekemätöntä työtä löytyy vaikka koirankakka pusseja keräilemällä ja ruoka-apu on lakkautettava ja työttömyystuet tiukoiksi että nälkä tulee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelapummit on pantava tiukoille myös perustoimeentulotukea on leikattava laittakaa lapiohommiin tekemätöntä työtä löytyy vaikka koirankakka pusseja keräilemällä ja ruoka-apu on lakkautettava ja työttömyystuet tiukoiksi että nälkä tulee
Kelan johtaja karjalainen 2.6. ei koskettaisi perustoimeentulotuen leikkaukseen sillä katetaan ruoka muut välttämättömät kustannukset. onko ruoka tärkeä ja ruoka-apuakin saa kyllä ruoka pitää saada ostettua työnteolla. hyvä sosiaaliturva vaan passivoi jos ei tehdä leikkauksia. Eli Kelan johtaja pitää ruuan hyvin tärkeänä ettei työtön kuole nälkään ja saa makoilla kelan tuilla lopullisesti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelan johtaja karjalainen 2.6. ei koskettaisi perustoimeentulotuen leikkaukseen sillä katetaan ruoka muut välttämättömät kustannukset. onko ruoka tärkeä ja ruoka-apuakin saa kyllä ruoka pitää saada ostettua työnteolla. hyvä sosiaaliturva vaan passivoi jos ei tehdä leikkauksia. Eli Kelan johtaja pitää ruuan hyvin tärkeänä ettei työtön kuole nälkään ja saa makoilla kelan tuilla lopullisesti
Kelan pääjohtaja ei pidä nälässä köyhiä vaikka kuinka suuret on sosiaaliturvamenot, sosiaaliturvaleikkauksia tarvitaan perustoimeentulotuesta suurin saaja on yksineläjät näillä kuluu vähemän rahaa elämiseen. sosiaaliturva on passivoinut työttömät ei haluta töihin vaan istutaa sohvalla
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17875926G
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Kaikki työssäkäyvät voi kyllä tehdä vähemmän töitä, että työttömillekin riittää töitä.
- Anonyymi
Mitä etuutta aloittajalle tulisi siis maksaa?
- Anonyymi
Sairaat kuuluvat työkyvyttömyys eläkkeelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kovassa ytimessä vaikeasti työllistyvät työttömät ihan rupusakkia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä heikkolahjaiset 😂
- Anonyymi
Uskon,että sitä etuutta,jota maksetaan vähä-älyisille ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä heikkolahjaiset 😂
Ei näillä palstoilla kirjoittavat ole asiantuntijoita tekemään diagnooseja kenenkään heikkolahjaisuudesta. Sen tekee lääkäri. Jos tutkittava on tarpeeksi heikko, hän joutuu eläkkeelle.
Ei se ole mikään riemastuttava tilanne.
- Anonyymi
täysin samaa mieltä. työttömiltä kaikki etuudet pois. jos et tee työtä, joudut asunnottomaksi ja ruokaa ei tipu mistään. kun työt alkaa maistumaan, sitten saat asunnon ja ruokaa. ihmeellistä että suomessa elätetään näitä pummeja. tuet on alunpitäen tarkoitettu väliaikaisiksi, mutta hyvin monille se on pysyvä ratkaisu, jota pidetään automaattisena ikäänkuin ansaittuna etuutena. se pitäisi lakkauttaa kokonaan. vasemmistolaiset demarit loivat tämän systeemin jotta voivat itse makoilla kotona kattoon tekemättä mitään. nyt kaikki toivo uuteen hallitukseen joka pakottaisi kotonamakoilijat väkisin pois asunnoistaan. pakkotöihin.
- Anonyymi
Oletko työtön ?
- Anonyymi
Mikä on mielestäsi ÄO-määrän raja,joka pitää ylittyä, että etuutta voidaan maksaa ?
- Anonyymi
" Se olisi sellainen jne ".....
Kommenttisi on ilmoitettu ylläpitoon . - Anonyymi
Kommenttisi ei vastaa,normaalilla älyllä kirjoitetulta .
- Anonyymi
Työttömyys kannattaa ajatella lomana. Voi tehdä mitä lystää, harrastella monia asioita ja juoda bisseä 🍺 vaikka joka ilta. Pitkäaikaistyöttömyys on sitten pidempi aikainen vuosiloma, mikä voi tosin venyäkin. 🍾🍹😎
- Anonyymi
Lause , eli virke alkaa isolla kirjaimella .
- Anonyymi
minä olin yli 40 vuotta vuosilomalla te toimistossa nyt olen kansaneläkkeellä. 70-luvulla olin kotiapulaisena minua rosvoteltiin vaikka en varastanut mitään kotiapulaiseksi oli pakko mennä kun te-toimisto määräsi olemattomalle käyttörahalle ruokaa sai kun teki työtä. nyt jaetaan ruokaa ilmaiseksi ja Kelakin pitää huolen nälkäisistä työttömistä. rosvo ei saa koskaa työpaikkaa eli tuet tulee hautaan saakka
- Anonyymi
🦈 ! Tyhmät tekee töitä, älykkäät lomailee koko ajan. 🍾🍹🍺🌞🤠
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751729- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341112Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629- 77622
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36474
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398