Mulla on suuria ongelmia pinnan kanssa toimisessa kun pitää yrittää windexistä kytätä tuuleen suuntaa, tulkita mihinsuuntaa pitäisi korjata ja osata vielä pinnaa kääntää oikeaan suuntaan. Onko kellään hyviä vinkkejä miten tota voisi kehittää kuivalla maalla olessa.
aloittelijana pinnassa
11
569
Vastaukset
- Anonyymi
Millaisella veneellä purjehdit? Harvemmin sitä Windexin mukaan yritään ohjaamaan. Ehkä joskus lähes suoraan myötätuuleen ajaessa, jolloin yritetään välttää jiippiä ja negatiivisen kulman ajoa. Silloinkin vain välillä Windexiä vilkuillein.
- Anonyymi
H.
- Anonyymi
Voit ajatella pinnaa perämisen jatkeena (mitä se onkin); missä suunnassa peräsin kuuluu olla mihinkin suuntaan ajettessa.
Mutta todellisuudessa muutama kymmenen merimailia alle, niin pinnalla ohjaus tulee selkärangasta jo, eikä sitä tarvitse enää miettiä. - Anonyymi
Kotona kävelet ja hepistä käännät vasempaan ja käännyt itse oikealle ja päin vastoin, eiköhän mene takaraivoon...
- Anonyymi
Windex on vähän niinku VHF tai tutka tai liput. Yhtä tyhmää paskaa.
LA ja AIS ja tuuliäppi kännykkään on edistyksellisten vehkeitä.- Anonyymi
Läpä läpä, lässyn lässyn. Kuinka monessa matkaveneessä ET näe Windexiä? Tuuliäppi on ihan kiva ison kuvan katsomiseen mutta se ei näytä sulle mitä tapahtuu just keulakaiteen edessä.
- Anonyymi
Mieti veden virtausta peräsimeen joka on kädessäsi olevan pinnan jatkeena, sen sisäistettyäsi ohjaamista ei tarvitse ajatella.
- Anonyymi
Luovilla purjehtijat katsovat keulapurjeen ajolankoja, ja hienosäätävät kulkusuuntaa niiden mukaan. Sivutuulella samoin. Myötäisillä kursseilla katsotaan spinnun (symmetrisen tai epäsymmetrisen) etuliikkiä, jos se on ylhäällä, ja jollei ole, niin silloin vauhti ei kiinnosta, eikä tarkalla ajosuunnalla tuulen suhteen ole niin väliäkään.
Windex on sitä varten että jos tuuli kääntyy reilusti, taikka jos keskittyminen herpaantuu (eli ajolangat eivät enää kerro mihin suuntaan pitäisi kääntää ajosuunnan ollessa aivan mitä sattuu) löydetään suunnilleen se suunta mihin ajaa, tai tiedetään että purjeita pitäisi merkittävästi ensin säätää. - Anonyymi
TAI, älä ota enää, eli jos ajat, niin ota jo maissa, etenkin näin Jussina.
- Anonyymi
Miks pitää kokoajan ohjata niin tarkasti? Joku autopilotti kiinni ja pikkuhiljaa siihen tehdä nappia painamalla kurssin muutoksia. Eihän tuuli niin nopeaa olennaisesti muuta tulokulmaansa ja eihän pienet muutokset vaikuta mihinkään mitään, vene menee minne on määrätty kunhan vaan veto purkeissa säilyy
- Anonyymi
Mistäköhän saa purkeissa säilyke vetoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42859