Läppärin akku on turvonnut (?)

Anonyymi-ap

HP-läppärilleni tehtiin pölynpuhdistus, jolloin se oli avattu. Kun noudin koneeni, minulle sanottiin että sen akku on turvonnut. Olin ihan kysymysmerkkinä ja minulle sanottiin, että alkaa kone olla vanha (on 3,5 v) ja että asiasta voi aiheutua oikosulku tms. Hui!
- Nyt mietin, uskallanko käytellä edelleen, kun aivan hyvin koneeni toimii, vielä. En nyt ostaisi uutta konetta, kun tämäkin toimii. Rahaa vaatisi.
- Kysymys: Kannattaakohan akku vaihtaa, jos sen voi vaihtaa? En ole vielä pystynyt menemään asiaa huoltoliikkeestä kysymään. Olisiko mielipidettä tai kokemusta?

35

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Akki siis tiensä päässä!

      • Anonyymi

        Voi perseensuti


    • Kyllähän kolme ja puolivuotiaaseen läppäriin vielä kannattaa ja voi akun vaihtaa. Vanhan turvonneen akun käytössä on riskinsä: se voi jopa syttyä tuleen ja muutenkin akun turpoaminen on riski myös mekaanisille osille ja koneen kuorille, sillä turvotus saattaa särkeä paikkoja.

      • Anonyymi

        Jos pääkin turpoaa, vespie.. niin ei se hyvä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pääkin turpoaa, vespie.. niin ei se hyvä ole.

        Toisilla turpoo kulli, toisilla pää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisilla turpoo kulli, toisilla pää.

        Ensimmäine pönkittää miehisyyttä, jälkimmäin hulluutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisilla turpoo kulli, toisilla pää.

        Vaapuhan on kuspie!


      • Anonyymi

        Vapusella turpos pää 20 vuotta sitten! Täytty kusesta! Pappa sekos!


      • Anonyymi

        Mene niuvaan kauhahomo!
        "ja mikähän oli avaajan kysymys" yms.,. nassikat ja kesälomat yms... Vapunen!


      • Anonyymi

        Otahaa kauhasessio välillä!


      • Anonyymi

        Tollasta pyllymajasta tänään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pääkin turpoaa, vespie.. niin ei se hyvä ole.

        Turpoaminen ei ole hyvä asia!


      • Anonyymi

        Tapahtuko hoitovirhe nievassa! Suntti väärin päin! Kusi menee päähän!


    • Anonyymi

      Älä jätä akkua pysyvästi laturiin. Hanki vaikka joku kellokytkin tai ajastinpistorasia joka katkaisee virrat säännöllisesti. Kannettavan alle jäähdytysalusta joka poistaa lämpöä kesähelteillä. Kaikkien puhelimien akut turpoaa kun pitää jatkuvasti latauksessa kesähelteillä varsinkin. Tuo akku hajoaa jossain vaiheessa.

      • Anonyymi

        HP:llä on huonot laturit kun kerran aikaansaavat akun ennenaikaisen vanhenemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HP:llä on huonot laturit kun kerran aikaansaavat akun ennenaikaisen vanhenemisen.

        Ei se johdu laturista! Emoilla on systeemi latausta varten.


      • Anonyymi

        Vapusen vajakki ei mistään mitään tiedä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapusen vajakki ei mistään mitään tiedä!

        Mutsis ei tienny abortista


    • Anonyymi

      Osaava liike olisi soittanut ja kysynyt vaihtaako akun!

      • Anonyymi

        Mikälli takuu voimassa, se olisi pitänyt vaihtaa automaatisesti!


    • Anonyymi

      Voi syttyä palamaan! Kyllä!

    • Anonyymi

      "Kysymys: Kannattaakohan akku vaihtaa,"

      Jos se että vaihtaa noin 70€ akun + vaihtokustannuksieen, on suhteessa koneen arvoon, kyllä!

      Mutta jos se maksaa enemmän kuin koko kone, ei!

    • Anonyymi

      Ihan ensimmäiseksi voisit lopettaa sen akun käyttämisen. Eli akku pois koneesta. Tuollainen turvonnut akku voi ladatessa syttyä palamaan ja räjähtää.

    • Anonyymi

      Aloittaja-kyselijä tässä! Kiitos paljon teille vastanneille! Sain tosi hyvän kuvan asiastani, huolestani. Puhdistutin koneeni pölystä teknologiaa myyvän liikkeen palvelussa, siellä ei varsinaisia huoltoja tehdä. En edes tiennyt, että tämän koneen saa auki ja akun näkyviin, tuo alapuoli näyttää niin umpeen 'muuratulta'. Nytkään en siis pysty/osaa sitä itse avata ottaakseni akun pois.
      Juuri niin olen ajatellut, etten nyt pidä laturia läppärissä kiinni, latailen vain välillä että voin käyttää. Ennen olen kai ollut epäviisas kun koneeni ollut jatkuvasti kiinni laturissa, mikä on ollut luontevaa, koska ei konettani ole tarve mihinkään kuljetella mukana.
      Kyllä minun nyt on mentävä tietsikkahuoltoliikkeeseen tästä asiasta kysymään, onko heillä tähän istuvaa akkua ja mikä olisi kustannus. Hyvä vinkki sekin, että mitä maksaa uuden akun osto asennuspalveluineen. HP-koneeni ei ole kallista luokkaa, yli kolme vuotta sitten maksoi noin 400 e. Erittäin hyvä tämä kone on käytössäni ollut, miltei jatkuvasti on auki. - Hyvää kesäpäivää kaikille!

      • Anonyymi

        Jos kone toimii muuten hyvin sanoisin, että halvimmalla pääsee silti vaihtamalla akun. Ja jos koneen haluaa vaihtaa siitä saa paremman hinnan jos siinä on uusi akku(vielä paketissa) mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kone toimii muuten hyvin sanoisin, että halvimmalla pääsee silti vaihtamalla akun. Ja jos koneen haluaa vaihtaa siitä saa paremman hinnan jos siinä on uusi akku(vielä paketissa) mukana.

        Ok yes, thanks. t. Ap


      • Anonyymi

        Törppö liike jos on luovuttanut palovaarallisessa kunnossa olevan koneen tuolla lailla takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kone toimii muuten hyvin sanoisin, että halvimmalla pääsee silti vaihtamalla akun. Ja jos koneen haluaa vaihtaa siitä saa paremman hinnan jos siinä on uusi akku(vielä paketissa) mukana.

        Ei pääse! 3v ja sillon 400€, kone ei ole nyt edes 50€ arvoinen.


    • Anonyymi

      Paljonko maksoi?

      • Anonyymi

        Windows kiuvas!


    • Anonyymi

      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KÄYTÄ SITÄ TURVONNUTTA AKKUA!!! Se akku on vaarallinen. Turvonnutta litium-ioniakkua EI MILLOINKAAN SAA KÄYTTÄÄ!! Turvonnut akku on kirjaimellisesti räjähtämistä odottava pommi. Toistan: älä käytä sitä akkua!
      Jos litiumioniakku turpoaa se on AINA merkkis siitä, että se akku on vakavasti vaaurioitunut. Sitä akkua ei pidä käyttää. Tämä ei ole mitään liiottelua eikä turhaa pelottelua. turvonnut akku on vaarallinen. Se voi kirjaimellisesti räjähtää tai vähintäänkin syttyä palamaan. Tuo ei ole mitään liiottelua eikä turhaa pelottelua. Asia on noin.

      Jos litiumioniakku turpoaa sen sisällä on vaurio, jonka seurauksena sinne akun sisälle on syntynyt vetykaasua. Se turpoaminen johtuu nimenomaan siitä ,että sinne akun sisälle kertyy vetyä, joka nostaa akun sisäistä painetta ja paisuttaa sitä. Akuissa on varoventtiilejä, mutta ne ei useinkaan toimi vaurioituneessa akussa. Käytännössä siellä akun sisällä on jo jonkinlainen oikosulku tai muu vastaava vika, jonka seurauksena sinne akun sissään syntyy sitä vetykaasua.

      Paisunuttaakkua ei saa koskaan käyttää eikä sitä saa kytkeä verkkovirtaan latautumaan. Se akku voi räjähtää tai vähintäänkin syttyä räjähdysmäisesti palamaan ja siinä voi palaa koko kämppä tai käydä pahemminkin. et varmasti halua, että läppärin akku räjähtää koneen ollessa sylissäsi jne.

      Eli lopeta sen akun käyttäminen heti ja irrota se läppäristä välittömästi. Hankkiudu siitä akusta eroon niin pin kuin voit.

      T. miksuh

    • Anonyymi

      Turvonneissa akuissa on palovaara! Applen laiteita paloi aikanaan paljon!
      PC koneissa on 78C asteen suojakytkin! Mutta turvonnut akkua on epävakaa!

    • Anonyymi

      Mun läppärin akku turposi ja minä säikähdin. Kiikutin koneen huoltoon ja sain kuulla, että tulin kreivin aikaan.
      Turvonnut akku on vaarallinen.

    • Anonyymi

      Sen pystyy kellottaa liekkeihin. YouTubes vhvsv ideoita

    • Anonyymi

      Pahimmassa skenaariossa tapahtuu sisäinen oikosulku ja lämpöryntäys, räjähdys, tulipalo ja toksisia höyryjä.
      Itse turpoaminen johtuu akun vanhentumista seuraavista kemiallisista reaktioista joissa anodi ja katodi turpoavat ja elektrolyytti muuttuu kaasuksi.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe