Milloin ei kannata pyytää anteeksi?

Anonyymi-ap

” – Aina ei vain ymmärrä, mistä toinen on loukkaantunut. Silloin on parempi kysyä kuin pahoitella. Jos et ole ihan kärryillä, kysy rohkeasti, mitä toisen mielestä sanoit ja teit väärin.

Salmi painottaakin, että päätelmiä ei tehdä vain läheisen käytöksen, vaan myös omien uskomusten kautta. Tässä piilee suuri vaara virhetulkinnoille.

– Sitten voidaan reippaasti todeta, että olemme lukeneet toisiamme väärin. Anteeksi ei tarvitse pyytää, ellei anteeksipyytäjä ihan oikeasti itse huomaa tehneensä väärin.

– Toki voi sanoa, että tuntuu ikävältä ja surulliselta, että tällainen väärinymmärrys tuli meidän väliin, enkä tarkoittanut loukata.”

—-

Anteeksipyyntö on tärkeä osa ihmissuhteita, oli kyseessä sitten kumppani, ystävä tai sukulainen. Mutta riittääkö pelkkä sana?

Väestöliiton psykologi Anna Salmella on selkeä ohje siihen, miten anteeksi pyydetään oikein.

– Sen, jolta anteeksi pyydetään, pitää nähdä anteeksipyytäjästä, että tämä ymmärtää aiheuttaneensa pahaa mieltä.

Yritys palauttaa luottamus

Salmi korostaa, että anteeksipyynnön tarkoitus on palauttaa kadotettu ja säröillä oleva luottamus ja yhteys toiseen.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005809259.html

31

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin eli ei kannata pyytää anteeksi jos ei halua että suhde palautuu normaaliin tilaan, välit korjaantuu ja luottamus alkaa palautuun

Jos haluaa erota niin sillon ei kannata pyydellä anteeks. Mitä paskemmat välit sitä pysyvämpi ero ja nopealla aikataululla

Ja on muuten totta. Itse häivyin avoliitosta nopeesti kun ex loukkas eikä sen kummemmin selitelly eikä pahotellu. Oikeestaan vasta kun ilmotin et olen vuokrannu itselleni yksiön ja muuten täältä ny vttuun niin alko se anteeks anteeks ja selittely miks teki
      Mitä teki ja voitasko unohtaa ja yrittää korjata asiat.

Mut myöhästä mikä myöhästä. Olin jo ehtinyt miettiä asioita ja tehdä elämäni suhteen siirtoja ilman miestä niissä kuvioissa

T: Karoliina

• Anonyymi

Olet mies, sukkahousumies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet mies, sukkahousumies

Olet eimia ja haluat panna mua kun ”kuulostan niin tutulta” mut valitan Miia olen kauniimpi nainen kuin sä ja suhteemme ei toimisi siksi. Sä oisit mulle kokoaan kateellinen ja kilpasilla ulkonäkö hoikkuus ja vaateasioista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet eimia ja haluat panna mua kun ”kuulostan niin tutulta” mut valitan Miia olen kauniimpi nainen kuin sä ja suhteemme ei toimisi siksi. Sä oisit mulle kokoaan kateellinen ja kilpasilla ulkonäkö hoikkuus ja vaateasioista

Normaalijärkinen vakuuttuu tyylistäsi vastata ainoastaan entistä enemmän siitä, että olet mies. T eri kommentoija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Normaalijärkinen vakuuttuu tyylistäsi vastata ainoastaan entistä enemmän siitä, että olet mies. T eri kommentoija

Ja mitä tulee eimia sun valheelliseen nettielämääs

Ei sun ikäväsi kohde täällä lirkkaa sulle vaikka muuttasit nikkiäs tunnin välein

Sulla on valheellinen virtuaalielämä jota yrität epätoivoisesti pitää kasassa.

Pelkäätkö että jos viimein myönnät että ”tunnnistamas” ihmiset on ollut avoliitossa aivan toisten miesten kansss kuin luulet niin elämäs romahtaa?

Sekoaisitko?

Tiedän että olet itse joku naimisissa oleva pettäjä joka ihastunu avoliitossa olevaan mieheen

Niin olet kirjoitellut ja tiekkö sika moni elää avoliitos ja eroaa.

Ei vain minnat, tarjat, tuulat, timot katit katjat ja Karinat Jaanat elinat Jarit ja Jannet sekä Marikat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Cafercr

• Silloin kun ei itse koe tehneensä tarkoituksella toiselle pahaa tai loukanneensa toista. Jos toinen silti on pahoittanut mielensä, on hänen asiansa kertoa että nyt muuten menit minun rajojeni yli, joten pyydäpä anteeksi.

• Anonyymi

Mä nyt pyydän anteeksi kaikkea turhaakin. Ihan kun pyytäisin anteeksi omaa olemassa oloani.

• Anonyymi

Kait muistatte, että anteeksi on pyydettävä irl, palstalla pyytely tuntuu ivaamiselta, eikä kukaan tiedä keneltä pyytäjä on pyytänyt. Puheeksi ottamattomuus on pahin loukkaus.

• Anonyymi

21 poistettua viestiä. Joku käy nyt kuumana 😁😁😁

• Anonyymi

Ei tarvi kokee mitään tunnetta.

Kopio ja linkkaa vaan samalla kun kuuntelee youtubesta true crimee

Kyllä ton eimian kanssa tää on niin tuttua peliä. Se on paikan 20 vuotinen pleijeri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvi kokee mitään tunnetta.

Kopio ja linkkaa vaan samalla kun kuuntelee youtubesta true crimee

Kyllä ton eimian kanssa tää on niin tuttua peliä. Se on paikan 20 vuotinen pleijeri

Millonkas sinä pyydät anteeksi kaikilta niiltä palstan ihmisiltä joita olet loukannut. Eikö sitä ole koulussa opetettu?

En ole yhtään mukavaa ja kohteliasta kirjoitusta sulta nähnyt. Haukut vaan noita mielikuvituskavereitasi joita muut eivät täällä näe.

• Anonyymi

Tälläistäkö siellä Kiipulan valistustunneilla opetettiin. Sun oppien mukaan lapsetkin syntyy kum vaan lukee palstaa.

En muuten ole miiasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläistäkö siellä Kiipulan valistustunneilla opetettiin. Sun oppien mukaan lapsetkin syntyy kum vaan lukee palstaa.

En muuten ole miiasi.

Seksuaalinen ahdistelu on vuoden 2023 aikana kriminalisoitu

Siitä tulee eimia tuomio

• Anonyymi

En muuten ole miiasi. Enkä muukaan mielikuvituskaverisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toni ja Janette on kiipulasta toni oli siellä päihdeongelman takia

Mä hoidin tonia. Olin sen ohjaaja. Ohjasin arjen ravintoasioissa. Katos eihän koditon janette ja toni nyt osannu edes peseytyä saati syödä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toni ja janette ei osannu edes suihkussa käydä.

Se lemu mikä niistä nisteistä lähti löyhkäs 5 metrin päähän.

Toni ystävällisesti informoikin että 3 kuukautta sitten kävi viimeksi itsensä pesemässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seksuaalinen ahdistelu on vuoden 2023 aikana kriminalisoitu

Siitä tulee eimia tuomio

Nimenomaan Karoliina. Tuomio pätee myös sinun kirjoituksiisi. Mietippäs vähän. Nuo sinun älyttömyydet on täällä todisteena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toni ja Janette on kiipulasta toni oli siellä päihdeongelman takia

Mä hoidin tonia. Olin sen ohjaaja. Ohjasin arjen ravintoasioissa. Katos eihän koditon janette ja toni nyt osannu edes peseytyä saati syödä

Siellähän on ruoka valmiina ruokasalissa. Ohjaajatkin koulutettuja ihmisiä. Taisit " ohjailla" ihan muissa asioissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellähän on ruoka valmiina ruokasalissa. Ohjaajatkin koulutettuja ihmisiä. Taisit " ohjailla" ihan muissa asioissa.

Missä asioissa naisena esiintyvä ätmi sitten sinun mielestäsi ohjasi? Ny ommeinaa analyysiprillit nenulla sinun suhteesi🧐

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se ulkoapäin vähän näyttää siltä, että ätmi on pikemminkin sun mielikuvituskaveri🙄 Jatka samaan malliin👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millonkas sinä pyydät anteeksi kaikilta niiltä palstan ihmisiltä joita olet loukannut. Eikö sitä ole koulussa opetettu?

En ole yhtään mukavaa ja kohteliasta kirjoitusta sulta nähnyt. Haukut vaan noita mielikuvituskavereitasi joita muut eivät täällä näe.

Vähän on teennäistä puolustaa jotain ätmin keksimiä mielikuvitushahmoja tai ketään muutakaan anonyymia vain koska yrittää mustamaalata jotain infernaalisen kateuden kohdetta. Tämä p.ykoottinen näytelmä on niin nähty go home

• Anonyymi

Sukkahousumiehen tekstiä

• Anonyymi

Silloin ei kannata pyytää anteeksi, jos ei tarkoita sitä tai esittää asiansa esim niin, että harmi kun susta tuntuu tuolta

• Jos et haluat pyydä anteeksi ei koska never ,,Elä sama kuin papukaija .HHHHHHH,Jos joka ongelma kieli kanssa ,Tarkoitan elä sama kuin Eu ja USA Koko ajan voit sanoa yes yes Uncle Sam

• Anonyymi

Sukkahousumies jäi kiinni taas.

• Anonyymi

Kyllä harmittaa kun en ehtinyt nähdä yhtään noista poistetuista 42 viestistä😬.

• Anonyymi

Anteeksi pyyntö on hyödytön jos kuitenkin on kykenemätön muuttamaan tapojaan itse mieluimmin pahoittelen jos olen jotakuta loukannu mu se taas johtuu aina siitä että mä sanon rehellisen mielipiteeni jolloin mun ei hyödyttäisi pyytää anteeksi koska kun mielipide on rehellinen ei se muutu vaikka menisi miljoona vuotta

• Anonyymi

Niin en ole saanut sulta R anteeksipyyntöä, vaikka särjit maailmani lähes palasiksi. Vuosien jälkeen kun puhuin sulle ekaa kertaa miten pahalta musta tuntui ja että olen halunnut kertoa sen sulle, totesit vain että nyt sait sen sanottua. Ei mitään anteeksipyyntöä ja tuskin tulen sitä ikinä sulta saamaan, siitä kulunut jo kymmenen vuotta. Mielestäsi teit oikein vaikka särjit minut, sydämeni ja pelkäsin koko elämäni muuttumista. Tähän mun on tyudyttävä..

• Anonyymi

Harvoin sitä ymmärtää sitä suupielen kieltä kyllä.

Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      216
      9242
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      6048
    3. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      103
      4908
    4. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      61
      4858
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3960
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3500
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      58
      3457
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2926
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2911
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2701
    Aihe