Viime kesänä jänikset söivät kasvimaaltani kaikki muut paitsi perunanvarret. Salaattia en saanut lainkaan ja tillikin hupeni jänisten ruuaksi vaikka suhteellisen aromikas. Gladioluksia istutin kasvimaan reunaan jotta saisin maljakkoon leikkokukkia, ei säästyneet nekään jäniksiltä.
Kertokaa parhaat niksinne, jonkinlainen verkkoaita lienee hankittava. Onko tiedossa muuta konstia?
Jänisten karkottaminen
9
850
Vastaukset
- Anonyymi
Verkkoaita, 1,5 metriä korkea ja portit ja salvat.
- Anonyymi
Pitääkö juuri olla noin korkea? Ajattelin jotain 30-40 cm jotta ei ole ruma, kun ne rehevät kasvustot on kuitenkin silmänilo.
Mikä kasvi karkottaa jäniksiä? Entä onko joku muu hajusta millä olette onnistuneet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö juuri olla noin korkea? Ajattelin jotain 30-40 cm jotta ei ole ruma, kun ne rehevät kasvustot on kuitenkin silmänilo.
Mikä kasvi karkottaa jäniksiä? Entä onko joku muu hajusta millä olette onnistuneet?Kesäjänisten torjuntaan riittää 120 cm aita. Itse en tiedä muuta keinoa jänisten torjumiseen kuin aidata alue. Kesällä jänisten pyytäminen on raakaa puuhaa, sillä jänikset lisääntyvät kuin kanit ja kesällä jäniksillä on poikasia. Mutta talvella voi yrittää esimerkiksi supiloukulla elävältä kiinniottoa tai ajaa jänis verkkoa vasten sumppuun.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17876433K
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Korvista kiinni pupujusseja ja paistiksi pataan!
- Anonyymi
Kannattaa ottaa jaloista kiinni ja roikottaa, niin jänis ei pääse puremaan.
- Anonyymi
onko jäniksellä erilainen ruokavalio ,kuin rusakolla ?
Itsellä myös kasvimaa, mutta mitää kasveja rusakot ei syö kesällä. On niin paljon luonnon omia kasveja. Tänä vuonna on jokin purrut valkosipulin varsia poikki.
voisi myös laittaa matalan kehikon ja harso päälle - Anonyymi
Mansikkamaalla käytetty harso suojaa jänöiltä hyvin. Pingottaa n. 30 cm yläpuolelle.
- Anonyymi
Kun laittaa kunnollisen sähköaidan niin saa valmiiksi grillattua pupujussia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986118KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495555Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042026Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241494Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459