DSG-vaihteisto säikäytti Toyota-miehen?

Anonyymi-ap

Noin viikko sitten kävin yhden sukulaismiehen luona yhdessä Etelä-Suomen suurehkossa kaupungissa, koska hänen lapsensa juhli ylioppilaslakkia, ja tietysti kummikin kutsuttiin juhliin mukaan. Päivänsankarin isä (on serkkuni) oli myöskin hyvin tyytyväinen, sillä hän oli aiemmin keväällä ostanut itselleen elämänsä ensimmäisen automaattivaihteisen auton. Hän oli ostanut käytettynä hyvin siistin VAG-konsernin valmistaman DSG-vaihteistolla varustetun auton, jolla oli ajettu alle 100000 km.

Tietysti lähdimme serkkuni kanssa kokeilemaan autoa kaupunkiliikenteessä. Serkkuni mainosti kovasti sitäkin, että DSG-automaattivaihteiston lisäksi autossa oli myös start-stop-automatiikka, jolla päästöjä kaupunkiajossa saatiin pienemmäksi.

Jo ensimäisissä liikennevaloissa ihmettelin DSG-vaihteiston outoa käyttäytymistä. Auto tosiaan sammutti moottorin liikennevaloissa, mutta kun valot vaihtuivat vihreiksi, niin auton starttimoottori käynnisti moottorin, ja sen jälkeen auto lähti liikkeelle kauheasti nykäisten. Tunnelma oli sellainen, että vaihde tuntui menevän päälle ilman kulkua pehmentävää kytkintä. Suuremmilla nopeuksilla auton vaihtisto vaihtoi ihan sivistyneesti. Jokaisen pysähdyksen jälkeen liikkeellelähtö oli kuitenkin ihan yhtä nykäisevä, joten autossa oli ilmeisesti jokin vika.

Minä suorastaan säikähdin näin kulmikasta liikkeellelähtöä liikennevaloista. Olen tottunut siihen, että itselataava hybridi-Toyota lähteen aina liikennevaloista liikkeelle täysin nykäyksettömästi, joten VAG-konsernin auton DSG-vaihteiston nykivä toiminta oli aivan outoa. Eihän tuollaisella autolla uskalla edes vapautuneesti ajella, sillä vetoakselit saattavat koska hyvänsä napsahtaa poikki liikennevaloissa. Paljon on vielä VAG-konsernin suunnittelijoilla opettelemista, että pääsevät lähellekään hybridi-Toyotan hienostunutta toimintaa.

66

2022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi ehkä kannattanut kytkeä start-stop-automatiikka pois päältä, niin silloin liikkeellelähtö olisi voinut olla pehmeämpi.

      • Anonyymi

        Volkkari ei osaa tehdä vaihtoja. Ei ole muuten ikinä osannut.


    • Anonyymi

      toivottavasti vwaudi ei ole suunnitellut Leopardeja...

      • Anonyymi

        Audin S- Tronic ei nyki liikkeelle lähdettäissä. DSG nykäisee jos kaasua painaa liian kovasti vaatii hieman totuttelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audin S- Tronic ei nyki liikkeelle lähdettäissä. DSG nykäisee jos kaasua painaa liian kovasti vaatii hieman totuttelua.

        Lähtönykäys oli aina niin voimakas, että epäilin autossa olleen jotain vikaa. Jos vikaa ei ollut, niin kovasti heikkolaatuisen vaikutelman tästä DSG-vaihteistosta sain. Hybridi-Toyota on ihan eri planeetalta tässä suhteessa.


    • Anonyymi

      Eipä löydy Toyotalle voittajaa. Asia on tiedetty jo kauan. VAG-miesten on ihan turhaa väittää vastaan.

    • Anonyymi

      Toyotalla ajanut on tottunut painamaan kaasua reilusti, koska muuten ei tapahdu mitään. Sillä tottumuksella tehokkaampiin autoihin siirryttäessä tapahtuu juuri tuollaisia hyökkäyksiä.
      Tosiasiassa nykyinen dsg on erittäin sivistynyt vaihteisto.

      • Anonyymi

        Notuota, ei se ihan tuulesta temmattu väite taida olla että vw- mies on syntynyt ikuiseksi koekaniiniksi kun toyotamies ajelee valmiiksi tehdyllä luotettavalla tuottella . Maailman ykköspaikka edellyttää osaamista!


    • Anonyymi

      Paljonko meni olutta, että sait tuollaisen mielikuvitusjutun kirjoitettua?

    • Anonyymi

      Momentinmuunnin ja CVT. Liikkelle lähtö on normaalia. Kulkee eteen/ taakse jo pelkällä tyhjäkäynnillä. Ei kuluvia kytkinlevyjä.
      Ei jakohihnoja. Ei huolia.

      Mikä auto on kyseessä. Alkaa teellä, päättyy aahan.

      Paljastan!

      *****Toyota *****

      Luottokumppani👌

      • Anonyymi

        Ei siinä mitään momentinmuunninta ja CVT:a ole.


    • Anonyymi

      Dsg on pirun keksintö, lisää kärsimystä ja maan päällistä helvettiä aageen väelle.

      • Anonyymi

        Mutta mutta... kun se kaksoiskytkin vaihteisto nykyään on jo kohta jokamerkissä.. Momentti muunnin automaatit jää pikkuhiljaa historiaan.


      • Anonyymi

        Tällainen vaikutelma minullekin tuli koeajolla. Hybridi-Toyotan kaltaisesta hienostuneesta menosta ei olut tietoakaan.


    • Anonyymi

      Toyotan omistajilla ja venäläisillä on paljon yhteistä, propaganda menee täydestä.

      • Anonyymi

        Jos olisin ilkeä, niin sanoisi, että molemmat ovat hieman yksinkertaisia.


    • Anonyymi

      Kannattaako noihin avaus provoihin lähteä mukaan ollenkaan?

      • Anonyymi

        Ei tuo avaus vaikuta ollenkaan provolta. Kyllä DSG-vaihteisto on melkoisen kova nytkyttelemään rauhallisessakin ajossa. Kovemmissa kiihdytyksissä se on aivan mahdoton.


    • Anonyymi

      Kannattaa! Varsinkin kun tuo on totta. Huonoon autoon laitetaan huono vaihteisto.

      Sitten joku vielä ostaa sen huonon auton.

      Tarjolla kun on kestävä Toyota!

      Kestää isältä pajalle.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että vain volsun kaksoiskytkinvaihteiston ongelmista kirjoitetaan. Toyotan portaaton planettavaihteisto on paras ja jouhevin. Parempi vielä kuin se cvt-metallilamellihihnavariaattori joka sekin on kyllä varsin mukava ja harmiton. Varsin jouhevasti toimii molemmat ilman dsgn tapaista pätkimistä ja arpomista. Puhumattakaan peruuttamisesta ylämäkeen parkkiruutuun. Yhtä helvettiä dsg:lla! Toyotalla ryömii vaikka sentin kerrallaan ja hallitusti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vain volsun kaksoiskytkinvaihteiston ongelmista kirjoitetaan. Toyotan portaaton planettavaihteisto on paras ja jouhevin. Parempi vielä kuin se cvt-metallilamellihihnavariaattori joka sekin on kyllä varsin mukava ja harmiton. Varsin jouhevasti toimii molemmat ilman dsgn tapaista pätkimistä ja arpomista. Puhumattakaan peruuttamisesta ylämäkeen parkkiruutuun. Yhtä helvettiä dsg:lla! Toyotalla ryömii vaikka sentin kerrallaan ja hallitusti!

        " Mikä siinäkin on että vain volsun kaksoiskytkinvaihteiston ongelmista kirjoitetaan. Toyotan portaaton planettavaihteisto on paras ja jouhevin. Parempi vielä kuin se cvt-metallilamellihihnavariaattori joka sekin on kyllä varsin mukava ja harmiton. Varsin jouhevasti toimii molemmat ilman dsgn tapaista pätkimistä ja arpomista. Puhumattakaan peruuttamisesta ylämäkeen parkkiruutuun. Yhtä helvettiä dsg:lla! Toyotalla ryömii vaikka sentin kerrallaan ja hallitusti! "


        Totta haastelet. Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on 30 vuotta vanha keksintö, mutta edelleenkin se on valovuosia edellä muiden huonompien autojen voimalinjoja. Autoissa Toyota on ykkönen vielä vuosien ajan.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy noita vag, dsg ja tsi lyhennelmiä ja niihin sortuneita.

    • Anonyymi

      Katohan, kun VW DSG vaihteistolla lähtee valoista, riittää että vapautta jarrun, kaasua ei tarvitse painaa juuri ollenkaan, ellei halua erikoisen nopeaa lähtemistä.

      • Anonyymi

        Kaikki automaatit lähtevät liikkeelle, kun vapauttaa jarrun. Ne lähtevät kuitenkin sivistyneesti, eikä mahdottoman nykäyksen kanssa, kuten DSG-vaihteisto tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki automaatit lähtevät liikkeelle, kun vapauttaa jarrun. Ne lähtevät kuitenkin sivistyneesti, eikä mahdottoman nykäyksen kanssa, kuten DSG-vaihteisto tekee.

        Nykäys on lievä ilmaisu kun se pätkäsöö niin notta tekarit putoo suusta ja silimälasit piästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki automaatit lähtevät liikkeelle, kun vapauttaa jarrun. Ne lähtevät kuitenkin sivistyneesti, eikä mahdottoman nykäyksen kanssa, kuten DSG-vaihteisto tekee.

        Minulla on DSG eikä se tee mitään nykäyksiä.
        Jos sinun DSG -vaihteisto tekee nykäyksen, suosittelen vaihteiston huoltoa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Moskvitš Elite 1300 tai Hindustan Ambassador 1800 ISZ olisivat sopivampia Toyotaan tottuneelle kuin nykyaikainen Škoda.

      • Anonyymi

        Itämaisiin autoihin tottuneelle Hindustan sopivampi. Elite sentään valmistettu Uralin länsipuolella.


    • Anonyymi

      Ai että vetoakselit katkeaa jos auto nykäisee liikkeelle? Tuo väite kertoi vain se, että kyseessä on vain Sukevan trollin surkea avaus.

      • Anonyymi

        En luottaisi skoodan tapauksessa niihin itäauton vetoakseleihin, huokovalua ja muuta skeidaa riittää räpylälogo-autoissa.


      • Anonyymi

        Eivät toistuvat shokkirasitukset tee hyvää millekään vetoakseleille. Kyllä ne lopulta voivat napsahtaa poikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät toistuvat shokkirasitukset tee hyvää millekään vetoakseleille. Kyllä ne lopulta voivat napsahtaa poikki.

        Tai pyöränpultit katkeaa kuin rajuvoima-TOJON sähkiksessä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai pyöränpultit katkeaa kuin rajuvoima-TOJON sähkiksessä!!!

        Vähän enemmän tehoa tojotaan niin puöräthän siitä irtoaa. Ajokieltoon meni kokoöö tojorpmu ja tojo joutui ostaman niitä takaisin kun ei kukaan halua tappaja-autoa. Eikä silöä saanut edes ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän enemmän tehoa tojotaan niin puöräthän siitä irtoaa. Ajokieltoon meni kokoöö tojorpmu ja tojo joutui ostaman niitä takaisin kun ei kukaan halua tappaja-autoa. Eikä silöä saanut edes ajaa.

        Joo, se on paha tuo tojo 6000 ja vw 3000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, se on paha tuo tojo 6000 ja vw 3000.

        Määrä ei kerro totuutta. Ajelu ja ajaminen, kaksi täysin eri auton käyttötarkoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrä ei kerro totuutta. Ajelu ja ajaminen, kaksi täysin eri auton käyttötarkoitusta.

        Tämä kertoo käyttötarkoituksen, Ajaminen ja hinaaminen:
        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.


    • Anonyymi

      DSG-vaihteiston elinkaari voidaan kiteyttää seuraavasti. Ensin on vuosikausia voimakas lähtönykäys, ja sitä seuraa sitten äänekäs loppupysähdys, koska vaihdelaatikko on täynnä rautajauhoa. Sen pituinen se.

      • Anonyymi

        Näinhän se käytännössä menee. Hyvä juttu, että asioista uskalletaan suoraan puhua.


      • Anonyymi

        Voi voi tuota Toyotan omistajan ankeutta ja kateutta.


    • Anonyymi

      Nykäys liikkeelle lähtiessä on Toyota vaareille pelottava asia, koska ovat tottuneet huudattamaan ponnetonta moottoria isoilla kierroksilla ja luistattaa kytkintä ettei auto sammu paikalleen.

      • Anonyymi

        Valtaosa Toyotista on varustettu täysin ylivoimaisella CVT-vaihteistolla.

        Nykäys, kolina ja lopulta antautuminen on DSG-vaihteistojen elinkaari, lyhyt sellainen.


      • Anonyymi

        " Nykäys liikkeelle lähtiessä on Toyota vaareille pelottava asia, koska ovat tottuneet huudattamaan ponnetonta moottoria isoilla kierroksilla ja luistattaa kytkintä ettei auto sammu paikalleen. "


        Kehottaisin yli-innokasta helmitaulumiestämme nyt vähän rauhoittumaan ja lukemaan hetken edistyksellistä autotekniikkaa. Hybridi-Toyotassa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja, joten siinä ei ole lainkaan tavallista kytkintä, jota voisi kovilla kierroksilla luistattaa. Hybridi-Toyota lähtee parkkipaikalta aina nykäyksettömästi liikkeelle ihan riippumatta siitä, onko polttomoottori käynnissä vai ei. Kunhan autossa on vain virta päällä, niin ajoon voidaan huolettomasti lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Nykäys liikkeelle lähtiessä on Toyota vaareille pelottava asia, koska ovat tottuneet huudattamaan ponnetonta moottoria isoilla kierroksilla ja luistattaa kytkintä ettei auto sammu paikalleen. "


        Kehottaisin yli-innokasta helmitaulumiestämme nyt vähän rauhoittumaan ja lukemaan hetken edistyksellistä autotekniikkaa. Hybridi-Toyotassa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja, joten siinä ei ole lainkaan tavallista kytkintä, jota voisi kovilla kierroksilla luistattaa. Hybridi-Toyota lähtee parkkipaikalta aina nykäyksettömästi liikkeelle ihan riippumatta siitä, onko polttomoottori käynnissä vai ei. Kunhan autossa on vain virta päällä, niin ajoon voidaan huolettomasti lähteä.

        "Hybridi-Toyota lähtee parkkipaikalta aina nykäyksettömästi liikkeelle ihan riippumatta siitä, onko polttomoottori käynnissä vai ei. Kunhan autossa on vain virta päällä, niin ajoon voidaan huolettomasti lähteä."

        Etelän maissa ehkä noin mutta Suomessa talvella tulee eteen taksin ja hinausauton soittaminen. Melkoista huolettamuutta.

        Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit


    • Anonyymi

      sehän on hyvä että auto liikkuu itekseen?

      eikös teslakin sitä opettele

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näinhän nuo DSG-vaihteistot tuppaavat käyttäytymään. Ensin ne aikansa nytkyttelevät, ja sitten lopulta lakkaavat toimimasta. Siinä vaiheessa laatikko onkin täynnä rautajauhoa. Fordin käyttämä PowerShift-vaihteisto on samanlainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän nuo DSG-vaihteistot tuppaavat käyttäytymään. Ensin ne aikansa nytkyttelevät, ja sitten lopulta lakkaavat toimimasta. Siinä vaiheessa laatikko onkin täynnä rautajauhoa. Fordin käyttämä PowerShift-vaihteisto on samanlainen.

        Nykäyksettömien ja kestävien automaattivaihteistojen suunnittelu ei ole saksalaisten insinöörien parasta osaamisaluetta. Pitäisi lähettää VAG-konsernin suunnittelijoita Toyotalle oppiin. Kaikkein viisainta tietysti olisi, että VAG-konserni alkaisi tehdä lisenssillä itselataavia Toyotan hybridiautoja, niin silloin surkeasta DSG-vaihteistosta päästäisiin kerralla eroon.


      • Anonyymi

        Ihan tyypillistä VAG-laatua, jos DSG-vaihteisto kestää peräti 30000 km. Jos korjauskulut ovat luokkaa 5000 €, niin eihän se paljoa kilometriä kohden tee. Autoilu on aina kallista.


    • Anonyymi

      Samanlainen vika kaikissa kaksoiskytkinvaihteistoissa. Kestävät nippa nappa sen 30 000- 100 000km.

      • Anonyymi

        Paremmissa autoissa kun on portaaton laatikko niin ei nytkyttele, pätkyttele eikä arvuuttele. Dsg pätkäsee itsensä hajalle nolla pilkku kuudessa sekunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmissa autoissa kun on portaaton laatikko niin ei nytkyttele, pätkyttele eikä arvuuttele. Dsg pätkäsee itsensä hajalle nolla pilkku kuudessa sekunnissa.

        Hybridi-Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on ihan toista maata. Auto ei koskaan nytkyttele, ja voimalinja todella kestää hyvin. Juuri tästä syystä useimpien tavallisten ihmisten valinta osuukin Toyotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmissa autoissa kun on portaaton laatikko niin ei nytkyttele, pätkyttele eikä arvuuttele. Dsg pätkäsee itsensä hajalle nolla pilkku kuudessa sekunnissa.

        Melkoista taiteilua ajaminen liikennevaloissa DSG-vaihteistolla on, ja varotoimenpiteistä huolimatta vaihteisto menee rikki. Itselataavalla hybridi-Toyotalla ajettaessa ei mitään vastaavia rajoituksia ole, koska hybridi-Toyotaa ei voi käyttää väärin. Auto kestää vaikka kuinka raskaan runttaamisen, ja liikkuu silti täysin nykäyksettömästi. Toyota on paras.

        https://www.is.fi/autot/art-2000001215599.html


    • Anonyymi

      Itellä oli kolme vuotta A4 diesel enkä sinä aikana tottunut DSG toimintaan. Pehmeästi se kyllä toimi mutta viiveet häiritsi kaupunkiajoa. Edellisessä oli perinteinen automaatti (toinen saksalaispremium) ja se toimi aivan eri tavalla kuin DSG (S-tronic).

      Silti, Tojon portaaton on ollut kaikkein mukavin ajaa. Voimansiirtoon ei tule kiinnitettyä mitään huomiota. Audissa fidutus oli aina mukana kuviossa mitä korosti se että auto oli muuten loistava.

      • Anonyymi

        Hybridi-Toyota on kaupunkiajossa kaikkein mieluisin ajoneuvo. VAG-konsernin nytkyttävä DSG-vaihteisto vie kuskilta hermot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi-Toyota on kaupunkiajossa kaikkein mieluisin ajoneuvo. VAG-konsernin nytkyttävä DSG-vaihteisto vie kuskilta hermot.

        Menneen maailman muistelua tuollaiset polttiksien vertailut. Sähköauto on pehmeä lähdössä kun niin haluaa ja lähtee kuin hauki rannasta kun painaa oikealla jalalla vähän syvemmälle.

        Tuleeko nykymaailma liian nopeasti essonbaariin? Sori vaan mutta maailma ei voi jäädä odottamaan että teidän kaali ehtii mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneen maailman muistelua tuollaiset polttiksien vertailut. Sähköauto on pehmeä lähdössä kun niin haluaa ja lähtee kuin hauki rannasta kun painaa oikealla jalalla vähän syvemmälle.

        Tuleeko nykymaailma liian nopeasti essonbaariin? Sori vaan mutta maailma ei voi jäädä odottamaan että teidän kaali ehtii mukaan.

        Ja tuon aivan ylivertaisen pehmeän ja tarvittaessa vahvan voimalinjan lisäksi verkkosähköllä ajaa 100km noin yhdellä eurolla kun tojon latauskelvoton tarvitsee rahaa 10-14 euroa.

        Ei ihme että Toyotakin on laittanut kaikki kehitysrahat sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat vainkuoleva tuotelonja jolla lerätään rahat pois tyhmiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon aivan ylivertaisen pehmeän ja tarvittaessa vahvan voimalinjan lisäksi verkkosähköllä ajaa 100km noin yhdellä eurolla kun tojon latauskelvoton tarvitsee rahaa 10-14 euroa.

        Ei ihme että Toyotakin on laittanut kaikki kehitysrahat sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat vainkuoleva tuotelonja jolla lerätään rahat pois tyhmiltä.

        Itselataava hybridi-Toyota on toistaiseksi paras välikausiauto. Kunhan sähköautot vähän kehittyvät, niin sen jälkeen niitäkin saattaa harkita, mutta tässä vaiheessa ei kannata alkaa sähköautolla pelleillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon aivan ylivertaisen pehmeän ja tarvittaessa vahvan voimalinjan lisäksi verkkosähköllä ajaa 100km noin yhdellä eurolla kun tojon latauskelvoton tarvitsee rahaa 10-14 euroa.

        Ei ihme että Toyotakin on laittanut kaikki kehitysrahat sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat vainkuoleva tuotelonja jolla lerätään rahat pois tyhmiltä.

        Hyvinhän se itselataavien Tojotien kauppa vielä käy. Kaupungilla melkein kaikki uudet ja kiiltävät autot ovat hybridi-Toyotia. Mistähän tämä mahtaa kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän se itselataavien Tojotien kauppa vielä käy. Kaupungilla melkein kaikki uudet ja kiiltävät autot ovat hybridi-Toyotia. Mistähän tämä mahtaa kertoa?

        " Mistähän tämä mahtaa kertoa? "


        Esitit turhan kysymyksen. Itselataavien Toyotien suuri myynti johtuu siitä, että tavalliset kansalaiset haluavat ostaa parhaan auton omilla rahoillaan. Työsuhdeautoiksi kelpaavat huonommatkin merkit, sillä köyhät veronmaksajat maksavat näiden heikompien autojen remontit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mistähän tämä mahtaa kertoa? "


        Esitit turhan kysymyksen. Itselataavien Toyotien suuri myynti johtuu siitä, että tavalliset kansalaiset haluavat ostaa parhaan auton omilla rahoillaan. Työsuhdeautoiksi kelpaavat huonommatkin merkit, sillä köyhät veronmaksajat maksavat näiden heikompien autojen remontit.

        Kyllä niissä korjattavaa riittääkin. Köyhillä veronmaksajilla on jatkossa tuskaisat olot, jos he joutuvat paljon makselemaan kalliiden sähköautojen korjauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon aivan ylivertaisen pehmeän ja tarvittaessa vahvan voimalinjan lisäksi verkkosähköllä ajaa 100km noin yhdellä eurolla kun tojon latauskelvoton tarvitsee rahaa 10-14 euroa.

        Ei ihme että Toyotakin on laittanut kaikki kehitysrahat sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat vainkuoleva tuotelonja jolla lerätään rahat pois tyhmiltä.

        Mää pyöräilen 5 c 100 km


    • Anonyymi

      oomi887

    • Anonyymi

      Suomalaiset ovat Toyotan valittu kansa jolla on salaista tietoa autoista, jota ei muilla Euroopan kansoilla ole, ei Toyotan suosiota Suomessa voi muuten selittää.

    • Anonyymi

      Toyota hybrideissä on niin pehmeä liikkeellelähtö, että se kestää jopa 3 - 5 sekuntia, kun valo on vaihtunut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1643
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1365
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      32
      1189
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1104
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1006
    6. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      158
      1004
    7. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      191
      944
    8. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      871
    9. 71
      834
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      831
    Aihe