SkodaVW DSG muka kestää? uusi hajoaa heti!

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7e221a7-9d0e-474f-b59c-5eb36d94d3e4

Menikö Helenan 5 500 euron vaatimus nyt siis läpi, kun autossa oli todettu virhe ja myyjä todettu vastuulliseksi?

Ei suinkaan, koska lautakunnalla on tähänkin omat pykälänsä. Asiakas ei saa korjauttaa autoaan uuden veroiseksi myyjän piikkiin.

Tässä tapauksessa Helenalle ei saa tulla liian suurta hyötyä autonsa vaihdelaatikon korjauttamisesta. Hänen on siis itsekin osallistuttava kustannuksiin.

Lopulta kuluttajariitalautakunta katsoi, että myyjäliikkeen tulee suorittaa Helenalle hinnanalennuksena ja korvauksena tarpeellisista kuluista yhteensä 3 500 euroa.

12

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skodan ostanutta pitääkin rankaista typeryydestä. Kyllä kaikkien pitäisi tietää, etteivät itäautot kestä kymmeniä tuhansia kilometrejä. Se olisi jo tekninen ihme.

      • Anonyymi

        Lapsi, mene päiväkerhoon leikkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi, mene päiväkerhoon leikkimään.

        Nylkyttääkö deeäsgeesi pahastikin?


    • Anonyymi

      Kärrystä katoaa talvella jarrut ja toinen samanmoinen palaa poroksi, huonosti menee vw llä.

    • Anonyymi

      Montako Folkkaria ja Skodaa on myyty Suomessa? Monestako niistä on laatikko hajonnut? Olis kiva tietää kokonaisuus ennenkuin alkaa kuunnella noita röllien juttuja?

      • Anonyymi

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/

        VWallaah on abkar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/

        On myös olemassa korjaamoita jotka saavat auton kuntoon ilman loputtomia selityksiä.


    • Anonyymi

      eteen paskasta uutinen

    • Anonyymi

      Kyllä niin moni skeidaan hoopotettu ja haksahtanut katkerasti kiroaa itäkippaansa, kun moottori hajoaa, ja vikaa pukkaa joka paikassa. Mitäs läksit, niii ? Ja politrukki irvistää vain julmasti keulasta skeidaloukkuun joutuneelle velkapossulle! Voi, voi.

    • Anonyymi

      Päästöhuijauskonserni tekee sutta ja sekundaa.

    • Anonyymi

      Aika pitkään toikin skooda kesti, jopa 30000 km.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe