Mitään. Köyhyysrajan on 1200€ kuussa.
On suuri vääryys, että näistä tuloista otetaan vielä ulosottoon rahoja, jotka eivät edes vähennä velkasummaa. Koko ulosotto järjestelmä tulisi uudistaa vastaamaan tämän päivän ihmisten maksukykyä. Onko tämän järjestelmän tarkoitus tehdä ihmisistä entistä köyhempiä?
Alle 1000 euron nettotuloista ei tulisi ulosmitata
24
636
Vastaukset
- Anonyymi
Tuntuu jotenkin luonnolliselta ja järkeenkäyvältä, että velkaa maksavilla on matalampi elintaso kuin velattomilla.
- Anonyymi
Kokoomus vie tuhkatkin pesästä.
- Anonyymi
Miten noilla tuloilla on varaa velkaantua.
- Anonyymi
Velkaantuminen alkoi kun ulosottoon joutui. Se oli viimeinen niitti ja velkasaldo vain kasvaa kasvamistaan. Kun sairastuin, luulin että kuulun sosiaaliturvan piiriin. Mutta enpä kuulunutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velkaantuminen alkoi kun ulosottoon joutui. Se oli viimeinen niitti ja velkasaldo vain kasvaa kasvamistaan. Kun sairastuin, luulin että kuulun sosiaaliturvan piiriin. Mutta enpä kuulunutkaan.
Miten onnistuit saamaan sairaana lainaa, vaikkei sinulla ollut tuloja? Kysyivätkö lainafirmat mitään tuloistasi vai valehtelitko että sinulla on edelleen tuloja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten onnistuit saamaan sairaana lainaa, vaikkei sinulla ollut tuloja? Kysyivätkö lainafirmat mitään tuloistasi vai valehtelitko että sinulla on edelleen tuloja?
En valehdellut, olinhan työkyvytön yrittäjä. Omaisuuttakin pantiksi.
Eivät kysyneet lainanantajat oikeastaan mitään. Tunnissa myönsivät lainaa kovalla korolla. Tämä tapahtui vuosia sitten siis.
- Anonyymi
Jaaha velka on jäänyt byrokratian rattaisiin!🤑
- Anonyymi
Näin on. Tämä hyvinvointivaltio sanoo toista ja tekee toista. Köyhän eurot pyörii byrokratian rattaissa. Virkahenkilöt ovat roistoja, ainakin kaksinaamaista sakkia.
- Anonyymi
Köyhyysrajasta ei puhu enää kukaan, olet köyhä jos kuukausitulot ovat 1 277 euroa tai vähemmän. Nyt puhutaan keksityistä "kannustinloukuista"
joissa elävä jää varmasti alle köyhyysrajan nettotulojen suhteen.
Elämämme aikaa jolloin ihmisiä ajetaan entistä huonompaan jamaan pelkästään hänen työttömyytensä vuoksi. Tämä on rikollista puuhaa.
Tällainen syyllistäminen ja syrjiminen ei muuta lopputulosta millään tavalla, kuten ei sekään tosiasia, että leikkaaminen ei auta työnsaannissa, eikä luo yhtään uutta työpaikkaa.
Edes suojaosuus ei toteudu käytännössä oikein. Vuoden 2023 alusta se nousee 922,50 euroon. Kenellä?- Anonyymi
Suojaosuus on käsitetty väärin, se ei ole mikään sosiaalietuus eikä minimiraha, vaan se tarkoittaa että vain sen ylittävästä rahamäärästä voidaan ulosmitata. Jos saat rahaa alle suojaosuuden, ulosottomies ei tietenkään anna erotusta sinulle. Teillä menevät nyt toimeentulotuki ja ulosotto ihan sekaisin. Ei ihme että elämässä on vaikeuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suojaosuus on käsitetty väärin, se ei ole mikään sosiaalietuus eikä minimiraha, vaan se tarkoittaa että vain sen ylittävästä rahamäärästä voidaan ulosmitata. Jos saat rahaa alle suojaosuuden, ulosottomies ei tietenkään anna erotusta sinulle. Teillä menevät nyt toimeentulotuki ja ulosotto ihan sekaisin. Ei ihme että elämässä on vaikeuksia.
Kyllä ne on ottaneet alle tuon osuuden olevista rahoistakin, sinä.se sekaisin olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne on ottaneet alle tuon osuuden olevista rahoistakin, sinä.se sekaisin olet.
Suojaosuus koskee vain määräajoin maksettavia palkkoja, eläkkeitä ja palkan sijasta maksettavia sosiaalietuuksia. Kaikki nämä (mukaan lukien ulosottokelvottomat palkan sijasta maksettavat sosiaalietuudet) lasketaan ensin yhteen tulopohjaksi ja sitten katsotaan, meneekö tulopohja suojaosuuden yli ja kuinka paljon. Yksittäisestä etuudesta voidaan tällöin ottaa jopa 100 prosenttia, kunhan kokonaisulosotto tulopohjan yhteissummasta on lain mukainen.
- Anonyymi
Ei oteta alle suojaosueden olevista tuloista, se lukee jo ulosoton sivuillakin. Pitää laskea yhteen kaikki tulot jotka vaikuttavat ulosottoon.
Usein tuijotetaan vain esimerkiksi pientä työeläkettä. Siihen tulee päälle monille pieni kansaneläke. Se pitää laske nettotuloihin mukaan. Kansaneläkkeestä ei ilosmitata, mut4a se ladketaan mukaan tulopohjaan.
Voisitko selittää mitä otetaan alle suojaosuuden olevista tuloistasi. Mistä ulosotettoon vaikuttavat tulosi kertyvät?
Olisi helpompi silloin uskoa ja hahmottaa. - Anonyymi
Päin vastoin. Ulosoton suojarajaa pitäisi laskea ja myös toimeentulotuesta pitäisi voida ulosottaa esim. 20% tai jopa enemmän. On kestämätön tilanne, että joidenkin on mahdollista käytännössä jättää kaikki maksut maksamatta.
Ulosotto ei ole syy vaan seuraus. Syy on lähes aina holtiton rahankäyttö.- Anonyymi
No sitten auttaa veronmaksaja. Sekös hyvä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten auttaa veronmaksaja. Sekös hyvä?
Aika harvoin auttaa. Korkea suojaosuus keventää sitä paitsi myös keskituloisten ulosottoa.
Nykyinen suojaosuuskokeilu päättyy vuoden lopussa. Lakia ei voi jatkaa ilmoitusluonteisesti, vaaan se vaatii uuden lain. Nykyinen tilapäinen laki hyväksyttiin valiokunnissa pääasiassa vain poikkeustilanteen vuoksi (sähkön hinta) sekä siksi että se on vain kokeilu.
Seuraavaksi pitäisi kokeilla ansiosidonnaisen lakkauttamista kahdeksi vuodeksi. Kuolevatko ihmiset vapaaehtoisesti nälkään vai menevätkö töihin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harvoin auttaa. Korkea suojaosuus keventää sitä paitsi myös keskituloisten ulosottoa.
Nykyinen suojaosuuskokeilu päättyy vuoden lopussa. Lakia ei voi jatkaa ilmoitusluonteisesti, vaaan se vaatii uuden lain. Nykyinen tilapäinen laki hyväksyttiin valiokunnissa pääasiassa vain poikkeustilanteen vuoksi (sähkön hinta) sekä siksi että se on vain kokeilu.
Seuraavaksi pitäisi kokeilla ansiosidonnaisen lakkauttamista kahdeksi vuodeksi. Kuolevatko ihmiset vapaaehtoisesti nälkään vai menevätkö töihin?Kuolevat.
Minua ei hetkauta, vaikka suojaosuus olisi 100 euroa. Kaiken maksatan kuitenkin Kelalla. Olen tottunut olemaan köyhä, koko ikäni olen ollut. Tai no, työelämässä en, mutta silloinkin asuntolainakorko oli siinä 18 prossaa, ja aiheutti melkoista sumplimista. Nyt vanhana eläke on minimin eli alle tonnin kuussa.
Koska meillä on elämisen pakko, alle toimeentulotuen ei saa päästää. Eli, minulle 555 euroa riittää jalaskut maksaa veronmaksaja kuten sinä. Itse en maksa ansiotulo- tai pääomaveroa ollenkaan. Vain välilliset verot kuten alvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolevat.
Minua ei hetkauta, vaikka suojaosuus olisi 100 euroa. Kaiken maksatan kuitenkin Kelalla. Olen tottunut olemaan köyhä, koko ikäni olen ollut. Tai no, työelämässä en, mutta silloinkin asuntolainakorko oli siinä 18 prossaa, ja aiheutti melkoista sumplimista. Nyt vanhana eläke on minimin eli alle tonnin kuussa.
Koska meillä on elämisen pakko, alle toimeentulotuen ei saa päästää. Eli, minulle 555 euroa riittää jalaskut maksaa veronmaksaja kuten sinä. Itse en maksa ansiotulo- tai pääomaveroa ollenkaan. Vain välilliset verot kuten alvin.Ja juu, töihin en enää mene. Voisin toki, olenhan hyvä tyyppi, mutta ei huvita. Mielummin teen muuta ja mukavaa. Ilmaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juu, töihin en enää mene. Voisin toki, olenhan hyvä tyyppi, mutta ei huvita. Mielummin teen muuta ja mukavaa. Ilmaista.
Miksi muuten ajatte ulosoton suojaosuuden nostoa, jos se ei hetkauta teitä ollenkaan, vaan voitte elää koko ajan rikasta ja antoisaa elämää ilman että ulosotto kiusaa teitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muuten ajatte ulosoton suojaosuuden nostoa, jos se ei hetkauta teitä ollenkaan, vaan voitte elää koko ajan rikasta ja antoisaa elämää ilman että ulosotto kiusaa teitä?
Koska se on oikein.
Ja koska silloin tuensaajia ja hakijoita on vähemmän. Se on yhteiskunnan voitto.
Oikeastaan koko velka vain naurattaa, en sitä aio koskaan maksaa pennilleen takaisin. En edes ehdi, olen jo niin vanha. Otin velkaa lainanantajafirmoista koska yhteiskunta ei antanut sairaalle kuuluvaa lakisäätäistä tukea. Nyt sitten maksatan sen tilanteen teillä työssäkäyvillä. Olis kannattanut myöntää sairauspäivärahaa, siloin en olisi joutunut ottamaan lainaa. Tyhmät päättäjät ja nyt sitten näin.
- Anonyymi
Minäkään en aio maksaa ulosottoon mitään ylimääräistä. Saan varhennettua osa-aikaeläkettä, ja saisin jo täyden eläkkeenkin, mutta en hae vielä, sillä noin 40.000 euron velat vanhenevat noin kolmen vuoden kuluttua.
Varhennetusta eläkkeestä menee jonkun verran ulosottoon, mutta se ei haittaa.
Velkojat ja öyhöttäjä-persut voivat haistella rektaaliani.
Ja PUITA!!!!- Anonyymi
Asiaa.
- Anonyymi
Orpon oikeistohirmuhallitus ei sääliä tunne. Kerjuulle ajavat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681163Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962