Kestääkö Dometic-kompressorijääkaappi pakkasta?

Anonyymi-ap

Jos tuollaisen hiton kalliin vekottimen hankkii, niin voiko sen jättää talveksi veneeseen?

14

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Parempi kun ei jätä. Turha ottaa riskiä.

• Anonyymi

Ei siellä pitäisi olla mitään, mikä hajoaisi pakkasessa kunhan vettä ei ole jäänyt pohjalle tai koloihin. Lämpölaajeneminen tuskin hajottaa paikkoja laitteessa, joka on suunniteltu kestämään ainakin kuumuutta ja tärinää.

Kovalla pakkasella muovi on kuitenkin haurasta, joten kaapin kannattaa antaa olla paikallaan eikä turhaan liikutella sitä.

Jos paikassa on riski kondensoituvasta tai päälle tippuvasta vedestä, se voi kuitenkin rikkoa paikkoja.

• Anonyymi

Kyllä kestää

• Anonyymi

Kestänyt nyt 17 talvea. En ole ikinä kuullut, että jk roudataan talveksi kotiin.

• Anonyymi

Kyllä veneestä pitää purkaa talveksi kaikki, moottori, jääkaappi, lämminvesivaraaja, kaikki sähköllä toimiva, WC tietenkin kaikkineen, koska se jäätyy ja halkeaa, mieluiten myös läpiviennit ja tietenkin kaiku- ja lokianturit.

Kosketusnäytöt jäätyvät ja hajoavat pakkasessa.
      Edes lämpimässä hallissa veneen komponentit eivät välttämättä kestä jäätymättä.

Myös luukkujen tiivisteet olisi hyvä irrottaa ja viedä talveksi kuivaan huoneenlämpöön

• Anonyymi

Syyskuussa voi jo olla pakkasta yöllä, joten olen yleensä elokuun puolivälissä vienyt purjeet ja moottorin lämpimään. Tiivisteet pitäisi säilyttää +12 asteessa, paitsi merivesipumpun tiiviste +8 asteessa. Ne täytyy siis viedä heinäkuussa säilytysalan firmojen varavirtavarmistettuihin kaappeihin.

• Anonyymi

Varminta säilyttää vene lämpimässä hallissa ja nostaa se vesiltä hyvissä ajoin ennen yöpakkasia.

• Anonyymi

Yöpakkaset eivät haittaa, jos vesi on vielä reilusti plussalla.

• Anonyymi

Ei missään nimessä. Tästä syystä kaikki asuttavat veneet säilytetään talven ajan olohuoneissa, samoin kuin kesämökit.

• Anonyymi

Teilläkinkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teilläkinkö?

Kyllä minä säilytän kesämökin kotona tästä lähtien ympäri vuoden niin että se ei pääse jäätymään nyt kun on pakkasta tulossa koko kesäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä säilytän kesämökin kotona tästä lähtien ympäri vuoden niin että se ei pääse jäätymään nyt kun on pakkasta tulossa koko kesäksi.

Tuohan on kätevää. Mökille voi mennä aina, kun haluaa ja palata, kun hyttyset vtuttaa.

• Minulla ollut veneessä talvet ja vuosia 10, on toimut hyvin.
      Gullervo23

• Anonyymi

Minä olen myös jättänyt moottoriin huollot tekemättä monta vuotta! Hyvin on toiminut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3836
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      29
      3188
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      290
      3116
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      2020
    5. 252
      1813
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      8
      1717
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1398
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      80
      1365
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      42
      1159
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1123
    Aihe