Kuukautiset ja tuntoyliherkkyys

Anonyymi-ap

Olen nuori, jolla on ollut tuntoyliherkkyys koko elämän ajan. Se vaikuttaa hyvin paljon esimerkiksi siihen, mitä vaatteita voin pitää tuntematta jatkuvaa epämukavuutta.
Nyt muutama vuosi sitten alkaneet kuukautiset ovat tuoneet uuden haasteen elämään: täytyy käyttää sidettä viisi päivää joka kuukausi. Normaalisti se ei olisi ongelma, side vaan paikalleen ja menoksi. Mutta se ongelma on se, miltä se side tuntuu.
Kuukautisten aikana ei huvittaisi mennä mihinkään, ei edes kävellä kotona huoneesta toiseen. Side nimittäin tuntuu joka askeleella niin epämukavalta, etten voi muuta ajatellakaan. Tämän takia yritän estää sen liikkumisen, jolloin kävelyni alkaa muistuttamaan jotain pingviinikävelyä. Joudun myös välttämään juoksemista, joka on liikuntatunnilla ongelma. Myös se, etten saa sitä ikinä tuntumaan symmetriseltä vaan se on vinossa, häiritsee erittäin paljon. Kuukautiseni siis hallitsevat suunnilleen kaikkea tekemistäni.
Olen tietoinen tamponeista ja kuukupeista joten niitä ei tarvitse ehdottaa, koko ajatus tuntuu vielä liian inhottavalta, mutta ehkä sitten joskus.
Olisiko jollain antaa vertaistukea tai neuvoja tilanteen parantamiseen?

5

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

AP:
      Toivoisin vastauksia erityisesti samasta ongelmasta kärsiville

• Anonyymi

Minulla oli sama, auttoi kun vaihdoin merkkiä. Tällä hetkellä käytän Vuokkosten siteitä, ne ovat mukavat.

• Anonyymi

Helpottaa, kun irrottaa ajatuksensa siteistä ja epämukavuudesta. Kuuntele vaikka jotain tehokasta musiikkia! Se auttaa itseäni kaikissa epämukavissa tilanteissa.

• Jos et tykkää siteistä voithan sä aina vaihtaa esim kuukuppiin, tamppooneihin tai niihin kuukautisalushousuihin. Mut kannattaa vaihtaa brändiä koska itel oli sama mut nykyään en ees tunne sitä

• Anonyymi

Olen itse jo päälle 30 mutta yhä ärsyttää se siteen käyttäminen. On sentään nykyään ohuempia kun ennen käytin sellaisia hirveitä pomppasiteitä. Miksi käytän sitten siteitä, jos ne on niin epämukavia? Koska tamponit on mielestäni jotenkin ällöttäviä ja samoin kuukupit. Vihaan koko kuukautisia vieläkin kaikkien näiden vuosien jälkeen. Yksi iso riesa! Haiset pahalle ja side tuntuu ällölle ja rapisee. Ja häpeän kuukautisia vieläkin enkä halua kenenkään tietävän niistä, joten niiden salailun yrittäminenkin on rasittavaa. Todellakin sitä silloin haluaa vain olla omassa rauhassa. Eli toivoa ei ole, jos häiritsee yhtä paljon kuin minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      901
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      762
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60