Vääräoppinen leivinuunin sytytys

Anonyymi-ap

Hei. Onko muita, jotka käyttää "vääräoppista" leivinuunin sytytystä. Kyseessähän on oikeasti se ainoa oikea tapa. Jotkut viherpiipertäjät sanovat sitä vääräksi tavaksi. He sytyttävät päältä. Kerran kokeilin,se oli ensimmäinen ja viimenen kerta. Melkoista tuhlaamista oli, ainakin vartin sai odotella,että syttyi. Siinähän niitä päästöjä enemmän tulee kun sen tulen kans tuohoaa sytytysvaiheessa, vähemmän niitä tulee kun puut syttyy kerrallaan, ja palaa nopeasti ja tasaisesti. Piipunpäästä nousee tasaisesti harmaata savua.


No me "väärinsytyttäjät" jotka sytytetään perinteisesti altapäin, kärsitään tappiomme yhdessä, jos joudumme tästä tavastamme käräjille:)

8

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopputulos ratkaisee, ei keinot. Siksi käytän ympäristöystävällistä 85 oktaanista bensaa.

    • Anonyymi

      Tuo päältäsytytys on aika outo termi.. Ylimpien puiden alta sytytys kuvannee asiaa paremmin.

      • Anonyymi

        Oli kova homma saada ne puut syttymään päältä. Polttoneste auttoi. Olen joutunut vuolemaan puiden päät viistoksi, jotta puiden lisäys onnistuu. Puiden lisääminen ja työntäminen palavan materiaalin alle on hieman hankalaa. Onko siihen olemassa jotain pirkkaniksiä. Nyt menee aina loppupäivä tuvan siivoamiseen noesta ja savun käry ei lähde kuin kunnon tuuletuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kova homma saada ne puut syttymään päältä. Polttoneste auttoi. Olen joutunut vuolemaan puiden päät viistoksi, jotta puiden lisäys onnistuu. Puiden lisääminen ja työntäminen palavan materiaalin alle on hieman hankalaa. Onko siihen olemassa jotain pirkkaniksiä. Nyt menee aina loppupäivä tuvan siivoamiseen noesta ja savun käry ei lähde kuin kunnon tuuletuksella.

        Miksi puut pitää alle työntää? Eikö niitä voisi laittaa päälle.


    • Anonyymi

      Käytännössä tulisijan tulipesä ja piippu on ensin lämmitettävä sytykkeillä, sen voi tehdä monella tapaa.

    • Anonyymi

      Keksitään pyörä uudestaan...

    • Anonyymi

      Aloittaja kertoo oleellisen yhdessä lauseessa eli"piipun päästä nousee tasaisesti harmaata savua". Kun pesä sytytetään oikein eli ylimpien puiden alta niin eipä tule juurikaan savua missään vaiheessa.. Eikä siis hiukkaspäästöjä.

      • Anonyymi

        Nousee sitä sytytysvaiheessa ja kun lisää puuta pesään, muulloin on sitä lämpöväreilyä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe