Noin viikko sitten kävin yhden sukulaismiehen luona yhdessä Etelä-Suomen suurehkossa kaupungissa, koska hänen lapsensa juhli ylioppilaslakkia, ja tietysti kummikin kutsuttiin juhliin mukaan. Päivänsankarin isä (on serkkuni) oli myöskin hyvin tyytyväinen, sillä hän oli aiemmin keväällä ostanut itselleen elämänsä ensimmäisen automaattivaihteisen auton. Hän oli ostanut käytettynä hyvin siistin VAG-konsernin valmistaman DSG-vaihteistolla varustetun auton, jolla oli ajettu alle 100000 km.
Tietysti lähdimme serkkuni kanssa kokeilemaan autoa kaupunkiliikenteessä. Serkkuni mainosti kovasti sitäkin, että DSG-automaattivaihteiston lisäksi autossa oli myös start-stop-automatiikka, jolla päästöjä kaupunkiajossa saatiin pienemmäksi.
Jo ensimäisissä liikennevaloissa ihmettelin DSG-vaihteiston outoa käyttäytymistä. Auto tosiaan sammutti moottorin liikennevaloissa, mutta kun valot vaihtuivat vihreiksi, niin auton starttimoottori käynnisti moottorin, ja sen jälkeen auto lähti liikkeelle kauheasti nykäisten. Tunnelma oli sellainen, että vaihde tuntui menevän päälle ilman kulkua pehmentävää kytkintä. Suuremmilla nopeuksilla auton vaihtisto vaihtoi ihan sivistyneesti. Jokaisen pysähdyksen jälkeen liikkeellelähtö oli kuitenkin ihan yhtä nykäisevä, joten autossa oli ilmeisesti jokin vika.
Minä suorastaan säikähdin näin kulmikasta liikkeellelähtöä liikennevaloista. Olen tottunut siihen, että itselataava hybridi-Toyota lähteen aina liikennevaloista liikkeelle täysin nykäyksettömästi, joten VAG-konsernin auton DSG-vaihteiston nykivä toiminta oli aivan outoa. Eihän tuollaisella autolla uskalla edes vapautuneesti ajella, sillä vetoakselit saattavat koska hyvänsä napsahtaa poikki liikennevaloissa. Paljon on vielä VAG-konsernin suunnittelijoilla opettelemista, että pääsevät lähellekään hybridi-Toyotan hienostunutta toimintaa.
DSG-vaihteisto säikäytti Toyota-miehen?
66
1789
Vastaukset
- Anonyymi
Olisi ehkä kannattanut kytkeä start-stop-automatiikka pois päältä, niin silloin liikkeellelähtö olisi voinut olla pehmeämpi.
- Anonyymi
Volkkari ei osaa tehdä vaihtoja. Ei ole muuten ikinä osannut.
- Anonyymi
toivottavasti vwaudi ei ole suunnitellut Leopardeja...
- Anonyymi
Audin S- Tronic ei nyki liikkeelle lähdettäissä. DSG nykäisee jos kaasua painaa liian kovasti vaatii hieman totuttelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Audin S- Tronic ei nyki liikkeelle lähdettäissä. DSG nykäisee jos kaasua painaa liian kovasti vaatii hieman totuttelua.
Lähtönykäys oli aina niin voimakas, että epäilin autossa olleen jotain vikaa. Jos vikaa ei ollut, niin kovasti heikkolaatuisen vaikutelman tästä DSG-vaihteistosta sain. Hybridi-Toyota on ihan eri planeetalta tässä suhteessa.
- Anonyymi
Eipä löydy Toyotalle voittajaa. Asia on tiedetty jo kauan. VAG-miesten on ihan turhaa väittää vastaan.
- Anonyymi
Toyotalla ajanut on tottunut painamaan kaasua reilusti, koska muuten ei tapahdu mitään. Sillä tottumuksella tehokkaampiin autoihin siirryttäessä tapahtuu juuri tuollaisia hyökkäyksiä.
Tosiasiassa nykyinen dsg on erittäin sivistynyt vaihteisto.- Anonyymi
Notuota, ei se ihan tuulesta temmattu väite taida olla että vw- mies on syntynyt ikuiseksi koekaniiniksi kun toyotamies ajelee valmiiksi tehdyllä luotettavalla tuottella . Maailman ykköspaikka edellyttää osaamista!
- Anonyymi
Paljonko meni olutta, että sait tuollaisen mielikuvitusjutun kirjoitettua?
- Anonyymi
Momentinmuunnin ja CVT. Liikkelle lähtö on normaalia. Kulkee eteen/ taakse jo pelkällä tyhjäkäynnillä. Ei kuluvia kytkinlevyjä.
Ei jakohihnoja. Ei huolia.
Mikä auto on kyseessä. Alkaa teellä, päättyy aahan.
Paljastan!
*****Toyota *****
Luottokumppani👌- Anonyymi
Ei siinä mitään momentinmuunninta ja CVT:a ole.
- Anonyymi
Dsg on pirun keksintö, lisää kärsimystä ja maan päällistä helvettiä aageen väelle.
- Anonyymi
Mutta mutta... kun se kaksoiskytkin vaihteisto nykyään on jo kohta jokamerkissä.. Momentti muunnin automaatit jää pikkuhiljaa historiaan.
- Anonyymi
Tällainen vaikutelma minullekin tuli koeajolla. Hybridi-Toyotan kaltaisesta hienostuneesta menosta ei olut tietoakaan.
- Anonyymi
Toyotan omistajilla ja venäläisillä on paljon yhteistä, propaganda menee täydestä.
- Anonyymi
Jos olisin ilkeä, niin sanoisi, että molemmat ovat hieman yksinkertaisia.
- Anonyymi
Kannattaako noihin avaus provoihin lähteä mukaan ollenkaan?
- Anonyymi
Ei tuo avaus vaikuta ollenkaan provolta. Kyllä DSG-vaihteisto on melkoisen kova nytkyttelemään rauhallisessakin ajossa. Kovemmissa kiihdytyksissä se on aivan mahdoton.
- Anonyymi
Kannattaa! Varsinkin kun tuo on totta. Huonoon autoon laitetaan huono vaihteisto.
Sitten joku vielä ostaa sen huonon auton.
Tarjolla kun on kestävä Toyota!
Kestää isältä pajalle.- Anonyymi
Mikä siinäkin on että vain volsun kaksoiskytkinvaihteiston ongelmista kirjoitetaan. Toyotan portaaton planettavaihteisto on paras ja jouhevin. Parempi vielä kuin se cvt-metallilamellihihnavariaattori joka sekin on kyllä varsin mukava ja harmiton. Varsin jouhevasti toimii molemmat ilman dsgn tapaista pätkimistä ja arpomista. Puhumattakaan peruuttamisesta ylämäkeen parkkiruutuun. Yhtä helvettiä dsg:lla! Toyotalla ryömii vaikka sentin kerrallaan ja hallitusti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että vain volsun kaksoiskytkinvaihteiston ongelmista kirjoitetaan. Toyotan portaaton planettavaihteisto on paras ja jouhevin. Parempi vielä kuin se cvt-metallilamellihihnavariaattori joka sekin on kyllä varsin mukava ja harmiton. Varsin jouhevasti toimii molemmat ilman dsgn tapaista pätkimistä ja arpomista. Puhumattakaan peruuttamisesta ylämäkeen parkkiruutuun. Yhtä helvettiä dsg:lla! Toyotalla ryömii vaikka sentin kerrallaan ja hallitusti!
" Mikä siinäkin on että vain volsun kaksoiskytkinvaihteiston ongelmista kirjoitetaan. Toyotan portaaton planettavaihteisto on paras ja jouhevin. Parempi vielä kuin se cvt-metallilamellihihnavariaattori joka sekin on kyllä varsin mukava ja harmiton. Varsin jouhevasti toimii molemmat ilman dsgn tapaista pätkimistä ja arpomista. Puhumattakaan peruuttamisesta ylämäkeen parkkiruutuun. Yhtä helvettiä dsg:lla! Toyotalla ryömii vaikka sentin kerrallaan ja hallitusti! "
Totta haastelet. Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on 30 vuotta vanha keksintö, mutta edelleenkin se on valovuosia edellä muiden huonompien autojen voimalinjoja. Autoissa Toyota on ykkönen vielä vuosien ajan.
- Anonyymi
Sääliksi käy noita vag, dsg ja tsi lyhennelmiä ja niihin sortuneita.
- Anonyymi
Katohan, kun VW DSG vaihteistolla lähtee valoista, riittää että vapautta jarrun, kaasua ei tarvitse painaa juuri ollenkaan, ellei halua erikoisen nopeaa lähtemistä.
- Anonyymi
Kaikki automaatit lähtevät liikkeelle, kun vapauttaa jarrun. Ne lähtevät kuitenkin sivistyneesti, eikä mahdottoman nykäyksen kanssa, kuten DSG-vaihteisto tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki automaatit lähtevät liikkeelle, kun vapauttaa jarrun. Ne lähtevät kuitenkin sivistyneesti, eikä mahdottoman nykäyksen kanssa, kuten DSG-vaihteisto tekee.
Nykäys on lievä ilmaisu kun se pätkäsöö niin notta tekarit putoo suusta ja silimälasit piästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki automaatit lähtevät liikkeelle, kun vapauttaa jarrun. Ne lähtevät kuitenkin sivistyneesti, eikä mahdottoman nykäyksen kanssa, kuten DSG-vaihteisto tekee.
Minulla on DSG eikä se tee mitään nykäyksiä.
Jos sinun DSG -vaihteisto tekee nykäyksen, suosittelen vaihteiston huoltoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on DSG eikä se tee mitään nykäyksiä.
Jos sinun DSG -vaihteisto tekee nykäyksen, suosittelen vaihteiston huoltoa.Ei auta huolto, vaihto edessä.
https://www.vaihteistomarket.fi/dsg-vaihteistot/vw/?p=1
- Anonyymi
Moskvitš Elite 1300 tai Hindustan Ambassador 1800 ISZ olisivat sopivampia Toyotaan tottuneelle kuin nykyaikainen Škoda.
- Anonyymi
Itämaisiin autoihin tottuneelle Hindustan sopivampi. Elite sentään valmistettu Uralin länsipuolella.
- Anonyymi
Ai että vetoakselit katkeaa jos auto nykäisee liikkeelle? Tuo väite kertoi vain se, että kyseessä on vain Sukevan trollin surkea avaus.
- Anonyymi
En luottaisi skoodan tapauksessa niihin itäauton vetoakseleihin, huokovalua ja muuta skeidaa riittää räpylälogo-autoissa.
- Anonyymi
Eivät toistuvat shokkirasitukset tee hyvää millekään vetoakseleille. Kyllä ne lopulta voivat napsahtaa poikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät toistuvat shokkirasitukset tee hyvää millekään vetoakseleille. Kyllä ne lopulta voivat napsahtaa poikki.
Tai pyöränpultit katkeaa kuin rajuvoima-TOJON sähkiksessä!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai pyöränpultit katkeaa kuin rajuvoima-TOJON sähkiksessä!!!
Vähän enemmän tehoa tojotaan niin puöräthän siitä irtoaa. Ajokieltoon meni kokoöö tojorpmu ja tojo joutui ostaman niitä takaisin kun ei kukaan halua tappaja-autoa. Eikä silöä saanut edes ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän enemmän tehoa tojotaan niin puöräthän siitä irtoaa. Ajokieltoon meni kokoöö tojorpmu ja tojo joutui ostaman niitä takaisin kun ei kukaan halua tappaja-autoa. Eikä silöä saanut edes ajaa.
Joo, se on paha tuo tojo 6000 ja vw 3000.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se on paha tuo tojo 6000 ja vw 3000.
Määrä ei kerro totuutta. Ajelu ja ajaminen, kaksi täysin eri auton käyttötarkoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrä ei kerro totuutta. Ajelu ja ajaminen, kaksi täysin eri auton käyttötarkoitusta.
Tämä kertoo käyttötarkoituksen, Ajaminen ja hinaaminen:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
- Anonyymi
DSG-vaihteiston elinkaari voidaan kiteyttää seuraavasti. Ensin on vuosikausia voimakas lähtönykäys, ja sitä seuraa sitten äänekäs loppupysähdys, koska vaihdelaatikko on täynnä rautajauhoa. Sen pituinen se.
- Anonyymi
Näinhän se käytännössä menee. Hyvä juttu, että asioista uskalletaan suoraan puhua.
- Anonyymi
Voi voi tuota Toyotan omistajan ankeutta ja kateutta.
- Anonyymi
Nykäys liikkeelle lähtiessä on Toyota vaareille pelottava asia, koska ovat tottuneet huudattamaan ponnetonta moottoria isoilla kierroksilla ja luistattaa kytkintä ettei auto sammu paikalleen.
- Anonyymi
Valtaosa Toyotista on varustettu täysin ylivoimaisella CVT-vaihteistolla.
Nykäys, kolina ja lopulta antautuminen on DSG-vaihteistojen elinkaari, lyhyt sellainen. - Anonyymi
" Nykäys liikkeelle lähtiessä on Toyota vaareille pelottava asia, koska ovat tottuneet huudattamaan ponnetonta moottoria isoilla kierroksilla ja luistattaa kytkintä ettei auto sammu paikalleen. "
Kehottaisin yli-innokasta helmitaulumiestämme nyt vähän rauhoittumaan ja lukemaan hetken edistyksellistä autotekniikkaa. Hybridi-Toyotassa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja, joten siinä ei ole lainkaan tavallista kytkintä, jota voisi kovilla kierroksilla luistattaa. Hybridi-Toyota lähtee parkkipaikalta aina nykäyksettömästi liikkeelle ihan riippumatta siitä, onko polttomoottori käynnissä vai ei. Kunhan autossa on vain virta päällä, niin ajoon voidaan huolettomasti lähteä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Nykäys liikkeelle lähtiessä on Toyota vaareille pelottava asia, koska ovat tottuneet huudattamaan ponnetonta moottoria isoilla kierroksilla ja luistattaa kytkintä ettei auto sammu paikalleen. "
Kehottaisin yli-innokasta helmitaulumiestämme nyt vähän rauhoittumaan ja lukemaan hetken edistyksellistä autotekniikkaa. Hybridi-Toyotassa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja, joten siinä ei ole lainkaan tavallista kytkintä, jota voisi kovilla kierroksilla luistattaa. Hybridi-Toyota lähtee parkkipaikalta aina nykäyksettömästi liikkeelle ihan riippumatta siitä, onko polttomoottori käynnissä vai ei. Kunhan autossa on vain virta päällä, niin ajoon voidaan huolettomasti lähteä."Hybridi-Toyota lähtee parkkipaikalta aina nykäyksettömästi liikkeelle ihan riippumatta siitä, onko polttomoottori käynnissä vai ei. Kunhan autossa on vain virta päällä, niin ajoon voidaan huolettomasti lähteä."
Etelän maissa ehkä noin mutta Suomessa talvella tulee eteen taksin ja hinausauton soittaminen. Melkoista huolettamuutta.
Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
- Anonyymi
sehän on hyvä että auto liikkuu itekseen?
eikös teslakin sitä opettele - Anonyymi
Tässä tyypillinen AG-tuote, kesti melkein 30000km.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7e221a7-9d0e-474f-b59c-5eb36d94d3e4- Anonyymi
Näinhän nuo DSG-vaihteistot tuppaavat käyttäytymään. Ensin ne aikansa nytkyttelevät, ja sitten lopulta lakkaavat toimimasta. Siinä vaiheessa laatikko onkin täynnä rautajauhoa. Fordin käyttämä PowerShift-vaihteisto on samanlainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän nuo DSG-vaihteistot tuppaavat käyttäytymään. Ensin ne aikansa nytkyttelevät, ja sitten lopulta lakkaavat toimimasta. Siinä vaiheessa laatikko onkin täynnä rautajauhoa. Fordin käyttämä PowerShift-vaihteisto on samanlainen.
Nykäyksettömien ja kestävien automaattivaihteistojen suunnittelu ei ole saksalaisten insinöörien parasta osaamisaluetta. Pitäisi lähettää VAG-konsernin suunnittelijoita Toyotalle oppiin. Kaikkein viisainta tietysti olisi, että VAG-konserni alkaisi tehdä lisenssillä itselataavia Toyotan hybridiautoja, niin silloin surkeasta DSG-vaihteistosta päästäisiin kerralla eroon.
- Anonyymi
Ihan tyypillistä VAG-laatua, jos DSG-vaihteisto kestää peräti 30000 km. Jos korjauskulut ovat luokkaa 5000 €, niin eihän se paljoa kilometriä kohden tee. Autoilu on aina kallista.
- Anonyymi
Samanlainen vika kaikissa kaksoiskytkinvaihteistoissa. Kestävät nippa nappa sen 30 000- 100 000km.
- Anonyymi
Paremmissa autoissa kun on portaaton laatikko niin ei nytkyttele, pätkyttele eikä arvuuttele. Dsg pätkäsee itsensä hajalle nolla pilkku kuudessa sekunnissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paremmissa autoissa kun on portaaton laatikko niin ei nytkyttele, pätkyttele eikä arvuuttele. Dsg pätkäsee itsensä hajalle nolla pilkku kuudessa sekunnissa.
Hybridi-Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on ihan toista maata. Auto ei koskaan nytkyttele, ja voimalinja todella kestää hyvin. Juuri tästä syystä useimpien tavallisten ihmisten valinta osuukin Toyotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paremmissa autoissa kun on portaaton laatikko niin ei nytkyttele, pätkyttele eikä arvuuttele. Dsg pätkäsee itsensä hajalle nolla pilkku kuudessa sekunnissa.
Melkoista taiteilua ajaminen liikennevaloissa DSG-vaihteistolla on, ja varotoimenpiteistä huolimatta vaihteisto menee rikki. Itselataavalla hybridi-Toyotalla ajettaessa ei mitään vastaavia rajoituksia ole, koska hybridi-Toyotaa ei voi käyttää väärin. Auto kestää vaikka kuinka raskaan runttaamisen, ja liikkuu silti täysin nykäyksettömästi. Toyota on paras.
https://www.is.fi/autot/art-2000001215599.html
- Anonyymi
Itellä oli kolme vuotta A4 diesel enkä sinä aikana tottunut DSG toimintaan. Pehmeästi se kyllä toimi mutta viiveet häiritsi kaupunkiajoa. Edellisessä oli perinteinen automaatti (toinen saksalaispremium) ja se toimi aivan eri tavalla kuin DSG (S-tronic).
Silti, Tojon portaaton on ollut kaikkein mukavin ajaa. Voimansiirtoon ei tule kiinnitettyä mitään huomiota. Audissa fidutus oli aina mukana kuviossa mitä korosti se että auto oli muuten loistava.- Anonyymi
Hybridi-Toyota on kaupunkiajossa kaikkein mieluisin ajoneuvo. VAG-konsernin nytkyttävä DSG-vaihteisto vie kuskilta hermot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi-Toyota on kaupunkiajossa kaikkein mieluisin ajoneuvo. VAG-konsernin nytkyttävä DSG-vaihteisto vie kuskilta hermot.
Menneen maailman muistelua tuollaiset polttiksien vertailut. Sähköauto on pehmeä lähdössä kun niin haluaa ja lähtee kuin hauki rannasta kun painaa oikealla jalalla vähän syvemmälle.
Tuleeko nykymaailma liian nopeasti essonbaariin? Sori vaan mutta maailma ei voi jäädä odottamaan että teidän kaali ehtii mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menneen maailman muistelua tuollaiset polttiksien vertailut. Sähköauto on pehmeä lähdössä kun niin haluaa ja lähtee kuin hauki rannasta kun painaa oikealla jalalla vähän syvemmälle.
Tuleeko nykymaailma liian nopeasti essonbaariin? Sori vaan mutta maailma ei voi jäädä odottamaan että teidän kaali ehtii mukaan.Ja tuon aivan ylivertaisen pehmeän ja tarvittaessa vahvan voimalinjan lisäksi verkkosähköllä ajaa 100km noin yhdellä eurolla kun tojon latauskelvoton tarvitsee rahaa 10-14 euroa.
Ei ihme että Toyotakin on laittanut kaikki kehitysrahat sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat vainkuoleva tuotelonja jolla lerätään rahat pois tyhmiltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuon aivan ylivertaisen pehmeän ja tarvittaessa vahvan voimalinjan lisäksi verkkosähköllä ajaa 100km noin yhdellä eurolla kun tojon latauskelvoton tarvitsee rahaa 10-14 euroa.
Ei ihme että Toyotakin on laittanut kaikki kehitysrahat sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat vainkuoleva tuotelonja jolla lerätään rahat pois tyhmiltä.Itselataava hybridi-Toyota on toistaiseksi paras välikausiauto. Kunhan sähköautot vähän kehittyvät, niin sen jälkeen niitäkin saattaa harkita, mutta tässä vaiheessa ei kannata alkaa sähköautolla pelleillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuon aivan ylivertaisen pehmeän ja tarvittaessa vahvan voimalinjan lisäksi verkkosähköllä ajaa 100km noin yhdellä eurolla kun tojon latauskelvoton tarvitsee rahaa 10-14 euroa.
Ei ihme että Toyotakin on laittanut kaikki kehitysrahat sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat vainkuoleva tuotelonja jolla lerätään rahat pois tyhmiltä.Hyvinhän se itselataavien Tojotien kauppa vielä käy. Kaupungilla melkein kaikki uudet ja kiiltävät autot ovat hybridi-Toyotia. Mistähän tämä mahtaa kertoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinhän se itselataavien Tojotien kauppa vielä käy. Kaupungilla melkein kaikki uudet ja kiiltävät autot ovat hybridi-Toyotia. Mistähän tämä mahtaa kertoa?
" Mistähän tämä mahtaa kertoa? "
Esitit turhan kysymyksen. Itselataavien Toyotien suuri myynti johtuu siitä, että tavalliset kansalaiset haluavat ostaa parhaan auton omilla rahoillaan. Työsuhdeautoiksi kelpaavat huonommatkin merkit, sillä köyhät veronmaksajat maksavat näiden heikompien autojen remontit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Mistähän tämä mahtaa kertoa? "
Esitit turhan kysymyksen. Itselataavien Toyotien suuri myynti johtuu siitä, että tavalliset kansalaiset haluavat ostaa parhaan auton omilla rahoillaan. Työsuhdeautoiksi kelpaavat huonommatkin merkit, sillä köyhät veronmaksajat maksavat näiden heikompien autojen remontit.Kyllä niissä korjattavaa riittääkin. Köyhillä veronmaksajilla on jatkossa tuskaisat olot, jos he joutuvat paljon makselemaan kalliiden sähköautojen korjauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuon aivan ylivertaisen pehmeän ja tarvittaessa vahvan voimalinjan lisäksi verkkosähköllä ajaa 100km noin yhdellä eurolla kun tojon latauskelvoton tarvitsee rahaa 10-14 euroa.
Ei ihme että Toyotakin on laittanut kaikki kehitysrahat sähköautoihin. Latauskelvottomat ovat vainkuoleva tuotelonja jolla lerätään rahat pois tyhmiltä.Mää pyöräilen 5 c 100 km
- Anonyymi
oomi887
- Anonyymi
Suomalaiset ovat Toyotan valittu kansa jolla on salaista tietoa autoista, jota ei muilla Euroopan kansoilla ole, ei Toyotan suosiota Suomessa voi muuten selittää.
- Anonyymi
Toyota hybrideissä on niin pehmeä liikkeellelähtö, että se kestää jopa 3 - 5 sekuntia, kun valo on vaihtunut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185183MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152694- 102194
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5841987Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1201704Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691299Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411289Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31068Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028