Muovipussikielto biojätteelle

Anonyymi-ap

Kokkola lehdessä uutisoitiin, että vimeistään 19.8 muovin pitää poistua kokonaan biojätteen keräyksestä siis muovipussit.
Hyväksyttyjä ovat kuitenkin Ekoroskin hyväksymät standardin EN13432 mukaiset biohajoavat pussit.
Ekrosk suosittelee sekaannusten välttämiseksi käytämään paperisia pusseja, kuten sokeri, jauho, peruna ym. paperiset pussit.
Tai ostamaan kaupasta paperisia jätepusseja tai tekemään sanomalehdestä biojäteastiaan pussin ja laittamaan kartongin paloja kosteuden imemiseen.
Nestemäisille biojätteille maitopurkkeja.

Kaupan paperiset biojätepussit ovat kokoa pari banaaninkuorta ja yhden keiton perunankuoret, ei niihin mitään mahdu.
Jaa, tilaako ekorosk minulle sanomalehden, että saan taiteltua biojätepussin.
Eikö se ole vielä suurempi ympäristö kuorimitus käyttää sanomalehteä biojätteen pusseihin, joudutaan kaatamaan puita, jotka ovat hiilinieluja ja lehden jakelusta syntyy päästöjä, haloooooooo!!!!!!!
Ihmisiä on kannustettu siirtymään digilehteen luonnonvarojen säästämisen ja ympäristön kannalta, mutta ekorosk haluaa kuormittaa ympäristöä ja luontoa, että pitäisi sanomalehdestä taitella biojätepussi.
Mistä niitä sokeripusseja saa, jos ei käytä sokeria?
No, loppui sitten maitopurkkien ja pahvipurkkien vienti kaeronkikeräkseen, kun ne tästä lähtien laitetaan biojäteastiaan.
Varmaan ekorosk vaatii seuraavaksi, että kaikki jätteet pestään ja laitetaan lahjapakettiin ja kulutaja itse kuljettaa jätteet ekoroskille, ettei tule kuljetus kustannuksia, mutta ekorosk kuitenkin laskuttaa kuljetuksesta, vaikkei jätteitä kuljettaisi.

Minä olen käyttänyt biohajoavaa jätepussia, jonsta pakkauksessa löytyy tämä vaadittava koodi EN13432, joten se on hyväksytty niojätepussi.

12

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hah, olen laittanut omat biojätteeni jo vuosia sukkahousuista tehtyihin pusseihin. Sukkahousuista saa kaksi pussia ja niihin mahtuu runsaasti maatuvaa jätettä. Täysi sukka vain haudataan biolämpökompostiin ja reilun kymmen vuoden kuluttua kaikki on maatunut ja sukka poistetaan vai pitääkö vääntää taas rautalangasta, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Nämä ekoroskin ekohihhulit ovat kyllä niin kaukana ihmisten arjesta että hirvittää. Tähän asti olen lajitellut tunnollisesti mutta nyt meni överiksi. Ekorosk on aivan käsittämättömässä typeryydessään tehnyt päätöksen joka lisää jätteitten polttamista, siis mitä ihmettä, eikö siellä ole kellään järkeä päässä!!! Varmaan vielä "kannustavat" kerrostaloasukkaita perustamaan yhteisiä komposteja kun se tuntuu niin ihanan idealistiselta! Mistä näitä idiootteja oikein sataa???

      • Anonyymi

        Miksi Ressua ei ole valittu jätelautakuntaan. Miksi Reijon järkeviä ideoita pelätään.
        Jos Kivelä olis Pohjanmaan jätelautakunnan jäsen, niin jopa alkaisi tapahtua...


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi perunan, appelsiinin, omenan, banaanin ym. kuoret ekoroskin taiteltuun sanomalehti kääriä ja maksaa kova hinta päälle, kun ekoros saa ilmaista materiaalia energiantuotantoon, josta veloittaa energia tuotteiden antajia.
      Ne ovat luonnon tuotteita ja voi heittää vaikka metsään, kun käy ulkoilemassa, niin puut saavat ravinteita ja kasvavat kohisten.
      Ekoroskin pitäisi maksaa, kun saa raaka-ainetta, josta tuottaa kaasua, jota taas myy.
      Se olisi sama, kuin puun myyjä antaisi puunsa ilmaiseksi ja tukun setellejä, että vie pois.

    • Anonyymi

      Ekoroskin tiedottaja uhriutuu puolustautumalla naivisti ettei Ekorosk halua ilkeä olla mutta haluaa vain päästä eroon muovista. Varmasti meistä moni muukin haluaa samaa mutta kyse on keinoista ja siitä mikä on realistisesti mahdollista. Kuka haluaa esimerkiksi liikennekuolemia? Juu, tehdäänpä niin että lasketaan joka paikassa koko maassa nopeusrajoitus eli suurin sallittu nopeus 30 kilometriin tunnissa niin päästään kuolemista eroon. Ekoroskin ääliömäisyys ja ylimielisyys vetää hiljaiseksi!!

      • Anonyymi

        Nykyisellä muovipussilla jatketaan sanovatpa nämä biohullut mitä tahansa.


    • Anonyymi

      Jep, muovipusseilla mennään täälläkin! Ekoroskin päätös oli täysin ideologinen, ihmisten käytännön arjen kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä.

    • Anonyymi

      Ei kiusalla vaan luonnon takia. Näin sydäntä särkevästi uhriutuu Ekoroskin henkilö Kokkola lehdessä. Voi hyvänen aika mitä pastaa sieltä suusta tulee! Kyllä moni ihminen haluaa lajitella ja kierrättää mutta kyllähän nuo Ekoroskin eväät on tässä tapauksessa ihan naurettavat! Ja sitä paitsi tällä päätöksellä Ekorosk vie kierrätystä ja lajittelua monta aikakautta taakse päin!! Valvooko niitten toimintaa kukaan vai ihan ilman vastuutako saavat harjoittaa typeryyttä???

    • Anonyymi

      Mitä se hyödyttää, vaikka asiakas noudattaa ekoroskin sääntöjä biojätteen osalta, ettei biojätettä laita muovipussiin, kun ekokuljetus tyhjentää energiajäte astian biojätteenä roska-auton biojäte säiliöön eli muoviroskaa sisältävät muovipussit biojätteenä.
      Meiltä kävivät tyhjentämässä biojätteen ja olivat tyhjentäneet energiajäte asian ja laskussa oli, että biojäte astia tyhjennetty, vaikkei oltu tyhjennetty.
      Asiakasta vaaditaan laittamaan biojätteet paperipussiin tai biohajoavaan muovipussiin, ettei biojätteen sekaan pääse muovia, mutta ekokuljetus tyhjentää energiajätteet biojätteen sekaan, melkoista huolimattomuutta jätteenkuljetus firmalta, EI ASIAKKAALTA!

    • Eikös niitä bioska pusseja voisi käyttää??

      • Anonyymi

        Minä käytän niitä bioska pusseja ja mainoslehdet laitan biojäteastian pohjalle, että imevät kosteuden.
        Ennen vein lehdet paperinkeräykseen, nyt laitan ne biojäteastian pohjalle.
        Jäteyhtiöthän neuvoivat laittamaan biojätteen paperisiin pusseihin tai sanomalehteen, joten ei haittaa lehdet ja palerit biojätetteen seassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän niitä bioska pusseja ja mainoslehdet laitan biojäteastian pohjalle, että imevät kosteuden.
        Ennen vein lehdet paperinkeräykseen, nyt laitan ne biojäteastian pohjalle.
        Jäteyhtiöthän neuvoivat laittamaan biojätteen paperisiin pusseihin tai sanomalehteen, joten ei haittaa lehdet ja palerit biojätetteen seassa.

        Hyvä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe