Syveennyin tarkemmin miten eput soittaa instrumentteja

Anonyymi-ap

Niin huomasin, että vakuuttavaa on koko orkesterin toiminta eli martti laulaa vokaaleja eeppisesti ja hienolla venytyksellä ja soundilla ja pysyy vireessä ja rumpali joka osaa tehdä taitavia rytmivaihdoksia ja kitaristit ja bassokitaristi hoitaa tonttinsa myös vahavasti. Ja sitten mitä tulee musaan niin onhan se hyvää ja eniten diggaan eppujen kolmen ensimmäisen studiolevyn biiseistä.

4

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sepä kiva MRJuha82

      • Anonyymi

        Juu arvasit oikein. Olen Mrjuha82 ja oon käyttänyt somessa myös nimimerkkejä Juha82, Steelesman10 ja Jupiter1000. Ja joskus käytin täällä suomikeskustelu24 sivustolla useita eri hassunoloisia nimimerkkejä(en siis ollut luonut käyttäjätunnusnimimerkkejä tänne sillä en ole ollunna koskaan rekisteröityneenä tällä sivustolla kun tällä sivulla voi myös halutessaan rekisteröityä mutta silloin aiemmin kun täällä ihmiset kirjotteli niin me pystyimme kirjottamaan nimimerkin ja nyt kun kirjottaa tekstiä niin jokaisella tulee anonyymi nimen alla tuo postaus joka kerta) kuten esim näkymätön mies, karkuunjuoksija, mysteerimies, kaksosetluonne82(kaksoset luonne on semmonen joka horoskooppitieteessä todetaan sellaisena jonka luonteen kuvaan kuuluu ihan kaikki eri luonteenpiirteet joten pitkälti tämän seikan takia oon vitsaillut usein ettei mulla ole luonnetta &identiteettiä) , nimetön, salaperäinen jussi, dangerous punkero& kookos eminorkko&kamandiiduli& kinkkis konkkis&halli haapukka&hiivapylly.

        Ja musiikista semmosta tiedotetta että kuuntelen kaikenlaista musaa. Menee oopperat, menee punk, menee tanssi-iskelmä, menee metallimusa, ihan kaikki, progerock, shoegaze(erikoisempi musagenrelaji), ambient pop, onhan niitä todella erikoisia musagenrelajeja joihin törmännyt tuolla www.rateyourmusic.com sivulla jossa on niin välillä erikoisia musagenrelajeja etten oikein hahmota niitä. Laskeskelin tossa eräänä päivänä että mulla on yhteensä 1560 musaostosta yhteensä (suurin osa cd levyjä ja myös iso määrä c kasetteja).

        Kansalaisuudella ei mitään väliä kun ostan musaa sillä voin ostaa huoletta vaikkapa japanilaista musaa tai ruotsalaista musaa tai vaikkapa afrikkalaista instrumentaalista rumputaidemusaa.

        Eikä sukupuolella väliä kun ostan musaa.


      • Anonyymi

        jokaikinen iikka joka soittanu epuissa, on taidokas muusikko kuten muun muassa edesmennyt basisti (nimeä en muista nyt pahus!) ja esim basisteista nostan esille nevalaisen joka on jotenkin omaa luokkaansa ja kitaristeista ehkä eniten nappaa pantse syrjä ja rumpali aku syrjä ihan virtuoosi kuten laulaja martti Syrjä. Jotenki vuan tuntuu että kasarin lähellä puoliväliä yhtye meni tylsempään suuntaan vaikka myönnän toki että kuuntelukelpoista musaa ovat aina tehneet mutta en nyt kovin suurina annosmäärinä pysty kuunteleen tiettyjä eppu-biisejä eli sanoisin että joskus about siinä vuonna 84 rupisia riimejä studiolevyn aikoihin alkoi touhu mennä puuduttavampaan suuntaan mutta tämä on siis pieni kritiikki ainoastaan koska pystyn toki kuunteleen ihan mitä tahansa eppujen eri aikakauden musaa. Onhan mulla hyllyssäni esim semmonen aika harvinainen eppu normaali levy kuin studio etana vuosimallia 1993 eli levy puserrettiin purkista ulos vuonna 1993 ja levy sai paljon moitteita musakriitikoilta eikä suomen kansakaan kovin suopeasti siihen tainnu suhtautua eli levystä muodostui pettymys mutta minulle tuo on yksi eppujen parhaimmista eppujen myöhemmistä levyistä vaikka huomaan kyllä tuota levyä kuunnellessa että väsymys kuuluu levyn kappaleissa joista pahimpana esimerkkinä kappale elossa taas. Levyllä on hieno yksityyiskohta kansikuvataiteessa jossa jokaisella bändin jäsenellä on iso parta. Levyä bändijäsenet kuvasivat että oli raskas prosessi tehdä se.

        Epuilla on huippulauluja, ja myös keskinkertaisia lauluja ja on myös huonoja lauluja. Kai jokaisella musantekijällä on myös huonoja lauluja, ettei koko ajan toi touhu voi olla yhtä juhlaa sillä jokaisen uralle tulee se hetki tai hetkiä jolloin ei mene niin hyvin. Se on ihan normaalia ja inhimillistä. Ei kukaan voi olla täydellinen.

        Itse en arvioi musiikkia levyn myynnin kautta. Mut toki on sekin yksi mittari miten voijaan arvioida musiikkia. Eli jos mitataan puhtaissa myyntiluvuissa niin esim semmonen bändi kuin Queen (englantilainen yhtye) on yksi kautta aikain parhaimmista,mutta kun musaa voi arvioida myös sillä toisella tavalla eli ei arvioikaan myyntilukujen kautta.

        Loppupelissä kyse on kuitenkin hyvin paljon makuasioista. Siitä mistä erkki tykkää paljon niin Niina ei tykkää erkin musasta ollenkaan.

        Eikä mikään tietty musagenre tee musasta kai parempaa vai tekeekö sinusta? Mä kai joskus sanoin että progemusa, jazz ja klassinen on automaattisesti kovemman tason musaa, mut emmä nyt oikein tiedä kannattaako noin sannoo vai kannattaakko?

        On se toki totta että esim jazz ja klassinen musa on haastavampaa musaa soittaa mikä vaatii soittajalta enempi ammattitaitoa eli tossa mielessä ne on edellä esim punkrokki musalajia.


    • Anonyymi

      Eput ovat paskoja. En pidä yhtään. Ne ovat ilmakitaroita soittava metsureita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe