Lukio vai ammattikoulu

Voisiko joku kertoa oman mielipiteensä asiaan.. Olen siis miettimässä omaa tulevaisuutta.. Vanhemmat on aina sanoneet että lukioon vaan eikä kukaan koskaan ammattikoulusta mitään.. Tiedän ite tasan tarkkaan mikä haluan olla ja oon valmis tekeen sen eteen töitä mutta on aina tullu vanhemmilta ja muilta sukulaisilta semmonen viesti että lukioon kannattaa mennä. Kumpikaan vanhempi eikä puol vanhempi oo käyny lukiota vaan ammattikoulun ja siitä sitten kouluttautunut vanhempana.. oon aivan kusessa enkä tiedä mitä pitäis tehä joten olkaa niiiiin kilttejä ja kertokaa mitä te ootte mieltä.

10

526

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ammattikouluun kannattaa mennä vasta kun tietää mitä ammattia haluaa opiskella.

• Anonyymi

Se rippuu mihin ammattiiniin haluut opiskella osa ammateista on sellaisia et se vaati lukio koulutuksen mut jos tiedät mitä haluut tehdä ja se on ammattikoulua siitä vaan sinne hakemaan ja sit jos huomaatko et se ei ollaan sut juttu voit vaihtaa lukioon. Jos jakset voit myös suorittaa kaksois tutkinnon.

• Anonyymi

Periaatteessa mikään ammatti ei vaadi lukiota, ne vaativat korkeakoulun käymistä, ja ammattikoulupohjaltakin on mahdollista hakea & päästä AMK:n puolelle. Yliopisto onkin jo vaikeampi pala, mutta tiettävästi ihmisiä on ammattikoulupohjaltakin ponnistanut yliopistoon. Tämä on tosin vaatinut tiettyjen lukiokurssien suorittamista ja läpäisemistä.

• Anonyymi

Lukio on aika iso hyppäys verrattuna peruskouluun. Mikäli koulu on peruskoulussa ollut helppoa, ja hyviä numeroita on saanut lähes "ilmaiseksi", niin lukiossa näin ei ole. Niiden numeroiden eteen saa oikeasti tehdä töitä. Mikäli olet jostain aineesta saanut yläasteella suht helpolla 8-9:n arvosanoja, niin lukiossa se suoritus riittää sinne 7:n tietämille. Mikäli tiedät ammatin, mihin haluat lähteä kouluttautumaan, niin sitten ammattikouluu.

• Anonyymi

Mieti "tarvitsetko" lukiota urallasi. Jos uraasi hyödyttää lukiossa käyminen niin suosittelen vahvasti!!!!

• Anonyymi

Yleensä lukiota tuputetaan juuri sen takia että se voi antaa laajemmat vaihtoehdot tulevaisuudessa juuri ammatteja ajatellen.
      Lukioon ei tarvitse mennä jos tiiät mihin haluat, ja siihen riittää amis.
      Elä siis mene lukioon vain koska vanhempasi sanovat niin.

• Anonyymi

Mene lukioon t: amis

• Lukioon, vaikka sen jälkeen amikseen niin oot saanut hyvän kielitaidon.

• Anonyymi

Ei lukion jälkeen ammattikouluun kannata mennä. Oikeampi reitti on hakea ammatikorkeakouluun.

• Anonyymi

Itse kadun hieman etten mennyt lukioon koska meno ammattikoulussa suoraa peruskoulun jälkeen oli raskasta tosin valitsemassani koulussa oli ja on todennäköisesti edelleenkin suuria ongelmia ihan henkilökunnankin toiminnassa mutta osalta olisi varmaan osannut välttyä jos olisi ollut kasvaneempi ja käynyt lukion tosin on myös asioita mitkä eivät millään tavalla ollut vikani mm ahdistelua opettajilta epäoikeuden mukaista arviointia sain tietää tästä kun vaihdoin koulua ja arvosanani olivat olleet kuulema hyvin oudot tiedustelin asiaa Tao turun ammatti opisto säätiössä on kuulema omat arviointi kriteerit olen nykyään toisessa koulussa jossa asiat hoituu joten voi myös olla oma huono kokemukseni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      409
      1999
    2. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      104
      1934
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1126
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      12
      869
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      700
    6. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      646
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      107
      633
    8. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      42
      619
    9. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      10
      605
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      27
      577
    Aihe