Mutta Toyota osaa tehdä hybridit ja kestää maailman tappiin

Anonyymi-ap

Toiset ei osaa, jopa BMW meni omin päin tekemään ladattavia hybridejä eikä uskonut Toyotan neuvoja. No minkäs sille sitten voi, tyhmyydestä sakotetaan ja oppirahat on maksettava tai maksatettava auton omistajilla. Mutta se on lyhyt tie ja pää tulee äkkiä vetävän käteen ja Toyotaa saa uusia asiakkaita. Toyotaan voi luottaa, antaahan se täystakuun kaikille autoilleen aina 10:een vuoteen saakka.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/asiantuntija-vaittaa-70-prosenttia-lataushybridien-moottoreista-karsii-ruostumisongelmista-markon-3-vuotiaan-bmwn-moottori-kayttokieltoon/

39

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotalla mosa huutaa hoosiannaa ja sähköllä se ei juurikaan liiku, siinä se "salaisuus".
      Tuonkin pystyy välttämään nyt kun tietää, eli ajaa koneen lämpöiseksi sport moodilla tai mikä se kelläkin on, eli vaihtoehdolla jossa moottori käy kokoajan ja kun kone on varmasti kunnolla lämmin niin sitten sähköllä pelkästään.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17875939h

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Vai 200-250tkm on Toyotan "maailman tappi". Sen verran niillä korkeintaan ajetaan ennen paalausta.

      • Anonyymi

        Kyllä se on se tappi. Kokeilepa ajaa tuollaisella alitehoisella, huutavalla kottikärryllä 200tkm.


      • Anonyymi

        Kerroppa miks niitä on eniten rekisterissä ja liikenteessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa miks niitä on eniten rekisterissä ja liikenteessä

        Niitä on myyty paljon ja ajetaan todella vähän.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Joo joo joo ... tätä se juur tuppaa oleen, ei ne kestä täälä Pohjolassa, hajoo vaan käsiin jo heti uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joo joo ... tätä se juur tuppaa oleen, ei ne kestä täälä Pohjolassa, hajoo vaan käsiin jo heti uutena.

        Happamia, niin happamia. Eikö ole pinkkaa?


      • Anonyymi

        Hihii, häiriöilmoituksia saattaa tulla kun pirusti ajetaan kelillä kuin kelillä.
        Toyota seisoo pihatonttuna, ei hinata, sanoo POP vakuutusedustaja .


      • Anonyymi

        Kuten uutisessakin todettiin, paljon ajossa olevia autoja hinataan eniten. Pihatonttuja ei juuri hinailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten uutisessakin todettiin, paljon ajossa olevia autoja hinataan eniten. Pihatonttuja ei juuri hinailla.

        Ottaa mullaki päähän kun tojo kestää kaikkein parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaa mullaki päähän kun tojo kestää kaikkein parhaiten.

        Elät harhoissa kun tuollaisia kirjoittelet.


      • Anonyymi

        Niissähän onkin kasko, joka maksaa hinauksen rengasrikossakin. Ei tarvitse pilata vanteita paukkupullon muusilla. Vararengas alkaa olla harvinainen tarvike.


    • Anonyymi

      Missä niitä Toyotan ladattavia hybridejä näkee muualla kuin muutaman vaihtoautohallin takanurkassa?.

      • Anonyymi

        Monta vuotta myytiin ladattavaa Priusta. Niitä meni lähes 10kpl vuodessa joten niitä kyllä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta vuotta myytiin ladattavaa Priusta. Niitä meni lähes 10kpl vuodessa joten niitä kyllä on.

        Menikö noin paljon, tuskin?


      • Anonyymi

        Liikenteessä ne ovat.


    • Anonyymi

      Toyotalla ajetaan vähän ja tätä voi tarkastella vertailemalla Meecedes Benz autoihin.

      Myynnissä on 206 MB autoa ajettuna alle 100 tkm, joiden ikä on yli 10 vuotta.
      Myynnissä on 204 Toyota autoa ajettuna alle 100 tkm, joiden ikä on yli 10 vuotta.

      Joku varmaan tietää, kuinka monta kertaa enemmän on Toyotia Suomessa kuin MB merkkistä autoa. Hieman taitaa nolottaa?

      • Anonyymi

        Onhan siellä konsernin kruununjalokivi audikin hinatuimpien joukossa. Tuskin kuitenkaan sen enempää ajettuna kuin muutkaan.


    • Anonyymi

      Sähköautot olis muuten hyviä mutta kun ne painaa aivan s-nasti ja hajoo kun 15 tkm on ajettu. Ja entäs se korjaus .... se kestää ainakin puoli vuotta !

      https://youtu.be/d1oeIDP4xFI

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onppa romu tuommone vw bidee4.


    • Anonyymi

      Sähkökulkineet Toyotataa lukuunottamatta eivät vieläkään toimi kunnolla. Paljon luvataan, mutta ei kannata uskoa.

      Ajotietokone sanoi: Akku riittää 344 kilometriin – Todellisuus melkein 100 km vähemmän – Näin kävi ranskalaisen uutuusmallin koeajossa, ja tässä eron syy | Tekniikka&Talous

      • Anonyymi

        Toyota ei ole vielä osannut edes tehdä sähköistä kuluneuvoa, yksi onneton yritys on Subarun kanssa jossa on paljon puutteita ja jopa pyörien kiinnityksen kanssa oli alkuun ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole vielä osannut edes tehdä sähköistä kuluneuvoa, yksi onneton yritys on Subarun kanssa jossa on paljon puutteita ja jopa pyörien kiinnityksen kanssa oli alkuun ongelmaa.

        Toyota teki RAV 4 sähköversion jo 25 vuotta sitten mutta totesi että markkina ei ollut vielä kypsä töpseliautoille. Nyt Toyotalla on tällähetkellä 20 erilaista sähköautoa tuotannossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota teki RAV 4 sähköversion jo 25 vuotta sitten mutta totesi että markkina ei ollut vielä kypsä töpseliautoille. Nyt Toyotalla on tällähetkellä 20 erilaista sähköautoa tuotannossaan.

        Miksi Tojota tuo Suomeen vaan tuota kaikkein huonointa mallia , jos parempia olisi ? Vai onko ne kaikki yhtä huonoja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota teki RAV 4 sähköversion jo 25 vuotta sitten mutta totesi että markkina ei ollut vielä kypsä töpseliautoille. Nyt Toyotalla on tällähetkellä 20 erilaista sähköautoa tuotannossaan.

        Voisit pistää tänne vaikka listaa niistä 20 sähköautosta. Yhtä täällä myydään, eikä je juuri vakuuta. Ai niin, onhan se sähköpaku, mutta sehän on pösö vaihdetulla logolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Tojota tuo Suomeen vaan tuota kaikkein huonointa mallia , jos parempia olisi ? Vai onko ne kaikki yhtä huonoja ?

        No kun kansa haluaa ostaa vain Corolla Hybridiä niin ei tänne kannata montaa sähköautomallia tuoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit pistää tänne vaikka listaa niistä 20 sähköautosta. Yhtä täällä myydään, eikä je juuri vakuuta. Ai niin, onhan se sähköpaku, mutta sehän on pösö vaihdetulla logolla.

        Kyllä täälläkin myydään jo Toyotan tekemiä sähköautoja ainakin 4 mallia: pari Lexusta ja pari Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täälläkin myydään jo Toyotan tekemiä sähköautoja ainakin 4 mallia: pari Lexusta ja pari Toyotaa.

        Ai, nyt kelpaa muutkin konsernimerkit Toyotan tekemiksi. Mikä on se toinen Toyotan tekemä sähköauto Bz:n lisäksi???
        Laskepa muuten folkarikonsernin sähköautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, nyt kelpaa muutkin konsernimerkit Toyotan tekemiksi. Mikä on se toinen Toyotan tekemä sähköauto Bz:n lisäksi???
        Laskepa muuten folkarikonsernin sähköautot.

        Onhan näitä, muutamia mainitakseni: Lexus UX, NX, RZ sähköautomallit ja Toyota RAV 4ev, bZ4X, bZ3, C-HR electric, Izoa electric jne...


    • Anonyymi

      Toimivan ja kestävän hybridin resepti on matalavireinen vapaasti hengittävä Atkinson-moottori ja maltillinen teho. Kireästi viritetyt Bemarit yms. turbokoneineen hörppii bensaa holo-holona. Turboahdin rajoittaa moottorin puristussuhdetta ja pakottaa sen toimimaan epätaloudellisesti kuormituksissa. Mitä enemmän turbo vinkuu sitä enemmän ollaan epätehokkaalla alueella ja soppa maistuu. Ja mitä enemmän tehoa on käytettävissä sitä enemmän tulee kengittyä koska poloinen ihmisluonto ja heikko itsetunto arkielämässä. Näillä eväin korkeavireinen turbohybridi sporttisen imagon omaavassa autossa (mm. BMW) on erittäin epätaloudellinen kokonaisuus! Onneksi alkavat katsastuksissa tarkkailemaan tosielämän kulutusdataa, jospa saataisiin verotus viimein todellisen kulutuksen mukaiseksi! Loppuisi se turhanpäiväinen revittely ja kisailu liikenteessä!

      • Anonyymi

        Ja nuo saksalaisten lataushybridien kulutuslukemant on silkkaa viherpesua joilla verot on keinoteltu alas! Niihin voi päästä jos ajaa pintakaasulla max 80:ä pelkällä sähköllä sen 10-20 km päivässä korkeintaan ja pitää jatkuvasti töpselin päässä. Heti kun bensaturbo hörähtää käyntiin niin menee se kymppi satasella. Puhumattakaan siitä että noilla ajetaan jatkuvasti reikäpäänä lataamatta ollenkaan! Hybridi valitaan vain matalampien verojen ja vähäpäästöisen imagon vuoksi, todellisuudessa ajetaan jatkuvasti lappu lattiassa ja kulutuslukemat ihan samalla tasolla kuin vapari-kutosilla ja kaseilla ennenvanhaan! Pahimmillaan vaihteiston jatkeeksi on vain pultattu joku akkuporakoneen moottori ja tehty sillä autosta "hybridi". Onneksi Toyota sentään osaa!


      • Anonyymi

        Et käsitä turbon toimintaa lainkaan . Et tajua tuota katsastus hommaakaan ollenkaan . Älä kirjoita mitään , kun kaikki faktat on pielessä !


      • Anonyymi

        Nyt sekoitat Bemarin ja VOlvon koneet. Bemarin koneet on olleet hyvinkin pieniruokaisia mutta volvon koneet ei vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sekoitat Bemarin ja VOlvon koneet. Bemarin koneet on olleet hyvinkin pieniruokaisia mutta volvon koneet ei vieläkään.

        Juu bemarin dieselit, silloin kun niitä vielä tehtiin, oli pieni ruokaisia. Muut ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nuo saksalaisten lataushybridien kulutuslukemant on silkkaa viherpesua joilla verot on keinoteltu alas! Niihin voi päästä jos ajaa pintakaasulla max 80:ä pelkällä sähköllä sen 10-20 km päivässä korkeintaan ja pitää jatkuvasti töpselin päässä. Heti kun bensaturbo hörähtää käyntiin niin menee se kymppi satasella. Puhumattakaan siitä että noilla ajetaan jatkuvasti reikäpäänä lataamatta ollenkaan! Hybridi valitaan vain matalampien verojen ja vähäpäästöisen imagon vuoksi, todellisuudessa ajetaan jatkuvasti lappu lattiassa ja kulutuslukemat ihan samalla tasolla kuin vapari-kutosilla ja kaseilla ennenvanhaan! Pahimmillaan vaihteiston jatkeeksi on vain pultattu joku akkuporakoneen moottori ja tehty sillä autosta "hybridi". Onneksi Toyota sentään osaa!

        Minulla on bemarissa takana 65kW sähkömoottori ja edessä 100kW pieni bensaturbo. Kulkee vähällä, mutta tehoakin löytyy. Käyttöön saa sen 165kW, eikä jotain kuohittua, kutenToyotan yhteistehot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on bemarissa takana 65kW sähkömoottori ja edessä 100kW pieni bensaturbo. Kulkee vähällä, mutta tehoakin löytyy. Käyttöön saa sen 165kW, eikä jotain kuohittua, kutenToyotan yhteistehot.

        Ei pidä paikkaansa, saat 25% vähemmän kuin kuvittelet, tämä on faktaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe