Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuvat paljastavat kuolonkolarin karut jäljet Orimattilassa

Anonyymi-ap

Syyttäjä vaatii nuorelle miehelle vankeusrangaistusta. Syyttäjä vaatii hänelle 3–4 kuukauden ehdollista vankeusrangaistusta kuolemantuottamuksesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009633598.html

29

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos nuorukainen ei olisi ajanut kovaa ylinopeutta, niin mahdollisesti hänen kuljettamansa auton olisi ehtinyt pysäyttää ennen törmäystä tai ainakin törmäys ei olisi ollut niin rajua ja tuhoisa. Mitä me opimme tästä? Aina pitää varautua siihen, että vastapuoli tekee virheen, mikä tässä tapauksessa olisi ollut ennakoivalla ajotavalla mahdollista välttää. Tietenkin päälle ajaja tässä tapauksessa koetti puolustella tekoaan esittämälla ajaneensa vain lievää ylinopeutta, mutta seuraukset ja jälki antavat nopeudesta toisen kuvan.

      • Anonyymi

        Nuorukainenhan ajoi vain lievää ylinopeutta jonka osuus onnettomuuteen oli varsin vähäinen.
        Tuo, että ajokyvyltään varsin pahoin heikentyneen ikäkuskin törttöilyyn voisi millään tavoin varautua tai ennakoida on toki hienoa teoriaa, jolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        Se mitä jälkiviisastelulla missäkin tapauksessa olisi ollut mahdollista välttää tai olla välttämättä, on sitä jälkijättöistä jeesustelua joka ei tapahtuneesta mitään muuta, ollen vain tyhjänpäiväistä spekulointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorukainenhan ajoi vain lievää ylinopeutta jonka osuus onnettomuuteen oli varsin vähäinen.
        Tuo, että ajokyvyltään varsin pahoin heikentyneen ikäkuskin törttöilyyn voisi millään tavoin varautua tai ennakoida on toki hienoa teoriaa, jolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        Se mitä jälkiviisastelulla missäkin tapauksessa olisi ollut mahdollista välttää tai olla välttämättä, on sitä jälkijättöistä jeesustelua joka ei tapahtuneesta mitään muuta, ollen vain tyhjänpäiväistä spekulointia.

        Nuorukainen ajoi oman väitteensä mukaan lievää ylinopeutta. Lopputulos ja autojen kunto kolarin jäljiltä kertoo toista tarinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorukainen ajoi oman väitteensä mukaan lievää ylinopeutta. Lopputulos ja autojen kunto kolarin jäljiltä kertoo toista tarinaa.

        Just näin kuten kirjoitit. Tuo sekoileva eläkeläis ukko kirjoitti taas soopaa ja sotki tähänkin aiheeseen mielikuvitus ikäkuskin, joka on hänen lempikuskinsa.
        Mitä tulee jälki viisasteluun, niin sen tarkoitushan on vain toive ottaa oppia, jotta samanakaltaisilta turmilta vältytään. Tämä on tietenkin turha toive, sillä eläkeläis ukko ja kumppanit eivät suurin surminkaan anna mitään arvoa ennakoiville ajotapa ohjeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin kuten kirjoitit. Tuo sekoileva eläkeläis ukko kirjoitti taas soopaa ja sotki tähänkin aiheeseen mielikuvitus ikäkuskin, joka on hänen lempikuskinsa.
        Mitä tulee jälki viisasteluun, niin sen tarkoitushan on vain toive ottaa oppia, jotta samanakaltaisilta turmilta vältytään. Tämä on tietenkin turha toive, sillä eläkeläis ukko ja kumppanit eivät suurin surminkaan anna mitään arvoa ennakoiville ajotapa ohjeille.

        Eihän mainitut ikäkuskit mitään mielikuvitusta ole, vaan varsin todellisia liikennehäiriköitä joilta aina löytyy jokin mieltä vailla oleva kommentti onnettomuuteen joutuneita kohtaan.
        Tuo esitetty jälkiviisastelu on luonteeltaan tarkoitukseltaan juuri tuollaista yllämainittua tahalliseksi osoittamisen halua lisättynä aiheettomalla omakehulla.
        Tuo eläkeläisukkohan ajaa varsin ennakoivasti , joka ei tarkoita, että jokaista väistämisvelvollista koittaisi hidastamalla houkutella onnettomuutta aiheuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mainitut ikäkuskit mitään mielikuvitusta ole, vaan varsin todellisia liikennehäiriköitä joilta aina löytyy jokin mieltä vailla oleva kommentti onnettomuuteen joutuneita kohtaan.
        Tuo esitetty jälkiviisastelu on luonteeltaan tarkoitukseltaan juuri tuollaista yllämainittua tahalliseksi osoittamisen halua lisättynä aiheettomalla omakehulla.
        Tuo eläkeläisukkohan ajaa varsin ennakoivasti , joka ei tarkoita, että jokaista väistämisvelvollista koittaisi hidastamalla houkutella onnettomuutta aiheuttamaan.

        Kylläpä sulla mielikuvitus laukkaa, niin että tanner tömisee ja aitaa kaatuu. Kertonet sitten selvästi ja suoraviivaisesti, millä tavalla ne liikennehäirikkö ikäkuskit ajaa. Mun käsittääkseni ne ajvat ennakoivasti ja ilman riskejä. Pitävät kunnon turvavälejä edellään ajaviin ja eivät aja ylinopuksia, eivätkä aja kännissä. Kunnioittavat nopeusrajoituksia ja etenkin suojatietä, niin mitä ihmettä vielä vaadit taällät avalla ennakoviasti ajavilta kuskeilta. Arvaanko oikein, kun sanon, että vaadit heitä ajamaan aina yhtä lujaa kuin muutkin keleistä piittaamatta
        ja ettei turva välejä saa olla, vaan pitää aina mennä tiiviissä muodostelmassa.
        > Tuo eläkeläisukkohan ajaa varsin ennakoivasti , joka ei tarkoita, että jokaista väistämisvelvollista koittaisi hidastamalla houkutella onnettomuutta aiheuttamaan.<

        +++ kerro ihmeessä, miten tuo räksyttävä eläkeläis ukko ajaa, kun eihän se ole koskaan täällä kertonut, millä tavalla hän esim. ajaa varovasti. Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan. Pitää olla aina konkretiaa kehissä esittäessään käsittämättömiä kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä sulla mielikuvitus laukkaa, niin että tanner tömisee ja aitaa kaatuu. Kertonet sitten selvästi ja suoraviivaisesti, millä tavalla ne liikennehäirikkö ikäkuskit ajaa. Mun käsittääkseni ne ajvat ennakoivasti ja ilman riskejä. Pitävät kunnon turvavälejä edellään ajaviin ja eivät aja ylinopuksia, eivätkä aja kännissä. Kunnioittavat nopeusrajoituksia ja etenkin suojatietä, niin mitä ihmettä vielä vaadit taällät avalla ennakoviasti ajavilta kuskeilta. Arvaanko oikein, kun sanon, että vaadit heitä ajamaan aina yhtä lujaa kuin muutkin keleistä piittaamatta
        ja ettei turva välejä saa olla, vaan pitää aina mennä tiiviissä muodostelmassa.
        > Tuo eläkeläisukkohan ajaa varsin ennakoivasti , joka ei tarkoita, että jokaista väistämisvelvollista koittaisi hidastamalla houkutella onnettomuutta aiheuttamaan.<

        kerro ihmeessä, miten tuo räksyttävä eläkeläis ukko ajaa, kun eihän se ole koskaan täällä kertonut, millä tavalla hän esim. ajaa varovasti. Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan. Pitää olla aina konkretiaa kehissä esittäessään käsittämättömiä kommentteja.

        Ajollaan hidastavat haittaavat häiritsevät ja vaarantavat liikennettä. siinä se.
        Ei arvaamallasi tavalla kukaan järkevä ketään kehoita ajamaan, kaikkein vähiten parjaamasi liikenteessä varsin turvallisesti ja ennakoivasti ajava eläkeukko.
        Etkö ole liikenne palstoja seurannut vai etkö lukemaasi ymmärrä? Onhan noissa esiintyvissä kommenteissa ukko varsin usein ja varsin tarkoin selvittänyt mm. varovaista ajamista.
        "Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan."
        Tuohonkin kysymys on palstoilla sen sataan kertaan selvitetty mm. suojatien eteen varsin kauas pysähtymällä, turhaan äänimerkkiä käyttämällä, ja kommentissa mainitulla tavalla hiljentämällä paikassa jossa toisella on väistämisvelvollisuus, kuten vaikkapa liikennevaloissa.
        Joten jos joku kommentti on sisusta käsittämätön, ei tarkoita sitä että se sitä oikeasti olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajollaan hidastavat haittaavat häiritsevät ja vaarantavat liikennettä. siinä se.
        Ei arvaamallasi tavalla kukaan järkevä ketään kehoita ajamaan, kaikkein vähiten parjaamasi liikenteessä varsin turvallisesti ja ennakoivasti ajava eläkeukko.
        Etkö ole liikenne palstoja seurannut vai etkö lukemaasi ymmärrä? Onhan noissa esiintyvissä kommenteissa ukko varsin usein ja varsin tarkoin selvittänyt mm. varovaista ajamista.
        "Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan."
        Tuohonkin kysymys on palstoilla sen sataan kertaan selvitetty mm. suojatien eteen varsin kauas pysähtymällä, turhaan äänimerkkiä käyttämällä, ja kommentissa mainitulla tavalla hiljentämällä paikassa jossa toisella on väistämisvelvollisuus, kuten vaikkapa liikennevaloissa.
        Joten jos joku kommentti on sisusta käsittämätön, ei tarkoita sitä että se sitä oikeasti olisi.

        Kaksikaistaisella tiellä suojatien eteen vähän kauemmaksi pysähtymällä ainakin mahdollistaa sen, että viereiseltä kaistalta on parempi näköyhteys koko suojatielle vähän aikaisemmassa vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksikaistaisella tiellä suojatien eteen vähän kauemmaksi pysähtymällä ainakin mahdollistaa sen, että viereiseltä kaistalta on parempi näköyhteys koko suojatielle vähän aikaisemmassa vaiheessa.

        Ja kissan viikset. Sillä kauemmas pysähtymisellä varmistaa sen, että viereistä kaistaa ajava voi mennä ohi pysähtymättä, josta muodostuu se giljotiini suojatiellä kulkevalle jalankulkijalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kissan viikset. Sillä kauemmas pysähtymisellä varmistaa sen, että viereistä kaistaa ajava voi mennä ohi pysähtymättä, josta muodostuu se giljotiini suojatiellä kulkevalle jalankulkijalle.

        Ei voi mennä ohi pysähtymättä. Ei pykälässä mainita mitään metrimäärää. Siellä lukee selvästi että: "Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa."

        Lisäksi samassa pykälässä lukee myös että: "Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."

        Jos ei näe koko suojatietä, niin silloinkin pitää huomioida asia vähintään hidastamalla. Tämä tuli uutena asiana tähän nykyiseen lakiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajollaan hidastavat haittaavat häiritsevät ja vaarantavat liikennettä. siinä se.
        Ei arvaamallasi tavalla kukaan järkevä ketään kehoita ajamaan, kaikkein vähiten parjaamasi liikenteessä varsin turvallisesti ja ennakoivasti ajava eläkeukko.
        Etkö ole liikenne palstoja seurannut vai etkö lukemaasi ymmärrä? Onhan noissa esiintyvissä kommenteissa ukko varsin usein ja varsin tarkoin selvittänyt mm. varovaista ajamista.
        "Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan."
        Tuohonkin kysymys on palstoilla sen sataan kertaan selvitetty mm. suojatien eteen varsin kauas pysähtymällä, turhaan äänimerkkiä käyttämällä, ja kommentissa mainitulla tavalla hiljentämällä paikassa jossa toisella on väistämisvelvollisuus, kuten vaikkapa liikennevaloissa.
        Joten jos joku kommentti on sisusta käsittämätön, ei tarkoita sitä että se sitä oikeasti olisi.

        Vastailetko eläkeläisukko itse itsellesi 😁
        Tyhjää parranpärinää edelleen vanhalta eläkeläis ukolta.
        Miten ajetaan varovasti ? Siinäpä kysymys, johon vain viisaat ovat tähän mennessä kyenneet käytännön läheisesti vastaamaan.
        Tärkeintä ja oleellisinta ei lainkaan ole se, millä tavalla autoilija suojatien eteen pysähtyy, vaan ainoastaan se, miten hän välttää suojatiellä päälle ajamasta.
        Keinovalikoiman saa ihan vapaastia autoilija itse päättää ja jos toiset siinä törttöilee, niin se ei taatusti ole keinovalikoimaa käyttävän autoiljan vika.
        Ja todettakoon taas ehkä tuhannennen kerran, että autoilija saa itse päättää oman hyväksi kokemansa ajonopeuden, eikä siitä suinkaan päätä täällä rienaava eläkeläis ukko.
        Miten eläkeläisukko ajaa turvallisesti ja ennakoivasti ?
        Konkretian esittäminen kun ei näemmä kuulu tämän palstan hyveisiin.
        Joka sellaista esittää, niin se on näemmä ajokyvytön ja liikenteen vaarantaja 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksikaistaisella tiellä suojatien eteen vähän kauemmaksi pysähtymällä ainakin mahdollistaa sen, että viereiseltä kaistalta on parempi näköyhteys koko suojatielle vähän aikaisemmassa vaiheessa.

        Just joo. Tätähän viisaat ovat esittäneet ja eläkeläisukon tehtävä on haistattaa pitkät kaikelle, mikä vähänkin viittaa konkretiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kissan viikset. Sillä kauemmas pysähtymisellä varmistaa sen, että viereistä kaistaa ajava voi mennä ohi pysähtymättä, josta muodostuu se giljotiini suojatiellä kulkevalle jalankulkijalle.

        Ja kissan viikset. Joka pysähtymättä ohi ajaa, hän on sangen typerä liikenneturvallisuuden vaarantaja ja aiheuttaja. Giljotiini on siis se päälle ajava, ei missään nimessä jalankulkijoitten turvallisuutta ajatteleva autoilija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi mennä ohi pysähtymättä. Ei pykälässä mainita mitään metrimäärää. Siellä lukee selvästi että: "Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa."

        Lisäksi samassa pykälässä lukee myös että: "Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."

        Jos ei näe koko suojatietä, niin silloinkin pitää huomioida asia vähintään hidastamalla. Tämä tuli uutena asiana tähän nykyiseen lakiin.

        Hyvä kommentti. Ihmeellisintä tällä palsta foorumilla on muutamien vinksahtanut asenne liikenneturvallisuutta kohtaan, eli he koettaa kaikin tavoin vastustella viisaita ajotapoja.
        Kuten tuolla aiemmassa kommentissa annettiin ymmärtää, kaikki keinot ovat luvallisia ja toivottavia, jotta suojatiellä kulkevien turvallisuus taataan. Vaikka kaikki paremmaksi muuttuu myös liikenneturvallisuudesta säädettyihin lakeihin, niin hyviksi ne eivät silti muutu koskaan. Yksi ratkaisevan tärkeä pointti on siinä, miten saada kaikki noudattamaan turvallisia ajo tapoja ? Yksi tärkeä keino valikoimista vielä puuttuu ja se on auton takavarikointi sellaiselta, joka osoittaa täydellistä piittaamattomuutta liikenneturvallisuutta kohtaan eli paskat välittää mistään säännöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kissan viikset. Joka pysähtymättä ohi ajaa, hän on sangen typerä liikenneturvallisuuden vaarantaja ja aiheuttaja. Giljotiini on siis se päälle ajava, ei missään nimessä jalankulkijoitten turvallisuutta ajatteleva autoilija

        Vaan kun se giljotiinin tekijä on se joka varsin kauas pysähtymisellään antaa oikeuden viereistä kaistaa ajavan ohittaa itsensä pysähtymättä, joten se kauas pysähtyjä ei välitä jalankulkijoiden turvallisuudesta ollen se liikenneturvallisuuden vaarantaja ja onnettomuuden varsinainen aiheuttaja koittaen aikaan saada suojatieonnettomuuden, josta pääsisi palstoilla silminnäkijänä rääpimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun se giljotiinin tekijä on se joka varsin kauas pysähtymisellään antaa oikeuden viereistä kaistaa ajavan ohittaa itsensä pysähtymättä, joten se kauas pysähtyjä ei välitä jalankulkijoiden turvallisuudesta ollen se liikenneturvallisuuden vaarantaja ja onnettomuuden varsinainen aiheuttaja koittaen aikaan saada suojatieonnettomuuden, josta pääsisi palstoilla silminnäkijänä rääpimään.

        Kun väkisin yrität saada väittelyn aikaan, niin välillä sitten kirjoitat jotain noin poikkeuksellisen järjetöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Ihmeellisintä tällä palsta foorumilla on muutamien vinksahtanut asenne liikenneturvallisuutta kohtaan, eli he koettaa kaikin tavoin vastustella viisaita ajotapoja.
        Kuten tuolla aiemmassa kommentissa annettiin ymmärtää, kaikki keinot ovat luvallisia ja toivottavia, jotta suojatiellä kulkevien turvallisuus taataan. Vaikka kaikki paremmaksi muuttuu myös liikenneturvallisuudesta säädettyihin lakeihin, niin hyviksi ne eivät silti muutu koskaan. Yksi ratkaisevan tärkeä pointti on siinä, miten saada kaikki noudattamaan turvallisia ajo tapoja ? Yksi tärkeä keino valikoimista vielä puuttuu ja se on auton takavarikointi sellaiselta, joka osoittaa täydellistä piittaamattomuutta liikenneturvallisuutta kohtaan eli paskat välittää mistään säännöistä.

        Sas muuta, nimittäin tuosta muutaman vinksahtaneen tavasta pysähtyä niin kauas suojatiestä, jalankulkijaa väistäessään, että viereistä kaistaa ajavan ei tarvitse sen rinnalla pysähtyä. Juuri tuollainen pysäyttäminen on juuri sitä viisaiden ajotapojen vastustamista.
        Tuo kaihoamasi auton takavarikointi suojatieonnettomuus tapauksissa, on moneen kertaan todettu häiriintyneiden harhaiseksi päiväuneksi, jolla ei kohtuuttomuudessaan ole mitään mahdollisuuksia tulla käytännöksi mainituissa tapauksissa.
        Ihan kuriositeettina mainittakoon, että jos auto katekorisesti takavarikoitaisiin niiltä jotka laista ja asetuksista paskat välittää, niin jo aikoja sitten se takavarikointi olisi tapahtunut mm. palstoilla meuhkaavien kolmen "viisaan" ajoneuvojen kohdalla, jotka kuitenkin pitävät itse itseään valiokuskeina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sas muuta, nimittäin tuosta muutaman vinksahtaneen tavasta pysähtyä niin kauas suojatiestä, jalankulkijaa väistäessään, että viereistä kaistaa ajavan ei tarvitse sen rinnalla pysähtyä. Juuri tuollainen pysäyttäminen on juuri sitä viisaiden ajotapojen vastustamista.
        Tuo kaihoamasi auton takavarikointi suojatieonnettomuus tapauksissa, on moneen kertaan todettu häiriintyneiden harhaiseksi päiväuneksi, jolla ei kohtuuttomuudessaan ole mitään mahdollisuuksia tulla käytännöksi mainituissa tapauksissa.
        Ihan kuriositeettina mainittakoon, että jos auto katekorisesti takavarikoitaisiin niiltä jotka laista ja asetuksista paskat välittää, niin jo aikoja sitten se takavarikointi olisi tapahtunut mm. palstoilla meuhkaavien kolmen "viisaan" ajoneuvojen kohdalla, jotka kuitenkin pitävät itse itseään valiokuskeina.

        "Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."

        Jos et näe koko suojatietä, oli syy sille mikä tahansa, niin olet velvollinen vähintään hidastamaan ja kenties jopa pysähtymään. Jos yksikään ajoneuvo vähänkään peittää näkyvyyden suojatielle, oli tämän menosuunta sitten mikä tahansa, niin on tuo yllä lukeva lain velvollisuus vähintään hidastaa.

        Kaiken maailman "giljotiinit" saa tämän lakilisäyksen jälkeen työntää sinne, minne aurinko ei paista.


      • Anonyymi

        Aloituksen tilanteessa ei tainnut olla mitään suojatiehen liittyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."

        Jos et näe koko suojatietä, oli syy sille mikä tahansa, niin olet velvollinen vähintään hidastamaan ja kenties jopa pysähtymään. Jos yksikään ajoneuvo vähänkään peittää näkyvyyden suojatielle, oli tämän menosuunta sitten mikä tahansa, niin on tuo yllä lukeva lain velvollisuus vähintään hidastaa.

        Kaiken maailman "giljotiinit" saa tämän lakilisäyksen jälkeen työntää sinne, minne aurinko ei paista.

        Kun se auto on pysähtynyt varsin kauas suojatiestä niin viereistä kaistaa ajavalle viestitetään auton olevan parkissa eikä sen rinnalle tarvitse pysähtyä.
        Joten sillä varsin kauas pysähtymisellä vaarannetaan mahdollisen jalankulkijan turvallisuus.
        Joten tuo giljotiinin järjestäminen jalankulkijan hengen menoksi on varsin kaukana viisaasta ajotavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se auto on pysähtynyt varsin kauas suojatiestä niin viereistä kaistaa ajavalle viestitetään auton olevan parkissa eikä sen rinnalle tarvitse pysähtyä.
        Joten sillä varsin kauas pysähtymisellä vaarannetaan mahdollisen jalankulkijan turvallisuus.
        Joten tuo giljotiinin järjestäminen jalankulkijan hengen menoksi on varsin kaukana viisaasta ajotavasta.

        Tuskin viestitetään, jos kaksikaistaisella tiellä ei edes ole pysäköintimahdollisuutta.

        https://goo.gl/maps/9vgDBQ3hAmWURHZ57

        Jos ajoneuvo pysähtyy tuossa kuvassa näkyvään kohtaan, niin ei ole mitään epäselvyyttä, että viereisen kaistan ajoneuvon pitää pysähtyä viereen, ennen kuin jatkaa. Jos taas pysähtyy vieläkin kauemmaksi, niin viereisen kaistan ajoneuvo pitää kuitenkin vähintään hiljentää nopeuttaan, koska ei näe koko suojatietä, eli sitä pysähtyneen auton takana oleva osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin viestitetään, jos kaksikaistaisella tiellä ei edes ole pysäköintimahdollisuutta.

        https://goo.gl/maps/9vgDBQ3hAmWURHZ57

        Jos ajoneuvo pysähtyy tuossa kuvassa näkyvään kohtaan, niin ei ole mitään epäselvyyttä, että viereisen kaistan ajoneuvon pitää pysähtyä viereen, ennen kuin jatkaa. Jos taas pysähtyy vieläkin kauemmaksi, niin viereisen kaistan ajoneuvo pitää kuitenkin vähintään hiljentää nopeuttaan, koska ei näe koko suojatietä, eli sitä pysähtyneen auton takana oleva osaa.

        Hyvä, hyvä! Sinä osasit vastata hyvin tuolle "viisastelijalle", joka ei tajua olla pysähtymättä suojatien eteen jo aiemmin pysähtyneen auton merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sas muuta, nimittäin tuosta muutaman vinksahtaneen tavasta pysähtyä niin kauas suojatiestä, jalankulkijaa väistäessään, että viereistä kaistaa ajavan ei tarvitse sen rinnalla pysähtyä. Juuri tuollainen pysäyttäminen on juuri sitä viisaiden ajotapojen vastustamista.
        Tuo kaihoamasi auton takavarikointi suojatieonnettomuus tapauksissa, on moneen kertaan todettu häiriintyneiden harhaiseksi päiväuneksi, jolla ei kohtuuttomuudessaan ole mitään mahdollisuuksia tulla käytännöksi mainituissa tapauksissa.
        Ihan kuriositeettina mainittakoon, että jos auto katekorisesti takavarikoitaisiin niiltä jotka laista ja asetuksista paskat välittää, niin jo aikoja sitten se takavarikointi olisi tapahtunut mm. palstoilla meuhkaavien kolmen "viisaan" ajoneuvojen kohdalla, jotka kuitenkin pitävät itse itseään valiokuskeina.

        Vastustat henkeen ja vereen asti auton takavarkointia vaikkapa tapauksessa, jossa kuljettaja on syyllistynyt saman vuoden aikana 21 kertaa ajo-oikeudettomaan ajoon. Sinulle ja monelle muulle kahjolle auton takavarikointi olisi myrkkyä. Meille, jotka ajamme aina ennakoivasti ja liikennesääntöjä tunnollisesti noudattaen se olisi tervetullut, koska se ei koskisi meitä, vaan niitä, joille liikennesäännöt eivät merkitse mitään.
        Eikä se mitään kohtuutontakaan olisi tapauksessa, jossa suojatiellä ajetaan ihminen rammaksi tai kuoliaaksi. Kohtuutonta se on sitävastoin uhrille ja uhrin omaisille, joille rangaistus on elinikäinen, mutta päälle ajaneelle tappajalle vain ohimenevä lapsus.
        Koeta olla vääristelemättä muitten kirjoittajien sanomia. Se suojatiestä vähän kauemmas pysähtyminen ei tarkoita 50 metriä, vaan sanotaanko noin 5 metriä, jolloin jalankulkijalla on paremmat mahikset huomioida toista kaistaa tulevia. Jos viereistä kaistaa tuleva luulee autoa pysäköineeksi, niin asialla on täysi torvelo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastustat henkeen ja vereen asti auton takavarkointia vaikkapa tapauksessa, jossa kuljettaja on syyllistynyt saman vuoden aikana 21 kertaa ajo-oikeudettomaan ajoon. Sinulle ja monelle muulle kahjolle auton takavarikointi olisi myrkkyä. Meille, jotka ajamme aina ennakoivasti ja liikennesääntöjä tunnollisesti noudattaen se olisi tervetullut, koska se ei koskisi meitä, vaan niitä, joille liikennesäännöt eivät merkitse mitään.
        Eikä se mitään kohtuutontakaan olisi tapauksessa, jossa suojatiellä ajetaan ihminen rammaksi tai kuoliaaksi. Kohtuutonta se on sitävastoin uhrille ja uhrin omaisille, joille rangaistus on elinikäinen, mutta päälle ajaneelle tappajalle vain ohimenevä lapsus.
        Koeta olla vääristelemättä muitten kirjoittajien sanomia. Se suojatiestä vähän kauemmas pysähtyminen ei tarkoita 50 metriä, vaan sanotaanko noin 5 metriä, jolloin jalankulkijalla on paremmat mahikset huomioida toista kaistaa tulevia. Jos viereistä kaistaa tuleva luulee autoa pysäköineeksi, niin asialla on täysi torvelo.

        Olen lakipykälien kanssa samaa mieltä, että kaikissa tapauksissa ei ole syytä mennä auton takavarikointiin, vaikka muutama jälkijättöinen mielenvikainen, itseään aiheettomasti kehuva liikenteen vaarantaja sitä ponnekkaasti palstoilla vaatisikin.
        Tuo 5metriä lähemmäksi pysähtymisen kielto tarkoittaa pysäköintiä, kun taas suojatiellä jalankulkijalle esteettömän kulun antamiseksi voi, ja saa jalankulkijan turvallisuuden takia pysähtyä huomattavasti lähemmäs suojatietä. Näinhän sille "torvelolle" viestitään rinnalle pysähtymisen pakollisuudesta.


    • Anonyymi

      Hovinarrien mukaan liikenteessä saa murhata ihan harkitusti, tukijullikin sai vain pikkusakot kun täytti koko tien giljotiinillaan, mihin viaton autokuski ajoi ja kuoli.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti, näinhän se todellinen asianlaita on, että tien saa tukkia ja sitten siihen ajaa joku pahaa aaistamatta. Sanoohan sen todella järkikin, ettei tuollaisella pelillä pidä tietä ajaa, vaan siihen pitää olla samanlainen varmistus, kuin on erikoiskuljetuksilla, kuten nyt vaikkapa tuulivoima lapojen kuljetuksessa.


    • Anonyymi

      Ei fiddu. Olen aina ajatellut, että ns. "oikeusoppineet" eivät ajattele selkeästi. Jamppa sai tonnin sakot, kun ajoi vanhuksen kuoliaaksi.

      • Anonyymi

        Ihmishenki on halpa. Jotkut ovat selvinnett vieläkin halvemmalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe