Syyttäjä vaatii nuorelle miehelle vankeusrangaistusta. Syyttäjä vaatii hänelle 3–4 kuukauden ehdollista vankeusrangaistusta kuolemantuottamuksesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009633598.html
Kuvat paljastavat kuolonkolarin karut jäljet Orimattilassa
29
448
Vastaukset
- Anonyymi
Jos nuorukainen ei olisi ajanut kovaa ylinopeutta, niin mahdollisesti hänen kuljettamansa auton olisi ehtinyt pysäyttää ennen törmäystä tai ainakin törmäys ei olisi ollut niin rajua ja tuhoisa. Mitä me opimme tästä? Aina pitää varautua siihen, että vastapuoli tekee virheen, mikä tässä tapauksessa olisi ollut ennakoivalla ajotavalla mahdollista välttää. Tietenkin päälle ajaja tässä tapauksessa koetti puolustella tekoaan esittämälla ajaneensa vain lievää ylinopeutta, mutta seuraukset ja jälki antavat nopeudesta toisen kuvan.
- Anonyymi
Nuorukainenhan ajoi vain lievää ylinopeutta jonka osuus onnettomuuteen oli varsin vähäinen.
Tuo, että ajokyvyltään varsin pahoin heikentyneen ikäkuskin törttöilyyn voisi millään tavoin varautua tai ennakoida on toki hienoa teoriaa, jolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Se mitä jälkiviisastelulla missäkin tapauksessa olisi ollut mahdollista välttää tai olla välttämättä, on sitä jälkijättöistä jeesustelua joka ei tapahtuneesta mitään muuta, ollen vain tyhjänpäiväistä spekulointia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorukainenhan ajoi vain lievää ylinopeutta jonka osuus onnettomuuteen oli varsin vähäinen.
Tuo, että ajokyvyltään varsin pahoin heikentyneen ikäkuskin törttöilyyn voisi millään tavoin varautua tai ennakoida on toki hienoa teoriaa, jolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Se mitä jälkiviisastelulla missäkin tapauksessa olisi ollut mahdollista välttää tai olla välttämättä, on sitä jälkijättöistä jeesustelua joka ei tapahtuneesta mitään muuta, ollen vain tyhjänpäiväistä spekulointia.Nuorukainen ajoi oman väitteensä mukaan lievää ylinopeutta. Lopputulos ja autojen kunto kolarin jäljiltä kertoo toista tarinaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorukainen ajoi oman väitteensä mukaan lievää ylinopeutta. Lopputulos ja autojen kunto kolarin jäljiltä kertoo toista tarinaa.
Just näin kuten kirjoitit. Tuo sekoileva eläkeläis ukko kirjoitti taas soopaa ja sotki tähänkin aiheeseen mielikuvitus ikäkuskin, joka on hänen lempikuskinsa.
Mitä tulee jälki viisasteluun, niin sen tarkoitushan on vain toive ottaa oppia, jotta samanakaltaisilta turmilta vältytään. Tämä on tietenkin turha toive, sillä eläkeläis ukko ja kumppanit eivät suurin surminkaan anna mitään arvoa ennakoiville ajotapa ohjeille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just näin kuten kirjoitit. Tuo sekoileva eläkeläis ukko kirjoitti taas soopaa ja sotki tähänkin aiheeseen mielikuvitus ikäkuskin, joka on hänen lempikuskinsa.
Mitä tulee jälki viisasteluun, niin sen tarkoitushan on vain toive ottaa oppia, jotta samanakaltaisilta turmilta vältytään. Tämä on tietenkin turha toive, sillä eläkeläis ukko ja kumppanit eivät suurin surminkaan anna mitään arvoa ennakoiville ajotapa ohjeille.Eihän mainitut ikäkuskit mitään mielikuvitusta ole, vaan varsin todellisia liikennehäiriköitä joilta aina löytyy jokin mieltä vailla oleva kommentti onnettomuuteen joutuneita kohtaan.
Tuo esitetty jälkiviisastelu on luonteeltaan tarkoitukseltaan juuri tuollaista yllämainittua tahalliseksi osoittamisen halua lisättynä aiheettomalla omakehulla.
Tuo eläkeläisukkohan ajaa varsin ennakoivasti , joka ei tarkoita, että jokaista väistämisvelvollista koittaisi hidastamalla houkutella onnettomuutta aiheuttamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän mainitut ikäkuskit mitään mielikuvitusta ole, vaan varsin todellisia liikennehäiriköitä joilta aina löytyy jokin mieltä vailla oleva kommentti onnettomuuteen joutuneita kohtaan.
Tuo esitetty jälkiviisastelu on luonteeltaan tarkoitukseltaan juuri tuollaista yllämainittua tahalliseksi osoittamisen halua lisättynä aiheettomalla omakehulla.
Tuo eläkeläisukkohan ajaa varsin ennakoivasti , joka ei tarkoita, että jokaista väistämisvelvollista koittaisi hidastamalla houkutella onnettomuutta aiheuttamaan.Kylläpä sulla mielikuvitus laukkaa, niin että tanner tömisee ja aitaa kaatuu. Kertonet sitten selvästi ja suoraviivaisesti, millä tavalla ne liikennehäirikkö ikäkuskit ajaa. Mun käsittääkseni ne ajvat ennakoivasti ja ilman riskejä. Pitävät kunnon turvavälejä edellään ajaviin ja eivät aja ylinopuksia, eivätkä aja kännissä. Kunnioittavat nopeusrajoituksia ja etenkin suojatietä, niin mitä ihmettä vielä vaadit taällät avalla ennakoviasti ajavilta kuskeilta. Arvaanko oikein, kun sanon, että vaadit heitä ajamaan aina yhtä lujaa kuin muutkin keleistä piittaamatta
ja ettei turva välejä saa olla, vaan pitää aina mennä tiiviissä muodostelmassa.
> Tuo eläkeläisukkohan ajaa varsin ennakoivasti , joka ei tarkoita, että jokaista väistämisvelvollista koittaisi hidastamalla houkutella onnettomuutta aiheuttamaan.<
+++ kerro ihmeessä, miten tuo räksyttävä eläkeläis ukko ajaa, kun eihän se ole koskaan täällä kertonut, millä tavalla hän esim. ajaa varovasti. Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan. Pitää olla aina konkretiaa kehissä esittäessään käsittämättömiä kommentteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä sulla mielikuvitus laukkaa, niin että tanner tömisee ja aitaa kaatuu. Kertonet sitten selvästi ja suoraviivaisesti, millä tavalla ne liikennehäirikkö ikäkuskit ajaa. Mun käsittääkseni ne ajvat ennakoivasti ja ilman riskejä. Pitävät kunnon turvavälejä edellään ajaviin ja eivät aja ylinopuksia, eivätkä aja kännissä. Kunnioittavat nopeusrajoituksia ja etenkin suojatietä, niin mitä ihmettä vielä vaadit taällät avalla ennakoviasti ajavilta kuskeilta. Arvaanko oikein, kun sanon, että vaadit heitä ajamaan aina yhtä lujaa kuin muutkin keleistä piittaamatta
ja ettei turva välejä saa olla, vaan pitää aina mennä tiiviissä muodostelmassa.
> Tuo eläkeläisukkohan ajaa varsin ennakoivasti , joka ei tarkoita, että jokaista väistämisvelvollista koittaisi hidastamalla houkutella onnettomuutta aiheuttamaan.<
kerro ihmeessä, miten tuo räksyttävä eläkeläis ukko ajaa, kun eihän se ole koskaan täällä kertonut, millä tavalla hän esim. ajaa varovasti. Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan. Pitää olla aina konkretiaa kehissä esittäessään käsittämättömiä kommentteja.Ajollaan hidastavat haittaavat häiritsevät ja vaarantavat liikennettä. siinä se.
Ei arvaamallasi tavalla kukaan järkevä ketään kehoita ajamaan, kaikkein vähiten parjaamasi liikenteessä varsin turvallisesti ja ennakoivasti ajava eläkeukko.
Etkö ole liikenne palstoja seurannut vai etkö lukemaasi ymmärrä? Onhan noissa esiintyvissä kommenteissa ukko varsin usein ja varsin tarkoin selvittänyt mm. varovaista ajamista.
"Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan."
Tuohonkin kysymys on palstoilla sen sataan kertaan selvitetty mm. suojatien eteen varsin kauas pysähtymällä, turhaan äänimerkkiä käyttämällä, ja kommentissa mainitulla tavalla hiljentämällä paikassa jossa toisella on väistämisvelvollisuus, kuten vaikkapa liikennevaloissa.
Joten jos joku kommentti on sisusta käsittämätön, ei tarkoita sitä että se sitä oikeasti olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajollaan hidastavat haittaavat häiritsevät ja vaarantavat liikennettä. siinä se.
Ei arvaamallasi tavalla kukaan järkevä ketään kehoita ajamaan, kaikkein vähiten parjaamasi liikenteessä varsin turvallisesti ja ennakoivasti ajava eläkeukko.
Etkö ole liikenne palstoja seurannut vai etkö lukemaasi ymmärrä? Onhan noissa esiintyvissä kommenteissa ukko varsin usein ja varsin tarkoin selvittänyt mm. varovaista ajamista.
"Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan."
Tuohonkin kysymys on palstoilla sen sataan kertaan selvitetty mm. suojatien eteen varsin kauas pysähtymällä, turhaan äänimerkkiä käyttämällä, ja kommentissa mainitulla tavalla hiljentämällä paikassa jossa toisella on väistämisvelvollisuus, kuten vaikkapa liikennevaloissa.
Joten jos joku kommentti on sisusta käsittämätön, ei tarkoita sitä että se sitä oikeasti olisi.Kaksikaistaisella tiellä suojatien eteen vähän kauemmaksi pysähtymällä ainakin mahdollistaa sen, että viereiseltä kaistalta on parempi näköyhteys koko suojatielle vähän aikaisemmassa vaiheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksikaistaisella tiellä suojatien eteen vähän kauemmaksi pysähtymällä ainakin mahdollistaa sen, että viereiseltä kaistalta on parempi näköyhteys koko suojatielle vähän aikaisemmassa vaiheessa.
Ja kissan viikset. Sillä kauemmas pysähtymisellä varmistaa sen, että viereistä kaistaa ajava voi mennä ohi pysähtymättä, josta muodostuu se giljotiini suojatiellä kulkevalle jalankulkijalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kissan viikset. Sillä kauemmas pysähtymisellä varmistaa sen, että viereistä kaistaa ajava voi mennä ohi pysähtymättä, josta muodostuu se giljotiini suojatiellä kulkevalle jalankulkijalle.
Ei voi mennä ohi pysähtymättä. Ei pykälässä mainita mitään metrimäärää. Siellä lukee selvästi että: "Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa."
Lisäksi samassa pykälässä lukee myös että: "Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."
Jos ei näe koko suojatietä, niin silloinkin pitää huomioida asia vähintään hidastamalla. Tämä tuli uutena asiana tähän nykyiseen lakiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajollaan hidastavat haittaavat häiritsevät ja vaarantavat liikennettä. siinä se.
Ei arvaamallasi tavalla kukaan järkevä ketään kehoita ajamaan, kaikkein vähiten parjaamasi liikenteessä varsin turvallisesti ja ennakoivasti ajava eläkeukko.
Etkö ole liikenne palstoja seurannut vai etkö lukemaasi ymmärrä? Onhan noissa esiintyvissä kommenteissa ukko varsin usein ja varsin tarkoin selvittänyt mm. varovaista ajamista.
"Selvennä samalla, miten sitä toista houkutellaan onnettomuutta aiheuttamaan."
Tuohonkin kysymys on palstoilla sen sataan kertaan selvitetty mm. suojatien eteen varsin kauas pysähtymällä, turhaan äänimerkkiä käyttämällä, ja kommentissa mainitulla tavalla hiljentämällä paikassa jossa toisella on väistämisvelvollisuus, kuten vaikkapa liikennevaloissa.
Joten jos joku kommentti on sisusta käsittämätön, ei tarkoita sitä että se sitä oikeasti olisi.Vastailetko eläkeläisukko itse itsellesi 😁
Tyhjää parranpärinää edelleen vanhalta eläkeläis ukolta.
Miten ajetaan varovasti ? Siinäpä kysymys, johon vain viisaat ovat tähän mennessä kyenneet käytännön läheisesti vastaamaan.
Tärkeintä ja oleellisinta ei lainkaan ole se, millä tavalla autoilija suojatien eteen pysähtyy, vaan ainoastaan se, miten hän välttää suojatiellä päälle ajamasta.
Keinovalikoiman saa ihan vapaastia autoilija itse päättää ja jos toiset siinä törttöilee, niin se ei taatusti ole keinovalikoimaa käyttävän autoiljan vika.
Ja todettakoon taas ehkä tuhannennen kerran, että autoilija saa itse päättää oman hyväksi kokemansa ajonopeuden, eikä siitä suinkaan päätä täällä rienaava eläkeläis ukko.
Miten eläkeläisukko ajaa turvallisesti ja ennakoivasti ?
Konkretian esittäminen kun ei näemmä kuulu tämän palstan hyveisiin.
Joka sellaista esittää, niin se on näemmä ajokyvytön ja liikenteen vaarantaja 😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksikaistaisella tiellä suojatien eteen vähän kauemmaksi pysähtymällä ainakin mahdollistaa sen, että viereiseltä kaistalta on parempi näköyhteys koko suojatielle vähän aikaisemmassa vaiheessa.
Just joo. Tätähän viisaat ovat esittäneet ja eläkeläisukon tehtävä on haistattaa pitkät kaikelle, mikä vähänkin viittaa konkretiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kissan viikset. Sillä kauemmas pysähtymisellä varmistaa sen, että viereistä kaistaa ajava voi mennä ohi pysähtymättä, josta muodostuu se giljotiini suojatiellä kulkevalle jalankulkijalle.
Ja kissan viikset. Joka pysähtymättä ohi ajaa, hän on sangen typerä liikenneturvallisuuden vaarantaja ja aiheuttaja. Giljotiini on siis se päälle ajava, ei missään nimessä jalankulkijoitten turvallisuutta ajatteleva autoilija
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi mennä ohi pysähtymättä. Ei pykälässä mainita mitään metrimäärää. Siellä lukee selvästi että: "Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa."
Lisäksi samassa pykälässä lukee myös että: "Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."
Jos ei näe koko suojatietä, niin silloinkin pitää huomioida asia vähintään hidastamalla. Tämä tuli uutena asiana tähän nykyiseen lakiin.Hyvä kommentti. Ihmeellisintä tällä palsta foorumilla on muutamien vinksahtanut asenne liikenneturvallisuutta kohtaan, eli he koettaa kaikin tavoin vastustella viisaita ajotapoja.
Kuten tuolla aiemmassa kommentissa annettiin ymmärtää, kaikki keinot ovat luvallisia ja toivottavia, jotta suojatiellä kulkevien turvallisuus taataan. Vaikka kaikki paremmaksi muuttuu myös liikenneturvallisuudesta säädettyihin lakeihin, niin hyviksi ne eivät silti muutu koskaan. Yksi ratkaisevan tärkeä pointti on siinä, miten saada kaikki noudattamaan turvallisia ajo tapoja ? Yksi tärkeä keino valikoimista vielä puuttuu ja se on auton takavarikointi sellaiselta, joka osoittaa täydellistä piittaamattomuutta liikenneturvallisuutta kohtaan eli paskat välittää mistään säännöistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kissan viikset. Joka pysähtymättä ohi ajaa, hän on sangen typerä liikenneturvallisuuden vaarantaja ja aiheuttaja. Giljotiini on siis se päälle ajava, ei missään nimessä jalankulkijoitten turvallisuutta ajatteleva autoilija
Vaan kun se giljotiinin tekijä on se joka varsin kauas pysähtymisellään antaa oikeuden viereistä kaistaa ajavan ohittaa itsensä pysähtymättä, joten se kauas pysähtyjä ei välitä jalankulkijoiden turvallisuudesta ollen se liikenneturvallisuuden vaarantaja ja onnettomuuden varsinainen aiheuttaja koittaen aikaan saada suojatieonnettomuuden, josta pääsisi palstoilla silminnäkijänä rääpimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun se giljotiinin tekijä on se joka varsin kauas pysähtymisellään antaa oikeuden viereistä kaistaa ajavan ohittaa itsensä pysähtymättä, joten se kauas pysähtyjä ei välitä jalankulkijoiden turvallisuudesta ollen se liikenneturvallisuuden vaarantaja ja onnettomuuden varsinainen aiheuttaja koittaen aikaan saada suojatieonnettomuuden, josta pääsisi palstoilla silminnäkijänä rääpimään.
Kun väkisin yrität saada väittelyn aikaan, niin välillä sitten kirjoitat jotain noin poikkeuksellisen järjetöntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kommentti. Ihmeellisintä tällä palsta foorumilla on muutamien vinksahtanut asenne liikenneturvallisuutta kohtaan, eli he koettaa kaikin tavoin vastustella viisaita ajotapoja.
Kuten tuolla aiemmassa kommentissa annettiin ymmärtää, kaikki keinot ovat luvallisia ja toivottavia, jotta suojatiellä kulkevien turvallisuus taataan. Vaikka kaikki paremmaksi muuttuu myös liikenneturvallisuudesta säädettyihin lakeihin, niin hyviksi ne eivät silti muutu koskaan. Yksi ratkaisevan tärkeä pointti on siinä, miten saada kaikki noudattamaan turvallisia ajo tapoja ? Yksi tärkeä keino valikoimista vielä puuttuu ja se on auton takavarikointi sellaiselta, joka osoittaa täydellistä piittaamattomuutta liikenneturvallisuutta kohtaan eli paskat välittää mistään säännöistä.Sas muuta, nimittäin tuosta muutaman vinksahtaneen tavasta pysähtyä niin kauas suojatiestä, jalankulkijaa väistäessään, että viereistä kaistaa ajavan ei tarvitse sen rinnalla pysähtyä. Juuri tuollainen pysäyttäminen on juuri sitä viisaiden ajotapojen vastustamista.
Tuo kaihoamasi auton takavarikointi suojatieonnettomuus tapauksissa, on moneen kertaan todettu häiriintyneiden harhaiseksi päiväuneksi, jolla ei kohtuuttomuudessaan ole mitään mahdollisuuksia tulla käytännöksi mainituissa tapauksissa.
Ihan kuriositeettina mainittakoon, että jos auto katekorisesti takavarikoitaisiin niiltä jotka laista ja asetuksista paskat välittää, niin jo aikoja sitten se takavarikointi olisi tapahtunut mm. palstoilla meuhkaavien kolmen "viisaan" ajoneuvojen kohdalla, jotka kuitenkin pitävät itse itseään valiokuskeina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sas muuta, nimittäin tuosta muutaman vinksahtaneen tavasta pysähtyä niin kauas suojatiestä, jalankulkijaa väistäessään, että viereistä kaistaa ajavan ei tarvitse sen rinnalla pysähtyä. Juuri tuollainen pysäyttäminen on juuri sitä viisaiden ajotapojen vastustamista.
Tuo kaihoamasi auton takavarikointi suojatieonnettomuus tapauksissa, on moneen kertaan todettu häiriintyneiden harhaiseksi päiväuneksi, jolla ei kohtuuttomuudessaan ole mitään mahdollisuuksia tulla käytännöksi mainituissa tapauksissa.
Ihan kuriositeettina mainittakoon, että jos auto katekorisesti takavarikoitaisiin niiltä jotka laista ja asetuksista paskat välittää, niin jo aikoja sitten se takavarikointi olisi tapahtunut mm. palstoilla meuhkaavien kolmen "viisaan" ajoneuvojen kohdalla, jotka kuitenkin pitävät itse itseään valiokuskeina."Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."
Jos et näe koko suojatietä, oli syy sille mikä tahansa, niin olet velvollinen vähintään hidastamaan ja kenties jopa pysähtymään. Jos yksikään ajoneuvo vähänkään peittää näkyvyyden suojatielle, oli tämän menosuunta sitten mikä tahansa, niin on tuo yllä lukeva lain velvollisuus vähintään hidastaa.
Kaiken maailman "giljotiinit" saa tämän lakilisäyksen jälkeen työntää sinne, minne aurinko ei paista. - Anonyymi
Aloituksen tilanteessa ei tainnut olla mitään suojatiehen liittyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."
Jos et näe koko suojatietä, oli syy sille mikä tahansa, niin olet velvollinen vähintään hidastamaan ja kenties jopa pysähtymään. Jos yksikään ajoneuvo vähänkään peittää näkyvyyden suojatielle, oli tämän menosuunta sitten mikä tahansa, niin on tuo yllä lukeva lain velvollisuus vähintään hidastaa.
Kaiken maailman "giljotiinit" saa tämän lakilisäyksen jälkeen työntää sinne, minne aurinko ei paista.Kun se auto on pysähtynyt varsin kauas suojatiestä niin viereistä kaistaa ajavalle viestitetään auton olevan parkissa eikä sen rinnalle tarvitse pysähtyä.
Joten sillä varsin kauas pysähtymisellä vaarannetaan mahdollisen jalankulkijan turvallisuus.
Joten tuo giljotiinin järjestäminen jalankulkijan hengen menoksi on varsin kaukana viisaasta ajotavasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun se auto on pysähtynyt varsin kauas suojatiestä niin viereistä kaistaa ajavalle viestitetään auton olevan parkissa eikä sen rinnalle tarvitse pysähtyä.
Joten sillä varsin kauas pysähtymisellä vaarannetaan mahdollisen jalankulkijan turvallisuus.
Joten tuo giljotiinin järjestäminen jalankulkijan hengen menoksi on varsin kaukana viisaasta ajotavasta.Tuskin viestitetään, jos kaksikaistaisella tiellä ei edes ole pysäköintimahdollisuutta.
https://goo.gl/maps/9vgDBQ3hAmWURHZ57
Jos ajoneuvo pysähtyy tuossa kuvassa näkyvään kohtaan, niin ei ole mitään epäselvyyttä, että viereisen kaistan ajoneuvon pitää pysähtyä viereen, ennen kuin jatkaa. Jos taas pysähtyy vieläkin kauemmaksi, niin viereisen kaistan ajoneuvo pitää kuitenkin vähintään hiljentää nopeuttaan, koska ei näe koko suojatietä, eli sitä pysähtyneen auton takana oleva osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin viestitetään, jos kaksikaistaisella tiellä ei edes ole pysäköintimahdollisuutta.
https://goo.gl/maps/9vgDBQ3hAmWURHZ57
Jos ajoneuvo pysähtyy tuossa kuvassa näkyvään kohtaan, niin ei ole mitään epäselvyyttä, että viereisen kaistan ajoneuvon pitää pysähtyä viereen, ennen kuin jatkaa. Jos taas pysähtyy vieläkin kauemmaksi, niin viereisen kaistan ajoneuvo pitää kuitenkin vähintään hiljentää nopeuttaan, koska ei näe koko suojatietä, eli sitä pysähtyneen auton takana oleva osaa.Hyvä, hyvä! Sinä osasit vastata hyvin tuolle "viisastelijalle", joka ei tajua olla pysähtymättä suojatien eteen jo aiemmin pysähtyneen auton merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sas muuta, nimittäin tuosta muutaman vinksahtaneen tavasta pysähtyä niin kauas suojatiestä, jalankulkijaa väistäessään, että viereistä kaistaa ajavan ei tarvitse sen rinnalla pysähtyä. Juuri tuollainen pysäyttäminen on juuri sitä viisaiden ajotapojen vastustamista.
Tuo kaihoamasi auton takavarikointi suojatieonnettomuus tapauksissa, on moneen kertaan todettu häiriintyneiden harhaiseksi päiväuneksi, jolla ei kohtuuttomuudessaan ole mitään mahdollisuuksia tulla käytännöksi mainituissa tapauksissa.
Ihan kuriositeettina mainittakoon, että jos auto katekorisesti takavarikoitaisiin niiltä jotka laista ja asetuksista paskat välittää, niin jo aikoja sitten se takavarikointi olisi tapahtunut mm. palstoilla meuhkaavien kolmen "viisaan" ajoneuvojen kohdalla, jotka kuitenkin pitävät itse itseään valiokuskeina.Vastustat henkeen ja vereen asti auton takavarkointia vaikkapa tapauksessa, jossa kuljettaja on syyllistynyt saman vuoden aikana 21 kertaa ajo-oikeudettomaan ajoon. Sinulle ja monelle muulle kahjolle auton takavarikointi olisi myrkkyä. Meille, jotka ajamme aina ennakoivasti ja liikennesääntöjä tunnollisesti noudattaen se olisi tervetullut, koska se ei koskisi meitä, vaan niitä, joille liikennesäännöt eivät merkitse mitään.
Eikä se mitään kohtuutontakaan olisi tapauksessa, jossa suojatiellä ajetaan ihminen rammaksi tai kuoliaaksi. Kohtuutonta se on sitävastoin uhrille ja uhrin omaisille, joille rangaistus on elinikäinen, mutta päälle ajaneelle tappajalle vain ohimenevä lapsus.
Koeta olla vääristelemättä muitten kirjoittajien sanomia. Se suojatiestä vähän kauemmas pysähtyminen ei tarkoita 50 metriä, vaan sanotaanko noin 5 metriä, jolloin jalankulkijalla on paremmat mahikset huomioida toista kaistaa tulevia. Jos viereistä kaistaa tuleva luulee autoa pysäköineeksi, niin asialla on täysi torvelo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastustat henkeen ja vereen asti auton takavarkointia vaikkapa tapauksessa, jossa kuljettaja on syyllistynyt saman vuoden aikana 21 kertaa ajo-oikeudettomaan ajoon. Sinulle ja monelle muulle kahjolle auton takavarikointi olisi myrkkyä. Meille, jotka ajamme aina ennakoivasti ja liikennesääntöjä tunnollisesti noudattaen se olisi tervetullut, koska se ei koskisi meitä, vaan niitä, joille liikennesäännöt eivät merkitse mitään.
Eikä se mitään kohtuutontakaan olisi tapauksessa, jossa suojatiellä ajetaan ihminen rammaksi tai kuoliaaksi. Kohtuutonta se on sitävastoin uhrille ja uhrin omaisille, joille rangaistus on elinikäinen, mutta päälle ajaneelle tappajalle vain ohimenevä lapsus.
Koeta olla vääristelemättä muitten kirjoittajien sanomia. Se suojatiestä vähän kauemmas pysähtyminen ei tarkoita 50 metriä, vaan sanotaanko noin 5 metriä, jolloin jalankulkijalla on paremmat mahikset huomioida toista kaistaa tulevia. Jos viereistä kaistaa tuleva luulee autoa pysäköineeksi, niin asialla on täysi torvelo.Olen lakipykälien kanssa samaa mieltä, että kaikissa tapauksissa ei ole syytä mennä auton takavarikointiin, vaikka muutama jälkijättöinen mielenvikainen, itseään aiheettomasti kehuva liikenteen vaarantaja sitä ponnekkaasti palstoilla vaatisikin.
Tuo 5metriä lähemmäksi pysähtymisen kielto tarkoittaa pysäköintiä, kun taas suojatiellä jalankulkijalle esteettömän kulun antamiseksi voi, ja saa jalankulkijan turvallisuuden takia pysähtyä huomattavasti lähemmäs suojatietä. Näinhän sille "torvelolle" viestitään rinnalle pysähtymisen pakollisuudesta.
- Anonyymi
Hovinarrien mukaan liikenteessä saa murhata ihan harkitusti, tukijullikin sai vain pikkusakot kun täytti koko tien giljotiinillaan, mihin viaton autokuski ajoi ja kuoli.
- Anonyymi
Hyvä kommentti, näinhän se todellinen asianlaita on, että tien saa tukkia ja sitten siihen ajaa joku pahaa aaistamatta. Sanoohan sen todella järkikin, ettei tuollaisella pelillä pidä tietä ajaa, vaan siihen pitää olla samanlainen varmistus, kuin on erikoiskuljetuksilla, kuten nyt vaikkapa tuulivoima lapojen kuljetuksessa.
- Anonyymi
Ei fiddu. Olen aina ajatellut, että ns. "oikeusoppineet" eivät ajattele selkeästi. Jamppa sai tonnin sakot, kun ajoi vanhuksen kuoliaaksi.
- Anonyymi
Ihmishenki on halpa. Jotkut ovat selvinnett vieläkin halvemmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1471192Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491095Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964- 124961
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205911Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13815- 39802