Ozempic ja diabetes

Anonyymi-ap

Mitä diabetesta sairastavat tykkää kun julkkis naiset käyttävät ozempic piikkiä laihtumiseen? Ja tiettävästi nyt lääke on nyt loppunut.

12

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ozempicin saatavuus on parantunut. Minusta jos kiloja on muutama liikaa niin Ozempic on turhan kallis ratkaisu. Ozempicin saatavuusongelmat johtuvat pitkälti siitä, että USA:ssa on miljoonia varakkaita ja lihavia taviksia, ei muutamasta Hollywoodin tähdestä.

      • Anonyymi

        Ihmiset eivät tajua, että Ozempic on elinikäinen hoito.


      • Anonyymi

        Saatavuus parantunut? Loppuvuodesta saa vasta, ainakin niin minulle sanottu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatavuus parantunut? Loppuvuodesta saa vasta, ainakin niin minulle sanottu.

        Sain pari viikkoa sitten ja toivottavasti saan torstaina uydestaan. Ei ole kylläkään kaikissa apteekeissa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sain pari viikkoa sitten ja toivottavasti saan torstaina uydestaan. Ei ole kylläkään kaikissa apteekeissa.

        Mikä on ollut sinulle pisin tauko Ozempicin nauttimisessa? Oletko aloittanut tauon jälkeen aina entisellä ylläpitoannoksella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ollut sinulle pisin tauko Ozempicin nauttimisessa? Oletko aloittanut tauon jälkeen aina entisellä ylläpitoannoksella?

        Kolmisen kuukautta meni ilman. Nyt aloitin 0.5 mg annoksella kahdes syystä eli yritän varovaista aloitusta ja saada Ozempicin kestämään pidempään. Laihdutusmielessä näin kesälomalla riittää pienempikin annos.


    • Anonyymi

      Ozempic on reseptilääke. Mielestäni lääkärit eivät saisi määrätä Ozempicia pelkästään laihduttamiseen, silloin kun sen saatavuudessa on vaikeuksia. Laihduttaa voi ilman Ozempicia, mutta diabeetikolle lääke (Ozempic tai muu) on elämän ja kuoleman kysymys.

      • Ei nyt elämän ja kuoleman kysymys mutta kyllä Ozempicistä on paljon enemmän hyötyä diabeetikoille kuin lihaville. Suomessa on tuskin niin paljon Ozempicilla laihduttavia että sillä on merkitystä saatavuuteen mutta USA:ssa ja siellä riittää lääkäreitä jotka sitä määräävät. Epäeettistä kylläkin.

        Iso osa noista resepteistä lienee kirjoitettu ennen saatavuusongelmia.


    • Anonyymi

      Onhan tolla jo suomen "julkkikset" laihduttanu, piikki vaan ja kilot lähtee. En nyt tiedä onko usa.n markkinat vienyt ozempicit.

    • Anonyymi

      Ei Ozempic'iä diabeetikoille riitä: Sen verran on kesäksi bikimittoihin pyrkiviä, että kun apteekki/lääkehaku - sivuilla jossakin apteekissa kyseistä lääkettä on, niin satojen kilometrien päästä ajetaan sitä ostamaan. Fimea / lääketurvakeskus on ohjeistanut lääkäreitä kirjoittamaan reseptejä vain diabeetikoille, mutta yksityislääkäreiltä rahalla reseptin saa "bikinimittoja" varten.

    • Anonyymi

      Hyvin satunnaisesti on Ozempicia saatavilla. Jotkut apteekit ovat ottaneet asiakkaita jonoon ja Ozempic menee heille. Itse en lähimmän apteekin jonoon edes päässyt, kun jono on jo pidempi kuin mihin Ozempic riittää. Minulle ei siis sieltä myydä Ozempicia ollenkaan. Kauemmas on mentävä ja koko ajan vahdittava, milloin lääkettä saa.

      Suututtaa tietysti, että lääketehdas myy Ozempicin kovalla hinnalla Amerikkaan, missä riittää maksukykyisempiä ja maksuhalukkaampia ostajia.

      Laihduttajille on muita tehokkaita keinoja päästä tavoitteisiinsa, minulle Ozempic on todella lähes elämän ja kuoleman kysymys. Olen sillä toki laihtunutkin, mutta tärkeämpää on, että olen saanut vaikeahoitoisen diabeteksen hallintaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      330
      11091
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      54
      2272
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      164
      1859
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1354
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1349
    Aihe