Finnairin laajarunkokoneessa matkustajien evakuointi hätätilanteessa ei voi mitenkään onnistua 90 sekunnissa nykyisen pienellä istuinvälillä. Katsokaapa vain kuinka normikansalaiset lyllertävät penkkien välistä kusiputkaan, joka sekään ei onnistu 90 sekunnissa.
Finnairilla liian pieni istuinväli FAA säännösten vastainen
12
513
Vastaukset
- Anonyymi
Saman huomannut vaikka tuskin mikään viranomainen vahtii penkkien etäisyyttä toisistaan. Jos koneen evakuoiminen ei onnistu kohtuullisessa ajassa ja tästä syystä ihmisiä kuolee, lentoyhtiö tuomitaan jälkikäteen yhteisösakkoon. Lentoyhtiölle yhteisösakko on rahallinen kulu siinä missä kaikki muutkin kulut. Tässä suhteessa yhteisösakko ei ole kummoinen rangaistus rangaistuksena.
- Anonyymi
Katsokaapaa youtubesta videoita matkustajakoneiden evakuoinneista. Todella monella käsimatkatavarat mukana vaikka niitä ei missään nimessä saa mukaan ottaa. Turha nillittää jostain istuinvälistä kun porukoilla perusohjeistukset kaikuvat kuuroille korville!
- Anonyymi
Onneksi suomalaisnaisille on tarjolla TK Turkkiin matkustamista varten.
- Anonyymi
Vähissä on ihmisen mieli, joka haluaa matkustaa kalkkunamaahan. Turkista jokainen matkailija saa paskataudin 100 % todennäköisyydellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähissä on ihmisen mieli, joka haluaa matkustaa kalkkunamaahan. Turkista jokainen matkailija saa paskataudin 100 % todennäköisyydellä.
Vähäinen mieli näyttää enemmänkin olevan tämän matkarajoitteisen ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähissä on ihmisen mieli, joka haluaa matkustaa kalkkunamaahan. Turkista jokainen matkailija saa paskataudin 100 % todennäköisyydellä.
Kävin ainoan kerran Turkissa pari vuotta sitten, ja en saanut paskatautia, mutta sain inhon sitä maata ja ihmisiä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin ainoan kerran Turkissa pari vuotta sitten, ja en saanut paskatautia, mutta sain inhon sitä maata ja ihmisiä kohtaan.
Jaan kokemuksen Turkista ja turkkilaisista ja nimenomaan Turkissa asuvista turkkilaisista. Suomeen muuttaneet on pykälää sivistyneempiä.
- Anonyymi
Testit tehdään maksimi matkustajamäärällä jota konetyyppiin saa ahtaa. Ei Finnairin koneet ylitä tätä maksimia, joten eiköhän se evakuointi onnistu tarvittaessa aika rivakasti Finnairinkin käyttämiltä jakkaroilta
- Anonyymi
Duoda, onko testit tehty uudelleen nyt kun Finnair on rukannut jakkaroiden välejä useampaan otteeseen? Lienee selvää ettei mitään testejä olla tehty nykyisillä jakkaranväleillä. Eikö ole ihmeellistä että normaalitilanteessa koneeseen nousu kestää puoli tuntia ja koneesta poistuminen >10 minuuttia? Ihmeistä suurin olisi jos koneen saisi hätätilanteessa tyhjäksi 90 sekunnissa. Liukumäissäkin saa mennä vain yksi kerrallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Duoda, onko testit tehty uudelleen nyt kun Finnair on rukannut jakkaroiden välejä useampaan otteeseen? Lienee selvää ettei mitään testejä olla tehty nykyisillä jakkaranväleillä. Eikö ole ihmeellistä että normaalitilanteessa koneeseen nousu kestää puoli tuntia ja koneesta poistuminen >10 minuuttia? Ihmeistä suurin olisi jos koneen saisi hätätilanteessa tyhjäksi 90 sekunnissa. Liukumäissäkin saa mennä vain yksi kerrallaan.
Siis, kertaan. Testit tehdään koneen maksimikapasiteetille, jolloin jakkaraväli on vielä vähän ahtaampi kuin Finnairin käyttämä. Finnair ei ahda koneisiin aivan maksimimäärää väkeä, siitä kyseenalaisesta kunniasta vastaavat aasialaiset halpalentoyhtiöt.
Testit eivät ole siis lentoyhtiökohtaisia, vaan ne tehdään sallitulla maksimikapasiteetilla kyseiselle konemallille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis, kertaan. Testit tehdään koneen maksimikapasiteetille, jolloin jakkaraväli on vielä vähän ahtaampi kuin Finnairin käyttämä. Finnair ei ahda koneisiin aivan maksimimäärää väkeä, siitä kyseenalaisesta kunniasta vastaavat aasialaiset halpalentoyhtiöt.
Testit eivät ole siis lentoyhtiökohtaisia, vaan ne tehdään sallitulla maksimikapasiteetilla kyseiselle konemallille.Aasialaiset, tai Aasiassa operoivat halpalentoyhtiöt lentävät lyhyitä reittejä, jolloin tilan 1-2 h lennolla tilan tarpeella ei ole niin suurta merkitystä kuin Finnairin 13 h lennoilla. Halpalentoyhtiöiden kalustokin on pääasiassa kapearunkokoneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aasialaiset, tai Aasiassa operoivat halpalentoyhtiöt lentävät lyhyitä reittejä, jolloin tilan 1-2 h lennolla tilan tarpeella ei ole niin suurta merkitystä kuin Finnairin 13 h lennoilla. Halpalentoyhtiöiden kalustokin on pääasiassa kapearunkokoneita.
Nyt oli kyse lentoturvallisuudesta eikä lentomukavuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070