Kilpirauhasen vajaatoiminta ja painonhallinta

Anonyymi-ap

Hei!

Alan olla turhautunut painonhallinta ongelmien kanssa. En pysy kärryillä miksi painoni saattaa alkaa nousta yhtäkkiä vaikka ruokavalioni on ollut lähes samanlainen pitkään aikuisiällä. Nuorempana pyayin normaalipainon alapuolella koska karppasin mutta en halua enää luopua hiilivydraateista.

Olen siis 30 v nainen ja 164 cm ja painan 78 kg. Kilpirauhasarvoni ei ole olleet tasapainossa pitkään aikaan, joko menen liikatoiminnan puolelle tai sitten vajaatoiminnan puolelle.

Olen laskenut kaloreita monet kerrat ja tiedän että niiden mukaan minun kuuluisi olla normaalipainossa. Päivittäin syön noin 1500-2000 kcal välillä.

Treenaan vajaan tunnin päivässä ja teen fyysistä pakkaustyötä jossa saan varmasti lähelle 10 000 askelta päivittäin.

Kaipailisin vinkkejä muilta ihmisiltä joilla on kokemusta vajaatoiminnasta ja jos ovat löytäneet keinon millä saisi painon kuriin. En itse koe että voisin tästä enää paljon vähempääkään syödä, olen niin tottunut jo tapaan syödä 3-4 h välein että vaikuttaisi huomattavasti töissä jaksamiseen.

3

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yritä löytää lääkärisi kanssa ihanteellinen annostus kilpirauhaslääkkeellesi.

    • Anonyymi

      Vajaatoiminnassa ruokahalu on heikko mutta ihminen lihoo silti. Vähäkään energia ei kulu, joten se kertyy rasvaksi kehoon.

      Kilpirauhanen olisi saatava eutyreoosiin eli ei liikatoimintaa eikä vajaatoimintaa.

    • Anonyymi

      Joo en ymmärrä mitä on tapahtunut että arvot ei enää pysy kohdillaan. Olen syönyt tyroksiinia 20 vuotiaasta asti. Alkuun paino laski heti 10 kiloa ja olo oli normaali mutta nykyään lääkitys ei auta edes siihen että väsymys helpottuisi.

      Jostain syystä lääkäri ei suostu edes kokeilemaan sitä toista lääkettä jonka olen kuullut auttaneen paremmin joitain ihmisiä.

      Aina laitetaan väsymys vaan masennuksen piikkiin eikä oteta tosissaan vaikka kerron nukkuvani 12 h yöunia jatkuvasti ja olevani silti väsynyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe