ISO ikäero

Anonyymi-ap

Onko muita, joilla ikäero parisuhteessa on suunnilleen samaa luokkaa kuin presidenttiparilla? Itse olen tällaisessa (nais)suhteessa se vanhempi osapuoli, ja on ruvennut mietityttämään, voiko tällainen suhde ihan aidosti kestää vanhenemisen tuomat ongelmat. Ymmärrän ja hyväksyn täysin erilaiset elämäntilanteet enkä tahdo rajoittaa nuoremman kumppanini elämää millään tavalla, mutta en toisaalta haluaisi sellaiseenkaan tilanteeseen ajautua, että hän yllättäen löytäisi uuden (nuoremman) kumppanin ja jäisin itse yksin.

Lähinnä kiinnostaisi nyt tällaisten suhteiden nuorempien osapuolten näkemykset siitä, millaista on elää vanhenevan kumppanin kanssa, ja onko tullut mieleen että uusi, nuorempi kumppani voisi olla hyvä vaihtoehto - siitäkin huolimatta että rakastaisi sitä nykyistä ikääntyvää puolisoa. Tai jos ei ole tullut mieleenkään, niin mikä on se "liima" joka saa pysymään suhteessa, jossa ikäero on suuri.

188

3001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa liimaa kuin missä vain muissa suhteissa. Itse ainakin ymmärrän vanhenemisen perään enemmän. Ei ole koskaan vanhemmat kumppanit vaihtuneet missään tapauksessa nuorempiin. En vaan näe itseäni sellaisessa suhteessa.

    • Anonyymi

      Itse jo vältän lähtökohtaisesti liian isoja ikäeroja, koska vääjäämättä, se ikäero jossain vaiheessa korostuu.

    • Anonyymi

      Varmaan liima on vahva henkinen yhteys, rakkaus ja seksi.

      • Anonyymi

        Mietin, saanko kokea koskaan tuollaista, Tuntuu olevan vaan tätiytynyttä lesboseuraa tyrkyllä tai sit bssejä. Ei kiitos molemmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin, saanko kokea koskaan tuollaista, Tuntuu olevan vaan tätiytynyttä lesboseuraa tyrkyllä tai sit bssejä. Ei kiitos molemmille.

        Tämä. Lähellä omaa ikää oleva kumppani on paras ja elämäntilanteet samankaltaiset. Haluan vielä perheen, eikä yli 40v ole mikään ihanteellinen vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin, saanko kokea koskaan tuollaista, Tuntuu olevan vaan tätiytynyttä lesboseuraa tyrkyllä tai sit bssejä. Ei kiitos molemmille.

        Luulis että nuoremmille olis sitä tarjontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulis että nuoremmille olis sitä tarjontaa.

        Kevyttä seuraa ja vastaavia viritelmiä löytyy, joo. Tarjonta ei ole välttämättä vain sitä mistä itse sitten viehättyis. Itse kaipaisin kunnon suhdetta, mut naiset haluu niin erilaisia asioita ja elämäntyylejä voi olla vaikea sovittaa yhteen. Toivoisin olevani enemmistöä niin ei tarvitsisi "vähemmistöstressailla" rakkaussuhteen häviävän pienen mahdollisuuden takia. Sori synkistely tänään. Hyvää kesän alkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä. Lähellä omaa ikää oleva kumppani on paras ja elämäntilanteet samankaltaiset. Haluan vielä perheen, eikä yli 40v ole mikään ihanteellinen vaihtoehto.

        Itse taas olen pitänyt oman ikäisiäni äärettömän lapsellisina ja epäkypsinä varsinkin nuorempana. Näin vanhempana erot ovat hieman tasoittuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas olen pitänyt oman ikäisiäni äärettömän lapsellisina ja epäkypsinä varsinkin nuorempana. Näin vanhempana erot ovat hieman tasoittuneet.

        Ihmisethän hoilaa aina ikäerosta ja perustelevat omilla tavoillaan esim että se vanhempi kuolee aikaisemmin, tuttavani meni yhteen 10 vuotta nuoremman ihmisen kanssa ja kylä kuohui, sanottiin että se nuorempi jää yksin kun vanhempi kuolee, tässä tapauksessa kuoli se nuorempi vakavaan sairaukseen , joten olisi aina elettävä tässä päivässä eikä takertua jonkun ikään sillä kukaan ei tiedä milloin se viimeinen päivä on kelläkin.
        Niin että jos jotain rakastaa niin ei kai siinä henkilöllisyys todistus päätä onko se oikeaa .
        Tottakai jos on suuri ikäero niin jokainen tietää mitä se merkitsee , jos alkaa katsomaan tulevaisuuteen. Mutta kukaan ei tiedä silti mitä tulevaisuus tuo tullessaan


      • Anonyymi

        Kun vanhempi seisoo avoimen kassakaapin vieressä joka on täynnä rahaa, niin näyttää paljon nuoremmalta ? Ja jos on vielä valtaa esim politiikassa , niin hyvin menee vanhempikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin, saanko kokea koskaan tuollaista, Tuntuu olevan vaan tätiytynyttä lesboseuraa tyrkyllä tai sit bssejä. Ei kiitos molemmille.

        näin kerran vain livenä vanhemman ja nuoremman lesbosuhteen ulkona...
        ei ole aivan jokapäiväinen ilmiö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä. Lähellä omaa ikää oleva kumppani on paras ja elämäntilanteet samankaltaiset. Haluan vielä perheen, eikä yli 40v ole mikään ihanteellinen vaihtoehto.

        epäsosiaalisena miehenä toisaalta kiinnostun naisten suomasta elämän kuvioiden miksauksesta ja toisaalta en ole halukas ottaa osaa

        nautinnon kaipuu toisaalta saa kurkkimaan perverssiyden syvään rotkoon
        mutta kun kerran ajatellaan asioita perverssiytenä, niin ilmiöt ovat vaarallisen pintapuolisen lyhyitä, että perus miehenä mietin kuinka jaksaisin ottaa osaa trendipelleilyyn, koska suhteet eivät kestää päivääkään ja jäävät puolitiehen aiheuttaen jotakin jotakin kokonaisvaltaisessa ihmisen kehityksessä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas olen pitänyt oman ikäisiäni äärettömän lapsellisina ja epäkypsinä varsinkin nuorempana. Näin vanhempana erot ovat hieman tasoittuneet.

        kokeile seurustella mummosi kanssa ja totea missä mennään metsään
        ei kestä pitkään kun tule raja vastaan nuoren ja vanhan suhteessa
        mietin aina mitä mummoa vaivaa kun hän jyrää mielipiteeni ankarasti
        ehkä se seksin puute heilläkin, mutta kun saa haluamansa, mitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisethän hoilaa aina ikäerosta ja perustelevat omilla tavoillaan esim että se vanhempi kuolee aikaisemmin, tuttavani meni yhteen 10 vuotta nuoremman ihmisen kanssa ja kylä kuohui, sanottiin että se nuorempi jää yksin kun vanhempi kuolee, tässä tapauksessa kuoli se nuorempi vakavaan sairaukseen , joten olisi aina elettävä tässä päivässä eikä takertua jonkun ikään sillä kukaan ei tiedä milloin se viimeinen päivä on kelläkin.
        Niin että jos jotain rakastaa niin ei kai siinä henkilöllisyys todistus päätä onko se oikeaa .
        Tottakai jos on suuri ikäero niin jokainen tietää mitä se merkitsee , jos alkaa katsomaan tulevaisuuteen. Mutta kukaan ei tiedä silti mitä tulevaisuus tuo tullessaan

        syntyy kanssa ajatus, että no vanhempi jo sai elämän iloista irti tai osuutensa ja pyytää lisää vanhempana....kun taas nuori ei ole vielä saanut pätkääkään.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        epäsosiaalisena miehenä toisaalta kiinnostun naisten suomasta elämän kuvioiden miksauksesta ja toisaalta en ole halukas ottaa osaa

        nautinnon kaipuu toisaalta saa kurkkimaan perverssiyden syvään rotkoon
        mutta kun kerran ajatellaan asioita perverssiytenä, niin ilmiöt ovat vaarallisen pintapuolisen lyhyitä, että perus miehenä mietin kuinka jaksaisin ottaa osaa trendipelleilyyn, koska suhteet eivät kestää päivääkään ja jäävät puolitiehen aiheuttaen jotakin jotakin kokonaisvaltaisessa ihmisen kehityksessä...

        Mihinhän perversiyteen tässä viittaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinhän perversiyteen tässä viittaat?

        nuori+vanha


    • Anonyymi

      Ei tuolla kannatta liikaa mieltään kiusata, jos nykyhetki on onnellista eloa. Tulevaisuudesta kun ei muutenkaan tiedä, siellä on turhaa yrittää elää yhtään etukäteen.

      Minun tilanteeni varmaan vertautuu jonkin verran, sillä omassa parisuhteessani on myöskin huomattava ikäero läsnä. Nämä ajatukset ovat siis tuttuja. Vuosia itselleni on kertynyt 55 ja naisystävälleni 25, ja yhtä olemme pitäneet neljä vuotta. Ikäero on siis aika korostuneen huomattava.

      • Anonyymi

        Siinä näet että ikäerolla ei ole merkitystä kun rakastaa jotain ihmistä. Joten onnea vastaisuudessakin


      • Anonyymi

        voi sanoa, että NUORI ELÄÄ PITKÄÄN KUN SAA ELÄKELÄISEN BAKTEEREJA

        toisaalta bakteereja voi vain sylkäistä suoraan naamaan, eikä tarvi makaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi sanoa, että NUORI ELÄÄ PITKÄÄN KUN SAA ELÄKELÄISEN BAKTEEREJA

        toisaalta bakteereja voi vain sylkäistä suoraan naamaan, eikä tarvi makaa

        Hyvin sanottu! Olet selvästi ajatellut asiaa pitkään.


    • Anonyymi

      Vaikka ei olisi ikäeroa niin aina se toinen voi löytää toiseen tai liima voi vaan hiipua. Eipä tuota kannata etukäteen murehtia

    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa isot ikäerot alkaa korostua ja homma ei vaan enää toimi. Kun toinen on vielä työelämässä niin toinen voi olla muistisairas hoivakodissa. Joo huomisesta ei tiedä kukaan, mutta varmasti ikääntyminen tuo vaivoja tullessaan ym.

      • Anonyymi

        Todellinen rakkaus ei katso ikää. Jos lähtee suhteeseen muista syistä kuin rakkaudesta ja jos suhteessa on muutenkin jo valmiiksi iso ikäero niin sitä suuremmalla syyllä suhde ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellinen rakkaus ei katso ikää. Jos lähtee suhteeseen muista syistä kuin rakkaudesta ja jos suhteessa on muutenkin jo valmiiksi iso ikäero niin sitä suuremmalla syyllä suhde ei kestä.

        Juuri näin👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellinen rakkaus ei katso ikää. Jos lähtee suhteeseen muista syistä kuin rakkaudesta ja jos suhteessa on muutenkin jo valmiiksi iso ikäero niin sitä suuremmalla syyllä suhde ei kestä.

        Kyllähän vaan katsoo ikää.. Taas noita vanhan mummon horinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellinen rakkaus ei katso ikää. Jos lähtee suhteeseen muista syistä kuin rakkaudesta ja jos suhteessa on muutenkin jo valmiiksi iso ikäero niin sitä suuremmalla syyllä suhde ei kestä.

        Muhammed pääsi ylhäiseksi vanhemman leskivaimonsa ansiosta


      • Anonyymi

        himottavaa kun nainen on liikkumaton nukke ja saa tehdä haluamansa, eikä valita


      • Anonyymi

        Muistisairaus ei katso ikää. Geeneillä ja elintavoilla on suuri vaikutus miten nopeasti ja minkä ikäisenä keho rappeutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistisairaus ei katso ikää. Geeneillä ja elintavoilla on suuri vaikutus miten nopeasti ja minkä ikäisenä keho rappeutuu.

        No kyllähän katsoo ikää, eihän se muistisairaus ihan nuoremmille tule. Harvoin tulee edes 40v,joskin muutama tapaus taitaa olla.
        T. Hoitaja


    • Anonyymi

      Jos alkaa olla kuiva rusina epäilen kestaakö.

    • Itse olen miettinyt tuota yksin jäämistä suuren ikäeron suhteessa.
      Toivottavasti nuorempi kumppanini jättäisi minut kun olen rasite.
      En halua omaishoitajaa. Haluan muistoja, se oli hienoa sen aikaa kun sitä kesti. Kun nuorempi lähtee tiedän varmuudella hänen pitäneen siitä ajasta. Ei tarvitse miettiä on tuo vieressä säälistä vai rakaudesta.

      • Anonyymi

        Mielummin omaa ikäluokkaa ja vanhetaan yhdessä.


      • Anonyymi

        Kyllä sitä yleensä hoidetaan sairas puoliso rakkaudesta ja kiitollisuudesta niistä ihanista vuosilta yhdessä .
        Joten en uskomettä kukaan jaksaisikaan hoidella ainoastaan säälin tunteesta , sillä se tulisi ainoastaan taakaksi ihmiselle jos sellaisella tunteella hoitelee.
        Joten tästäkin asiasta ollaan eri mieltä , ja saadaankin olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä yleensä hoidetaan sairas puoliso rakkaudesta ja kiitollisuudesta niistä ihanista vuosilta yhdessä .
        Joten en uskomettä kukaan jaksaisikaan hoidella ainoastaan säälin tunteesta , sillä se tulisi ainoastaan taakaksi ihmiselle jos sellaisella tunteella hoitelee.
        Joten tästäkin asiasta ollaan eri mieltä , ja saadaankin olla

        Miten tuon nyt ottaa, jos itse vielä parhaassa iässä ja toinen voi olla jo pahasti muistisairas ym. Kyllä tuossa tilanteessa toinen voisi jatkaa elämää, eikä jäädä hoitamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon nyt ottaa, jos itse vielä parhaassa iässä ja toinen voi olla jo pahasti muistisairas ym. Kyllä tuossa tilanteessa toinen voisi jatkaa elämää, eikä jäädä hoitamaan.

        Jos ei kestä vanhuutta, vanhenemista eikä sairautta ja on valinnut puolisonsa vain samanikäisyyden ja terveyden perusteella niin ei se parisuhde kestä jos toinen puoliskosta sairastuukin yllättäen. Silloin ei ole seurustellut rakkaudesta vaan jostakin ihan muusta syystä.

        Todellinen rakkaus kestää vanhenemisen ja sairaudet. Kun ei kestä itsessä vanhenemista niin ei kestä muissakaan. Kun ei rakasta itseään niin ei rakasta muitakaan.

        Ihminen kuitenkin vanhenee, halusipa sitä itse tai ei, joko yhdessä, erossa tai yksinään. Tismalleen samanikäistä on muutenkin vaikea löytää pienistä piireistä ja jos muutenkin on kranttu ja jos päätyykin seurustelemaan niin seurustelu tuskin kestää jos ainoa kriteeri ja ainoa yhteen liimaama ominaisuus on fyysinen samanikäisyys.

        Fyysinen samanikäisyys ei myöskään välttämättä tarkoita henkistä samanikäisyyttä eikä myöskään muutenkaan samankaltaisuutta. Voihan olla fyysisesti vaikka kuinka samanikäinen, mutta samalla täysin totaalisen erilainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon nyt ottaa, jos itse vielä parhaassa iässä ja toinen voi olla jo pahasti muistisairas ym. Kyllä tuossa tilanteessa toinen voisi jatkaa elämää, eikä jäädä hoitamaan.

        Monesti sairaus voi muuttaa persoonaa siten että ihminen muuttuu ihan vieraaksi.
        Toisaalta joskus tulee mieleen ettei se omaishoitaja ole se paras vaihtoehto vaikka yhteiskunnalle tietysti halvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kestä vanhuutta, vanhenemista eikä sairautta ja on valinnut puolisonsa vain samanikäisyyden ja terveyden perusteella niin ei se parisuhde kestä jos toinen puoliskosta sairastuukin yllättäen. Silloin ei ole seurustellut rakkaudesta vaan jostakin ihan muusta syystä.

        Todellinen rakkaus kestää vanhenemisen ja sairaudet. Kun ei kestä itsessä vanhenemista niin ei kestä muissakaan. Kun ei rakasta itseään niin ei rakasta muitakaan.

        Ihminen kuitenkin vanhenee, halusipa sitä itse tai ei, joko yhdessä, erossa tai yksinään. Tismalleen samanikäistä on muutenkin vaikea löytää pienistä piireistä ja jos muutenkin on kranttu ja jos päätyykin seurustelemaan niin seurustelu tuskin kestää jos ainoa kriteeri ja ainoa yhteen liimaama ominaisuus on fyysinen samanikäisyys.

        Fyysinen samanikäisyys ei myöskään välttämättä tarkoita henkistä samanikäisyyttä eikä myöskään muutenkaan samankaltaisuutta. Voihan olla fyysisesti vaikka kuinka samanikäinen, mutta samalla täysin totaalisen erilainen.

        Olet kyllä ihan kujalla niin kujalla kun kuja voi olla. Esim muistisairaus voi aiheuttaa, ettei toinen enää tunnista sua ollenkaan ja voi olla jo 60v hoivakodissa. Toki nuorikin voi sairastua, eikä huomisesta koskaan tiedä, mutta ikääntyminen tuo varmasti sairaudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä yleensä hoidetaan sairas puoliso rakkaudesta ja kiitollisuudesta niistä ihanista vuosilta yhdessä .
        Joten en uskomettä kukaan jaksaisikaan hoidella ainoastaan säälin tunteesta , sillä se tulisi ainoastaan taakaksi ihmiselle jos sellaisella tunteella hoitelee.
        Joten tästäkin asiasta ollaan eri mieltä , ja saadaankin olla

        Samaa mieltä. Ja omasta rakkaastaan huolehtiminen on elämää isolla E:llä ❤️


      • Anonyymi

        vanhempi nainen voi ostaa nuoren, koska vanhemmalla talous on kunnossa ja nuorella ei ole
        joten nuoren on mielenkiintoista elää siiven suojassa turvassa

        myös miehen
        jossa saa huomiota ja muuta


      • Anonyymi

        kuviot tosin muuttuvat vaikeiksi kun kuviossa on kolmas puoli

        vanhemmilla naisilla elämä on ok, että on ollut mies ja lapset ja kaikki muutkin
        joten NAINEN EI OLE KOSKAAN YKSIN
        mutta naisen takana on koko sukuseurue
        ja se minua miehenä kismittää
        että NAINEN LUPAA YHTÄ, mutta taustalla on KOKO SUKU
        joten ei ole sellaista kahdenvälistä suhdetta naisen kanssa
        siis nainen pettää ja vielä katsoo perään kuinka mies kärsii asemassaan rakastajana
        nainen vielä nauraa kun mies tai lesbo juoksee nopiasti karkuun,
        koska naisen ex mies saapuu kuvioon, joka onkin naisen ystävä vuosien varrelta

        nää vanhat kuviot ovat ekäviä, eivät uudet

        jos nainen osaisi pitää luottamusta yllä niin suhde olisi kauniimpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon nyt ottaa, jos itse vielä parhaassa iässä ja toinen voi olla jo pahasti muistisairas ym. Kyllä tuossa tilanteessa toinen voisi jatkaa elämää, eikä jäädä hoitamaan.

        Nämähän ovat ihan sovittavissa olevia asioita.
        Jos on iso ikäero ja rakkautta ja kunnioitusta riittää, voi se nuorempi etsiä itselleen toise kumppanin ja silti huolehtia vanhemmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuviot tosin muuttuvat vaikeiksi kun kuviossa on kolmas puoli

        vanhemmilla naisilla elämä on ok, että on ollut mies ja lapset ja kaikki muutkin
        joten NAINEN EI OLE KOSKAAN YKSIN
        mutta naisen takana on koko sukuseurue
        ja se minua miehenä kismittää
        että NAINEN LUPAA YHTÄ, mutta taustalla on KOKO SUKU
        joten ei ole sellaista kahdenvälistä suhdetta naisen kanssa
        siis nainen pettää ja vielä katsoo perään kuinka mies kärsii asemassaan rakastajana
        nainen vielä nauraa kun mies tai lesbo juoksee nopiasti karkuun,
        koska naisen ex mies saapuu kuvioon, joka onkin naisen ystävä vuosien varrelta

        nää vanhat kuviot ovat ekäviä, eivät uudet

        jos nainen osaisi pitää luottamusta yllä niin suhde olisi kauniimpi

        Mä en nyt ymmärrä mitään tosta sun heterosekoilusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en nyt ymmärrä mitään tosta sun heterosekoilusta.

        en vaadi sinun tietää, mutta tyydyn tietämättömyytesi lesbona
        lesbo ei voi tietää heteroista mitään, sellainen on lesbo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuviot tosin muuttuvat vaikeiksi kun kuviossa on kolmas puoli

        vanhemmilla naisilla elämä on ok, että on ollut mies ja lapset ja kaikki muutkin
        joten NAINEN EI OLE KOSKAAN YKSIN
        mutta naisen takana on koko sukuseurue
        ja se minua miehenä kismittää
        että NAINEN LUPAA YHTÄ, mutta taustalla on KOKO SUKU
        joten ei ole sellaista kahdenvälistä suhdetta naisen kanssa
        siis nainen pettää ja vielä katsoo perään kuinka mies kärsii asemassaan rakastajana
        nainen vielä nauraa kun mies tai lesbo juoksee nopiasti karkuun,
        koska naisen ex mies saapuu kuvioon, joka onkin naisen ystävä vuosien varrelta

        nää vanhat kuviot ovat ekäviä, eivät uudet

        jos nainen osaisi pitää luottamusta yllä niin suhde olisi kauniimpi

        Niin. Miehillä on tietysti omat ongelmansa jotka eivät edes liity ikään mitenkään.


    • Anonyymi

      Onneksi olen ollut suhteessa itseäni vanhempiin. Nyt on suuri rakkaus sellaiseen. Ikäeroa vain vajaa 15 vuotta.
      Saman verran nuoremmat ei innosta yhtään.
      Ja tämä rakkauteni on upea ja kaunis ja iätön.

      • Anonyymi

        Sellainen pitäisi olla kaikilla


    • Anonyymi

      Lähtökohtaisesti ajattelen ett 10 v on todellakin liikaa itselle, nuorempi tai vanhempi. En pidä parikymppisistä tytöistä ja toisaalta en reippaasti vanhemmistakaan naisista, liittyy usein ulkoiseen olemukseen sekä käytökseen. Saan huomiota nuoremmilta että vanhemmilta, intressit ei vaan kohtaa. Muiden järjestelyt ei niin kiinnosta, omaa elämää kunkin kuuluis elää.

      • Anonyymi

        nuoret eivät kestä älyllistä kuormaa vanhemmissa, koska pää tule kipeäksi
        liian paljon kerralla pyydettyä

        nuoret eivät kestä elämän kokemusta liian suurina annoksina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nuoret eivät kestä älyllistä kuormaa vanhemmissa, koska pää tule kipeäksi
        liian paljon kerralla pyydettyä

        nuoret eivät kestä elämän kokemusta liian suurina annoksina

        ..ja sitten se tapauskohtainen juttu, että voi ollakin, että jossakin elämän kuviossa ikäerosuhde on sopiva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nuoret eivät kestä älyllistä kuormaa vanhemmissa, koska pää tule kipeäksi
        liian paljon kerralla pyydettyä

        nuoret eivät kestä elämän kokemusta liian suurina annoksina

        Mikä vitsi. Miksi vanhempi nainen olisi muka automaattisesti älykästä seuraa?:D
        Korkeastikoulutetut nuoret naiset taas eivät halua hölmöä täti-ihmistä riesakseen, jonka sivistys on tasoa työpaikan juorurinki, elämänkoulu ja baarit. Ja kyllä vain ulkoisilla asioillakin on tekemistä viehätysvoiman kanssa, vaikka vanhemmat naiset eivät haluaisi näin ehkä ajatella. Oma lehmä ojassa varmaan, kun palstalla hoetaan säännöllisesti mantraa "ikä on vain numeroita", mm, niin riippuu varmaan ihan naisesta. :D


    • Anonyymi

      Ei nappaa täti ihminen, muttei liian nuorikaan. Kaveripiiri ja elämäntilanteet liian erilaiset lisäksi tätiytyvä ulkonäkö ei nappaa. Sanotaan että semmonen 5v suuntaan ja toiseen viel menee.

      • Anonyymi

        Niinpä. Ja jos rehellisiä ollaan lesbot tätiytyy mun empiiristen havaintojen mukaan aiemmin kuin heterot ja bisset. Se vaan näkyy ja on karu todellisuus jo oman ikäsissä n. kolmekymppisissä naisissa. Mielummin oon sitoutumatta kuin sen täti-ihmisen joka sattuu asumaan lähellä ja on vapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ja jos rehellisiä ollaan lesbot tätiytyy mun empiiristen havaintojen mukaan aiemmin kuin heterot ja bisset. Se vaan näkyy ja on karu todellisuus jo oman ikäsissä n. kolmekymppisissä naisissa. Mielummin oon sitoutumatta kuin sen täti-ihmisen joka sattuu asumaan lähellä ja on vapaa.

        En tiedä missä porukoissa pyörit. Mun mielestä ne on kyllä ne heteronaiset jotka tätiytyy ja lesbot pysyy nuorekkaampina.


    • Anonyymi

      Kolmenkymmenen vuoden ikäero olisi mulle kyllä liikaa. En usko että kiinnostuisinkaan sillä ikäerolla.

      • Anonyymi

        Kyllä mäkin lähtökohtaisesti sanoisin että 30 v ikäero on liikaa, enkä etsimällä etsisi siitä ikähaarukasta seuraa.
        Mutta pari kertaa elämän aikana päässyt käymään niin että on todella voimakkaat tunteet on päässyt syntymään itseäni yli 30v vanhempaan naiseen, vaikka parisuhdetta ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mäkin lähtökohtaisesti sanoisin että 30 v ikäero on liikaa, enkä etsimällä etsisi siitä ikähaarukasta seuraa.
        Mutta pari kertaa elämän aikana päässyt käymään niin että on todella voimakkaat tunteet on päässyt syntymään itseäni yli 30v vanhempaan naiseen, vaikka parisuhdetta ei ollut.

        jos nyt 30 vuotias vanhempi nainen tarjoaisi suhteen minulle miehelle, niin ottaisin kenties vastaan....

        ja kun on ongelmia matkalla, niin ottaisin vastaan tietyin ehdoin...

        rakennetaan suhdetta ammattilaisesti

        olen sinkku, joten mikään pidätä...ellei nainen syö elävältä luineen ja päivineen

        nuori ei uskalla toisaalta lähteä vaellukselle vanhemman kanssa...jotenkin liian vaarallista....nuori ei luota, koska aikuisella on joku komppa taskussa, josta nuori saa maksaa...tai liian vaikeata vain, en tiedä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos nyt 30 vuotias vanhempi nainen tarjoaisi suhteen minulle miehelle, niin ottaisin kenties vastaan....

        ja kun on ongelmia matkalla, niin ottaisin vastaan tietyin ehdoin...

        rakennetaan suhdetta ammattilaisesti

        olen sinkku, joten mikään pidätä...ellei nainen syö elävältä luineen ja päivineen

        nuori ei uskalla toisaalta lähteä vaellukselle vanhemman kanssa...jotenkin liian vaarallista....nuori ei luota, koska aikuisella on joku komppa taskussa, josta nuori saa maksaa...tai liian vaikeata vain, en tiedä...

        nuori voi unelmoida kauniista suhteesta vanhemman kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mäkin lähtökohtaisesti sanoisin että 30 v ikäero on liikaa, enkä etsimällä etsisi siitä ikähaarukasta seuraa.
        Mutta pari kertaa elämän aikana päässyt käymään niin että on todella voimakkaat tunteet on päässyt syntymään itseäni yli 30v vanhempaan naiseen, vaikka parisuhdetta ei ollut.

        Eipä sitä etsimällä etsi varmaan monikaan. Vaan jos kohdalle sattuu eikä voi vastustaa...


    • Anonyymi

      Miehellä(vanhalla) saa olla vaikka kuinka nuori nainen. Mutta ei toisinpäin...sen olen huomannut

      • Anonyymi

        Niin, miehet on oikeuttanut sen itselleen - yllätys


      • Anonyymi

        Ihmettelen syvästi miks nuori nainen haluaisi vanhaa ja lähes mummoikäistä suhteeseen. Olettaen, että nuori nainen on kouluttautunut, täysissä järjissään ja haluaa toimivan seksielämänkin eikä oo rahojen perässä😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen syvästi miks nuori nainen haluaisi vanhaa ja lähes mummoikäistä suhteeseen. Olettaen, että nuori nainen on kouluttautunut, täysissä järjissään ja haluaa toimivan seksielämänkin eikä oo rahojen perässä😏

        Ei sitä kannata ihmetellä jos se ei koske mitenkään sinua.
        Mutta voin kuitenkin kertoa että se ei aina ikää katso kenen kanssa kemiat kohtaa. Eikä se tarkoita että mummo kuin mummo kelpaa, tai että ylipäätään edes etsii sen ikäistä, eli yhtälailla se voi yllättää itsensäkin.
        Ja jos/kun se mummoikäisen kanssa on erityinen yhteys/kemiat kohtaavat tms niin ei sitä sitten kiinnosta muu tai muut.

        Toi ihmettely on vähän samaa tasoa kuin jos hetero ihmettelee miten joku haluaa parisuhteen samaa sukupuolta olevan kanssa. Eli kapeakatseista ja turhaa.

        Antaa kaikkien kukkien kukkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kannata ihmetellä jos se ei koske mitenkään sinua.
        Mutta voin kuitenkin kertoa että se ei aina ikää katso kenen kanssa kemiat kohtaa. Eikä se tarkoita että mummo kuin mummo kelpaa, tai että ylipäätään edes etsii sen ikäistä, eli yhtälailla se voi yllättää itsensäkin.
        Ja jos/kun se mummoikäisen kanssa on erityinen yhteys/kemiat kohtaavat tms niin ei sitä sitten kiinnosta muu tai muut.

        Toi ihmettely on vähän samaa tasoa kuin jos hetero ihmettelee miten joku haluaa parisuhteen samaa sukupuolta olevan kanssa. Eli kapeakatseista ja turhaa.

        Antaa kaikkien kukkien kukkia.

        Mielipiteensä saa ilmaista kuten ihmetellä ja keskustellakin. En tarvitse sun lupaasi siihen. Omilla aivoilla ja järjellä menen ja teen valinnat.


      • Anonyymi

        Matriarkaatissa, mikä muinaisessa Euroopassakin on ollut aikoinaan uutisen mukaan......

        onko matriarkaatissa spekuloin sellaista kuin naisella on monia miehiä, moneen lähtöön....

        varsinkin nuoret lapsettomat ovat hyviä palvelijoita...

        naisen psyyke on valtava ja on paljon siellä tutkimista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen syvästi miks nuori nainen haluaisi vanhaa ja lähes mummoikäistä suhteeseen. Olettaen, että nuori nainen on kouluttautunut, täysissä järjissään ja haluaa toimivan seksielämänkin eikä oo rahojen perässä😏

        onko syy sama kuin nuorella miehellä vanhemmasta naisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kannata ihmetellä jos se ei koske mitenkään sinua.
        Mutta voin kuitenkin kertoa että se ei aina ikää katso kenen kanssa kemiat kohtaa. Eikä se tarkoita että mummo kuin mummo kelpaa, tai että ylipäätään edes etsii sen ikäistä, eli yhtälailla se voi yllättää itsensäkin.
        Ja jos/kun se mummoikäisen kanssa on erityinen yhteys/kemiat kohtaavat tms niin ei sitä sitten kiinnosta muu tai muut.

        Toi ihmettely on vähän samaa tasoa kuin jos hetero ihmettelee miten joku haluaa parisuhteen samaa sukupuolta olevan kanssa. Eli kapeakatseista ja turhaa.

        Antaa kaikkien kukkien kukkia.

        suomessa ei pidä olla ikäeroja koska on demokratia
        varsinkin metsässä maaseudulla ei ole varaa menettää chanssit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matriarkaatissa, mikä muinaisessa Euroopassakin on ollut aikoinaan uutisen mukaan......

        onko matriarkaatissa spekuloin sellaista kuin naisella on monia miehiä, moneen lähtöön....

        varsinkin nuoret lapsettomat ovat hyviä palvelijoita...

        naisen psyyke on valtava ja on paljon siellä tutkimista

        mutta miehenä minulla on piiiitkä matka hyväksyä sen, että naisella on monia miehiä, enkä minä ole ainoa mies naisella.....sellaiseen en hypi, mutta näyttää, että naiset pyrkivät kehityksessää sellaiseen, että miehestä tulee homo ja miehestä tulee numero miesten joukossa

        ämmät ovat vaarallisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta miehenä minulla on piiiitkä matka hyväksyä sen, että naisella on monia miehiä, enkä minä ole ainoa mies naisella.....sellaiseen en hypi, mutta näyttää, että naiset pyrkivät kehityksessää sellaiseen, että miehestä tulee homo ja miehestä tulee numero miesten joukossa

        ämmät ovat vaarallisia

        seksinäyttelijäkin ei ole näyttelijä, jos ei tule homoksi uransa aikana
        joten nuoren ei kannata pyrkiä alalle

        aito seksityöläinen ei sukupuolista erota! eikä edes eliölajeistakaan

        kivien kanssa voin nussia tai puiden, jopa eläimet ovat mietinnässä, mutta toisen miehen kanssa tai jopa uros eläimen kanssa, niin ei sellaista voi ajatella tosissaan - hyi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko syy sama kuin nuorella miehellä vanhemmasta naisesta?

        Me täällä keskitytään pääasiassa naistenvälisistä suhteista. Heterosuhteet ja niiden vertaaminen homosuhteisiin kiinnostaa aika vähän jos lainkaan.


      • Anonyymi

        Totta. Naisella ei saa olla nuorta miestä eikä myöskään nuorta naista! Miksi?


    • Anonyymi

      Kyllä isommat ikäerot ovat enemmän poikkeus kuin sääntö. Jonkun kohdalle voi sattua, mutta ei sitä kannata hakemalla lähteä hakemaan. Kolmekymmentä vuotta on paljon, kaksikymmentäkin. Siinä ollaan eri sukupolvea ja se näkyy kaikessa. Aloitat viestimisen viisikymppisen kanssa, joka kehottaa lähettämään Meseä. Mese löytyy mutta viestiä ei löydy, vaikka tunteja etsisi. Neuvotaan päivittämään Mese. Siinäpä onkin mutkikas toimitus, jos on tottunut sähköpostiin ja tekstiviesteihin. Näitä esimerkkejä riittää. Ulkonäköön en edes mene, fyysiseen kuntoon en myöskään. Ottakaa järki käteen, seuraa löytyy paremmin suurin piirtein omasta ikäluokasta eikä tarvitse tuskailla joka asian kanssa.

      • Anonyymi

        Näin on, ei tulisi mieleenikään etsiä kymmeniä vuosia nuorempaa. Sehän kosahtaisi alkumetreillä. Jatkuvasti pitäisi olla liesussa hiki hatussa ja sen seitsemän harrastusta. Toinen olisi työelämässä kiinni ja ajan hermoilla. Nuorempia ystäviä on. Yksi vaati, että siirrytään Whatsuppiin keskustelemaan. Muka ajankohtaisempaa. Asensi sen ohjelman kännykkääni ja näytti kuinka sen kanssa toimintaan. Enhän minä oppinut kerrasta enkä toisestakaan. Sai näyttää kuusi kertaa. En suinkaan kehtaisi treffeillä vaatia, että ryhdytään opettamaan ohjelmia. Siinähän menisi koko treffiaika. Sanotaan että ikä on vain numeroita, mutta on se muutakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, ei tulisi mieleenikään etsiä kymmeniä vuosia nuorempaa. Sehän kosahtaisi alkumetreillä. Jatkuvasti pitäisi olla liesussa hiki hatussa ja sen seitsemän harrastusta. Toinen olisi työelämässä kiinni ja ajan hermoilla. Nuorempia ystäviä on. Yksi vaati, että siirrytään Whatsuppiin keskustelemaan. Muka ajankohtaisempaa. Asensi sen ohjelman kännykkääni ja näytti kuinka sen kanssa toimintaan. Enhän minä oppinut kerrasta enkä toisestakaan. Sai näyttää kuusi kertaa. En suinkaan kehtaisi treffeillä vaatia, että ryhdytään opettamaan ohjelmia. Siinähän menisi koko treffiaika. Sanotaan että ikä on vain numeroita, mutta on se muutakin.

        En ymmärrä alkuunkaan tuota sanontaa. Tyhjänpäiväinen.


      • Anonyymi

        Vaatii runsaasti joustoa puolin ja toisin, jos puhutaan kolmestakymmenestä ikävuodesta. Joltakin parilta voi onnistua hyvällä tahdolla ja rakkaudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatii runsaasti joustoa puolin ja toisin, jos puhutaan kolmestakymmenestä ikävuodesta. Joltakin parilta voi onnistua hyvällä tahdolla ja rakkaudella.

        Parikymmentä vuottakin voi aiheuttaa ongelmia. Tuttavuutta 22 vuoden ikäerolla ja olimme kuin eri maailmoista. Yhteydenpito kuihtui hyvin äkkiä. En sano etteikö muilla voisi onnistua kumppanuuteen asti. Mikä olen muiden ihmisten suhteiden tuomariksi, jokainen taaplaa tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parikymmentä vuottakin voi aiheuttaa ongelmia. Tuttavuutta 22 vuoden ikäerolla ja olimme kuin eri maailmoista. Yhteydenpito kuihtui hyvin äkkiä. En sano etteikö muilla voisi onnistua kumppanuuteen asti. Mikä olen muiden ihmisten suhteiden tuomariksi, jokainen taaplaa tyylillään.

        Itse olen ihastunut n. 20v. Ikäerolla vanhempaan naiseen. Varmasti vaatisi joustoa sekä ymmärrystä molemmilta, toisaalta itse en näe ikäkysymystä näin hallitsevana. ❤️.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ihastunut n. 20v. Ikäerolla vanhempaan naiseen. Varmasti vaatisi joustoa sekä ymmärrystä molemmilta, toisaalta itse en näe ikäkysymystä näin hallitsevana. ❤️.

        Vanhan mummon fantasia


      • Anonyymi

        Ennen vanhaan oli hyvinkin yleistä heterosuhteissa, että mies oli reippaasti vanhempi ja nainen nuorempi. Tämä johtuo ihan siitä, että pojat kasvoivat henkisesti tyttöjä huomattavasto hitaammin. Siksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatii runsaasti joustoa puolin ja toisin, jos puhutaan kolmestakymmenestä ikävuodesta. Joltakin parilta voi onnistua hyvällä tahdolla ja rakkaudella.

        Ihmissuhde vaatii joustoa ja vastavuoroisuutta vaikka molemmat olisivat syntyneet samalla minuutilla samana päivänä. Siitä huolimatta ei välttämättä ole mitään samaa eikä yhdistävää, ei mitään halua olla yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmissuhde vaatii joustoa ja vastavuoroisuutta vaikka molemmat olisivat syntyneet samalla minuutilla samana päivänä. Siitä huolimatta ei välttämättä ole mitään samaa eikä yhdistävää, ei mitään halua olla yhdessä.

        Se on just näin. En ymmärrä logiikaa että samanikäisten ihmisten kanssa olisi automaattisesti samanhenkisyys ja helppous.
        Ne saattaa löytää minkä ikäisen ihmisen kanssa tahansa. Eri asia tietenkin jos seksuaalisesti ja romanttisesti viehättyy jonkun tietyn ikäisistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan oli hyvinkin yleistä heterosuhteissa, että mies oli reippaasti vanhempi ja nainen nuorempi. Tämä johtuo ihan siitä, että pojat kasvoivat henkisesti tyttöjä huomattavasto hitaammin. Siksi.

        menisin naimisiin 12 tytön kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatii runsaasti joustoa puolin ja toisin, jos puhutaan kolmestakymmenestä ikävuodesta. Joltakin parilta voi onnistua hyvällä tahdolla ja rakkaudella.

        saako joustua puolelta ja toisiin juustoa syömällä?


      • Anonyymi

        ...mutta epäilen, että Mamma lopettaa yhdessä nukkumisen kun nuori hevonen saapuu kolmanneksi....


      • Anonyymi

        Vihdoinkin järkevä kommentti💪


      • Anonyymi

        Höh. Ei tässä nyt ole kysymys (tieto)teknisestä osaamisesta. Älytöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, ei tulisi mieleenikään etsiä kymmeniä vuosia nuorempaa. Sehän kosahtaisi alkumetreillä. Jatkuvasti pitäisi olla liesussa hiki hatussa ja sen seitsemän harrastusta. Toinen olisi työelämässä kiinni ja ajan hermoilla. Nuorempia ystäviä on. Yksi vaati, että siirrytään Whatsuppiin keskustelemaan. Muka ajankohtaisempaa. Asensi sen ohjelman kännykkääni ja näytti kuinka sen kanssa toimintaan. Enhän minä oppinut kerrasta enkä toisestakaan. Sai näyttää kuusi kertaa. En suinkaan kehtaisi treffeillä vaatia, että ryhdytään opettamaan ohjelmia. Siinähän menisi koko treffiaika. Sanotaan että ikä on vain numeroita, mutta on se muutakin.

        Toinen voi olla omassa elämässään kiinni missä haluaa, vaikka töissä. Toinen taas omassaan vaikka harrastaa käsitöitä ja lukemista. Yhdessä voi sitten käydä vaikka elokuvissa ja teatterissa tai vain löhötä kotisohvalla katsomassa sarjamaratoneja telkkarista. Tai harrastaa makuukamarin puolella mitäikinä. Kyse on vain valinnoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan mummon fantasia

        Kerro lisää ❤️


    • Anonyymi

      Kolmenkymmenen ikävuoden ero on jo ihan liikaa ainakin itselle. Ei mulla olis mitään yhteistä tai mistä edes puhuttais ja kyllä se kaatuu jo omaan mahdottumuuteensa. Toisella vasta elämä alussa ja toisella alkaa olemaan ehtoopuolella.

    • Anonyymi

      globaali keskivertoikä on 72 vuotta ja risat
      -----------------------------------------------------

    • Anonyymi

      Kolmekymppisenä naisena etsin lähinnä omaa ikäluokkaa olevaa kumppania, sanoisin että vielä nelikymppinen menee. Parikymppiset naiset etsivät vielä paikkaansa eivätkä ole vielä valmiita sitoutumaan suhteeseen. Haluan vielä perheen, eikä joku viisikymppinen tulisi edes kysymyksenkään. Fakta on, että ikääntyminen vaan jossain vaiheessa näkyy ja fyysinen jaksaminen. Liian isot ikäerot voi perustua valtasuhteille.

      • Anonyymi

        Oletko varma, että se samanikäinen haluaa sitoutua tai ei juokse perässäsi rahan takia? Käsittääkseni se, että ei halua sitoutua tai juoksee rahan perässä ei johdu henkilön biologisesta iästä vaan persoonasta.


    • Anonyymi

      Ap:n vaustaukseen sanoisin, ettei oo mitään liimaa, kun noin iso ikäero kyseessä. Miks noi mummot haaveilee nuorista naisista tai alkaa johonkin toivottomaan suhteeseen nuoren kanssa, joka voi olla suhteessa vaan rahan takia? Onko toi toinen osapuoli esitelly sua ystävilleen? Menee omia menojaan, etkä haluu rajoittaa? Kyllä mä tykkään mennä riennoissa toisen kanssa, eikä toinen vaan venaa kotona odottamassa.

      • Anonyymi

        Ketkä mummot täällä haaveilee? Ei ole näkynyt.


      • Anonyymi

        Kaksi samanikäistäkin voi olla rahan takia suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä mummot täällä haaveilee? Ei ole näkynyt.

        Kommentit on jo niin sekavia että osalla kirjoittajista tuskin muutenkaan on vientiä mistään suunnasta. Ikäeroja löytyy kaikista suhteista niin lgbt- kuin hetero. Yhteensopivuus tuskin yksin iän perusteella määräytyy kuten monessa muussakin keskustelussa joku on todennut. Tietenkin ikäero voi aiheuttaa jossain vaiheessa omia haasteitaan, mutta ehkä suurimmat niistä ovat ihmisen pään sisällä, jos itse jo lähtökohtaisesti näkee sen ongelmana. Riippuu kai myös siitä minkä ikäiset henkilöt kyseessä? Esim 20v& 40v vai 40& 60v jne. Ap:lle suositus tutkia omia ajatuksiaan. Tältä palstalta löytyy vain marginaali meikäläisiä ja kuten huomata saattaa loput ovat trolleja tai miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi samanikäistäkin voi olla rahan takia suhteessa.

        Harvemmin aikuiset työssä käyvät ihmiset on rahan takia yhdessä, eiköhän ne ole ihan muut syyt olla suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin aikuiset työssä käyvät ihmiset on rahan takia yhdessä, eiköhän ne ole ihan muut syyt olla suhteessa.

        Kyllä kaksi työssä käyvää, aikuista, samaa sukupuolta olevaa voivat olla pelkän rahan takia yhdessä. On yhteistä omaisuutta, asumiskulut jaetaan puoliksi jne. Eroaminen tulisi liian kalliiksi. Lisäksi jossain työpaikoissa edellytetään pitkää ja vakaata parisuhdetta. Tämä on kuulema sitoutumisen merkki myös työsuhteessa. Senpä takia pitää olla mielummin kulissisuhde kuin eronnut, yksin asuva sinkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin aikuiset työssä käyvät ihmiset on rahan takia yhdessä, eiköhän ne ole ihan muut syyt olla suhteessa.

        Eikös moni työssä käyvä, aikuinen, sama ikää oleva heterokin ole pelkän rahan takia yhdessä. Miksipä siis ei samaa ikää olevat, kaksi aikuista ihmistä ja samaa sukupuolta olevat eivät voisi olla pelkän rahan takia yhdessä…(?) Lesboilla kun on muutenkin vähemmän valinnanvaraa naisten suhteen niin sitä suuremmalla syyllä päätyy pelkän rahan takia yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös moni työssä käyvä, aikuinen, sama ikää oleva heterokin ole pelkän rahan takia yhdessä. Miksipä siis ei samaa ikää olevat, kaksi aikuista ihmistä ja samaa sukupuolta olevat eivät voisi olla pelkän rahan takia yhdessä…(?) Lesboilla kun on muutenkin vähemmän valinnanvaraa naisten suhteen niin sitä suuremmalla syyllä päätyy pelkän rahan takia yhteen.

        Aika outoa juttua... Yksinkin pärjää ja rakkaus on syy olla yhdessä. Kukaan lähipiirin pariskunnista ei ole rahan takia yhdessä. Jos suhteessa on mennyt huonosti, niin ovat eronneet ja lähteneet omille teilleen, koska raha ei ole syy jäädä huonoon suhteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi samanikäistäkin voi olla rahan takia suhteessa.

        Tuskinpa monetkaan työelämässä olevat on yhdessä rahan takia.


      • Anonyymi

        Ap vastaa: Miten niin "toivottomaan" suhteeseen? Ei ole rahaa, jonka takia suhteessa kannattaisi rimpuilla. Ystävät tunnetaan puolin ja toisin, ei ole häpeää siitä että on "mummon" kanssa suhteessa. "Mummo" on ulkoisesti ja mieleltään nuorekas, osaa käyttää älypuhelinta ja tietokonetta paremmin kuin nuorikkonsa, on älykäs ja sivistynyt. Molemmilla on omat menonsa eikä kumpikaan "vaan venaa kotona odottamassa". Myös yhdessä riennetään. Kaikilla ei vain ole kovia menohaluja, tässä tapauksessa nuorempi on se joka viettää kaiken aikansa kotona ja vanhemmalla on enemmän omia rientoja. Luottamuksella, ilman mustasukkaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap vastaa: Miten niin "toivottomaan" suhteeseen? Ei ole rahaa, jonka takia suhteessa kannattaisi rimpuilla. Ystävät tunnetaan puolin ja toisin, ei ole häpeää siitä että on "mummon" kanssa suhteessa. "Mummo" on ulkoisesti ja mieleltään nuorekas, osaa käyttää älypuhelinta ja tietokonetta paremmin kuin nuorikkonsa, on älykäs ja sivistynyt. Molemmilla on omat menonsa eikä kumpikaan "vaan venaa kotona odottamassa". Myös yhdessä riennetään. Kaikilla ei vain ole kovia menohaluja, tässä tapauksessa nuorempi on se joka viettää kaiken aikansa kotona ja vanhemmalla on enemmän omia rientoja. Luottamuksella, ilman mustasukkaisuutta.

        Kukin tavallaan, mutta itse en ottaisi 20-30 vuotta vanhempaa. Voisi muuttua nopeasti hoivasuhteeksi. Reippaasti vanhempi olisi myös ylivertainen elämänkokemukseltaan. Älylaitteet on sivuseikka. Osa vanhoista osaa käyttää sovelluksia, ellei osaa niin voi opettaa.


    • Anonyymi

      Oon 23 just täyttäny ja mun ihastus täyttää koht 52😅 en kehtaa kertoo hänelle ku 99,9% varmuudella hän ei oo ihastunu muhun, nolaisin itteni ihan täydellisesti jos kertoisin hänelle tunteistani. Mun tietääkseni hän on hetero ja kaiken kukkuraks hän on niin paljo mua vanhempiki, joten todennäkösyys sille et hän ois muhun ihastunu ni on ihan olematon😔 hän ei ees tiiä et oon lesbo vaan hän luulee et oon hetero, joten hänellä ei oo aavistustakaan et mä voisin olla häneen ihastunu😅

      • Anonyymi

        Onko sulla mummofetissi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla mummofetissi??

        En nyt sentään sanois et mul mikään mummofetissi ois vaan joku raja mullaki on ikäeron suhteen🤣 alaikäsenä ihastuin viel suunnilleen omanikäsiin tyttöihin mut sit 18-vuotiaasta lähtien oon ollu ihastunu pelkästään sellasiin naisiin jotka ovat olleet mua vähintään 10v vanhempia. Tää et mun ihastus on mua liki 30v vanhempi ni on kyl ennätys tähän mennessä🤣 se mun ihastus on yks mun työkaveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla mummofetissi??

        En nyt oikein tajua tätä mummottamista kun kyse on parhaassa iässään olevista, kypsistä naisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt oikein tajua tätä mummottamista kun kyse on parhaassa iässään olevista, kypsistä naisista.

        Älä valehtele itsellesi, kun paras ikä jo mennyt:))
        N 25v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele itsellesi, kun paras ikä jo mennyt:))
        N 25v

        Parikymppisen pennun silmissä viiskymppinen on vanha. Viiskymppisen silmissä parikymppinen on rasittava penska. Näin se yleensä menee, poikkeukset on poikkeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt sentään sanois et mul mikään mummofetissi ois vaan joku raja mullaki on ikäeron suhteen🤣 alaikäsenä ihastuin viel suunnilleen omanikäsiin tyttöihin mut sit 18-vuotiaasta lähtien oon ollu ihastunu pelkästään sellasiin naisiin jotka ovat olleet mua vähintään 10v vanhempia. Tää et mun ihastus on mua liki 30v vanhempi ni on kyl ennätys tähän mennessä🤣 se mun ihastus on yks mun työkaveri.

        Tämä viisikymppinen "mummo" ainakin nappaisi sut pikku kahvitteluilla enemmän kuin mielellään, eikä välittäisi muiden ahdasmielisistä osoitteluista pätkääkään. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viisikymppinen "mummo" ainakin nappaisi sut pikku kahvitteluilla enemmän kuin mielellään, eikä välittäisi muiden ahdasmielisistä osoitteluista pätkääkään. 😉

        Pervooo


    • Anonyymi

      Mulla ei ole kokemusta enkä sitä haluakaan.

      Kolkyt vuotta mua nuorempi on hädin tuskin teiniä kummempi, eli täysi penska. Kolkyt vuotta vanhempi on sellanen muori, ettei suhteilut tule mieleen. Kumpikaan skenaario ei kiinnosta pätkääkään. Ystävyys voi hikisesti toimia.

    • Anonyymi

      Varmasti voi kestää jos ikäeron tuomat haasteet selätetään tai niitä ainakin siedetään. Onhan noita pareja, joilla kestää.

      • Anonyymi

        Haastetta siinä riittäkin, koska jossain vaiheessa ikäerot vaan korostuu. Lähellä omaa ikää oleva kumppani on paras❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haastetta siinä riittäkin, koska jossain vaiheessa ikäerot vaan korostuu. Lähellä omaa ikää oleva kumppani on paras❤️

        No, ei ihan jos minulta kysytään. Itse en näe numeroita, ja jos niin iän tuomat eriävyydet näen enimmäkseen rikkautena ja suhteeseen lisää näkökulmia tuovana. Makuasioistahan ei voi kiistellä, eikä elämässä tiedä keneen tykästyy. Silloin ikä ei ole se, mihin ihastuu tai rakastuu ❤️ ap ei tainnut muutenkaan kysyä tässä mielipiteitä siitä, minkä ikäinen kumppani olisi paras mahdollinen. Sitä kun ei ulkopuolisena tai yksilötasolla voi määritellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei ihan jos minulta kysytään. Itse en näe numeroita, ja jos niin iän tuomat eriävyydet näen enimmäkseen rikkautena ja suhteeseen lisää näkökulmia tuovana. Makuasioistahan ei voi kiistellä, eikä elämässä tiedä keneen tykästyy. Silloin ikä ei ole se, mihin ihastuu tai rakastuu ❤️ ap ei tainnut muutenkaan kysyä tässä mielipiteitä siitä, minkä ikäinen kumppani olisi paras mahdollinen. Sitä kun ei ulkopuolisena tai yksilötasolla voi määritellä.

        Kyllähän ne on numeroita, jos toinen haluaa vielä perheen, tuskin 50+v jaksaa tai haluaa enää mitään lapsia.


    • Anonyymi

      Vanhempi maskuliininen nainen ja nuorempi feminiininen nainen: nam!

      • Anonyymi

        Nuorehkon feminiinin kun löytäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorehkon feminiinin kun löytäisi.

        Täällä eräs, 27-vuotias täydellisen femme ilmestys, niin sisältä kuin ulkoa. Minne saa tulla ilmoittautumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä eräs, 27-vuotias täydellisen femme ilmestys, niin sisältä kuin ulkoa. Minne saa tulla ilmoittautumaan?

        Jos noin on, miten voit olla sinkku?
        Nämä ovat taas näitä ansoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin on, miten voit olla sinkku?
        Nämä ovat taas näitä ansoja

        Ei elämä aina niin helposti käy, mutta mainittavia syitä ovat varmasti nekin, että pidän itseäni vanhemmista, maskuliinisista naisista. Yllättävän moni siihen kuvaukseen menevä ei ole yhtä kiinnostunut parikymppisistä tai sitten sellaiset on vain menneet itseltäni ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei elämä aina niin helposti käy, mutta mainittavia syitä ovat varmasti nekin, että pidän itseäni vanhemmista, maskuliinisista naisista. Yllättävän moni siihen kuvaukseen menevä ei ole yhtä kiinnostunut parikymppisistä tai sitten sellaiset on vain menneet itseltäni ohi.

        Mainittu syysi on varmasti hidasteista pienin.
        Jokaisella on eri näkemyksensä elämään ja arvonsa mitkä eivät kohtaa kauhean monen kanssa. Otetaan hyvin pienenä esimerkkinä tupakoiminen. Näen sen terveyden lisäksi myös asenteellisena ongelmana. Yksi yllättävän isoista esteistä tutustua ihmisiin, koska moni nainen tupakoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainittu syysi on varmasti hidasteista pienin.
        Jokaisella on eri näkemyksensä elämään ja arvonsa mitkä eivät kohtaa kauhean monen kanssa. Otetaan hyvin pienenä esimerkkinä tupakoiminen. Näen sen terveyden lisäksi myös asenteellisena ongelmana. Yksi yllättävän isoista esteistä tutustua ihmisiin, koska moni nainen tupakoi.

        En ainakaan itse koe, että omissa arvoissani tai elämäntavoissani olisi mitään tupakointia tai sitä vastaavaa selvää asiaa, joka menisi täysin ristiin jonkun muun tapojen kanssa. Varmaan ne todella heterot piirit joissa enimmäkseen liikun iso syy sille, miksi minä ja kesämekkoni vietämme tätäkin kesää sinkkuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ainakaan itse koe, että omissa arvoissani tai elämäntavoissani olisi mitään tupakointia tai sitä vastaavaa selvää asiaa, joka menisi täysin ristiin jonkun muun tapojen kanssa. Varmaan ne todella heterot piirit joissa enimmäkseen liikun iso syy sille, miksi minä ja kesämekkoni vietämme tätäkin kesää sinkkuna.

        Missä päin viiletät kesämekkoinesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin viiletät kesämekkoinesi?

        Etelä-Suomessa helma hulmuaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei elämä aina niin helposti käy, mutta mainittavia syitä ovat varmasti nekin, että pidän itseäni vanhemmista, maskuliinisista naisista. Yllättävän moni siihen kuvaukseen menevä ei ole yhtä kiinnostunut parikymppisistä tai sitten sellaiset on vain menneet itseltäni ohi.

        Onko 40 liian vanha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 40 liian vanha?

        Ei yhtään! Kun vanhemmista naisista puhun, niin 40 ja siitä ylös osuu juuri siihen. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään! Kun vanhemmista naisista puhun, niin 40 ja siitä ylös osuu juuri siihen. 😉

        Toivottavasti tulet löytämään juuri sellaisen mikä sopii sinulle.


    • Anonyymi

      Harvassa taitaa olla suhteissa noi liian suuret ikäerot ja ainakin mun ystäväpiirissä monet haluaa sen oman ikäisen puoliskon. Jos mummo fetissi tai haluaa äiti hahmon, niin mikäs siinä.

      • Anonyymi

        Sen varaan ei kannata laskea että kantrihelenat olis kovaakin huutoa nuorempien naisten keskuudessa. Kiitos järjen ääni.


      • Anonyymi

        Niin, onhan heteroiölakin vähemmistönä nämä suuren ikäeron uhteet mutta silti niitä on. Homo- ja lesbosuhteissa vähän yleisempää, eh siksi kun ei ole sitä ennakkoasetelmaa että naisen "kuuluu" olla nuorempi. Homo/lesbo suhteessa on ihan sama kumpi on se nuorempi osapuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen varaan ei kannata laskea että kantrihelenat olis kovaakin huutoa nuorempien naisten keskuudessa. Kiitos järjen ääni.

        Juu eivät todellakaan ole ja eikö yhtään ole mitään realismin häivääkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen varaan ei kannata laskea että kantrihelenat olis kovaakin huutoa nuorempien naisten keskuudessa. Kiitos järjen ääni.

        On, kunhan on talous kunnossa. 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, kunhan on talous kunnossa. 😏

        Ei voi sanoa kuin hekoheko. Tyhmät ja ahneet bimbot ehkä, mua kiinnostaa muut asiat naisessa kuin lompakolla pullistelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi sanoa kuin hekoheko. Tyhmät ja ahneet bimbot ehkä, mua kiinnostaa muut asiat naisessa kuin lompakolla pullistelu.

        Tyhmä ja ahne bimbo kuulostaa oikeastaan aika kiihottavalta, voisin tilata tänne yhden kappaleen.


    • Anonyymi

      Kumpi tulevaisuusnäkymä on valoisampi nuorelle naiselle?
      Hynttyyt yhteen mummon kanssa vain tulet syödyksi lemmikkikissojesi toimesta.
      Valintani on selvä.

    • Anonyymi

      Kyllä nuoren ihmisen tulevaisuus on valoisampi oman ikäisen kumppanin kanssa, kuin vanhenevan ikälopun kanssa. Jättäkää mummot nuoret rauhaan ja ajatelkaa jo järjellä asioita.

      • Anonyymi

        Jotenkin niin väsynyttä kun annetaan muille ohjeita miten kannattaa elää tai valita kumppaninsa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin niin väsynyttä kun annetaan muille ohjeita miten kannattaa elää tai valita kumppaninsa..

        Eletään toistaiseksi kohtalaisen vapaassa maassa jossa on tosiaan sananvapaus, erilaisia kannaottoja ja mielipiteitä. Keskustelun tulis olla sallittua mistä vain, oman elämän valinnat kukin toivottavasti tekee omalla päällään. Eikä muiden odotusten mukaan.


    • Anonyymi

      Miksi olisi oletus että jollain täytyisi olla lapsen tarve, toisella isompi lompakko tai jotain ikärasismia.. kyllä vaan ihmettelen .
      Kaunis on elämä kun osaa nähdä sitä myös toisissa. Annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan. Miksi käydä arvokeskustelua jolla saatat vaikuttaa mahdollisesti omaan tulevaan ihastumiseen rajaamiseen ja rajoittamiseen. Samoiten sanon vaan että ihmiset oppivat muitten mielipiteistä ainakin ne jotka jatkuvasti kaipaavat sitä ..
      Toisin se on meillä. Eivät kaikki kaipaa täältä palstoilta jatkuvaa mollaamista ja yleistä väheksyntää seurasta jonka oletus joukosta löytyy suomen paras ja ymmärtäväisin sekä keskustelutaitoisin sakki.. menkää hyvät ihmiset aurinkoon ja paljain jaloin nurmikolle hetkeksi..😁

      • Anonyymi

        Se lukemisen ymmärtäminen?? Ap kysyi mielipidettä asiaan. Tämän palstan tarkoitus on tuoda esille omia mielipiteitä, sehän tämän tarkoitus on keskustella asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lukemisen ymmärtäminen?? Ap kysyi mielipidettä asiaan. Tämän palstan tarkoitus on tuoda esille omia mielipiteitä, sehän tämän tarkoitus on keskustella asioista.

        Aivan. Palstojen tarkoitus on nähdäkseni mm keskustella ja vaihtaa ajatuksia. Ikävä kyllä tänne ilmestyy aina rääväsuista sakkia jolla on pelkästään pari hokemaa joita paukuttaa jatkuvasti. Samat jutut toistuu.
        "Ikä on vain numeroita"
        "Antaa kaikkien kukkien kukkia"
        "Makuasioista ei voi kiistellä"
        Mielestäni nää kertoo vain että palstan lesbot ei osaa eikä halua keskustella oikein mistään.


    • Anonyymi

      Tämän jatkuvasti mummosta huutelevan kumppani on tainnut aikanaan lähteä jonkun mummon matkaan, kun on sen verran ärhäkän katkeran kuuloista tilitystä.

      • Anonyymi

        Pitäis olla todella elämäänsä kyllästynyt, jos lähtisi nuoren naisen luota vanhan naisen matkaan. Taitaa se ärsyttää, että kaikki nuoret eivät ole Pirkko Liisojen perään vaan oman ikäiset viriilit naiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis olla todella elämäänsä kyllästynyt, jos lähtisi nuoren naisen luota vanhan naisen matkaan. Taitaa se ärsyttää, että kaikki nuoret eivät ole Pirkko Liisojen perään vaan oman ikäiset viriilit naiset.

        Sieltähän se vastaus tulikin. ;)


    • Anonyymi

      Ihanaa kävellä samanikäisen nuoren tytön kanssa käsi kädessä, vanha nainen olis jo koominen näky. Mulla ei olis mitään puhuttavaa 55v naisen kanssa tai mitään muutakaan yhteistä, ulkonäöstä puhumattakaan. Monet nuoret etsii vielä itseään ja vanhempi nainen voi tuntua turvalliselta vaihtoehdolta, mutta vain vähän aikaa. Ikä vaan alkaa tulla jossain vaiheessa vastaan ja tämä on ihan fakta.

      • Anonyymi

        Kuulostat ihanalta ihmiseltä, olis kiva tutustua ! 🥰 Mä ajattelin just samoin, mut ihonväristä 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat ihanalta ihmiseltä, olis kiva tutustua ! 🥰 Mä ajattelin just samoin, mut ihonväristä 🥰

        Onpa mahtava juttu kun ihmiset löytää oman tasoistaan seuraa. Kuulostat rajoittuneelta.


      • Anonyymi

        Mä en ehkä ees haluais jutella henkilön kanssa joka määrittelee etukäteen iän perusteella onko puhuttavaa vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ehkä ees haluais jutella henkilön kanssa joka määrittelee etukäteen iän perusteella onko puhuttavaa vai ei.

        Aina vissiin puhuttavaa on, mutta löytyykö se henkinen yhteys. Olen keski-ikäinen ja työpaikallani on parikymppsiä naisia. Täytyy sanoa, että ollaan ihan eri leverillä juttujen perusteella ym eli aika vaikeeta olis saada mitään parisuhdetta aikaiseksi ja kyllähän nuo vielä aika kakaroita ovat.


      • Anonyymi

        Järkevää puhetta. Paras olis omaa ikäluokkaa oleva henkisesti kypsä kumppani, joka on riittävän itsenäinen. Kyllä keski-ikäiset flirttailee mulle kuin myös reilusti nuoremmat, mut en halua kumpaakaan riesaksi. Realismia päiväänne.:p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevää puhetta. Paras olis omaa ikäluokkaa oleva henkisesti kypsä kumppani, joka on riittävän itsenäinen. Kyllä keski-ikäiset flirttailee mulle kuin myös reilusti nuoremmat, mut en halua kumpaakaan riesaksi. Realismia päiväänne.:p

        Kovin sinkulta kuulostat, mistähän lie johtuisi? :p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina vissiin puhuttavaa on, mutta löytyykö se henkinen yhteys. Olen keski-ikäinen ja työpaikallani on parikymppsiä naisia. Täytyy sanoa, että ollaan ihan eri leverillä juttujen perusteella ym eli aika vaikeeta olis saada mitään parisuhdetta aikaiseksi ja kyllähän nuo vielä aika kakaroita ovat.

        Sehän ei tarkoita että jokaikisen esim parikymppisen kanssa se henkinen yhteys löytyy. Mutta voi löytyä se yksi.
        Samoin kuin he, jotka suosivat oman ikäisiä, niin tuskin ihan jokainen samanikäinen on potentiaalinen kumppaniehdokas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin sinkulta kuulostat, mistähän lie johtuisi? :p

        Valinnasta;) mukavaa loppuelämää sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän ei tarkoita että jokaikisen esim parikymppisen kanssa se henkinen yhteys löytyy. Mutta voi löytyä se yksi.
        Samoin kuin he, jotka suosivat oman ikäisiä, niin tuskin ihan jokainen samanikäinen on potentiaalinen kumppaniehdokas.

        Ei löydy yhtään parikymmpisistä.. Tietämys ja maailmankatsomus on ihan eri, kuin vanhemalla ihmisellä ja olis pidemmän päälle aika raskasta. Kyllähän noi isot ikäerot tulee tiensä päähän lopulta. Kun on itse 30v ja toinen 60v,niin tuskin on enää mitään yhteistä.
        Tai 50v ja 80v ihan täydellinen match.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy yhtään parikymmpisistä.. Tietämys ja maailmankatsomus on ihan eri, kuin vanhemalla ihmisellä ja olis pidemmän päälle aika raskasta. Kyllähän noi isot ikäerot tulee tiensä päähän lopulta. Kun on itse 30v ja toinen 60v,niin tuskin on enää mitään yhteistä.
        Tai 50v ja 80v ihan täydellinen match.

        Jokainen tyylillään, mutta itse näin viisikymppisenä en voisi kuvitellakaan suhdetta kahdeksankymppisen kanssa. Yleensäkin ikäeroa on liikaa, jos iän puolesta voisi olla tytär ja äiti, mielestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy yhtään parikymmpisistä.. Tietämys ja maailmankatsomus on ihan eri, kuin vanhemalla ihmisellä ja olis pidemmän päälle aika raskasta. Kyllähän noi isot ikäerot tulee tiensä päähän lopulta. Kun on itse 30v ja toinen 60v,niin tuskin on enää mitään yhteistä.
        Tai 50v ja 80v ihan täydellinen match.

        Aivan. Musta on aika epäilyttävää, ett jos jollekin keski-ikäiselle ei kelpais suurin piirtein oman ikäinen kumppani, vaan esim 20 vuotta nuorempia katsastetaan. Ehkä kyse onkin valtasuhteesta ja ett halutaan päästä jotenkin dominoimaan/alistamaan/pistämään ruotuun nuorempaa naista.😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Musta on aika epäilyttävää, ett jos jollekin keski-ikäiselle ei kelpais suurin piirtein oman ikäinen kumppani, vaan esim 20 vuotta nuorempia katsastetaan. Ehkä kyse onkin valtasuhteesta ja ett halutaan päästä jotenkin dominoimaan/alistamaan/pistämään ruotuun nuorempaa naista.😏

        Lisään, tai kyse on vai turvan hausta tai hyötysuhteesta, ei niinkään tasavertaisesta naisten välisestä rakkaussuhteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Musta on aika epäilyttävää, ett jos jollekin keski-ikäiselle ei kelpais suurin piirtein oman ikäinen kumppani, vaan esim 20 vuotta nuorempia katsastetaan. Ehkä kyse onkin valtasuhteesta ja ett halutaan päästä jotenkin dominoimaan/alistamaan/pistämään ruotuun nuorempaa naista.😏

        Tai se yksinkertainen syy jos niistä +30 naisista löytyy sille itsestään huolta pitävälle, keski-ikäiselle "henkisesti nuorekkaalle" +50 naiselle enemmän paremman näköisiä yksilöitä, joiden kanssa klikkaa hyvin. Kummallakin talous kunnossa ja tasavertainen, toisiaan kunnioittava asetelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai se yksinkertainen syy jos niistä 30 naisista löytyy sille itsestään huolta pitävälle, keski-ikäiselle "henkisesti nuorekkaalle" 50 naiselle enemmän paremman näköisiä yksilöitä, joiden kanssa klikkaa hyvin. Kummallakin talous kunnossa ja tasavertainen, toisiaan kunnioittava asetelma.

        No hakea saa kun on laillista. Itse en ole kiinnostunut, enkä näe 15-20 vuotta vanhempia naisia mitenkään seksikkäinä tai kiinnostavina. Henkisesti nuorekas ei riitä kuin tiettyyn rajaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Musta on aika epäilyttävää, ett jos jollekin keski-ikäiselle ei kelpais suurin piirtein oman ikäinen kumppani, vaan esim 20 vuotta nuorempia katsastetaan. Ehkä kyse onkin valtasuhteesta ja ett halutaan päästä jotenkin dominoimaan/alistamaan/pistämään ruotuun nuorempaa naista.😏

        No siitähän se siinä monesti onkin kyse. Kun molemmat tykkää, niin eihän se ole kuin ihanaa eloa. 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitähän se siinä monesti onkin kyse. Kun molemmat tykkää, niin eihän se ole kuin ihanaa eloa. 😏

        Jep no leikkiköön keskenään. Realiteetti on kuitenki ett se leikki loppuu kun toinen mummoutuu ja sehän tapahtuu kyllä. Pelkän seksuaalisuuden kemian vuoksi ei kiinnosta pariutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitähän se siinä monesti onkin kyse. Kun molemmat tykkää, niin eihän se ole kuin ihanaa eloa. 😏

        Ja kuinkahan moni näistä ihanista top/masc lesboista on muuten toksisesti maskuliinisia ja huonosti kohtelevia/tunnetaidottomia? Ei vaan mene läpi yliopistokoulutetulle naiselle ko.kohtelu.:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuinkahan moni näistä ihanista top/masc lesboista on muuten toksisesti maskuliinisia ja huonosti kohtelevia/tunnetaidottomia? Ei vaan mene läpi yliopistokoulutetulle naiselle ko.kohtelu.:D

        Millä lailla masc asiat liittyy äskeisiin? Vaikuttaa ihan eri aiheelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuinkahan moni näistä ihanista top/masc lesboista on muuten toksisesti maskuliinisia ja huonosti kohtelevia/tunnetaidottomia? Ei vaan mene läpi yliopistokoulutetulle naiselle ko.kohtelu.:D

        Missasitko tuon "kun molemmat tykkää" kohdan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep no leikkiköön keskenään. Realiteetti on kuitenki ett se leikki loppuu kun toinen mummoutuu ja sehän tapahtuu kyllä. Pelkän seksuaalisuuden kemian vuoksi ei kiinnosta pariutua.

        Nykyisin sekä fyysinen että henkinen vanheneminen on erilaista kuin se oli 50 vuotta sitten. Silloin tupakoitiin, juotiin ja elettiin työtä varten. Nyt ollaan enemmissä määrin aktiiviliikkuvia kasvissyöjiä ja kiinnostuneita kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Jos ulkoiset seikat on se tärkein tekijä, niin niitä varten vasta hoitokeinoja onkin. Ennen ei käytetty edes sitä ensimmäistä eli aurinkovoidetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin sekä fyysinen että henkinen vanheneminen on erilaista kuin se oli 50 vuotta sitten. Silloin tupakoitiin, juotiin ja elettiin työtä varten. Nyt ollaan enemmissä määrin aktiiviliikkuvia kasvissyöjiä ja kiinnostuneita kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Jos ulkoiset seikat on se tärkein tekijä, niin niitä varten vasta hoitokeinoja onkin. Ennen ei käytetty edes sitä ensimmäistä eli aurinkovoidetta.

        Ihan sama vaikka söisit ituja tai otat botoxia naamaan, mutta ihminen vanhenee silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missasitko tuon "kun molemmat tykkää" kohdan?

        Se oli keskustelun syvennystä ja jatkoa, johon et uskaltanut tarttua;) En missannut viestistäsi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama vaikka söisit ituja tai otat botoxia naamaan, mutta ihminen vanhenee silti.

        Mitä vanheneminen siis tarkoittaa jos se ei merkittävissä määrin näy ulkoisesti eikä sisäisesti moneen vuosikymmeneen? Mitä ihmettä mummoutuminen edes tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli keskustelun syvennystä ja jatkoa, johon et uskaltanut tarttua;) En missannut viestistäsi mitään.

        Järjettömien olettamuksien tekeminen on jotain keskustelun syvennystä? Voin antaa yhtä fiksun vastauksen: kuinkahan moni näistä ihanista bottom/femme lesboista on mieleltään yhtä heiveröisiä kuin ulkoisesti? ...Saatko kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vanheneminen siis tarkoittaa jos se ei merkittävissä määrin näy ulkoisesti eikä sisäisesti moneen vuosikymmeneen? Mitä ihmettä mummoutuminen edes tarkoittaa?

        Missä olit biologian tunnilla?? Tottakait ikääntyminen vaikuttaa moneen asiaan sisäisesti ja ulkoisesti vaikka itselles valehtelisit muuta. Kyllähän 60v alkaa jo olemaan mummelin näköinen, eikä siinä ole mitään pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä olit biologian tunnilla?? Tottakait ikääntyminen vaikuttaa moneen asiaan sisäisesti ja ulkoisesti vaikka itselles valehtelisit muuta. Kyllähän 60v alkaa jo olemaan mummelin näköinen, eikä siinä ole mitään pahaa.

        "merkittävissä määrin"... Eli kun ennen jo 60-vuotias on näyttänyt siltä miltä 80-vuotiaat näyttävät nyt, ei se ole enää nykyään niin, koska nuorekkuuttaan voi viedä monin eri keinoin paljon pidemmälle. Kuulostaa jotenkin huvittavan epäkypsältä ajatukselta valita puoliso sen mukaan, miltä hän olettaen tulee näyttämään 20-30 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "merkittävissä määrin"... Eli kun ennen jo 60-vuotias on näyttänyt siltä miltä 80-vuotiaat näyttävät nyt, ei se ole enää nykyään niin, koska nuorekkuuttaan voi viedä monin eri keinoin paljon pidemmälle. Kuulostaa jotenkin huvittavan epäkypsältä ajatukselta valita puoliso sen mukaan, miltä hän olettaen tulee näyttämään 20-30 vuoden päästä.

        Sekaantuakseni tähän, itse en halua merkittävää ikäeroa, yli 10v, myöskään siksi koska aika kuluu vääjäämättä, eikä innosta heti ryhtyä omaishoitajaksi tai jäädä leskeksi. Sen lisäksi, että tuntuu pervolta joku 20v ikäero mihin suuntaan tahansa. Ei tunnu luonnolliselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekaantuakseni tähän, itse en halua merkittävää ikäeroa, yli 10v, myöskään siksi koska aika kuluu vääjäämättä, eikä innosta heti ryhtyä omaishoitajaksi tai jäädä leskeksi. Sen lisäksi, että tuntuu pervolta joku 20v ikäero mihin suuntaan tahansa. Ei tunnu luonnolliselta.

        Tässä iässä 13 vuoden ero alaspäin alkaa olla aika maksimi. Ylöspäin mennessä maksimi sitten jo siinä 2-3 vuotta.
        Jos jollain pareilla toimii suuri ikäero, mikäpä siinä, kunhan kaikki on suostuvaisia aikuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekaantuakseni tähän, itse en halua merkittävää ikäeroa, yli 10v, myöskään siksi koska aika kuluu vääjäämättä, eikä innosta heti ryhtyä omaishoitajaksi tai jäädä leskeksi. Sen lisäksi, että tuntuu pervolta joku 20v ikäero mihin suuntaan tahansa. Ei tunnu luonnolliselta.

        Onko se joku automaatio, että vanhempi ihminen sairastuu tai kuolee ennen nuorempaa? Ehkä niin on jossakin paratiisissa. Pervon tai luonnottoman tuntuisesta nyt voi puhua vaikka jo kahden naisen välisestä suhteesta, että siltä tuollaisen sanominen kuulostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "merkittävissä määrin"... Eli kun ennen jo 60-vuotias on näyttänyt siltä miltä 80-vuotiaat näyttävät nyt, ei se ole enää nykyään niin, koska nuorekkuuttaan voi viedä monin eri keinoin paljon pidemmälle. Kuulostaa jotenkin huvittavan epäkypsältä ajatukselta valita puoliso sen mukaan, miltä hän olettaen tulee näyttämään 20-30 vuoden päästä.

        Toki nykyään voi tehdä paljon ulkonäkönsä eteen vaikka mitä, mutta kroppa muuttuu iän myötä. En usko että 40v kiinnostuisi 70v romanttisessa mielessä eli jossain vaiheessa iällä on merkitystä ja naivia uskoa jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki nykyään voi tehdä paljon ulkonäkönsä eteen vaikka mitä, mutta kroppa muuttuu iän myötä. En usko että 40v kiinnostuisi 70v romanttisessa mielessä eli jossain vaiheessa iällä on merkitystä ja naivia uskoa jotain muuta.

        Suunnittelevatko ihmiset elämäänsä muiltakin osin 20-30 vuotta etukäteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnittelevatko ihmiset elämäänsä muiltakin osin 20-30 vuotta etukäteen?

        En suunnittele näin pitkälle asioita, mutta sillä periaatteella otan kumppanin, että mahdollisesti ollaan loppuelämä yhdessä ja siksi, se lähellä omaa ikää on paras ja järkevin vaihtoehto👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suunnittele näin pitkälle asioita, mutta sillä periaatteella otan kumppanin, että mahdollisesti ollaan loppuelämä yhdessä ja siksi, se lähellä omaa ikää on paras ja järkevin vaihtoehto👍

        Kukin tyylillään. Omaan korvaani tuo kuulostaa epärealistiselta ajatella valitsevansa järjen kautta itselleen ihmisen loppuelämäksi, kun rakkaus taas ei toimi lainkaan järjen kautta ja rakkautta se loppuelämän liitto vähän taitaa vaatia. Ei voi muuta kuin onnea toivotella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin tyylillään. Omaan korvaani tuo kuulostaa epärealistiselta ajatella valitsevansa järjen kautta itselleen ihmisen loppuelämäksi, kun rakkaus taas ei toimi lainkaan järjen kautta ja rakkautta se loppuelämän liitto vähän taitaa vaatia. Ei voi muuta kuin onnea toivotella.

        Ei ollenkaan epärealistista, koska olen löytänyt oman ikäisen kumppanin. En voisi seurustella, jos kumppani voisi olla iän puolesta vaikka tyttäreni tai kohta eläkeikää lähestyvä mummeli. Et tainnut ymmärtää asian pointtia, että en järjen kautta ole hakenut kumppania vaan rakkauden ja niitähän löytyy oman ikäisistäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan epärealistista, koska olen löytänyt oman ikäisen kumppanin. En voisi seurustella, jos kumppani voisi olla iän puolesta vaikka tyttäreni tai kohta eläkeikää lähestyvä mummeli. Et tainnut ymmärtää asian pointtia, että en järjen kautta ole hakenut kumppania vaan rakkauden ja niitähän löytyy oman ikäisistäkin.

        Kai olet käyttänyt kumppanisi kattavan terveystarkastuksen läpi ennen häneen rakastumista, jotta tiedät ettei siellä vaan muhi mikään yllätys, mikä saattaisi vaikuttaa elinikään epäsuotuisasti, koska kumppani on kuitenkin elinikäinen sijoitus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai olet käyttänyt kumppanisi kattavan terveystarkastuksen läpi ennen häneen rakastumista, jotta tiedät ettei siellä vaan muhi mikään yllätys, mikä saattaisi vaikuttaa elinikään epäsuotuisasti, koska kumppani on kuitenkin elinikäinen sijoitus?

        Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista:D

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Osui ja uppos, kun noin iköerot ottaa koville. Lähellä omaa ikää oleva kumppani best ja thats"it.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osui ja uppos, kun noin iköerot ottaa koville. Lähellä omaa ikää oleva kumppani best ja thats"it.

        Ei tämä avarakatseisuus kuitenkaan taida olla se, joka tässä muka koville ottaa. En tiedä miksi luulet ahdasmielisyyden ja kapeakatseisuuden olevan joku tavoiteltava asia, mutta itselleni se ei sitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan epärealistista, koska olen löytänyt oman ikäisen kumppanin. En voisi seurustella, jos kumppani voisi olla iän puolesta vaikka tyttäreni tai kohta eläkeikää lähestyvä mummeli. Et tainnut ymmärtää asian pointtia, että en järjen kautta ole hakenut kumppania vaan rakkauden ja niitähän löytyy oman ikäisistäkin.

        Varmaan moni ajattelee noin ennen kuin sattuu kohtaamaan henkilön isolla ikäerolla, joka vie jalat alta.
        Harvoin kukaan varmaan asiakseen metsästää itseään 20-30 vuotta vanhempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä avarakatseisuus kuitenkaan taida olla se, joka tässä muka koville ottaa. En tiedä miksi luulet ahdasmielisyyden ja kapeakatseisuuden olevan joku tavoiteltava asia, mutta itselleni se ei sitä ole.

        Jos joku haluaa kumppanikseen lähellä omaa ikää olevan, eikä vuosikymmeniä ikäeroa, niin ei se ole kapeakatseisuutta. Lottovoitto saada oman ikäinen rakas❤️


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe