Yksinäinen onnellinen

Anonyymi-ap

Takana on 30v kestänyt parisuhde, jonka loppuvaiheilla olin muutaman vuoden ajan ahdistunut ja suunnitellut irtiottoa kaikesta. En mene yksityiskohtiin enempää, koska en halua enää velloa noissa ikävissä jutuissa. Vuosi meni eron jälkeen sumussa, itseään kasatessa ja suruun syödessä.

Sitten alkoi nousukausi, jonka aikana olen keskittynyt vain itseeni: terveyteeni, kuntooni ja itseni ehostamiseen. Aiemman elämäni olen elänyt lähes yksinomaan muille, muiden ehdoilla. Kuntoni on noussut kohisten, paino lähestyy normaalia ja hehkun ulkoisesti. Se on kiinnittänyt myös miesten huomion mistä olen tietenkin otettu, mutta en ole kiinnostunut parisuhteesta, ainakaan vielä. Voi olla myös, etten enää koskaan. Miksi?

Vastuunkantoa en ole pelännyt koskaan. En tarvitse arjen pakollisten kuvioiden pyörittämiseen muiden apua. Menen ja tulen milloin haluan. En noudata tai tee itselleni orjallisia aikatauluja vapaa-ajalla. Huolehdin vain omista asioistani ja siivoan vain omat jälkeni. Minusta on kuoriutunut vihdoin oman tahdon omaava ja itsekäs! Olen vapaa kuin taivaan lintunen ja ensimmäistä kertaa elämässäni onnellinen.

Olisi ihan kiva halia jotakuta, mutta selviän ilmankin. Koska en ole valmis sitoutumaan, en hae aktiivisesti kumppania. Se olisi väärin toista kohtaan. Olen ollut lapsesta saakka hieman introvertti ja voin olla itsekseni pitkiä aikoja. Silti olen sosiaalisesti lahjakas, etenkin pienemmissä porukoissa. Minulla ei ole parasta kaveria. En tarvitse sellaista. Sisarukseni ovat läheisiä.

Olen löytänyt taas seksuaalisuuteni ja oppinut tyydyttämään itseni. Tutkimusretki itseeni on onnistunut jopa niin hyvin, että olen saavuttanut kliimaksin pari kertaa niin voimakkaasti, että olen purskahtanut itkuun. "Itkisitkö onnesta, jos..." Tätä ei ole tapahtunut koskaan aiemmin. Aiemmin olen tyydyttänyt vain toisen tarpeet, enkä ole edes tajunnut etsiä tai tutkia omia tarpeitani, jotta olisin voinut opastaa asiassa.

Eläkää ihmiset tätä elämää nyt ja tässä! Jos olisin tiennyt mitä elämäni nyt on, olisin tehnyt ratkaisun jo aikoja sitten. Huonoon parisuhteeseen ei kannata jäädä. Se ei ole kummankaan osapuolen kannalta hyvä asia. Yksinolo ei ole häpeä. Se on vahvuus.

Kuulisin mielelläni kaltaisteni vahvojen kanssasisarusten tai -veljien kommentteja?

3

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli elämänkumppani yli 20vuotta, sitten tiemme erosivat. Nyt hän o kuollut, mutt muistonsa on rakas. Yhdessä eletyt vuodet ovat kauniina helminauhana mielessäni, pahoja tai ilkeitä asioita en halua muistella. Ne jotenkin tahraa sinänsä harmonista mielikuvaa hänestä.

Minä en myöskään ole ollut kiinnostunut kiinteästä, ainaYhdessä samassa paikassa suhteesta ennen, paitsi nyt sitten pikkasen kihelmöi ajatus Miehestä vieressäni, tätä loppuelämää jakamassa. Aikaisemmin ei puhettakaan, että olisin jostain miehestä niin kiinnostunut, että hänet elämääni haluisin vakituiseksi seuraksi. Minulle riitti oma elämäni.

Mutt nyt on sellainen tilanne, että haluaisinkin kokeilla, ottaa ensimmäisen askeleen ja lentää pilviin. Tosin en ole sitä askelta vielä ottanut, mutt hemmmmetisti hirmuisesti tekee mieleni.

Katsotaan kuinka Mummelin käyp =)

• Anonyymi

Yksin voi olla onnellinen. Itse olen ollut parisuhteessa 20 vuotta sitten. En ole kaivannut sellaista enää.

Silti olen valmis sitoutumaan; sitä en koe ongelmaksi. Mutta sitoutumiselle on ehtoja. En niitä tässä avaa, mutta olen luonteeltani superintrovertti. Voin olla kiinnostunut ihmisistä kyllä, mutta en tarvitse heitä mihinkään.

Olen periaatteessa tehnyt elämässä kaiken yksin ja ollut yksinyrittäjä pitkään. Tässä mielessä siis riippumaton muista. Se on minulle ollut luontaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7549
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1833
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1830
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      958
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      890
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      21
      709
    Aihe