Finnairin laajarunkokoneessa matkustajien evakuointi hätätilanteessa ei voi mitenkään onnistua 90 sekunnissa nykyisen pienellä istuinvälillä. Katsokaapa vain kuinka normikansalaiset lyllertävät penkkien välistä kusiputkaan, joka sekään ei onnistu 90 sekunnissa.
Finnairilla liian pieni istuinväli FAA säännösten vastainen
12
593
Vastaukset
- Anonyymi
Saman huomannut vaikka tuskin mikään viranomainen vahtii penkkien etäisyyttä toisistaan. Jos koneen evakuoiminen ei onnistu kohtuullisessa ajassa ja tästä syystä ihmisiä kuolee, lentoyhtiö tuomitaan jälkikäteen yhteisösakkoon. Lentoyhtiölle yhteisösakko on rahallinen kulu siinä missä kaikki muutkin kulut. Tässä suhteessa yhteisösakko ei ole kummoinen rangaistus rangaistuksena.
- Anonyymi
Katsokaapaa youtubesta videoita matkustajakoneiden evakuoinneista. Todella monella käsimatkatavarat mukana vaikka niitä ei missään nimessä saa mukaan ottaa. Turha nillittää jostain istuinvälistä kun porukoilla perusohjeistukset kaikuvat kuuroille korville!
- Anonyymi
Onneksi suomalaisnaisille on tarjolla TK Turkkiin matkustamista varten.
- Anonyymi
Vähissä on ihmisen mieli, joka haluaa matkustaa kalkkunamaahan. Turkista jokainen matkailija saa paskataudin 100 % todennäköisyydellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähissä on ihmisen mieli, joka haluaa matkustaa kalkkunamaahan. Turkista jokainen matkailija saa paskataudin 100 % todennäköisyydellä.
Vähäinen mieli näyttää enemmänkin olevan tämän matkarajoitteisen ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähissä on ihmisen mieli, joka haluaa matkustaa kalkkunamaahan. Turkista jokainen matkailija saa paskataudin 100 % todennäköisyydellä.
Kävin ainoan kerran Turkissa pari vuotta sitten, ja en saanut paskatautia, mutta sain inhon sitä maata ja ihmisiä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin ainoan kerran Turkissa pari vuotta sitten, ja en saanut paskatautia, mutta sain inhon sitä maata ja ihmisiä kohtaan.
Jaan kokemuksen Turkista ja turkkilaisista ja nimenomaan Turkissa asuvista turkkilaisista. Suomeen muuttaneet on pykälää sivistyneempiä.
- Anonyymi
Testit tehdään maksimi matkustajamäärällä jota konetyyppiin saa ahtaa. Ei Finnairin koneet ylitä tätä maksimia, joten eiköhän se evakuointi onnistu tarvittaessa aika rivakasti Finnairinkin käyttämiltä jakkaroilta
- Anonyymi
Duoda, onko testit tehty uudelleen nyt kun Finnair on rukannut jakkaroiden välejä useampaan otteeseen? Lienee selvää ettei mitään testejä olla tehty nykyisillä jakkaranväleillä. Eikö ole ihmeellistä että normaalitilanteessa koneeseen nousu kestää puoli tuntia ja koneesta poistuminen >10 minuuttia? Ihmeistä suurin olisi jos koneen saisi hätätilanteessa tyhjäksi 90 sekunnissa. Liukumäissäkin saa mennä vain yksi kerrallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Duoda, onko testit tehty uudelleen nyt kun Finnair on rukannut jakkaroiden välejä useampaan otteeseen? Lienee selvää ettei mitään testejä olla tehty nykyisillä jakkaranväleillä. Eikö ole ihmeellistä että normaalitilanteessa koneeseen nousu kestää puoli tuntia ja koneesta poistuminen >10 minuuttia? Ihmeistä suurin olisi jos koneen saisi hätätilanteessa tyhjäksi 90 sekunnissa. Liukumäissäkin saa mennä vain yksi kerrallaan.
Siis, kertaan. Testit tehdään koneen maksimikapasiteetille, jolloin jakkaraväli on vielä vähän ahtaampi kuin Finnairin käyttämä. Finnair ei ahda koneisiin aivan maksimimäärää väkeä, siitä kyseenalaisesta kunniasta vastaavat aasialaiset halpalentoyhtiöt.
Testit eivät ole siis lentoyhtiökohtaisia, vaan ne tehdään sallitulla maksimikapasiteetilla kyseiselle konemallille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis, kertaan. Testit tehdään koneen maksimikapasiteetille, jolloin jakkaraväli on vielä vähän ahtaampi kuin Finnairin käyttämä. Finnair ei ahda koneisiin aivan maksimimäärää väkeä, siitä kyseenalaisesta kunniasta vastaavat aasialaiset halpalentoyhtiöt.
Testit eivät ole siis lentoyhtiökohtaisia, vaan ne tehdään sallitulla maksimikapasiteetilla kyseiselle konemallille.Aasialaiset, tai Aasiassa operoivat halpalentoyhtiöt lentävät lyhyitä reittejä, jolloin tilan 1-2 h lennolla tilan tarpeella ei ole niin suurta merkitystä kuin Finnairin 13 h lennoilla. Halpalentoyhtiöiden kalustokin on pääasiassa kapearunkokoneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aasialaiset, tai Aasiassa operoivat halpalentoyhtiöt lentävät lyhyitä reittejä, jolloin tilan 1-2 h lennolla tilan tarpeella ei ole niin suurta merkitystä kuin Finnairin 13 h lennoilla. Halpalentoyhtiöiden kalustokin on pääasiassa kapearunkokoneita.
Nyt oli kyse lentoturvallisuudesta eikä lentomukavuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1234102Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"13509Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m733313- 262744
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv842468Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html212446Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta402417Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään62377En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102331Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä272326