Kotivälipalaa.

Hei kaikille rakkaille ja varsinkin sille lenkkitossuiselle viikottainsämpylöitä leipovalle tytölle, että olisipa mukava katsahtaa fotoo niistä sämpylöistä.

Ai niin tuli pyöräytettyä tuollaisia.

https://ibb.co/4NZbcG7

9

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En nyt ymmärrä mitä mukavaa on sämpylöiden katselussa, mutta ole hyvä.

      Viimeksi eilen tein siivutettavaan muotoon samalla simppelillä reseptillä taikinan kuin sämpylätkin https://ibb.co/KF3FMb1 pitkot voidellaan kananmunalla ja päälle ripotellaan puurohiutaleita.

      Eilen tein myös suolaisen kinkku-tomaatti-sienipiirakan https://ibb.co/vQ45hkr

      2010

      • Anonyymi

        Hieno ammattitason kuva tämä https://imgbb.com/KF3FMb1 Kympiltä, kiitos.
        Vaivasitko Kymppi taikinaa pitkään ja kohotitko hiivalla vai leivinjauheella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno ammattitason kuva tämä https://imgbb.com/KF3FMb1 Kympiltä, kiitos.
        Vaivasitko Kymppi taikinaa pitkään ja kohotitko hiivalla vai leivinjauheella?

        Kahteen kiloon jauhoja kolme pussia kuivahiivaa ja ruokasoodaa puoli desiä kahteen desiin hapanta maitotuotetta / piimää ja se sitten taikinan sekaan.

        Ripaus sokeria, suolaa, joskus chilikastiketta ja sipulimurskaa sekaan, joskus porkkanaraastetta, joskus siemeniä. Täysjyväviljaa jauhoina, yleensä kolmen viljan sekoitus.

        Vehnäinen kohoaisi vähemmälläkin hiivalla mutta pyrin jättämään sen minimiin jauhosekoituksessa. Taikinan sekoitus ensin puulastalla ja sitten käsin taikina palloksi.

        Teen taikinan veteen. Kuivahiivan kanssa on tärkeää että vesi on yli 42 astetta mutta alle 47 astetta. Tavallisen hiivan kanssa riittää vähempi.

        Kotitekoiset ei säily tuoreena kauaa, joten sen mitä ei puolen vuorokauden sisällä syödä, täytyy pakastaa tuoreena heti kun jäähtynyt.

        Kotitekoisissa on se etu että voit itse määrätä leivän maun. Joskus tehnyt reippaalla valkosipulilla myös.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahteen kiloon jauhoja kolme pussia kuivahiivaa ja ruokasoodaa puoli desiä kahteen desiin hapanta maitotuotetta / piimää ja se sitten taikinan sekaan.

        Ripaus sokeria, suolaa, joskus chilikastiketta ja sipulimurskaa sekaan, joskus porkkanaraastetta, joskus siemeniä. Täysjyväviljaa jauhoina, yleensä kolmen viljan sekoitus.

        Vehnäinen kohoaisi vähemmälläkin hiivalla mutta pyrin jättämään sen minimiin jauhosekoituksessa. Taikinan sekoitus ensin puulastalla ja sitten käsin taikina palloksi.

        Teen taikinan veteen. Kuivahiivan kanssa on tärkeää että vesi on yli 42 astetta mutta alle 47 astetta. Tavallisen hiivan kanssa riittää vähempi.

        Kotitekoiset ei säily tuoreena kauaa, joten sen mitä ei puolen vuorokauden sisällä syödä, täytyy pakastaa tuoreena heti kun jäähtynyt.

        Kotitekoisissa on se etu että voit itse määrätä leivän maun. Joskus tehnyt reippaalla valkosipulilla myös.

        2010

        Mainitaan nyt vielä että puoli litraa vettä per kilo jauhoja.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahteen kiloon jauhoja kolme pussia kuivahiivaa ja ruokasoodaa puoli desiä kahteen desiin hapanta maitotuotetta / piimää ja se sitten taikinan sekaan.

        Ripaus sokeria, suolaa, joskus chilikastiketta ja sipulimurskaa sekaan, joskus porkkanaraastetta, joskus siemeniä. Täysjyväviljaa jauhoina, yleensä kolmen viljan sekoitus.

        Vehnäinen kohoaisi vähemmälläkin hiivalla mutta pyrin jättämään sen minimiin jauhosekoituksessa. Taikinan sekoitus ensin puulastalla ja sitten käsin taikina palloksi.

        Teen taikinan veteen. Kuivahiivan kanssa on tärkeää että vesi on yli 42 astetta mutta alle 47 astetta. Tavallisen hiivan kanssa riittää vähempi.

        Kotitekoiset ei säily tuoreena kauaa, joten sen mitä ei puolen vuorokauden sisällä syödä, täytyy pakastaa tuoreena heti kun jäähtynyt.

        Kotitekoisissa on se etu että voit itse määrätä leivän maun. Joskus tehnyt reippaalla valkosipulilla myös.

        2010

        Okkei, kiitos Kymppi.
        Thaimaassa piimän tilalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa ok siis kermaviili on nyt piimää.

        Kympiltä kysyisin vielä, että missä muodossa ja miten käytätte vuohen juustoa? Sen valmistus taitaa vielä olla varsin harvinaista Thaimaassa.


    • Anonyymi

      Lidlin poistolaatikossa ollut näköjään kalapuikkoja.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe