Hei!
Alan olla turhautunut painonhallinta ongelmien kanssa. En pysy kärryillä miksi painoni saattaa alkaa nousta yhtäkkiä vaikka ruokavalioni on ollut lähes samanlainen pitkään aikuisiällä. Nuorempana pyayin normaalipainon alapuolella koska karppasin mutta en halua enää luopua hiilivydraateista.
Olen siis 30 v nainen ja 164 cm ja painan 78 kg. Kilpirauhasarvoni ei ole olleet tasapainossa pitkään aikaan, joko menen liikatoiminnan puolelle tai sitten vajaatoiminnan puolelle.
Olen laskenut kaloreita monet kerrat ja tiedän että niiden mukaan minun kuuluisi olla normaalipainossa. Päivittäin syön noin 1500-2000 kcal välillä.
Treenaan vajaan tunnin päivässä ja teen fyysistä pakkaustyötä jossa saan varmasti lähelle 10 000 askelta päivittäin.
Kaipailisin vinkkejä muilta ihmisiltä joilla on kokemusta vajaatoiminnasta ja jos ovat löytäneet keinon millä saisi painon kuriin. En itse koe että voisin tästä enää paljon vähempääkään syödä, olen niin tottunut jo tapaan syödä 3-4 h välein että vaikuttaisi huomattavasti töissä jaksamiseen.
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja painonhallinta
3
225
Vastaukset
- Anonyymi
Yritä löytää lääkärisi kanssa ihanteellinen annostus kilpirauhaslääkkeellesi.
- Anonyymi
Vajaatoiminnassa ruokahalu on heikko mutta ihminen lihoo silti. Vähäkään energia ei kulu, joten se kertyy rasvaksi kehoon.
Kilpirauhanen olisi saatava eutyreoosiin eli ei liikatoimintaa eikä vajaatoimintaa. - Anonyymi
Joo en ymmärrä mitä on tapahtunut että arvot ei enää pysy kohdillaan. Olen syönyt tyroksiinia 20 vuotiaasta asti. Alkuun paino laski heti 10 kiloa ja olo oli normaali mutta nykyään lääkitys ei auta edes siihen että väsymys helpottuisi.
Jostain syystä lääkäri ei suostu edes kokeilemaan sitä toista lääkettä jonka olen kuullut auttaneen paremmin joitain ihmisiä.
Aina laitetaan väsymys vaan masennuksen piikkiin eikä oteta tosissaan vaikka kerron nukkuvani 12 h yöunia jatkuvasti ja olevani silti väsynyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726338- 1385752
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4813604Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1192028- 391351
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3961328- 731163
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471024Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110952Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56950