Paras pomo

Julle

Kertokaas kuka on teidän mielestä ollut ammattitaitoisin ja paras pomo kenen kanssa ootte seilanneet tähän asti. Voi olla kippari tai försti, siiffi tao koneykkönen tai vaikka poosu jos niikseen tulee. Mutta kaipa se on parempi jos ei ihan nimillä kuitenkaan mutta kai sen voi laiva ja ajankohta laittaa.

27

4999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eki

      jopa laittaa nimenkin,eli nyt jo eläkkeellä oleva lars mäki vikingillä

      • Mattson

        Yngve Sundqvist Auroralla oli omassa aaällämäisessä yksinäisyydessään mutta osasi hommansa.


    • kesäpoju

      Isä Aurinkoinen

    • Jaetun ykkössijan kippareista vie kolme heppua:
      -TKJ eli Timo Jensen (mm. Montana ja San Benito)
      -Kouvosen Jaska (mm. Passad III)
      -Elomaan Paveli (mm. Taifun ja Mistral)

      • styyri

        Minä seilasin Hanko shippinkillä Timi K.n kanssa ja sehän oli ihan hullu mies. Ensimmäine mitä se laivaa laitto oli putka. Sitte se juotti jonkun matruusin känniin ja pisti putkaan kolmeksi päivää ja antoi pelkkää leipää ja vettä.
        Eikä muuten juuri osannut edes laivaa ajaa.
        Vaarallinen hullu mies.


      • styyri kirjoitti:

        Minä seilasin Hanko shippinkillä Timi K.n kanssa ja sehän oli ihan hullu mies. Ensimmäine mitä se laivaa laitto oli putka. Sitte se juotti jonkun matruusin känniin ja pisti putkaan kolmeksi päivää ja antoi pelkkää leipää ja vettä.
        Eikä muuten juuri osannut edes laivaa ajaa.
        Vaarallinen hullu mies.

        Heh-heh. Mikäpä olisi oivallisempi paikka mahdollisesti itselleen/ympäristölle vaaralliselle juopuneelle laivalla saada ryyppyputki poikki kuin laivan putka? Juottaa joku känniin? - kädet selän taakse sidottuna ja ratilla votkaa kurkkuun?
        Joo, kyllähän tuo putkahomma oli Timon harrastus.Minäkin olin Hangö Shipownersilla kun Mistralin omistajayhtiö (Nielsenin pulju) meni konkkaan ja pankki siirsi aluksen Hangon hoitoon. Paatista tuli ensin Tramontana ja sitten Montana. Taisi olla jotain 1978. Olisimmeko olleet samaan aikaan tuossa laivassa. No, omat mielipiteet saa aina vetää asioista, onko joku hullu ja vaarallinen, vai ei.


      • Julle
        Sparks kirjoitti:

        Heh-heh. Mikäpä olisi oivallisempi paikka mahdollisesti itselleen/ympäristölle vaaralliselle juopuneelle laivalla saada ryyppyputki poikki kuin laivan putka? Juottaa joku känniin? - kädet selän taakse sidottuna ja ratilla votkaa kurkkuun?
        Joo, kyllähän tuo putkahomma oli Timon harrastus.Minäkin olin Hangö Shipownersilla kun Mistralin omistajayhtiö (Nielsenin pulju) meni konkkaan ja pankki siirsi aluksen Hangon hoitoon. Paatista tuli ensin Tramontana ja sitten Montana. Taisi olla jotain 1978. Olisimmeko olleet samaan aikaan tuossa laivassa. No, omat mielipiteet saa aina vetää asioista, onko joku hullu ja vaarallinen, vai ei.

        En ollut kummassakaan noista vaan jälkeenpäin
        Mirrabookassa. Sieltä TJK sai lähteä viuhuen kun oli ensin redarit heittäny ulos laivasta.


      • Julle kirjoitti:

        En ollut kummassakaan noista vaan jälkeenpäin
        Mirrabookassa. Sieltä TJK sai lähteä viuhuen kun oli ensin redarit heittäny ulos laivasta.

        Mielenkiintoista. Mikähän oli tuolloin lemppujen syy? Seilasin useaan otteeseen Vasa Shippingin reeferissä San Benito ja TKJ oli siinä kipparina 1983. Alus jäi ylösmakaamaan Drammeniin, Norjaan huhti/toukokuussa 1983 ja varustamo menikin sitten konkkaan.


      • Henrykipinä

        Kouvosen Jaska, mahtava tyyppi ! (mm. Caldereta)


      • Henrykipinä kirjoitti:

        Kouvosen Jaska, mahtava tyyppi ! (mm. Caldereta)

        Vielä mielenkiintoisempaa. Olemme ehkä olleet radioyhteydessä, tai kenties tavanneet silmästä silmään. Seilasin Nielsenillä 1973-78 paateissa Tramontana, Taifun, Passad III, Matai, Pamela, Tebostar, Mistral. Jari. Noihin aikoihin Ojuri hoiteli porukat laivalle ja pois.


      • henryllä myöskin
        Henrykipinä kirjoitti:

        Kouvosen Jaska, mahtava tyyppi ! (mm. Caldereta)

        Kerkisin minäkin Kouvosen Jaskan kokemaan.
        Taisi olla 80-luvun puolessa välissä. Kotka Rosessa, joka sitten muuttui Naraiksi. Olikohan viimeisiä laivoja, joissa Jaska oli kipparina ?Jaskalla oli kantava ääni. Ei tarvinnut käskeä puhumaan luuriin voimakkaammin. Moduloi aina täysillä. Varmasti lähti lähettimestä kaikki tehot ulos.


      • ykäbenjamin
        styyri kirjoitti:

        Minä seilasin Hanko shippinkillä Timi K.n kanssa ja sehän oli ihan hullu mies. Ensimmäine mitä se laivaa laitto oli putka. Sitte se juotti jonkun matruusin känniin ja pisti putkaan kolmeksi päivää ja antoi pelkkää leipää ja vettä.
        Eikä muuten juuri osannut edes laivaa ajaa.
        Vaarallinen hullu mies.

        olen kokenut sen ilon olla Timon putkassa.Parasta oli oli suostua siihen niin sai pullon viiniä mukaansa "pahnoille"


      • TKJn konjakit
        Sparks kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Mikähän oli tuolloin lemppujen syy? Seilasin useaan otteeseen Vasa Shippingin reeferissä San Benito ja TKJ oli siinä kipparina 1983. Alus jäi ylösmakaamaan Drammeniin, Norjaan huhti/toukokuussa 1983 ja varustamo menikin sitten konkkaan.

        No voi helkkari!!! - Juhlittiin yhtenä ehtoona
        Mirrabookassa. Soitettiin TKJlle ja pyydettiin
        pullo konjakkia. TKJ syöksyi alas hyttiin ja veti
        korville niin että soi. "Tässä konjakit", ja käänty
        takaisin yläkertaan. Ei soitettu toiste!


      • TKJn perämies
        styyri kirjoitti:

        Minä seilasin Hanko shippinkillä Timi K.n kanssa ja sehän oli ihan hullu mies. Ensimmäine mitä se laivaa laitto oli putka. Sitte se juotti jonkun matruusin känniin ja pisti putkaan kolmeksi päivää ja antoi pelkkää leipää ja vettä.
        Eikä muuten juuri osannut edes laivaa ajaa.
        Vaarallinen hullu mies.

        Olen yhtä mieltä - osaksi!
        Uhkarohkea, tai sitten laskelmallinen. Ihmetytti
        Melkein pelotti olla sillalla kun TKJensen ajoi niin hävyttömästi.
        Kyllä ne manööverit aina hienosti päätyi.
        Opetteli/osasi ulkomuistista rännit niin tarkkaan vaikka
        ensi kertaan ajoi.
        Hullu tai nero, arvaamaton ja kauheesti ylienergiaa.


      • Jaskan kanssa seilan
        Henrykipinä kirjoitti:

        Kouvosen Jaska, mahtava tyyppi ! (mm. Caldereta)

        Samaa mieltä. Alemmuuskompleksi kait
        selityksenä käyttäytymiseen
        Mutta hyvä kaveri kun tarvitsi apua


      • Valheellista
        Sparks kirjoitti:

        Heh-heh. Mikäpä olisi oivallisempi paikka mahdollisesti itselleen/ympäristölle vaaralliselle juopuneelle laivalla saada ryyppyputki poikki kuin laivan putka? Juottaa joku känniin? - kädet selän taakse sidottuna ja ratilla votkaa kurkkuun?
        Joo, kyllähän tuo putkahomma oli Timon harrastus.Minäkin olin Hangö Shipownersilla kun Mistralin omistajayhtiö (Nielsenin pulju) meni konkkaan ja pankki siirsi aluksen Hangon hoitoon. Paatista tuli ensin Tramontana ja sitten Montana. Taisi olla jotain 1978. Olisimmeko olleet samaan aikaan tuossa laivassa. No, omat mielipiteet saa aina vetää asioista, onko joku hullu ja vaarallinen, vai ei.

        VETTÄ JA LEIPÄÄ JA SELKÄÄNSÄ...., ONHAN NOISTA
        KUULTU AIKOINAAN... MUTTA JO SILLOIN USKOMATONTA.
        EIKÖ MIEHISTÖ TAI UNIONI PANNUT VASTAAN???
        ONKO JOKU TOSISSAAN OLLUT TÄLLAISEN KÄSITTELYN
        KOHTEENA?
        MUTTA SANAA:"HULLU" EI SAISI KÄYTTÄÄ IHMISESTÄ -


      • radisti70

        T.K.Jensen (TKJ) ja Elomaa olivat Taifunin kippareita.
        TKJ pani romun myyntikuntoon. Ajoi laivaa ja porukkaa
        mielettömästi. - Sanoisin että ETEVIN kippareista.
        Elomaa oli sinänsä oikea KAPTEENI.
        Mukavaa että joku toinenkin muistelee.


      • 80-luvunperämies
        Jaskan kanssa seilan kirjoitti:

        Samaa mieltä. Alemmuuskompleksi kait
        selityksenä käyttäytymiseen
        Mutta hyvä kaveri kun tarvitsi apua

        Vielä monen vuoden jälkeenkin täytyy kommentoida : Käytti ääntä mutta oli hyvä kippari. Alemmuuskomplekseista en tehnyt havaintoja..
        Kysymys: lemput vai turpiin, sen sai jotkut kuulla ja ne jotka uskalsivat sanoa että turpiin.. saivat kyllä Jaskalta sitten myös lisäarvoa rohkeutensa takia.
        Kerron kun omin silmin näin ja koin .. :)
        J. Kouvonen oli mielestäni oikeudenmukainen ja kaikinpuolin ok tankkilaivan päällikkö.


    • xdhchj

      Ehdottomasti paras konepäällikkö.

      • elec

        Hille on ihan omaa luokkaansa.


    • vanha vene

      oletko 3-veljeksistä vanhin?
      -ystävä kysyy???

      • julle

        veljiä minulla.


      • VANHA VENE
        julle kirjoitti:

        veljiä minulla.

        Jatkakaa..


    • :-)

      Svante ja koneykkösenä Aarre.

    • Taifun (OGVF)

      Paavali P.

      • mbe320cdi2000

        Jos joku sattui tuntemaan kippari "Koukku" Koposen kotkasta niin siinä oli mies paikallaan.


    • kesä junkki

      kapteeni hakala esl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe