Olen 35-vuotias mieshenkilö ja kuuloni on tutkittu muistaakseni noin 15 vuotta sitten. En ole ollut meluisassa työssä.
Lähiaikoina näyttäisi olevan mahdollisuus seulonta-audiometriaan. Mietinkin, että miten usein sellainen olisi hyvä ottaa, ja että kannattaisiko tuonne pyrkiä.
Eli siis, mitä suositukset sanovat kuulotestauksen tiheydestä?
Kuuloseula, kuinka usein?
Anonyymi-ap
1
329
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä suosituksista. Ei kai normaalille ja terveelle ihmisille mitään suosituksia tässä asiassa ole. Riippuu varmaan ammatistakin.
Mutta jos itse kokee, ettei kuule kuten muut tai ei saa selvää ihmisten puheesta, kuulontutkimus on tietysti aiheellinen iästä riippumatta. Myös jos sinulle huomautellaan kuulemisesta.
Nykyajan kuulokojeet ovat tehokkaita ja huomaamattomia, ei tarvitse niitä ujostella, jos tarvetta niille on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656685
- 562018
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes451909- 541172
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3511167Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511115Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141041Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917