Seurakunnan lehdet

Anonyymi-ap

Jaetaanko muualla päin ev lut kirkkoon kuulumattomien postilaatikkoon/luukkuun seurakunnan lehtiä vai ainoastaan seurakuntaan kuuluville ?

Ärsyttää kun täällä keskemmällä Suomea kaupungin seurakunnan lehtiä jaetaan mainosten mukana eikä valituksista huolimatta lopeteta ja ainoa miten pääsisi eroon on kieltää mainokset ja ilmaisjakelut. Mielestäni tämä on väärin ja ainakin täällä ev lut seurakunta on ainoa uskontokunta joka julkaisuja väkisin tuputtaa kaikille.

19

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mulle tippuu postilaatikkoon melkoinen määrä mainoksia , joita en todellakaan toivo.
      jos ottaisin "herneen nenään" niistäkin , niin valituksia sais tehdä "itään ja länteen"

      • Anonyymi

        Et kuitenkaan osannut kysymykseen vastata....


    • Anonyymi

      Laita siihen laatikkoon tai luukkuun näkyvästi teksti suomeksi ja englanniksi missä kyseinen julkaisu kielletään. Kirkon lehdet ovat mainoksia, joten jos ei ole mainoskieltoa, niin jakajat on ohjeistettu jakamaan ne.

      • Anonyymi

        Ei auta......pitäisi kieltää kaikki mainokset ja ilmaisjakelut, mutta silloin jäisi saamatta ne ilmaisjakelut mitkä nimenomaan haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta......pitäisi kieltää kaikki mainokset ja ilmaisjakelut, mutta silloin jäisi saamatta ne ilmaisjakelut mitkä nimenomaan haluan.

        Meillä kyllä toimii, ellei mainokset ole niputettuna. Kirkonseutu tulee meille erillisenä lauantai aamuisin, minulle tulee kun ei ole kieltoa, mutta naapurin ovessa lukee: ei kirkonseutua, niin hänelle ei tule, mutta muut mainokset hän saa.

        Eikö se ole aika pieni vaiva se silloin tällöin tulevan kirkollisen lehden laitto suoraan paperinkeräyskassiin, jos kuitenkin saat mieleisiäsi julkaisuja ilmaiseksi?

        Tuskin monellekaan ihmiselle on koko mainosnipun sisältö kiinnostava, itsekin luen yleensä vain tokmannin ja k-supermarketin tarjoukset, muut menee paperinkeräykseen, enkä koe sitä mitenkään ärsyttäväksi, jokaiselle jotakin, kaikkia ei voi miellyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta......pitäisi kieltää kaikki mainokset ja ilmaisjakelut, mutta silloin jäisi saamatta ne ilmaisjakelut mitkä nimenomaan haluan.

        Niin tietenkin pitäisi. KYllä sinun täytyy itse tehdä valita kotonasi, ei ole jakajan tehtävä se.


    • Anonyymi

      Ei tule meilläpäin kenellekään ilmaisia seurakuntauutisia. Minulle tulee tilatut kotimaa ja lähetyslehti, ei minkäänlaista seurakunnan ilmaislehteä. Ruotsinkielisille kirkkoon kuuluville tulee ohut painos, jossa on lähinnä kirkolliset ilmoitukset. Suomenkielisten srk-ilmoitukset ovat paikallisessa kuntalaisten lehdessä, sen maksaa kunta.
      Teillä on varakas seurakunta jos on varaa laittaa kaikille seurakunnan ilmaislehti.

    • Anonyymi

      Eipä ole seurakunnan lehtiä tullut. Kaikennäköistä muuta turhanpäiväistä mainoslehteä tulee, mutta enpä noista jaksa kiukustua, saapahan niiden kantamisesta joku jotain palkan tapaistakin. Samalla vaivalla niitä kerran kuussa kauppareissulla vien molokin kitaan kuin pahvit, muovit ym.

      entinenmiäs

    • Nyt kun mietin, niin aina joskus, aika harvoin tosin, on postilaatikossani ollut joku, ei sitä nyt oikein voi lehdeksi sanoa, missä on yläkulmassa tämän meidän kylän kirkon kuva. En kuulu seurakuntaan, niin varmaan kaikille sen jakavat ilman nimeä.
      Jotain kirkon ilmoitusluontoisia tapahtumia siinä lienee.

      En ole mitenkään häiritsevänä sitä pitänyt, kun paljon muitakin mainoksia, jotka menee suoraan paperikeräykseen. Kiinnostaa lähinnä vain paikallislehdet ja näitten lähikauppojen mainokset, että mitä missäkin on milloinkin tarjouksessa.

    • Anonyymi

      "Ei mainoksia"

      Toimii ihan hyvin. Hyvin vähän kertyy roskapostia laatikkoon. Joskus pitserian mainoksia ja vaalien alla perussuomalisten propagandaa. Mutta ei kerry jätepaperiinkaan kannettavaa. Ruokakauppojen tarjoukset jne, ne näkee netistä, paikallisimaislehtien näköispainoksista ja kauppojen ilmoituksista.

      Mutta ju, uskispropagandasta. Ei mulle ole tullut sellaista seurakunnalta ollenkaan. Mainoslehdet maksaa rahaa, mä en maksa kirkollisveroja, ei ne meitsille mitään jaa. Pari poikkeusta ollut, scientologit ja jehovat. Niitten propagandaa tunki laatikkoon ennen mainoskiellon liimaamista laatikkoon. Nykyisin ei niitä tule,

      Kannattaa miettiä mainosten kieltämistä postilaatikkoon. Siinä ei käytännössä menetä yhtään mitään, mutta säästyy jätepaperin kantamiselta.

      =DW=

      • Anonyymi

        Meillä pelkkä mainoskielto ei auta, pitää kieltää myös ilmaisjakelut ja ilmaisjakeluissa on sellaisia mitkä haluan. Seurakunnan lehti tulee siis ilmaisjakeluna.


    • Anonyymi

      Ilmaispostissa on hyviäkin ilmoituksia. Esittely, jonka haluan käydä katsomassa, tarjoukset ja läänin uutislehti ja oman seudun paikallislehti. Monta uutista luen niistä, sellaista jolla on merkitystä ja joita ainakin voi käyttää keskustelunaiheina kööreissä.
      Paperi on myös tarpeen, aina sen verran jää parvekkeen ikkuna sateella auki että käy lattian kuivattamiseen ja moneen muuhun. Päälehti tulee minulle nettiversiona. Roskapussin pohjalle, varsinkin biojätteen, käärin aina paperia.
      Kun aikanaan tuli Posti-kuori, jonka sisällä on mainoksia. Siinä oli kysely, mitä pidät. Ystävä vastasi: Tosi hyvä, sen välissä saan viedä kaikki paperinkeräykseen. Hän sattui voittamaan elokuvalippuja.
      En siis millään haluaisi luopua ilmaislehdistä, seurakunnan lehti olisi vain yhtenä rikkana rokassa.

    • Anonyymi

      Jos täällä laittaa mainoskiellon, niin silloin ei saa myöskään joka kotiin jaettavaa paikallislehteä, ei vuosikalentereitakunnalta eikä yrittäjiltä, ei aikuisopiston vuosiopasta, ei alueopasta, ei teatteriopasta,ei karttaa ulkoilureiteistä eikä matkailuopasta, näin joitain mainitakseni.

      • Anonyymi

        Näin se menee meilläkin ja tuo seurakunnan Henki ja elämä- lehti on niitä ilmaisjakeluja jotka pitää kaikki kieltää jos sitä ei halua. Täällä on ainut uskontokunta on ev lut seurakunta joka tuota pakkosyöttöä harrastaa. Luulisi tulevan halvemmaksi lähettää se lehti vain seurakuntalaisille eikä kaikkiin talouksiin. Minkään muun uskontokunnan julkaisuja ei postilaatikkoon tule vaikka mitään kieltoja ei ole. Olen kuullut että useat kirkkoon kuulumattomat on antanut palautetta seurakunnalle, mutta eivät ota kuuleviin korviinsa ja tuputus jatkuu edelleen. Olenkin miettinyt että tehoaisiko jos keräisin jatkossa kassiin ja kävisin viskaamassa kirkon rappusille saatteen kera. Tähän asti olen tuupannut sekajätteeseen poltettavaksi, se on niille ollut mielestäni oikea osoite ja olen sen myös palautteeseen seurakunnalle laittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee meilläkin ja tuo seurakunnan Henki ja elämä- lehti on niitä ilmaisjakeluja jotka pitää kaikki kieltää jos sitä ei halua. Täällä on ainut uskontokunta on ev lut seurakunta joka tuota pakkosyöttöä harrastaa. Luulisi tulevan halvemmaksi lähettää se lehti vain seurakuntalaisille eikä kaikkiin talouksiin. Minkään muun uskontokunnan julkaisuja ei postilaatikkoon tule vaikka mitään kieltoja ei ole. Olen kuullut että useat kirkkoon kuulumattomat on antanut palautetta seurakunnalle, mutta eivät ota kuuleviin korviinsa ja tuputus jatkuu edelleen. Olenkin miettinyt että tehoaisiko jos keräisin jatkossa kassiin ja kävisin viskaamassa kirkon rappusille saatteen kera. Tähän asti olen tuupannut sekajätteeseen poltettavaksi, se on niille ollut mielestäni oikea osoite ja olen sen myös palautteeseen seurakunnalle laittanut.

        Meikäläiselle tulee monta sellaista mainosta joista en välitä, ne laitan ilman sen kummempaa tuntemusta suoraan paperinkeräys kassiin, luen vain ne jotka kiinnostaa. Miksi antaisin jonkun itselleni turhan julkaisun häiritä itseäni?

        Osoitteellisen postin lähettäminen on moninkertaisesti kalliimpaa kuin suorajakelu.


    • Anonyymi

      Meillä ei jaeta.En kuulu kirkkoon mutta otan aina Kirkko ja Kaupunki lehden ilmaisiksi esim. Alepan tai Citymarketin aulasta lehti telineestä. Missä on muitakin alueen ilmaisjakelu lehtiä.Pääset lehdestä vain eroon kun laitat postilukuusi lapun: Ei Kiitos Mainoksia.

    • Anonyymi

      Ärsyttämättömintä on välinpitämättömyys. Se kun kulkee käsi kädessä siinä ihmisessään. Hanki siis hieman parempaa luettavaa.

      • Anonyymi

        Niin teenkin koska tuo seurakunnan lehti ei todellakaan ole sitä parempaa luettavaa, siksi se joutaakin aina poltettaviin sekajätteisiin roskapostina.


    • Anonyymi

      Jaetaan kaikille; meillä tulee kaupunkilehden mukana ja jos kieltää mainokset, kieltää samalla myös ilmaisjakelun - tässä ei liene mitään epäselvää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      382
      1463
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe