Vitiligo kivespussissa?

Anonyymi-ap

Oon 15v poika, ja huomasin tänään että mulla on vasemman kiveksen ja nivustaipeen välissä kivespussissa noin 3cm kokoinen valkoinen läiskä, joka on huomattavasti vaaleampi kuin muu kivespussin iho.

Mulla on ollut parin vuoden ajan selässä ja rinnassa muutamia haloluomia, eli pigenttiluomia joiden ympäriltä pigmentti on hävinnyt koska kehon puolustusjärjestelmä hyökkää luomea vastaan aiheuttaen luomen ympärille noin 0,5cm-2cm kokoisen, pyöreän muotoisen valkoisen läiskän, ja muutaman vuoden jälkeen luomi voi hävitä ja valkoinen kehä luomen ympärillä voi myös hävitä ja iho muuttuu taas normaalin väriseksi.

Luin netistä että haloluomia voi esiintyä ilman vitiligoa, mutta se voi myös esiintyä yhdessä vitiligon kanssa. En usko että se kivespussin valkoinen läiskä voisi olla haloluomi, koska siinä ei näy luomea, ja valkoinen alue on epätarkkarajainen eikä pyöreä niin kuin haloluomissa, ja mulla ei ikinä ole ollut muita tuollaisia läiskiä paitsi niitä haloluomia miltä tuo läiskä ei vaikuta.

Vitiligoahan kai voi esiintyä missä päin kehoa tahansa, kuten kivespussissa, enkä tiedä mitä muutakaan tuo voisi olla.

2

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko koskaan keskustellut asiasta lääkärin kanssa?
      Lääkärit parhaiten tietää, mikä on kyseessä, vaikka ehkäpä juuri se vitiligo.
      Internet on vähän heikohko lääkäri kuitenkin, jos haluaa jostain varmuuden, lääkärikäynti kannattaa.

      Miten muuten jakselet? Haittaako sinua tuo juttu jotenkin, millaisia ajatuksia herättää? Oletko jostain siihen liittyvästä huolissasi?
      Olet siinä iässäkin, että esim. seurustelu voi kiinnostaa. Ei kannata ainakaan pelätä, että vitiligo, tai mitä ikinä onkaan, haittaisi seurustelua.
      Jos joku sinuun ihastuu, ei siihen pitäisi ihomuutokset vaikuttaa negatiivisesti. Muistat vain olla oma itsesi.
      Sen takia tästä mainitsin, kun monet saattavat ajatella, että jokin ulkoinen seikka voisi haitata tekemästä haluamiaan asioita.

      Hyvää ja aurinkoista kesää!

      • Anonyymi

        Kävin vuosi sitten näyttämässä haloluomia lääkärille ja siellä vain sanottiin että ne on haloluomia mutta vitiligosta ei siellä puhuttu mitään. Vielä viime kesänä mulla oli vaikeuksia kehdata olla julkisella paikalla ilman paitaa (esim. Rannalla) mutta mun itsevarmuus on vuoden aikana kasvanut niin paljon etten enää jaksa miettiä niistä mitään, ei niitä välttämättä edes huomaa ellei katso mun selkää tai rintaa tarkemmin, ja nyt kehtaan ihan hyvin olla ilman paitaa rannalla. Hyvää kesää sinullekin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe