Xolair kokemuksia

Anonyymi-ap

Onko kellään jakaa kokemuksia Xolairista kroonisen urtikarian hoidossa?

16

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heips, no samasta Xolairista haluaisin minäkin kuulla käyttö/ tehoaako? -kokemuksia? Mulla kutissut armottomasti tammikuusta saakka. Ensi viikolla pitäisi aloitta hoito, vähän jännittää sekin jos pystyy tältä kutinalta edes asiaa ajattelemaan.... kertokaahan jos teillä kokemusta? 😁

      • Anonyymi

        Hei,kertoisitko kokemuksia miten vointisi kun olet saanut pistokset jonkun viikon kuluttua


    • Anonyymi

      xolar aloitettu heinäk -23. yks kerta pistetty.
      toinen tulee elokuussa, ei vielä näkyviä tuloksia.
      jatkan antihist.

    • Anonyymi

      Olen saanut 2 x Xolair injektiot.
      Molemmilla kerroilla sama kaava.Ensimmäinen viikko jnkv pääkipua ja kurkku kipua,mutta mennyt suht ok.
      Molemmilla kerroilla alkoi n.7-9 vrk jälkeen hengitystie infektio oireet/flunssa oireet.Kurkku/kieli kipua sekä nielutulehdus oireet,pääkipua,polttelee keuhkoja.Oireet todella ikäviä.Hengitysinfektio oireet tekevät sen,että urtikaria oireet pahenevat entisestään.Ei pysty juuri kuin levätä ja ottaa särkylääkkeitä.Punoitus,kutina,paukamat ym päivittäin pahana.Infektio oireet vetää voinnin kaikella tapaa heikoksi.Tämä kestää 10-14 vrk:n.
      Sen jälkeen olo helpottuu ja vointi parempi.
      Antihistamiini 6 tbl rinnalla sekä Dymista.
      Hyvä lääke varmasti,mutta ikävää jos mahd lääkkeen haitat pahentaa oireita niinkin pitkän aikaa.
      Tilanne voi toki muuttua sitä odotan.
      Mukava jos useammat jakaisivat kokemuksista Xolairista.

    • Anonyymi

      Olen saanut kaksi Xolair-injektiota ja molemmista oloni on vain pahentunut. Toisen annoksen jälkeen kutina ja läikät myös kasvoilla , kämmenissä ja jalkapohjissa. Hermo menee, , kumpa en olisi ottanut ainoatakaan injektiota.

      • Anonyymi

        Voi hitsi, mulla alkaa huomenna xolair tähän hirveään kutinaan ja paukamiin. Ei kauhean hyvälle kuulosta sun kokemus lääkkeestä. Oletko joutunut käyttämään kortisonia myös?
        Terkuin Jaana


      • Anonyymi

        Onko sinulla ollut koko injektioiden väli oireita vai osan aikaa?Aitko jatkaa Xolair edelleen kuitenkin?
        Itseä harmittaa todella ja pettynyt olo koska oireilua ja huono olo jopa pahempi kuten itsekin kerroit.Eteenkin kasvot ja rintakehän kutina ja laaja paukama-alue minullakin eniten oireilee.


    • Anonyymi

      Olen saanut Xolairia ensin vuoden 2 pistosta 4 viikon välein. Heti ensimmäisten pistosten jälkeen paukamat ja kutina alkoivat helpottamaan. Mutta ihan oireettomana vain harvoin 4 viikon aikana. Minä en huomannut mitään sivuvaikutuksia ja hoitovaste todella hyvä. Sitten piti pitää taukoa Xolairista (Kela vaati). Paukamat, kutina, vaskuliitti ja ödeema palasi jatkuvasti voimistuen. Sain sitten sairaalassa pistokset ennen Kelan päätöstä. Kelalta tuli myönteinen päätös korvattavuudesta. Nyt olen muutaman kuukauden saanut pistoksia ja olen lähes oireeton. Nyt pistokset 3 viikon välein, 4 x pv Desloratadin ja tarvittaessa Prednisolon kuuri. Olen tosi tyytyväinen ko. lääkkeeseen. Kortisonia tulee sivuvaikutuksia. 2 ekaa vuorokautta tarvitsee nukkua vain 1 h/vrk. Joten kortisonia haluan välttää.

    • Anonyymi

      Minullakin olis lähete Xolair pistoshoitoon, mutta kun ilettää kaikki jyrsijät, etten sen takia voi ottaa tuota piikkiä.
      Ei taida käydä jehovantodistajillekaan?

    • Anonyymi

      Hei! Itse menen huomenna IAS ensimmäisille piikeille, jännittää miten mahtaa tehota ja mahd haittoja. Kortisonia käyttänyt noin 1.5 vuotta, jossain vaiheessa pystynyt pitämään muutaman viikon taukoa, antihistamiinia 2tbl aamuin illoin ja oxiklorin. Diagnoosi autoimmuuniurtikaria ja ihovaskuliitti. Toivottavasti tästä on nyt apua, lisäksi kallis lääke…

      • Anonyymi

        Kerrothan tänne miten Xolair sinulle toiminut jossain vaiheessa?Mukava olisi kuulla miten vaikuttaa kelläkin ja tuleeko jotain haittoja.
        Minulla meni alkuun 4 vkon välein,mutta tihennettiin nyt 3 vkon välein kaksi kertaa sitten jopa 2 viikon välein voi pistää.
        Hanna


      • Anonyymi

        No niin, nyt olen 4 kertaa pistänyt Xolairin. Muu lääkitys vielä ennallaan, olen erittäin tyytyväinen sillä minulla se vaikuttaa toimivan.
        Ensimmäisen annoksen jälkeen, olin täysin oireeton pari viikkoa, sen jälkeen oireita vaihtelevasti. Toisen annoksen jälkeen, oireita oli heti alussa, kunnes vähitellen helpottui. Kolmannen jälkeen oireeton, kunnes sairastuin kovaan flunssaan, alkoi taas - ihottuma, kutina ja huulten ja silmien turvotus. Kun flunssa helpotti, hävisi myös oireet täysin. Nyt neljännen annoksen jälkeen oireeton!
        Migreeniä sairastavana pelkäsin että päänsäryt/migreni lisääntyisi, näin ei minun kohdallani käynyt.
        Olen erittäin kiitollinen siitä, että saan kela-korvauksen tähän Xolairista. Tuntuu kuin elämä alkaisi uudestaan ❤️
        Nyt toivon että muuta lääkitystä voisi vähitellen karsia, ja sitä, että tämä vaikutus olisi pysyvä 🤞


    • Anonyymi

      Aloitin joulukuussa Xolair-hoidon ja kutina helpotti noin viikossa. Alkuun meinasi tulla paukamia ja kutinaa aina ennen seuraavia pistoksia, mutta jossain kolmannen-neljännen pistoskerran paikkeilla helpotti siltäkin osin. Olin lopulta hoidon aikana täysin oireeton, eikä minulle tullut mitään sivuvaikutuksia. Apteekille piti jankuttaa jatkuvasti, että tarvitsen kaksi piikkiä, kun tosi monta kertaa alussa tilasivat vain yhden. Nyt olen ollut tauolla hoidoista kaksi kuukautta. Kutina alkoi uudestaan viidennen viikon kohdalla ja on nyt erityisen pahana.

    • Anonyymi

      Todellakin auttaa. Eka kahden pistoksen jälkeen krooninen urticaria oli poissa.

    • Anonyymi

      Puoli vuotta tosi pahassa kunnossa . Sain joulukuun lopulla 2 pistosta. Ihottuma poistui välittömasti, eikä mitään sivuvaikutuksia. Ensiviikolla uudet pistokset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe