maisemointikangas

ei läpäise vettä

Hei, tiedoksi...minulle neuvottiin puutarhamyymälässä istuttamaan perennat maisemointikankaan läpi,ettei rikkaruohot pääse ympärille. Näin tein, mutta ei vesi todellakaan mene kankaan läpi,ei ainakaan heti uuden kankaan, vaan valuu pitkin kangasta.
Mikähän tämä juttu oikein olikaan?
Taasko huijatuksi, ylimääräisin kustannuksin?

3

8493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelevä

Miksiköhän puutarhakaupassa neuvotaan noin? Eihän ne kasvi pääse koskaan kasvamaan isoiksi, jos ne kuristetaan kankaalla!! Istuta vahvoja perennoja ja tarpeeksi tiheään. Alussa joutuu kitkemään jonkin verran, mutta kun kasvit pääsevät kunnon kasvuun, niin samalla vähenee rikkaruohojenkin elintila.

Turha ylimääräinen lannoittaminen antaa myös lisäpotkua juolavehnälle, vuohenputkelle ja muulle sellaiselle, joten malttia lannoituksenkin kanssa!

Minä tein kotona uuden penkin siten, että ensin kaivoin reilusti vanhaa maata pois. Sitten laitoin kuopan pohjalle suodatinkankaan ja täytin montun puutarhamullalla. Sitä tiivistelin hieman ja istutin kamalan paljon kaikenlaista perennaa. Kunhan sitten lähtevät hyvään kasvuun, niin olisi tarkoitus, että itse pitäisivät pääasiallisen huolen kasvupaikkakilpailusta.

• poropeukalo

Itse olen täysin tumpelo puutarhahommissa, mutta minulle joku kertoi kyseisestä kankaasta että kangas laitetaan pohjalle ja multaa kankaan päälle,istutuskohtiin..tiedä häntä sitten?

• tiinaliina

Olen nähnyt ko kangasta käytettävän seka erittäin hyväksi tunnetulla taimitarhalla että Kuopiossa Valkeisen lammen rannan pensaiden ja myös PERENNOJEN alla. Perennat on istutettu kankaaseen tehtyjen reikien läpi ja näyttävät menestyvän erinomaisesti. Paikoitellen kangas on peitetty pyöreillä kivillä tai soralla. Kokonaisuutena lammen ympärys on tosi kaunis!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5259
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2159
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1584
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      95
      948
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      319
      913
    Aihe